پورشه

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

پورشه پانامرا GTS به نوعی یک پارادوکس است. این خودرو برای ارائه‌ی راحتی بالا طراحی شده و بنابراین به نظر می‌رسد انتظار دینامیک سواری بالا از آن شاید چندان صحیح نباشد. مثل اینکه پوسته‌ی یک کیف تجاری را جدا کرده و با اضافه کردن دو بند اسپورت آن را کیف ورزشی بنامیم.


البته که این خودرو اصلاً مضحک نیست. تولید نسخه‌ای تواناتر از یک گرندتورر جذاب ایده‌ی جدیدی نیست. کافی است از آئودی، بنتلی، ب ام و، فراری و یا مرسدس-ای ام جی بپرسید که همگی آن‌ها خودرویی مشابه با پانامرا GTS را تولید می‌کنند.


نهایتاً خلاص شدن از زندگی روزمره خانوادگی و مشغله‌های ذهنی و سوار شدن بر خودرویی که دوستانتان را تحت تأثیر قرار داده و با آن می‌توان به دل جاده زد دقیقاً یک ‌راه‌حل جذاب برای بسیاری از خریداران خودروهای لوکس است. خب پانامرا GTS با قدرت ۴۵۳ اسب بخاری چه چیزهایی برای گفتن دارد؟ اگر سبک زندگی شما کمی متفاوت باشد قطعاً این خودرو را پسند خواهید کرد.


از سواری نسبتاً موج‌دار اما خوب گرفته تا دینامیک سواری مشتاق در سر پیچ‌ها، پانامرا GTS طیف وسیع‌تری از مهارت‌ها در مقایسه با پانامرا ۴S را به نمایش می‌گذارد؛ اما خب پانامرا توربو یک سر و گردن بالاتر از مدل های دیگر قرار می‌گیرد.


شاید مهم‌ترین موضوع به کاراکتر بسیار متفاوت این خودرو مربوط می‌شود. از غربیلک فرمان آلکانترای دوست‌داشتنی گرفته تا آرامش خودرو در سرعت‌های متوسط، GTS احساس گیراتری از یک سدان چهار درب پورشه را به راننده منتقل می‌کند.

احتمالاً یکی از مواردی که مشتریان بریتانیایی به آن اشاره خواهند کرد راحتی سواری است. تمامی مدل های پانامرا از جمله همین نسخه‌ی GTS با سیستم تعلیق بادی سه فازی عرضه می‌شوند اما ارتفاع سواری GTS حدود ۱۰ میلی‌متر پایین‌تر بوده و میله‌های ضد لغزش نیز در جلو و عقب به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد سفت تر هستند. البته اکثر خریداران سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه و پکیج هدایت گشتاوری را با بهای ۳۵۲۷ پوند انتخاب خواهند کرد تا سواری بهتری را تجربه کنند.


این پکیج باعث اضافه شدن میله‌های ضد لغزش فعال به چهارگوشه‌ی خودرو شده و بنابراین تکان ها را کاهش داده و سواری بهتری را ارائه می‌کند. این سیستم در GTS بسیار خوب عمل کرده و حتی در تغییر مسیرهای ناگهانی نیز بدنه را پایدار نگه می‌دارد.

البته سیستم PDCC تنها آغازی بر پکیج‌های دینامیکی و طراحی این خودرو است. خودروی حاضر در تست همچنین از رینگ‌های ۲۱ اینچی (۱۶۶۱ پوند)، ترمزهای سرامیکی (۶۷۰۷ پوند) و فرمان پذیری اکسل عقب (۱۵۳۶ پوند) سود برده است.

تمامی این سیستم‌ها و پکیج‌ها باعث ایجاد توازنی شگفت‌انگیز شده و شما می‌توانید بیشتر از آنچه از سدان بزرگ پورشه انتظار دارید لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. دامپرها در جذب دست‌اندازها و سطوح ناهموار فوق‌العاده عمل می‌کنند اما حرکات محدودتر فنرها به این معنی است که شما ناهمواری‌ها را تا حدی حس خواهید کرد.


پانامرا هنوز هم با هر استانداردی که بگویید کروزری فوق‌العاده است. گیربکس ۸ سرعته PDK نرم و تیز بوده و می‌توانید حالت دستی را نیز انتخاب کنید. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو نیز همانند گیربکس نرم بوده و زمانی که بخواهید خونسرد است ولی در غیر آن به یک هیولای درنده تبدیل می‌شود. اگرچه صدا یا خشونت این پیشرانه به مرسدس-ای ام جی E 63 S نمی‌رسد اما نمی‌توان در توانایی‌های آن شک کرد.


تا زمانی که در محیط‌های تنگ شهری تردد نکنید ما سیستم فرمان پذیری چرخه‌ای عقب را خیلی توصیه نمی‌کنیم. البته این سیستم در سرعت‌های بالا برای بهبود پایداری و چابکی بکار می‌رود. البته همین سیستم می‌تواند احساس عجیبی در پاسخ سیستم فرمان ایجاد کند و از نظر ما پانامرا GTS بدون وجود این سیستم احساس طبیعی‌تری خواهد داشت.


سیستم چهار چرخ محرک خودرو نیز کاری عالی برای ایجاد حس هیجان‌انگیز در چنین خودروی سنگین‌وزنی انجام می‌دهد. البته خودرو در کل دوست دارد کم فرمانی را داشته باشد. شما می‌توانید با سرعت‌ بالا وارد پیچ شوید و پانامرا را درگیر کننده و طبیعی بدانید.


ترمزهای سرامیکی عملکرد بسیار خوبی دارند اما تا زمانی که در پیست نباشید نیازی به آن‌ها نخواهید داشت و بهتر است این بخش را نادیده بگیرید. این ترمزها عالی اما غیرضروری هستند و حس کمتری در مقایسه با ترمزهای استاندارد دارند.


ظاهر GTS نیز زیبا به نظر می‌رسد. با عناصر مشکی براق و نشان‌های خاص می‌توان این نسخه را تشخیص داد. البته از نظر ما نسخه‌ی اسپورت توریسموی پانامرا خودرویی کاربردی‌تر و حتی زیباتر است.


اما پانامرا عالی و بی‌نقص نیست. ما دوست داشتیم پیشرانه صدای جذاب‌تری داشته و شاید سواری خودرو نیز راحتی کمی در نظر برخی افراد داشته باشد. مدل استاندارد ۴S نرم‌تر بوده و درعین‌حال سواری بسیار خوبی هم دارد. افرادی که به هیجان رانندگی و صدا و خشونت خودرو بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند مرسدس-ای ام جی E63 S را گزینه‌ی بهتری می‌دانند.


GTS مناسب‌ترین گزینه در خانواده‌ی پانامرا بوده و پرفورمنس و دینامیک سواری مورد انتظار از یک پورشه را بدون قربانی کردن استانداردهای اشرافی و رفاهی ارائه کرده است. این خودرو ارزان نبوده و هر دو خودروی مرسدس E63 S و ب ام و M5 کامپتیشن پرفورمنس بیشتر را با قیمت کمتر عرضه می‌کنند اما پانامرا از نظر هندلینگ و درگیری راننده دست برتر را دارد.

مشخصات پورشه پانامرا GTS

  • قیمت: ۱۰۵۹۷۳ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۳ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    واقعا کلمات گویای حس من به این برند نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فوق العاده است این ماشین.خیلی خیلی جذاب و دوست داشتنی هستش!!!
    اما پورشه پانامرا حتی در مدل پانامرا توربو و
    پانامرا توربوS در تمام زمان گیری های دور پیست از مجلات معتبر زمان کندتری از مرسدسE63S ومرسدس AMG GT4 63و ب ام وM5 داشته اونم با چندثانیه اختلاف وحتی در پیست زاکسنرینگ که M3 هم زمان گیری داشته از پانامرا توربو و پانامرا توربوS زمان سریع تری داشته M3!!!!
    اونم در حالی که پورشه پانامرا با داشتن اسپویلرفعال خودروی مجهزتری برای پیست هستش نسبت به E63S وM5 وحتی با داشتن قدرت بیشتر باید زمان بهتری داشته باشه.
    درهر صورت پورشه پانامرا خیلی جذابه همراه با یه کابین خیلی باکیفیت وزیباوپرفومنس خیلی قوی که تبدیلش میکنه به یه سوپر سدان در مل های توربو وتوربوS!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (730 ديدگاه)

      مقایسه شما از اساس بی ربطه.با توجه به وزن و سایز و امکانات لوکس صندلی های عقب پانامرا رقباش سری ۷ و S کلاس هستن.اگر این دوتا توانایی نزدیک شدن به رکورد های پانامرا رو داشتن جای بحث بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (259 ديدگاه)

        دقیقا حق با شماست. مقایسه اگر میخواید بکنید، باید خودروهای یه کلاس رو با هم مقایسه کنید. منتها این دوستمون (MAHDI)، اگر بی ام و دمپایی ابری لاانگشتی هم بسازه میاد و ازش به به و چه چه میکنه؛ دیگه مقایسه های اینطوری که جای خود دارن !! (((:

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. porschesport

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      خودروهایی که نام بردی همگی طراحی اسپرت تر و مناسبتری برای پیست دارن و داشتن اسپویلر فعال و قدرت بالا هم دلیل واضحی برای عملکرد بهتر در پیست نیست دوست من , پانامرا توربو s هیبریدیه و وزن بسیار زیادی داره پورشه در پانامرا به طور کلی با لذت سواری و شرایط رانندگی فوق العاده سرو کار داره مهدی جان , میدونم که خودتم خوب میدونی پورشه بخواد خودروی مخصوص پیست بسازه چه چیزی از اب در میاد!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Amir

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    همه چیز تمام!!!من مدل توربو رو انتخاب میکنم حقیقتا از تمام رقباش کامل تر و جذاب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس AMG GT 63S چهار در از هر نظر
    از ‘Panamera’ جذاب تر و سریع تر هست

    انتخاب من GT63S غول کُش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ehsan

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (172 ديدگاه)

    شاهکار شاهکار شاهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. افشار

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    والا آدم مدل 2010 شو میبینه موهاش سیخ میشه ببین این دیگه چیه به نظرم داشتن یه پانامرا یه عشق ماشینو صد درصد راضی میکنه البته اگه اون آدم عشق آفرود نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهراد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    ماشینیه که بیشتر آشپزخونه دارا دارنش
    ولی من پولشم داشته باشم نمی تونم با شخصیت پورشه پانامرا ارتباط بر قرار کنم شاید 911 نسل قبل رو انتخاب کنم.درسته فنی و شاسی نسل جدید پیشرفت داشته ولی طراحیش نسبت به نسل قبل افتضاحه(حمله نکنید خودیه دی:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Danial

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    آخ آخ لعنتی عجب چیزیه قیمت خودش به پول ما میشه حدود یک میلیارد و 300 خوشبحال کسی که بتونه بخرتش و سوارش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. kf

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من خودم alpina b5 رو بهش ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا