پورشه

اختراع جدید پورشه: کیسه هوا روی ستون A

پورشه به تازگی حق اختراع کیسه‌ی هوای نصب شده روی ستون A خودرو را ثبت کرده است. این ویژگی ایمنی می‌تواند باعث ایمنی بیشتر خودروهای روباز یا کانورتیبل در تصادفات شود. این ایده را می‌توان در خودروهای با سقف ثابت نیز بکار گرفت.


تصاویر اختراع جدید پورشه چگونگی گسترش و باز شدن کیسه هوا در طول ستون A را نشان می‌دهد. طبق گفته‌های کمپانی، این وسیله در تصادفات و زمانی که بدن فرد به سوی گوشه‌ی خودرو حرکت می‌کند باعث حفاظت از او خواهد شد. به علاوه، پورشه انتظار دارد این تکنولوژی به ویژه در خودروهای کانورتیبل مفید باشد زیرا نبود سقف می‌تواند باعث ریسک بیشتر سرنشینان شود.


کیسه هوای ستون A پورشه می‌توان برای کسب نتایج بهتر در تست‌هایی نظیر تست اوورلپ کوچک موسسه‌ی ایمنی بیمه‌ی بزرگراه‌ها مفید باشد. این تست و ارزیابی روی نیروی بخش کوچک گوشه‌ی جلویی خودرو تمرکز دارد. در خلال این تست معمولاً سر آدمک به سوی کناره‌های کیسه هوای غربیلک فرمان می‌لغزد. عموماً کیسه‌های هوای جانبی این حرکات را کنترل می‌کنند اما در برخی موارد سر آدمک به ستون A برخورد می‌کند. با وجود کیسه هوا در این بخش ریسک جراحت سرنشینان کمتر خواهد بود.

2017 Porsche 911 Turbo Cabriolet
پورشه این اختراع را در اکتبر ۲۰۱۶ ثبت کرده اما اداره‌ی ثبت اختراعات ایالات‌متحده آن را در آوریل ۲۰۱۷ منتشر کرده است. با در نظر گرفتن این زمان شاید کابریولت های پورشه به زودی از این تکنولوژی بهره‌مند شوند.

2014 Porsche 911 turbo cabriolet Interior
این اداره اختراع دیگری از پورشه را نیز منتشر کرده است. این کمپانی روش تازه‌ی ترکیب کردن دیفیوزر فعال به بخش عقبی خودروهای خود را ارائه کرده است. این قطعه در زمان عدم استفاده می‌تواند به داخل کف سپر وصل شود و سپس برای تنظیم آئرودینامیک بکار رود. حتی می‌توان بیش از یک دیفیوزر را نصب کرده و آن‌ها را تنظیم نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ماسل

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اضافه کردن کیسه هوا اختراعه؟
    پس برا همینه سایپا نمیتونه کیسه هوا ی بیشتری بزاره رو پراید
    panamera ۴ ever

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آریا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    اگه آلمان نباشه صنعت خودرو میخواد چیکار کنه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (365 ديدگاه)

      ژاپن رو داره ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      با کمک ایران پیش میره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا