پورشه

بررسی فنی و تخصصی پورشه 911 کررا T مدل 2018

نسل فعلی پورشه ۹۱۱ یک خانواده با ۲۴ عضو است! از نسخه پایه کررا گرفته تا مدل فوق‌العاده‌ی GT2 RS هر نوع فرم بدنه‌ای همچون کوپه، کابریولت و حتی تارگا برای خرید وجود دارد.

پورشه 911 کررا T
جدیدترین عضو این خانواده مدل کررا R از نسل ۹۹۱.۲ است که بر پایه مدل پایه کررا شکل گرفته و برخی تجهیزات غیرضروری آن حذف شده است بنابراین یک خودروی اسپورت دیفرانسیل عقب و سبک‌تر است که تلاش می‌کند جذابیت مدل‌های گران‌تر GT3 را شبیه‌سازی کند.

پورشه 911 کررا T
مواد ایزوله کننده‌ی صدای کمتری در کررا T بکار رفته و حتی دستگیره‌های درب کابین نیز جای خود را به دستگیره‌های پارچه‌ای داده‌اند. صندلی‌های عقب نیز حذف شده و شیشه‌های عقب و جانبی استاندارد نیز نازک‌تر از قبل هستند. مشتریان می‌توانند ۹۱۱ T خود را بدون سیستم صوتی یا ناوبری سفارش دهند هرچند مدل حاضر در تست دارای سیستم مدیریت ارتباطات پورشه PCM به همراه اپل کارپلی است.

پورشه 911 کررا T
همچنین تمامی مدل‌های کررا R دارای گرافیک جانبی ویژه، نشان‌های سفارشی و پلاک‌های منحصربه‌فرد است. اهرم تعویض دنده‌ی کوتاه‌تر، دوخت‌های متضاد و پوشش سقف آلکانترا از دیگر شاخصه‌های این خودرو بوده و علیرغم تمرکز پورشه روی وزن کمتر کررا T، تمامی مدل‌ها دارای صندلی‌های برقی نیز می‌باشند. البته بجای این صندلی‌ها می‌توان نمونه‌های سطلی بکار رفته در مدل GT3 را با قیمت ۳۳۲۴ پوند نیز سفارش داد.

پورشه 911 کررا T
خودرویی که ما تست کردیم همچنین از سیستم فرمان پذیری اکسل عقب پیچیده‌ی پورشه سود می‌برد که آپشنی ۱۵۹۲ پوندی است. تمامی نسخه‌های این خودرو دارای مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه PASM با ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر، پکیج اسپورت کرونو و سیستم اگزوز اسپورت می‌باشند.

قدرت و گشتاور در مقایسه با کررای استاندارد تغییری نکرده اما پورشه می‌گوید کاهش وزن رخ داده حدود ۲۰ کیلوگرم بوده است. این موضوع به همراه نسبت‌های کوتاه‌تر دنده‌ها باعث شده ۹۱۱ کررا T در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت یک‌دهم ثانیه سریع‌تر باشد و به لطف گیربکس PDK بسیار سریع احساس شود.

پورشه 911 کررا T
برای احساس بهتر بودن این خودرو در جاده باید فشار زیادی به کررا T بیاورید اما خب فرمان پذیری چرخ‌های عقب و دیفرانسیل لغزش محدود (برای مدل‌های مجهز به گیربکس دستی) باعث می‌شوند چابکی کررا T افزایش یابد. فرمان خودرو فوق‌العاده بوده و احساس زیادی دارد همچنین چسبندگی محصول پورشه در جاده‌های خشک مثال‌زدنی می‌باشد. همچون همیشه می‌توانید از بین حالت‌های اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی یکی را انتخاب کنید. بد نیست بدانید سیستم هماهنگی با دور پیشرانه نیز باعث ایجاد معکوس‌های بسیار سریع می‌شود.

پورشه 911 کررا T
بخش‌های کنترلی خودرو سنگین اما ارتباطی هستند؛ اما اگرچه کاهش ارتفاع سیستم تعلیق باعث سفتی سواری در شهر شده اما در جاده‌های باز عملکردی فوق‌العاده برای کررا T را به ارمغان می‌آورد. صندلی‌ها نیز حمایت کاملی از بدن به عمل می‌آورند.

پورشه 911 کررا T
صدای پیشرانه‌ی ۹۱۱ کنونی شاید به اندازه مدل‌های تنفس طبیعی پیش از فیس لیفت لذت‌بخش نباشد اما سیستم اگزوز اسپورت کررا T با غرش‌های زیبای خود هر فرد دوستدار خودرویی را به وجد می‌آورد. پیشرانه‌ی توربوی گشتاوری این خودرو نیازمند تعویض‌های کمتر بوده اما اگر خودتان بخواهید اوضاع را دست بگیرید با یکی از سریع‌ترین خودروها در دنیای واقعی طرف خواهید شد.

پورشه 911 کررا T
اما اکثر این ویژگی‌ها در ۹۱۱ استاندارد نیز دیده می‌شود. شاید واضح‌ترین تفاوت بین مدل استاندارد کررا با نسخه گران‌تر کررا T فقدان مواد ایزوله کننده‌ی صدا باشد. اوضاع با وجود لاستیک‌های پهن عقب بهتر نشده اما صدای جاده و اطراف باعث می‌شود این خودرو برای استفاده روزمره خیلی توصیه نشود. پس از طی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر، صدای بی‌وقفه‌ی لاستیک‌ها واقعاً روی اعصاب است مخصوصاً اگر در بزرگراه‌ها حرکت نمایید.

پورشه ۹۱۱ کررا T بی‌شک یکی از بهترین خودروهای اسپورت است. اگرچه برخی از مشتریان این خودرو عملکرد کررا T را تحسین خواهند کرد اما اکثر ویژگی‌های این خودرو در نسخه استاندارد هم وجود داشته و حدود ۸ هزار پوند هم ارزان‌تر است.

پورشه 911 کررا T

مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا T

  • قیمت: ۸۵۵۷۶ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۳۶۵ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Kamy R

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کی نسل جدیدش معرفی میشه؟ یه دوسالیه منتظرشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (110 ديدگاه)

      من امروز تو شهرمون یه پانامرا توربو اس دیدم گاز داد صداشو شنیدم به پورشه ایمان اوردم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. LAMBORGHINI

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    24 مدل 911 داریم !
    هیچ وقت تا الان جرات نکرده بودم بشمرم ببینم دقیقا چند مدل 911 داریم !
    کسی که میخواد 911 بخره و بلندپروازی آنچنانی نداره و نمیخواد پول زیادی خرج کنه بهترین گزینه Carrera که ارزون ترین مدل 911ست + آپشن گیربکس PDK
    گیربکس PDK واقعا معرکست ، مصرف سوخت رو به میزان چشم گیری کاهش میده و شتاب ماشین رو میاره زیر 4/4 که حتی از کاررا تی هم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سخت عاشق ۹۱۱هستم.طراحی نرم وبه شکل عجیبی جذاب طوریکه هیچوقت تکراری نمیشه.محشره این ماشین.واما عملکردش که معیاره کلاس کوپه های اسپرت وسوپراسپرت هاست.پورشه۹۱۱ یک افسانه زنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسل جدیدش توراهه.باظاهرجدید وکابین کاملا متحول شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ازدیدمن جذاب ترین سوپراسپرت دنیاست۹۱۱.چون اوج کیفیت .اوج طراحی واصلالت.اوج مهندسی ناب آلمانی درش نهفته است.آخه چرا تااین حد۹۱۱خوبه.چراغ های گرد وساده اش رونگاه کنیدانگار یه دنیاهنرتوشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایلیا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نماد صنعت خودروسازی!
    هیچ خودرووی به اندازه ی 911 نتونسته نسل های مختلف رو درگیر خودش بکنه، همه اومدن و رفتن یا حداقل تغییر چهره دادن ولی 911 با همون ظاهری که مردم 40 سال پیش رو عاشق خودش کرده الان هم دلبری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran911

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    حقیقتش دو تا مدلی که اولش خودم دوست نداشتم پورشه تولید کنه یکیش همین کاررا T بود اون یکی هم GT3 touring بود
    پورشه هر دوی این مدل ها رو برای شکستن قیمت نجومی مدل 911R و جلوگیری از سود هنگفت دلال ها تولید کرد
    پورشه بر خلاف تمام خودروساز ها به شدت مخالف ارزشگذاری های نجومی و غیر واقعی روی محصولات خودشه
    قیمت مدل تولید محدود 911R بعد از مدت کوتاهی به نزدیک ۲ میلیون دلار هم رسید که ابتدا پورشه بیانیه داد و بعدش مدل های touring و مدل T رو تولید کرد که مشخصات نزدیکی به 911R و قیمت بسیار کمتری هم داشتن و باعث شکسته شدن قیمت ۹۱۱R شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ساسان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    من عاشق ارگونمی کابینهای پورشه هستم.با اون دست دنده ی معرکش. پورشه مورد علاقم کارا جیتی و 918 هست.اونم مشکی با تودوزی قرمز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا