پورشه

تجربه رانندگی با پورشه 911 کررا 4S کابریولت

داغ‌ترین روزهای تابستان را می‌گذرانیم و طیف عظیمی از ثروتمندان به دنبال خودروهای روباز هستند و ما هم این شانس را داشته‌ایم تا برای اولین بار پشت فرمان پورشه ۹۱۱ کابریولت بنشینیم.


خودرویی که در تست ما حاضر بوده از نوع کررا ۴S است که فعلاً از نظر قیمت در بالاترین سطح قرار داشته و قیمت آن بدون هرگونه آپشن برابر با ۱۰۸۰۶۳ پوند است بنابراین این خودرو باید چیزی خاص برای توجیه این قیمت داشته باشد.


آغاز بسیار خوبی داشتیم چراکه پرفورمنس این خودرو حتی با وجود اضافه‌وزن ۷۰ کیلویی نسبت به مدل کوپه عالی بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه است. البته زمانی که پکیج اسپورت کرونوی ۱۶۴۶ پوندی را سفارش دهید این رکورد به ۳.۶ ثانیه تقلیل می‌یابد.


کررا ۴S در جاده کامل سریع حس شده و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی آن نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. با قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری و نصب پیشرانه در عقب، این خودرو قدرت زیادی در دورهای میانی داشته و شتاب گیری با آن فرایندی بدون زحمت است. شما همچنین در صورت وجود مسیری مناسب می‌توانید دور پیشرانه را به بالاترین حد برسانید تا از توانایی‌های آن لذت ببرید.


اگرچه این پیشرانه کاملاً عملکردی و پرنفس است اما شما را کاملاً درگیر نمی‌کند. صدای پیشرانه در دورهای پایین خیلی جالب نیست اما زمانی که بالاتر برود صدای بهتری خواهد داشت. همچنین پیشرانه جذاب‌ترین صدا را تولید نمی‌کند. البته این موضوع در مدل کوپه مشکل خاصی نیست اما خب به‌طور سنتی مدل‌های روباز به خاطر صدای اگزوزی که از نزدیک‌تر به گوش می‌رسد محبوب هستند ولی چنین چیزی را اینجا نمی‌بینیم. حتی اگزوز اسپورت سفارشی موجود در خودروی ما هم به بهبود اوضاع کمکی نمی‌کند.

اما با این وجود هم پایین آوردن سقف تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز ایجاد می‌کند. در یک روز آفتابی لحظات بسیار خوشی خواهید داشت و در کابین هم باد اصلاً اذیت نمی‌کند. تنها ۱۲ ثانیه طول می‌کشد تا سقف باز شود و حتی با پایین آمدن سقف هم آرامش و رفاه داخل خودرو عالی و مثال‌زدنی است. به لطف سرکوب صدای بسیار خوبی که صورت گرفته، رفاه کابین مشابه مدل کوپه است.


تنها بخشی که کررا ۴S کابریولت پشت سر برادر کوپه قرار می‌گیرد کیفیت سواری آن است. اگرچه کلیت سواری خودرو خوب است اما این نسخه از ۹۱۱ در دست‌اندازها و چاله‌ها تکان های بیشتری داشته و البته این حرکات در سرعت‌های پایین بیشتر حس می‌شوند. البته شاسی در سرعت‌های بالا هرگز ناپایدار بودن را ندارد.

کابریولت همچنان هندلینگ باورنکردنی پورشه ۹۱۱ را حفظ کرده است. چسبندگی زیادی وجود داشته و فرمان خودرو فوق‌العاده است چراکه احساس و دقت بسیار خوبی داشته و دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید انجام می‌دهد. در عبور از پیچ‌ها پدال گاز را فشار داده و سیستم چهار چرخ محرک هوشمند فوراً قدرت موردنیاز را به‌صورت دقیق به چرخ ها می‌فرستد و چابکی خودرو را افزایش می‌دهد. این خودرو به حدی پایدار و تواناست که محدودیت خاصی برای فهمیدن میزان هیجانی که در جاده می‌توانید داشته باشید وجود دارد.

پورشه ۹۱۱ کابریولت خودرویی بسیار خوب برای راننده بوده و یک گرندتورر فوق‌العاده است که شاسی باورنکردنی را با پرفورمنس سطح بالا و احساس اشرافیت یک خودروی روباز ترکیب کرده است. البته کیفیت سواری این خودرو به خوبی برادر کوپه‌ی خود نبوده و صدای پیشرانه نیز در حد و اندازه‌های چنین خودرویی نیست و حتی وجود اگزوز اسپورت سفارشی نیز امیدوار کننده نشان نمی‌دهد.

مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا ۴S کابریولت

  • قیمت: ۱۰۸۰۶۳ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۴۴ اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۰۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    فرق ماشینهای روباز ،کابریولت و کانورتیبل و رودستر چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب جواهر زیبایی هستش!!!
    همین چند وقت پیش یه درگ جذاب برگزار شده بود بین خودروهای کروک یعنی پورشه 911 کروک و ب ام وM850 کانورتیبل و فورد موستانگ کانورتیبل و مزدا MX5 کانورتیبل که انصافا جذابه ونتیجه کاملا مشخصه اما عجیب جایگاه آخر شدن موستانگ بود!!!

    مجله CARWOW هم درگی انجام داده بین مرسدس G63 و ب ام وM850 که جذابیت این درگ این هستش که راننده این درگ یه خانم مسن حدود 70 سال هستش که به نوبت پشت هردو میشینه ورقابت درگ و رولینگ درگ وتست ترمز رو چندبار تکرار میکنن!!!

    اما جذاب ترین درگ این چند روز درگی هستش که دو روز پیش برگزار شده بین فراری 488پیستا و مکلارن 720 و ب ام و M5 معمولی که این درگ هم چندبارتکرار میشه در حالت های مختلف!!!!!!

    (((و اما پورشه 911جدید اونم در همین رنگ که واقعا هوش از سره آدم میبره اونقدر زیبا وجذاب هستش.این ماشین بهترین در کلاس خودشه.نمیدونم چرا 911 جدید چرا تا این حد زیباست!!!!!!)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      آخر شدن نماینده فورد در‌نبرد با ۹۱۱, M850 و MX5 اصلا عجیب نیست، از نظر عملکرد فنی که در سطح دو خودروی اول نیست، از خودروی سوم هم وزنش بیشتره؛ همون‌طور که خودت گفتی، نتیجه کاملا مشخصه از قبل.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اولین درگ پورشه 911 جدید رو یه برنامه خودرویی انجام داد بین پورشه 911 جدید و ب ام و M850 و شورولت کوروت گرنداسپرت که پورشه 911 اول شد و ب ام و M850 دوم و شورولت کوروت گرند اسپرت هم با اختلاف قابل توجهی در جایگاه سوم!!!!

      ((( پورشه 911 جدید در پیست هم عملکرد بسیار قوی داره. برای مثال در پیست مجله MOTORSPORT پورشه 911 جدید زمان 1:20.36 رو ثبت کرده که برای مقایسه زمان چندخودروی دیگه در این پیست رو میذارم)))

      مرسدس amg gtr زمان::: 1:19.55
      ب ام و M4 GTS زمان ::: 1:20.04
      پورشه 911 کررا S زمان ::: 1:20.36
      مرسدس amg gts زمان ::: 1:21.79
      استون مارتین ونتیج زمان::: 1:22.25

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ؟؟

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چه داخلی زیبایی داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    بینظیره این کاررا . منتظر رونمایی از gt3 rs و توربو اس هستم با پاتفرم جدید پورشه.چه غولی بشن اونا!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا