پورشه

پشت فرمان پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت

پورشه ماکان جزو موفق‌ترین محصولات این خودروساز است. این شاسی‌بلند لوکس در سال ۲۰۱۷ فروش حدود ۱۰۰ هزار دستگاهی داشته است. در آن سال از هر ۴ خودروی فروخته شده توسط پورشه یکی از نوع ماکان بوده و در واقع فروش این خودرو ۴ برابر فروش ۹۱۱ افسانه‌ای بوده است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
به منظور حفظ این روند، ماکان فیس لیفت شده است. همچون همیشه برخی تغییرات در طراحی خودرو رخ داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به میله‌ی نورانی LED اشاره کرد که در پهنای خودرو کشیده شده است. چراغ‌های جلوی جدید نیز با ورودی‌های هوای اصلاح شده همراه شده‌اند. داخل کابین هم صفحه لمسی ۱۱ اینچی خودنمایی می‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
البته خبر مهم اینکه ماکان به‌روز شده با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی پرفروش خداحافظی کرده است. این خودرو هم دنباله‌روی کاین و پانامرا بوده و پورشه هم‌اکنون هیچ خودروی دیزلی را عرضه نمی‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
به این ترتیب انتظار می‌رود مشتریان به خودروی پایه‌ی جدید روی خوش نشان دهند. این نسخه از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی استفاده می‌کند که می‌توان آن را در خودروهایی همچون فولکس‌واگن گلف GTI و آئودی TT دید. قلب آهنین این شاسی‌بلند در نسخه‌ی پایه قدرت ۲۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری داشته و این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته PDK به‌ تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
گشتاور پیشرانه مهم است. با عدم تولید نسخه‌ی دیزلی، مدل بنزینی باید جور عدم وجود چنین نسخه‌ای را به دوش بکشد و خوشبختانه فواصل را کم کرده است. البته گشتاور خودرو خیلی بالا نیست اما قطعاً کمبودی هم دیده نمی‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
پورشه پیشرانه‌ی ۲ لیتری را اصلاح کرده تا بخش اعظم گشتاورش را در پایین‌ترین دور ممکن ارائه دهد. همچون همیشه، سیستم چهار چرخ محرک فوق‌العاده‌ی پورشه در بحث انتقال نیرو به زمین عالی عمل می‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی ماکان طوفان به پا نمی‌کند اما قادر است این شاسی‌بلند ۱۸۰۰ کیلویی را به سرعت مناسبی برساند. افرادی که خواهان قدرت بیشتر هستند باید ماکان S با پیشرانه ۶ سیلندر را انتخاب کنند که با قدرت ۳۴۹ اسبی خود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۳ ثانیه‌ای دارد. فعلاً خبری از مدل‌های قوی‌تر و سریع‌تر GTS یا توربو نیست اما در آینده انتظار می‌رود معرفی شوند.

ماکان حاضر در تست مصرف سوخت کاملاً مناسبی داشته اما آلایندگی ۱۸۵ گرمی دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر باعث تحمیل مالیات بیشتر بر مالک می‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
سواری ماکان قبل فیس لیفت نقطه‌ضعف خاصی نداشته و در واقع این خودرو جزو بهترین شاسی بلندهای بازار از نظر سواری بوده است. البته پورشه حتی چابکی و توانایی بیشتری را به لطف بهبود سیستم تعلیق و استفاده از فنرهای سفت‌تر و سبک‌تر ارائه کرده است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
اگرچه تغییرات رخ داده باعث ایجاد چابکی بیشتری شده اما تأثیر منفی روی سواری ماکان نگذاشته است. این خودرو در جاده‌های خشن سفت‌تر از رنجروور ولار بوده اما هنوز هم پایدار است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
رانندگان مشتاق احتمالاً پکیج مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه را انتخاب خواهند کرد. با انتخاب حالت اسپورت پلاس برای دامپرها و حالت اسپورت برای پیشرانه، خودرو رخ عوض می‌کند. فرمان ماکان هنوز هم لذت‌بخش بوده و توازن وزنی مناسبی دارد و غربیلک فرمان اسپورت تر آن که از ۹۱۱ گرفته شده کاملاً تو دست و جذاب است.

از نشستن داخل کابین ماکان خسته نخواهید شد. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و ارتقا یافته‌ی ۱۱ اینچی ماکان درست در میانه‌ی داشبورد قرار گرفته و حس مدرن بودن را به فضای داخلی تزریق کرده است.

تجهیزات استاندارد این شاسی‌بلند کاملاً خوب بوده و تمامی نسخه‌ها دارای ناوبری آنلاین و اپل کارپلی، سه پورت USB، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و رادیو DAB است. صندلی‌های راحت خودرو به‌صورت برقی در ۸ جهت قابل تنظیم بوده و البته خودروی حاضر در تست از پکیج چرم مشکی ۱۰۹۴ پوندی برخوردار می‌باشد.

از نظر بصری، ماکان فیس لیفت دارای چراغ‌های جلو و عقب جدید و رینگ‌های ۱۸ اینچی است. البته ماکان حاضر در تست از رینگ‌های ۲۱ اینچی با قیمت ۳۳۶۳ پوند استفاده می‌کند و البته رنگ بدنه‌ی سبز مامبای آن هم یک آپشن دیگر است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
محفظه بار ۵۰۰ لیتری خودرو کاملاً پاسخگوی نیازهای خانوادگی بوده اما خب از نظر فضای کابین و بار ماکان همچنان جزو تنگ‌ترین خودروهاست.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
فضای سر عقب خودرو نسبتاً مناسب بوده و فضای پا نیز در صورت تنظیم صحیح صندلی‌های جلو خوب خواهد بود.

از نظر فضای داخلی جگوار اف پیس برتر بوده و رنجروور ولار نیز فضای بار بیشتری (۶۷۳ لیتر) دارد. البته هر دو خودرو با پیشرانه‌های دیزلی هم در دسترس هستند. البته اگر به این موارد اهمیت ندهید ماکان را همچنان یکی از بهترین شاسی بلندهای بازار خواهید دانست.

پورشه ماکان هنوز هم جزو جذاب‌ترین شاسی بلندهای لوکس بوده و از نظر سواری حرف ندارد. مدل پایه از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی استفاده می‌کند که گشتاور زیادی در دورهای میانی ارائه کرده و دلتان برای پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی تنگ نخواهد شد. دینامیک سواری قابل‌توجه به همراه بهبودهای تکنولوژیکی باعث شده‌اند ماکان موقعیت خود به عنوان شاسی‌بلندی اسپورت و لوکس را حفظ کند.

مشخصات پورشه ماکان

  • قیمت: ۴۶۳۴۴ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۲ اسب بخار/۳۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    پورشه فراری رولزرویز مازراتی جگوار بوگاتی لامبورگینی بنتلی ، اینها تولیدکنندگان مطرح ماشین سوپر اسپرت و ماشین اشرافی هستند چرا دارن میرن سمت تولید کراس اور؟این حرکتشون جالب نیست و از اصالتشون کم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فوق العاده است این ماشین.اونم بااین رنگ. فقط ایکاش ایکاش دسته دنده مدل کاین نسل قبل رو حداقل براش میذاشتن بجای مدل روکش چرمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    بهترین SUV کامپکت جهان با اختلاف?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین رو باید از نزدیک دیدتا متوجه تفاوتش برای مثال بالکسوسnx شد.شاید توعکس لکسوسnx طراحی جذاب تری داشته باشه واسه یه عده.اما وقتی از نزدیک میبینی انگار پورشه از دنیای دیگه اومده.بیشترین شاخصه اش که خیلی جلب توجه میکنه سایز بزرگ رینگ ولاستیک های خیلی پهن هستش باطراحی پوف کرده وعضلانی خودرو
    (اگه لکسوس nx رومثال زدم نه اینکه رقیب مستقیم ماکان باشه بلکه منظورم هم سایز بودن وفقط تفاوت نوع طراحی بین این خودرو باخودروهای دیگه است )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مزدا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    چراغ های عقبش جذاب بود الان جذابتر هم شده.
    ساعت روی داشبورد تو ماکان فول هس یا کلا تو همه سری هاش نذاشتن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid evo

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (474 ديدگاه)

      من بشخصه طراحی قبل فیس لیفت رو بیتر دوس دارم اون چراغای عقبش تا صد سال دیگم قدیمی نمیشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه سر اگزوزبا منبع — ا ام گ — به لوله اگزوز جوش داده شده یا میشه راحت سر اگزوز رو برداشت؟ مرسی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amirferrari

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    همین نسخه قبل از فیس لیفت که تو ایران هستش رو آدم می بینه لذت میبره،این عکسا یک درصد زیبایی این ماشین رو هم نشون نمیدن،نمیدونم پورشه تو طراحی ماشیناش از چه فوت کوزه گری استفاده میکنه که طراحیش از رقبا ساده تره ولی وقتی از نزدیک میبینی میخکوبت میکنه و به همه رقبا ترجیح میدیش…الله اکبر از این همه زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (752 ديدگاه)

      خیلیا نظر شما رو ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amirferrari

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (352 ديدگاه)

        اون خیلیا برن پراید سوارشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. moein

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (893 ديدگاه)

          تو به ماشینهای گرون قیمتت البته تو رویاهات ببخش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. OMID

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          نه که هر کی میگه ماکان قشنگه
          چهارتا لامبورگینی و فراری و بوگاتی تو پارکینگشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. مزدا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    با این قیمت و برند و کیفیت باید هم فروش خوبی داشته باشه.
    ولی انصافا تو ایران قیمتش خیلی بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    دیگه تعریف و تمجید از آلمانیها کلیشه ای شده و حرفی باقی نمیمونه .
    رنگ زردش را در خیابون عباس آباد دیدم و فقط کِیف کردم ، همینو بَس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohammadreza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    بنظرم پورشه بهترین طراحی داخلی رو داره
    ولی بنظرم پورشه با استفاده از پیشرانه 4 سیلندر( مخصوصا پیشرانه ای که در مدل های پایینی مثل گلف استفاده میشه) وجه خودشو به عنوان یه اسپرت ساز خراب میکنه
    1800 کیلو وزن و قدرت 240 اسب بنظرم شایسته خودرویی که پورشه تولیدش کرده نیست
    هرچند که پورشه سود خالص خوبی از مدل های 4 سیلندر(منجمله پورشه 718 و باکستر) گیرش میاد و این سود خیلی به طراحی و توسعه خودروهای پرفورمنس توسط این شرکت کمک میکنه ولی بازم بنظرم 1800 کیلو وزن و 240 اسب قدرت شایسته پورشه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ولله بی عیبه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کاملا با حرف MohammadReza موافقم

    پورشه ۴ سیلندر ۲۴۰ اسب بخاری ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس بنز GLC رو به این ترجیح میدم

    ?GLC63S?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا