پورشه

اولین ملاقات با نسل جدید پورشه کاین 2017

در اندیشه تکرار موفقیت‌های گذشته…
اولین باری که پورشه کاین در سال ۲۰۰۳ پا به عرصه حیات گذاشت بازار شاسی بلندهای بزرگ و اسپورت را تعریف کرد و اگرچه مدل ۹۱۱ همچنان عصاره برند پورشه را تشکیل می‌دهد اما این شاسی‌بلند قلدر گاو شیرده آلمان‌ها محسوب می‌شود.

پورشه کاین 2017
سومین نسل کاین بر پایه همان پلتفرمی که در بنتلی بنتایگا و آئودی Q7 فعلی بکار رفته ساخته شده است. البته پورشه این ساختار را بر مبنای نیازهای خود تغییر داده است. مدلی که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته نسخه پرچم‌دار توربو است.

پورشه کاین 2017
کاین در زمان عرضه پیشرانه‌ی دیزلی نخواهد داشت. البته از همان ابتدا دو پیشرانه بنزینی نیازهای خریداران را برطرف می‌کنند. نسخه استاندارد کاین از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با خروجی ۳۳۵ اسب بخاری استفاده می‌کند درحالی‌که مدل پرتوان‌تر کاین S در قلب خود پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربوی ۴۳۴ اسبی را جای داده است.

پورشه کاین 2017
اگرچه پورشه ادعا می‌کند کاین جدید ۶۵ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی است اما مدل توربو با وزن ۲۱۷۵ کیلویی خود سنگین‌وزن احساس می‌شود. به نظر می‌رسد کم کردن حجم پیشرانه عملی ناپسند بوده اما همانند جدیدترین نسل پانامرا، کاین جدید نیز پیشرانه ۴.۸ لیتری قدیمی را از دست داده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری جدید استفاده خواهد کرد.

پورشه کاین 2017
با سود بردن از دو توربوشارژر، پیشرانه یاد شده قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور عظیم ۷۷۰ نیوتون متری دارد که به ترتیب شاهد بهبود ۳۰ اسب بخاری و ۲۰ نیوتون متری گشتاور نسبت به مدل قبلی هستیم. با وجود گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با تعویض‌های نرم و روان، سیستم چهار چرخ محرک فعال به همراه کلاچ چند صفحه‌ای، اسپویلر عقب متحرک و پکیج اسپورت کرونوی سفارشی با لانچ کنترل، نسل جدید کاین برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۸۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مدل فول حاضر در تست از رینگ‌های ۲۱ اینچی منحصربه‌فرد و قوس چرخ‌های گسترش یافته سود برده و چراغ‌های جلو و عقب نیز از نوع LED هستند. همچنین نباید چهار خروجی اگزوز در عقب را از یاد برد. کاین جدید طویل‌تر اما کم ارتفاع‌تر از نسل قبلی خود بوده و فرم روان و صیقلی‌ای دارد.

پورشه کاین 2017
با قدم گذاشتن به داخل کابین شاهد سلطه کامل همان صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی‌ای خواهید بود که اولین بار در پانامرای جدید دیده شده است. در جلوی دید راننده نیز دور موتور شمار مرکزی بزرگی قرار داشته و اطراف آن را صفحه‌نمایش‌های HD احاطه کرده‌اند. کاین از همان موقعیت رانندگی پایین‌تر مشابه در محصولات رنجروور سود برده و تونل مرکزی بلندی دارد. کیفیت ساخت قطعات و چفت شدن آن‌ها به یکدیگر فوق‌العاده بوده و کابین به حدی درجه‌یک است که باعث شرمنده شدن برخی رقبا می‌شود.

پورشه کاین 2017
صندلی‌های اسپورت با تنظیم در ۱۸ جهت به راننده اجازه می‌دهد بهترین موقعیت نشستن را پیدا کرده و تنظیمات در نظر گرفته شده برای صندلی‌های عقب نیز باعث می‌شوند بهترین فضا برای پا یا صندوق ایجاد شود. سخن به فضای بار رسید و باید گفت محفظه بار کاین جدید هم‌اکنون ۱۰۰ لیتر بیشتر از نسل ظرفیت داشته اگرچه که فضای آن در مدل توربو با کاهشی اندک به ۷۴۱ لیتر رسیده است. در مقام مقایسه باید گفت ب ام و X5 فضای بار ۶۵۰ لیتری داشته اما نباید هفت‌نفره بودن آن را نیز از یاد برد.

زیر پوست کاین جدید شاهد آتش‌فشانی از تکنولوژی هستیم. تمام تلاش پورشه برای عملکرد بهتر این خودرو در جاده بوده اما توانایی‌های آفرودی نیز فراموش نشده‌اند. سیستم تعلیق سه حفره‌ای متغیر کنترل فوق‌العاده را فراهم کرده درحالی‌که تنظیمات سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو وجود داشته و در عقب نیز شاهد نرم‌افزار کنترل شاسی چهاربعدی جدیدی هستیم که همه اعمال خودرو را زیر نظر دارد.

با نصب سیستم‌هایی چون گشتاور برداری، میله‌های ضد لغزش الکتریکی سفارشی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب، کاین توربو ۵ حالت رانندگی آنرود و ۴ حالت رانندگی آفرود دارد. ارتفاع خودرو را می‌توان در ۶ حالت تنظیم نمود و اگرچه ما نتوانستیم این موضوع را بررسی کنیم اما تجربه قبلی در بنتلی بنتایگا پیشنهاد می‌کند که باید توانایی‌های فوق‌العاده کاین را باور کرد.

پورشه کاین 2017
کاین توربو در روی جاده استانداردهای دینامیکی جدیدی را برای یک شاسی‌بلند وضع می‌کند به گونه‌ای که فرمان پایدار و نرم آن دقت مناسبی داشته و می‌توان این فرمان را در یک سدان اسپورت کامل نصب کرد؛ اما موردی که واقعاً توانایی‌های کاین را افزایش می‌دهد میله‌های ضد لغزش الکتریکی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب است. سیستم اولی نه تنها چسبندگی زیادی را در زمان عبور از پیچ‌ها به ارمغان می‌آورد بلکه هر چیزی را در زمان رانندگی نرمال در بزرگراه ریلکس می‌کند. این سیستم واقع کیفیت سواری خودرو را ارتقا داده و حرکات لنگر مانندی را که معمولاً در چنین خودروهایی دیده می‌شود حذف می‌کند.

پورشه کاین 2017
کاین توربو در رسیدن به سرعت‌های بالا سختی نمی‌کشد. آرام، راحت و همیشه قدرتمند! پیشرانه ۸ سیلندر غرش کافی در زمان شتاب گرفتن داشته اما زمانی که پدال گاز تا انتها فشرده شود ظاهر واقعی خود را هویدا می‌کند. کاین در هیچ شرایطی کم نمی‌آورد و علاوه بر آن سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب باعث می‌شود مانورهای خودرو نسبت به ابعاد و وزن خود گیرا باشد.

پورشه کاین 2017
اما باید اشاره ویژه‌ای هم به ترمزهای کاین توربو داشته باشیم که قدرت توقف فوق‌العاده‌ای داشته و اگر ترمزهای سرامیک کربن سفارشی را خریداری نمایید این موضوع دوچندان نمایش داده خواهد شد.

پورشه کاین 2017
اگرچه آپشن های زیادی برای افزایش قیمت پورشه کاین جدید وجود دارند اما تجهیزات استاندارد این خودرو واقعاً سخاوتمندانه هستند. تمامی مدل‌ها با صندلی‌های گرم شونده و سیستم صوتی فوق‌العاده عرضه می‌شوند. البته با مصرف سوخت خوش‌بینانه ۱۱.۷ لیتری در هر صد کیلومتر، هزینه‌های مالکیت کاین توربو بالا خواهد بود اما چه کسی به این موضوع اهمیت می‌دهد؟!

پورشه شاسی‌بلند جدید خود را به عنوان خودرویی اسپورت برای همه توصیف کرده و قطعاً این سخن صحیح است. اگرچه کاین همیشه پرفورمنس فوق‌العاده‌ای داشته اما نسل جدید این شاسی‌بلند کابین مدرن‌تر و جذاب‌تر را با آرامش فوق‌العاده و چابکی بیشتر در جاده ترکیب کرده است. هزینه خرید و نگهداری کاین ارزان نیست و همه افراد نخواهند توانست از عهده آن بربیایند اما شکی وجود ندارد که کاین جدید یک همه‌کاره‌ی تواناست.

پورشه کاین 2017

مشخصات پورشه کاین توربو جدید

قیمت: ۹۹۲۹۱ پوند

پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو

قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۸۵ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    دهنم آب افتاد، واقعا میشه رقیبی برای این دریای تکنولژی متصور بود؟
    گاهی فکر میکنم اگه قرار باشه زمینی ها یک خودروساز رو بعنوان نماینده ی خودشون برای رقابت با خودروسازهای سیاره های دیگه معرفی کنن که از هر نظر کامل باشه چه خودروسازی میتونه این شایستگی رو داشته باشه؟
    بنظر خودم پورشه و بعد بنز و تویوتا

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوج یا فورد یا شورلت ???? بذار باد بیاد
      هر شرکتی باشه اون آمریکایی نیست
      خودم فراری یا مکلارن

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. Sam

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    فوق العادس از هر نظر… واقعا ارزش قیمتشو داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Kian70

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فوق العاده
    عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    همش 11.7 لیتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
    شوخی میکنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. سعید(تهران)

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    قیمتا به شکل عجیبی نسبت به نسل قبل بالا رفته! چیزی حدود ۱۳۰ هزار دلار برای مدل فول قیمت بالائیه، اگه هدف فقط شاسی بلند نباشه با این پول کلی انتخاب هیجان انگیز وجود داره…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. کوروش

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خدایا این یعنی ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. نت

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    جالبه پورشه هم سقف سانروف گذاشته مثل زیباترین کراس اور جهان هیوندای سانتافه اسپرت 2018=نکته منفی در مورد این پورشه چراغ جلو و جلوپنجره قدیمی و بد فرمش هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من طراحی نسل قبلی رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. Khosrow

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اگر نوار بین چراغهای عقب نبود شیک تر میشد / پشت پانامرا رو بردن طبقه بالا ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Alitalia

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    آخه مصرف ١١/٧ زیاده؟ من یه ساندرو دارم ١١ میسوزونه و از پسش برمیام اونی که کاین *توربو* میخره بر نیاد؟؟؟
    خوابتو ببینم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. GT86

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان پشتش زیادی شبیه range rover velar نیست؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 3
  12. TRX

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (316 ديدگاه)

    سلام به همه ی دوستان یه چند مدتی نبودم راستش یه تصادف شهری کردم که به خیر گذشت البته مقصر هم خودم بودم ، اول از همینجا میخوام ، همیشه حواستون گاهی اوقات مقصر ۱۰۰‎٪ نیستیم اما بخاطر رعایت نکردن بعضی از قوانین باید تاوان ,۰۰‎٪ ماجرا رو بپردازیم پس کمی بیشتر از قبل مواقع رانندگی به اعصابتون مسلط باشید .

    دوم اینکه از آقا شاهین عزیز ، نویسنده ی خوش قلم و دوست داشتنی پدال میخوام یه مقاله در وصف بررسی و مقایسه ی دو اس یو وی خوش چهره و جذاب ولار و کاین بنویسند .
    -تایماز

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا