پورشه

بررسی پورشه 911 GT2 RS مدل 2018

نام آشنایی دارد و رمزگشایی از آن سخت نیست. برخلاف نسخه های GT3 که از پیشرانه‌های تنفس طبیعی دوربالا برای برقراری تعادل میان چسبندگی و عملکرد استفاده می‌کنند، GT2ها از پیشرانه توربوشارژ برای تولید قدرت بیشتر و برانگیختن حس خشونت، استفاده می‌کنند. پسوند RS نیز به عبارت Renn Sport باز می‌گردد که نشان از ماموریت اصلی محوله به آن، یعنی شکست رقیبان در پیست دارد.

پورشه GT2 RS
اگرچه مدل قبلی GT2 قادر به تولید ۶۲۰ اسب بخار قدرت بود اما این نسخه ۹۹۱ جدید، نیرویی معادل ۷۰۰ اسب بخار را در دل خود ذخیره نموده است. قلب تپنده RS جدید از نوع تویین توربوشارژر شش سیلندر تخت بوده و حجمی برابر ۳.۸ لیتر دارد. یک سامانه پاشش آب نیز وظیفه خنک کردن مخلوط سوخت و هوای ورودی به سیلندر را بر عهده دارد. ۷۵۰ نیوتن-متر گشتاور حاصل نیز توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل یه چرخ‌های عقب تحویل داده می‌شود. برخلاف GT3، اینجا خبری از گیربکس دستی نیست.

پورشه 911 GT2 RS
پکیج ویژه کاهش وزن موسوم به «Weissach» توسط پورشه به قیمت ۳۱هزار دلار برای این خودرو عرضه شده که شامل حذف مواردی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع بوده و وزن خودرو را به ۱۴۷۰ کیلوگرم می‌رساند. شتاب صفر تا ۹۶km/h آن ۲.۷ ثانیه اعلام شده و یک چهارم مایل را در حدود ۱۰.۳ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو در رقم ۳۴۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. اما همه ارقام فوق تحت الشعاع یک رقم خاص هستند که هدف اصلی مهندسان پورشه نیز در واقع ارتقای آن بوده است. این عدد چیزی نیست جز رکورد طی کردن پیست نوربرگ رینگ. ۶:۴۷.۳ زمانی است که پورشه GT2 RS توانست به آن دست یابد. این رکورد به میزان ۳۱ ثانیه نسبت به مدل قبلی GT2 ارتقا یافته و حتی پورشه ۹۱۸ اسپایدر را نیز با ۱۰ ثانیه اختلاف شکست داده است. قیمت این خودرو ۲۹۴,۲۵۰ دلار است.

اسلحه‌ای با خشاب پر

پورشه 911 GT2 RS
این خودرو مانند یک سلاح با خشابی پر از گلوله‌های تکنولوژیک است. از میل تعادل‌های کربنی سرامیکی و اتصالات آنها گرفته تا مخزن ۱.۳ گالنی آب که در داخل صندوق جلو قرار داشته و آب مورد نیاز برای تزریق به داخل سیلندر را تامین می‌نماید.

پورشه 911 GT2 RS
کابین این خودرو از نظر راحتی و امکانات مناسب است. فضای مناسب و کافی را در اختیار سرنشین می‌گذارد. اما با توچه به استفاده از پکیج ویژه کاهش وزن، اثری از آثار تهویه مطبوع سیستم اطلاعات سرگرمی در اینجا یافت نمی‌شود. صندلی‌های خوش فرم فیبر کربنی با پشت‌سری‌های ثابت، سرنشینان را هنگام عبور از پیچهای بسیار شدید به وجد می‌آورد.

پورشه 911 GT2 RS
حتی در فول‌ترین نسخه هم این خودرو نسبت به مدل‌های ارزان‌تر نظیر توربو اس، از نظر امکانات تجملی، فقیر به نظر می‌رسد. استفاده از تسمه پارچه‌ای به جای دستگیره فلزی و دکمه‌های فاقد کاربری تعبیه شده در اطراف اهرم تعویض دنده، گواهی آشکار بر این ادعاست. مایه حیرت است که با وجود تعویض پدل‌شیفترهای معمولی با نمونه فیبر کربنی در قالب پکیج کاهش وزن آن هم تنها به مقدار ۱۸۰ گرم، باز هم شاهد دو عدد نگهدارنده فنجان در داشبورد هستیم.

صندلی‌های عقب وجود خارجی نداشته و مشتریان اروپایی می‌توانند در فضای خالی ردیف دوم، قفسه میله‌ای حفاظتی نصب نمایند، اما در آمریکا نصب یک چنین آپشنی خلاف مقررات خواهد بود. با همه تفاسیر، این آن خودرویی نیست که به خاطر اسباب‌بازی‌هایش خریداری شود.

طنین و عملکرد

پورشه 911 GT2 RS
علی رغم حرکت ۹۱۱های جدید به سمت سکوت و آرامش بیشتر، این خودرو دقیقا نقطه مقابل را هدف گرفته است. هنگام روشن بودن موتور در حالت درجا، صدای بلند و بم اگزوز کابین را فرا می‌گیرد. در حرکت با این اتومبیل حتی با وجود سرعت کم و متشخصانه نیز صدای سازگونه موتور و اتصالات سیستم تعلیق به گوش می‌رسد. فاصله صندلی‌ها برای تبادل صحبت‌های دوستانه میان راننده و سرنشین کاملا مناسب است اما در حین حرکت با سرعت‌های بالا، بایستی بلندتر صحبت نمود. سفتی سیستم تعلیق به حدی است که حتی در جاده های ظاهرا یکدست نیز ضربات ناشی از مسیر کاملا حس می‌شود و با افزایش سرعت، تکان‌های بیشتری بر بدن سرنشینان وارد می‌آید.

پورشه 911 GT2 RS
طبق گفته مسئولان پورشه، سعی آنها بر این بوده تا حس توربوشارژ بودن پیشرانه این خودرو، بر خلاف روند معمول، توسط سرنشینان به خوبی درک شود.

پورشه 911 GT2 RS
در دورهای پایین، موتور خشن اما قابل رام شدن است. پس از عبور عقربه از ۲۵۰۰rpm و با پا به میدان نهادن توربوشارژرها، توان خودرو به سرعت افرایش می‌یابد تا در ۷۰۰۰rpm به نهایت خود برسد. اگرچه GT2 بسیار سریع است، با این وجود پاسخ‌های کوبنده پیشرانه در برابر فشردن پدال گاز، این حس را شدت می‌بخشد. ضرایب دنده به صورت تعمدی کوتاه‌تر شده و دنده دوم در سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از دور خارج می‌شود. برای پرواز با این خودرو، به یک مسیر مستقیم با طول کافی نیاز دارید تا لذت شرکت در مسابقات سرعت را تجربه کرده باشید. یک سیستم لانچ کنترل هم وجود دارد که با فشردن پدال ترمز فعال شده و هرجا که باشید، شما از ادامه مسیر باز خواهد داشت. با کشیدن هردو پدل شیفتر به سمت خود، راننده می‌تواند از طریق کلاچ، انتقال نیرو از موتور به گیربکس را قطع نماید.

پورشه 911 GT2 RS
برخلاف شتاب خیره کننده این جانور، چسبندگی جانبی آن در سطح حداقلی قرار دارد. مدل قبلی از نظر کنترل کشش و پایداری دچار مشکل بود اما این نمونه با لاستیک‌های ویژه ساخت دانلوپ، از کنترل کشش و پایداری مناسبی برخوردار شده است.

پورشه 911 GT2 RS
عملکرد فرمان سبک‌تر شده و نسبت به خودروهای تقویت شده‌ی اسپرت آلمانی دقیق‌تر شده است. در سرعت‌های خیابانی و حتی در مسیرهای منحنی باریک، خبری از کم فرمانی نیست و با فعال نمودن سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، تعادل و پایداری خودرو در سرعت‌های بالاتر، ارتقا می‌یابد. با این وجود و در حرکت‌های سریع، امکان رخ دادن پدیده بیش فرمانی دور از ذهن نخواهد بود.

پورشه 911 GT2 RS
در مقایسه با پیشرانه تنفس طبیعی ۹۰۰۰rpm پورشه با آن صدای جذابش، موتور GT2 صدای خشن‌تری به گوش می‌رساند و دیگر خبری از آن سمفونی آهنگین نیست.

در پیست

پورشه 911 GT2 RS
اگر چه در جاده کاملا موثر است اما در پیست بسیار بهتر عمل می‌کند. عبور از مسیر ۲.۹ مایلی پیست که ترکیبی از پیچ‌های مختلف و سطوح شیبدار است، جنبه دیگری از شخصیت GT2 RS را برای ما به نمایش گذاشت. نمایش این خودرو در پیست به طرز شگفت‌آوری سریع بوده و گویی که قادر به شکست ابرخودروی هیبریدی پورشه یعنی ۹۱۸ اسپایدر در این پست است. در عبور از پیچ‌های کوتاه با زاویه کم، اگر بیش از حد بر روی پدال گاز فشار بیاورید، کم فرمانی به وجود خواهد آمد و در حالت خوش بینانه، با کاربرد بی‌موقع پدال گاز، چرخ‌های عقب شروع به لغزیدن خواهند نمود. ترمزهای کربن سرامیکی درخور یک ستایش ویژه هستند و خودرو را حین حرکت در سرعت های بالا، به خوبی تحت کنترل در می‌آورند.

سخن پایانی

پورشه 911 GT2 RS
پورشه GT2 RS یک ابرخودروی تمام عیار است. با توجه به قیمت و سطح عملکردش، در صدر برترین محصولات پورشه جا خوش کرده است. اگر به دنبال خودرویی هستید که تک تک لحظات رانندگی را با آن را حس نمایید، بی شک GT2 RS انتخاب شما خواهد بود. این خودرو یک اتومبیل اسپرت است که بی‌تردید بسیاری از رقیبان را خجل خواهد کرد و تیم‌هایی را که به توسعه آن جهت شرکت در مسابقات بپردازند، ناامید نخواهد کرد. اما آیا این بهترین محصول پورشه است؟ جواب این سؤال تنها به خود شما بستگی دارد که چه انتظاری از خودرویتان دارید.

منبع: caranddriver
.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    بسیار عالی کار پورشه حرف نداره
    با وجود طرفدار پروپاقرص مرسدس بودن باید اعتراف کنم AMG GTR سری سیاه کار سختی برای شکست دادنش داره

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      کاش شورلت هم یه ماشین تو این کلاس معرفی کنه :(

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Hemichan

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (715 ديدگاه)

        Chevy Zora
        اگه با موتور کوروتم باشه که عالی میشه

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      غول به تمام.معنا
      فقط یه چیزی برام جالب بود اونم این که 31 هزار دلار میگیرن سیستم سرکرمی و تهویه رو حذف میکنن ?

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. DEADPOOL

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    این پورشه واقعا عالیه واقعا خیلی خوبه نه تنها این همه مدلاش بین آلمانی ها فقط پورشه کارش درسته

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. مهدی 911

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بزرگتری ن رقابت 2018 بین این و مکلارن 720 خواهدبود به نظر من در درگ و سرعت 720 پیروزه ولی در پیست برتری کامل با gt2 rs هست 720 اس هم البته غولی واسه خودش

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه؛ منی که هیچ علاقه‌ای به ۹۱۱ نداشتم، عاشقش شدم. مطمئنم تو پیست بهتر از رقباش عمل می‌کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. (Bayerische Motoren Werke (Daniel

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (951 ديدگاه)

      بهت گفتم حاج فرشاد
      به مرور زمان عاشقش میشی
      از اون خودروهاییه که وقتی به خودت میای ناقافل میبینی نمک گیرت کرده.
      این عشق شما ی عشق واقعیه.
      تبریک عشقی.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. سینا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    پکیج ویژه کاهش وزن موسوم به «Weissach» توسط پورشه به قیمت 31هزار دلار برای این خودرو عرضه شده که شامل حذف مواردی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع بوده و وزن خودرو را به 1470 کیلوگرم می‌رساند.

    ئاسه حذف هم پول میگیرن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      سقف منیزیمی رینگ های منیزیمی صندلی های تمام فیبرکربنی رول کیج از جنس تیتانیوم و ترکیب با الیاژ بسیار سبک وزن استفاده گسترده از فیبرکربن در ورودی های هوا در کنار و عقب خودرو و استفاده از آلیاژ سبک وزن در قسمت داخلی خودرو و پدالها و تثبیت کننده های اکسل جلو و قسمت عقب از فیبرکربن و…

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        مهران جان حرفت درسته،ولی به نظرت بهتر نبود به جای حذف مواردی مثل سیستم اطلاعات و سرگرمی و تهویه مطبوع ،که برای خودروسازی مثل پورشه ممکنه نکته ی منفی باشه،از فیبر کربن و مواد سبک وزن در خودرو بیشتر استفاده میکردن و قیمت رو کمی بیشتر از 31 هزارتا افزایش میدادن؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۹ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          حالا برای اینکه فضا یخورده پر تنش و هیجانی بشه،درگ و رول ریس مک لارن 720s و هوراکان پرفورمانته رو ببینید.
          https://www.aparat.com/v/vt3NU

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. mehran911

          ۲۰ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          دانیال عزیز
          حقیقتش اینه که مشکل جای دیگست
          شاید خیلی ها با توجه به اعداد و ارقام و رکوردهای پورشه باور نکنن که پلتفرم این ماشین از سال ۲۰۱۱ (به غیر از نسخه ی توربو که از ۲۰۱۴ با تغییرات اندکی عرضه شد ) تا به امروز داره استفاده میشه و بعد از گذشت این همه سال فقط همین امسال برای کاهش وزن تغییرات خوب اما کمی در این پلتفرم صورت گرفت
          نسل جدید ۹۱۱ که با پلتفرم کاملا جدید در اواخر ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد امکان کاهش وزن تا ۹۰ کیلوگرم رو فراهم میکنه که یک تغییر فوق العاده در یک سوپراسپرت هستش
          .
          پکیج weissach مثل یک مسکن برای کاهش وزن میمونه که از سری club sport قرض گرفته شده
          .
          البته سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع در صورت درخواست مشتری بدون دریافت هیچ هزینه ای در خودرو قرار میگیره

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۰ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          ممنون مهران جان بابت پاسخت.
          کم بحث کردیم ولی برای من خیلی مفید بود مثل همیشه.

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۲۰ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          قربانت دانیال عزیز

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. (Bayerische Motoren Werke (Daniel

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (951 ديدگاه)

        حاج مهران
        تنها خودرویی هست که وقتی نگاهش میکنی بهت آرامش میده. ی لبخند همراه آرامشی داره که خیلی خاصه.
        نگاهش میکنی انگار داره میگه من هواتو دارم غمت نباشه. هرکاری دوستداری انجام بده. تا ته خط باهاتم.
        چون میدونی به حدی توانایی داره که هیچ وقت مایوست نمیکنه.

        جدا از این بحثا
        واقعا پورشه از سیستم Water injection داره به بهترین نحو ممکن استفاده میکنه. درسته BMW شروعش کرد ولی Porsche به کمال رسوندتش.

        Ever ahead

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۲۰ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          دانیال جان منم بخاطر همین لبخندشه که عاشقشم
          ‌.
          BMW که سلطان پیشرانه سازی دنیاست معمولا بعد از اینکه تکنولوژی جدیدی در دنیای خودرو سازی معرفی میشه بلافاصله در کمترین زمان ممکن در موتور های BMW دیده میشه
          .
          راستی خیلی با اسم و آواتار جدیدت حال میکنم

          موافقم 3
          مخالفم 0
  6. ALEX Del Piero

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    امپراتور نوربرگ‌ رینگ …
    پورشه حسابش از بقیه جداست
    تکنولوژی رو گذاشته رو شونه‌ش و با خودش حمل می‌کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مختار

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    منکه فراری و لامبو رو ترجیه میدم البته این نظر کاملا به سلیقه مربوط میشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  8. ایمان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    فوق العادست پورشه.نهایت مهندسی آلمانی.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پورشه که همیشه جادو میکنه.راضی هم نمیشه هر دو سه سال یه دفعه یه شاهکار میده بیرون.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. محسن.د

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    نسل قبلی که اونطوری شاهکار شد، این دیگه چه شود…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. ایمان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    Ferrari Fxx k Evo = لایک
    Porche GT2 RS991 = دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. mehran911

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      ???
      پسر خوب مگه این دوتا تو یک کلاس هستن
      هیچ چیز این دوتا شبیه هم نیست
      .
      البته به نظر میرسه یک نسخه جدید از GT2RS ( بین دو مدل Gt2rs و GT3RSR شک وجود داره ) در حال ساخت هستش که همین هفته پیش در مونزا تست شد که از آیرودینامیک پیشرفته و سیستم بازیابی انرژی جنبشی و انبوهی از تکنولوژی های جدید بهره برده نا گفته نماند که صرفا برای پیست ساخته خواهد شد

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        میدونم تو یک کلاس نیستن فقط میخواستم بدونم کدامیک محبوب تر هستن
        مگرنه نسخه وحشی جدید فراری فعلاً تو پیست رقیبی نداره ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. Sajjad

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    امکانات تجملی، به درد همچنین خودروهایی که نمیخوره
    بعضی از خودروها صرفا واسه لذت بردن از رانندگی ساخته شدن
    نه اینکه مثلا وقتی انگشت کوچیکه پای چپت سردش شد، یه آپشن داشته باشه که گرمش کنه.
    وقتی عشق ماشین داشته باشی
    توی اون همه لذت و هیجان رانندگی، اپشن برات یه چیز الکی و اضافی محسوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Archi KHAN

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    ” شتاب صفر تا 96km/h آن 2.7 ثانیه اعلام شده و یک چهارم مایل را در حدود 10.3 ثانیه طی می‌کند ”

    دیگه چیزی نمیشه گفت ، غیر از اینکه :
    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. یاس ی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    وقتی متن را میخوندم انگار خودم پشت فرمون بودم، خیلی زیبا و دقیق همه چیز را توصیف کرده بود، دستتون درد نکنه جناب باباپور، مثل همیشه کارتون درجه یک بود.
    و اما این ماشین همه چی تمامه، دیگه جای گله ای نمیگزاره، فقط ی مرد میخواد که پشتش بشینه و نترس باشه و حرفه ای اونوقته که زمین را هم جابجا میکنه.
    عالی عالی عالی ، هم متن هم این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین باباپور

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام، نظر لطف شماست. با آرزوی پیروزی و بهروزی روزافزون برای شما.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. شاهین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    نمیگم پورشه بده نه خیلیم خوبه و با اصالته با این کاری هم که اخیرا کرده شاهکار کرده اما از فرم و طراحیش خوشم نمیاد که اونم از صلیقه برخورداره خیلیا هستن خوششون میاد
    اما حیفه هنوز تو دوران فولکس غورباقه ای مونده.خیلی جا داره روش مانور بدن تا از این ظاهر دربیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. رضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    عاالی.جدیدا یه کلیپ شتابگیری ازش اومده که 1-2 ثانیه ضعیفتر از 918 اسپایدر عمل میکنه.واقعا غوله.تاپ اسپیدشم ..356km/h.رقابت تنگاتنگی با 720sخواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. صفا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. 👑king bmw👑

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هیچ ماشینی مثل bmw m8 با تیون ramon performance نمیشه.
    شتاب 0تا100=4’2
    نهایت سرعت=360
    ❤❤❤❤❤❤.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 👑king bmw👑

      ۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      تازه قیمتشم170000دلاره.واقعا عالی.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا