پورشه

اصالت ژرمنی: بررسی پورشه 911 کررا T جدید 2018

پورشه تلاش دارد تا با ارائه مدل کررا T خونی تازه به رگ‌های خانواده با اصالت ۹۱۱ تزریق کند. این خودرو قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد نداشته اما بجای آن عملکرد بهتری را از طریق کاهش وزن و بهبود مشخصات فنی کسب کرده است. این سنت قدیمی پورشه است که در سال‌های گذشته چندین و چند بار بکار رفته بنابراین انتظارات از پورشه طبیعتاً بالاست.

پورشه 911 کررا T
کررا T که بجای مدل قوی‌تر کررا S بر پایه نسخه استاندارد کررا بنا شده دارای همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری تخت ۳۶۵ اسبی بوده و البته با گیربکس‌های ۷ سرعته دستی یا اتوماتیک PDK در دسترس است.

پورشه 911 کررا T
بدون هیچ‌گونه تعجبی، مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک در شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سریع‌تر بوده و می‌تواند در ۴.۲ ثانیه به این سرعت برسد. در مقابل مدل مجهز به گیربکس دستی شتاب ۴.۵ ثانیه‌ای دارد. البته به نظر می‌رسد وزن کمتر و آپشن گیربکس دستی بیشتر با روحیات نسخه T همخوانی داشته باشد. این مدل همچنین دارای دیفرانسیل لغزش محدودی است که در مدل‌های مجهز به گیربکس PDK دیده نمی‌شود.

پورشه 911 کررا T
پورشه جزئیات زیادی از میزان دقیق کاهش وزن کررا T منتشر نکرده و تنها گفته که در مقایسه با مدل کررا با مشخصات مشابه ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است. البته به نظر می‌رسد کاهش وزن واقعی خودرو تنها ۵ کیلو باشد که زیاد به نظر نمی‌رسد و کم شدن از خودرویی با وزن ۱.۵ تنی جلب‌توجه نخواهد کرد.

پورشه 911 کررا T
این کاهش وزن به خاطر شیشه سبک‌تر در عقب و کناره‌ها و حذف صندلی‌های عقب است. البته شما می‌توانید بدون هزینه اضافی این صندلی‌ها را به خودرو بازگردانید. همچنین نبود برخی متریال عایق صدا به کاهش وزن این خودرو کمک کرده است. در صورت علاقه می‌توانید رادیو و سیستم اطلاعات سرگرمی را نیز به کل حذف کرده و تنها موزیک شما طنین پیشرانه باشد.

پورشه 911 کررا T
دیگر عناصر جذابیت ۹۱۱ کررا T به مشخصات فنی تغییر یافته این خودرو مربوط می‌شوند. کررا T دارای دیفرانسیل لغزش محدود یاد شده و سیستم تعلیق متغیر با ۲۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر است. این دو مورد را نمی‌توان در نسخه کررا دید و تنها در مدل گران‌تر کررا S وجود دارند.

پورشه 911 کررا T
همچنین به‌صورت سفارشی می‌توان سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را انتخاب کرد که معمولاً به‌صورت آپشن در نسخه S در دسترس بوده و البته سیستم صوتی اگزوز سفارشی نیز به‌صورت استاندارد در کررا T وجود دارد. تمامی این حرکات پورشه کمی گیج‌کننده هستند!

پورشه 911 کررا T
قطعاً خودروی مورد بحث ظاهر متمایزتری داشته و در آن شاهد سپر جلوی گیراتر، رینگ‌های ۲۰ اینچی برگرفته از نسخه S و آینه‌های جانبی خاکستری هستیم. همچنین نوشته کررا T را روی درب‌ها و پوشش پیشرانه نیز خواهید دید. داخل کابین نیز عناصر پارچه‌ای منحصربه‌فرد برای صندلی‌ها، اهرم تعویض دنده کوتاه‌تر با دیاگرام قرمز و دیگر جزئیات مختص کررا T هستیم.

پورشه 911 کررا T
کابین این خودرو مخصوصاً با حالت پرطنین تر اگزوز کمی پر سر و صداتر از نسخه استاندارد بوده و اما تفاوت‌های موجود خیلی چشمگیر نیستند. همچنین صادقانه باید گفت کاهش وزن کررا T احساس نمی‌شود.

پورشه 911 کررا T
و درحالی‌که پورشه فاصله تعویض دنده‌ها را کوتاه‌تر کرده اما در واقعیت شاهد تغییر چشمگیری نیستیم. چیزی که حس خواهید کرد لذت‌بخش‌تر بودن کررا T در بحث رانندگی است.

پورشه 911 کررا T
پیشرانه توربو عملکرد قوی‌تر در جاده داشته و ۹۱۱ هنوز هم برای قرار گرفتن در کلاس یک خودروی اسپورت و نه یک GT کوچک احساس می‌شود. تکمیل کننده عملکرد پیشرانه شاسی‌ای است که توانایی بالایی داشته و در هر جا، از جاده گرفته تا سر پیچ شاهد فرمانی دقیق و چسبندگی بسیار بالا در هنگان عبور از پیچ‌ها هستیم.

پورشه 911 کررا T
شاید گیربکس ۷ سرعته دستی پورشه یکی از بهترین گیربکس‌های این کمپانی نباشد اما هنوز هم مکانیسم تعویض دنده مستقیم و روانی داشته و به حفظ شخصیت پیشرانه در رسیدن به ردلاین کمک می‌کند. کررا T یک خودروی مفید و کاربردی برای دو نفر بوده و حتی در سفرهای طولانی راحت است اما برای تبدیل شدن به خودرویی واقعاً فوق‌العاده چیزی کم دارد.

پورشه 911 کررا T
پورشه ۹۱۱ کررا T با بهای ۸۵۵۷۶ پوندی خود گران‌تر از نسخه استاندارد ۷۷۸۹۱ پوندی بوده و تنها فاصله‌ای اندکی با مدل قدرتمندتر ۴۱۴ اسبی کررا S با قیمت ۸۷۳۳۵ پوند نشان می‌دهد. البته که کررا S یک جایگزین بسیار جذاب محسوب می‌شود.

پورشه 911 کررا T
قطعاً کررا T ظاهر منحصربه‌فردی دارد اما باید گفت خودروی تولیدی، عادی بوده و به تعداد محدود ساخته نخواهد شد.

پورشه 911 کررا T
با توجه به استعدادهای زیاد نسخه استاندارد کررا، جای تعجبی ندارد که کررا T نیز لذت سواری فراوانی دارد. البته پورشه باید شرمنده باشد که با این قیمت بیشتر نتوانسته مدلی متمایزتر نسبت به نسخه عادی بسازد. خریداران همچنان چشم به راه تولید یک مینی GT3 واقعی هستند…

مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا T دستی

قیمت: ۸۵۵۷۶ پوند

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو

قدرت/گشتاور: ۳۶۵ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۹۳ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مرادی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    king918 یا mehran911 یا هر کس دیگه ای که طرفدار پورشه هستید
    به نظر من شورلت کوروت کاملا سرتر از این و هر 911 دیگه ای هست
    ازتون می خوام برام توضیح بدید چرا دارم اشتباه می کنم؟
    منظورم فقط قدرت و شتاب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid 956

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      چون سریعترین خودروی تولیدی نوربرگ رینگ شده .حالا شما میگی منظورت قدرت و شتاب نیس پس تنها فاکتوری که میمونه صدای موتور هشت سیلندر کوروت که برای طرفداراش مهمه. یا شایدطراحی که سلیقه ایه. مشکلی‌ نیس شما کوروت بردار ما ۹۱۱ .منتها در حالی‌که داری از صدای انجین کوروت لذت میبری ما هم از آینه بغل برات دست تکون‌میدیم:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. KING 918 (محمدرضا)

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      سلام جناب مرادی
      اولاینکه اگر شما ماشینی رو دوست داشته باشید من و هیچ کس دیگه ایی نمیتونه شما رو از اون علاقه تون جدا کنه که در موارد خیلی شدید تبدیل به تعصب میشه مثل خودم
      دوم اینکه ملاک شما از مقایسه چیه ؟؟؟ چی براتون ارزش بیشتری داره ظاهر ماشین کابینش موتورش برندش سواریش چی براتون مهمه ؟؟؟
      خب من نمیخوام از کوروت بد بگم یا 911 رو ببرم بالا اتفاقا کوروت رو خیلی هم دوست دارم اما با توجه به نقد هایی که خوندم چیزی برات یه مقایسه میکنم ( البته قبلش ای کاش یه مقاله ایی در مورد سیستم های پیشرفته مخصوص پورشه که درون 911 ها هست رو یه مطالعه بکنی )
      من یه مختصر متنی فقط برای مقایسه میگم باید یکم خودت تحقیق کنی
      از نظر سرعت هیچی نمیگم چون براتون ظاهرا مهم نیست اما موتور حجیم و پر مصرف کوروت یکی از نکات منفیش حساب میشه هرچند برای عاشقانش یک اصالته اما کلی داریم نگاه میکنیم از نظر کیفیت متریال کابین و … قطعا پورشه یه سر و گردن بالاتره از شورلت و همچنین از نظر اپشن ها و سواری و هندلینگ 911 ها مخصوصا سیستم چرخش 4 تایر ( که اینو فکر نمیکنم شورلت داشته باشه ) کاملا برتری داره از نظر گیربکس دنده 2 کلاچه PDK پورشه قطعا بهتر از شورلت عمل میکنه با این همه کوروت بهتر چشم هارو به سمت خودش میکشه به خاطر ظاهر خشنش و قیمت کاملا معقولانه ایی داره و همچنین صدای موتور پرقدرتی داره اما یک نکته ایی که هست اینه خیلی ها میتونن یه شورلت داشته باشن اما افراد کمی شانس خرید پورشه دارن و همین یه ماشین رو خاص تر میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جناب مرادی

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        vahid و محمدرضا جان ازتون به خاطر توضیحاتی که دادین ممنونم
        پس با توجه به سریعتر بودن در پیست و کیفیت بالاتر متریال داخلی و گیربکس پیشرفته تر و امکانات بیشتر و برخی موارد دیگه نشون می ده که پورشه 911 بهتر از کوروته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. SAEED Z

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (481 ديدگاه)

      در انتخاب بین این دو کوپه دوست داشتنی, اگه از بحث سلیقه فاکتور بگیریم, هر کدوم مزیت هایی دارند که دیگری نداره.
      اول اینکه911 شامل 14 نسخه کم و بیش مختلف با رنج قیمت و ویژگی های متنوع هست که این خودش یه مزیته در حالی که این مورد در کوروت به مراتب کمتره.
      دوما911 یه 2+2 هست ولی کوروت صرفا دونفره, پورشه ضرفیت سرنشین بیشتری داره ( هرچند صندلی های عقب در اکثر کوپه ها قابلیت استفاده چندان راحتی ندارن ).
      سوما, در کیفیت متریال داخل برتری نسبی با پورشه هست.
      4 اینکه مصرف سوخت 911 بهتر و بهینه تره.
      5 , در بحث ایمنی, 911 امتیاز بیشتری در موسسه های تست ایمنی IIHS کسب کرده ولی کوروت هم دست کمی از پورشه نداره.
      6, شتاب بیشتر 911. چه شتاب 3.6 ثانیه ای 911 Carrera S در مقابل 3.9 ثانیه کوروت گرند اسپرت و چه شتاب 2.8 و 2.7 ثانیه ای نسخه Turbo S در مقابل شتاب 3 (2.9) ثانیه ای Z06 !!!
      متقابلا کوروت هم مزیت هایی داره که 911 در مقابلش رنگ میبازه مثلا قیمت فوق العاده, تن صدای جذاب تر ( و خیلی از ویژگی های دیگه ای که ذکرش از بحث خارجه )
      هم 911 و هم کوروت هر دو علاوه بر مزیت هاشون, تاریخچه غنی و افتخارات زیادی دارند و بسیار قابل احترام هستند. انتخاب بین این دو بیشتر برمیگرده به سلیقه و علاقه و تعصب نسبت به برند خاصی…
      پ.ن : شخصا کوروت رو (فقط کمی ?) بیشتر از 911 دوست میدارم.
      مرسی که خوندید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جناب مرادی

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        SAEED جان از توضیحات خوبت خیلی ممنونم
        پس معلومه قیمت بیشتر پورشه 911 همونطور الکی نیست
        ایمنی بیشتری داره
        مصرف سوخت کمتری داره
        شتابش بهتره
        فرمان پذیری بهتری داره
        دیگه با این دلایل قانع شدم که پورشه 911 از کوروت بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saied

        ۲۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        سلام
        دوستان ببخشید . ولی از نظر من مقایسه کوروت با ٩١١ دقیقا شبیه مقایسه کت شلوار با لباس اسپرت هستش.
        اصلا اینکه بگی کدوم بهتره نمیشه گفت.
        یا اینکه چرا کت و شلوار گرون تر از لباسه اسپورته.
        فقط بحث سلیقه هست که خیلی از افراد ٩١١ دوس دارن یا سمت کوروت میرن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرهاد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    چقد خوبی تو لعنتیییی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مختار

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ۹۱۱ شخصیت فوق العاده ای داره انگار از آهن ساخته نشده با ادم حرف میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Muty

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    عشق …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali erfani

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پروووو ولی با ادب!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    اخه چرا انقد این پورشه تو دل بروعه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Divergence

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    شاید سوال مسخره باشه ، ولی چرا رو فرمونش دکمه نداره ؟ انگار یه چیزی کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      دیگه تو این مدل به دلیل کاهش وزن و تنرکز رو پرفورمنس اکثر آپشنای غیر مسابقه ای رو برداشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Madjid Thunderbird

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به شدت زیبا و دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا