پورشه

برنامه‌های پورشه برای افزایش سود

پورشه برنامه‌های مفصلی برای افزایش سود عملیاتی خود تا سقف ۶ میلیارد یورو و در طی ۸ سال آینده دارد. این خودروساز آلمانی می‌خواهد سود خود را با افزایش سرمایه‌گذاری روی توسعه و تولید خودروهای الکتریکی انجام دهد.


برنامه‌ی این خودروساز محبوب افزایش درآمدها به حدود ۷۵۰ میلیون یورو در هر سال است. این برنامه از امسال آغاز شده و تا سال ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد. ظاهراً برنامه‌ی جدید پورشه برای افزایش سوددهی با کاراتر کردن عملیات ساخت، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها از دیگر بخش‌ها همچون پیشنهاد‌های دیجیتالی میسر خواهد شد.


ظاهراً افزایش سوددهی شرکت نقشی اساسی در حفظ هدف ۱۵ درصدی فروش این برند دارد. با سرمایه‌گذاری سنگین گروه خودروسازی فولکس‌واگن روی محصولات الکتریکی و تکنولوژی‌های خودران، رشد درآمدها و فروش‌ها یک عنصر کلیدی است.


خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای عادی سود کمتری برای خودروسازان دارند. برای مثال تولید پورشه تایکان جدید برای شرکت ۶ تا ۱۰ هزار یورو هزینه‌ی بیشتری در بردارد. این هزینه‌ی بیشتر از مشتری‌ها دریافت نخواهد شد چراکه پورشه به دنبال صرفه‌جویی در سایر بخش‌ها بوده تا همچنان سوددهی خود را حفظ کند.


پورشه که در حال سرمایه‌گذاری بیش از ۶ میلیارد یورویی روی خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۲ است انتظار دارد پس از سال ۲۰۲۵ شاهد افزایش سود حدود ۲ میلیارد یورویی خود در هر سال باشد. به عنوان سودده ترین برند گروه فولکس‌واگن، پورشه در سال گذشته ۴.۱ میلیارد یورو سود عملیاتی و ۲۳.۵ میلیارد یورو درآمد داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    سودش حدود 17.5 درصد میشه
    فکر می کنم در حد وسط باشه بین خودروهای تولید انبوه و تولید محدود
    البته تولید محدود غیر از خودروهای خیلی خاص مثل کونیگ زگ و مورگان و آپولو منظورم هست. مثل فراری و لامبورگینی و استون مارتین
    کسی از سود اونها خبر داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      فراری بالاترین سود رو در میاره مقاله ش تو خود پدال هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammadreza

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    خودرو های الکتریکی در همه نوعشون تقریبا همه جوره از خودرو های بنزینی سر تر هستن
    خودرو های الکتریکی مرکز ثقل پایین تری دارن، نیاز به گیربکس های پیچیده ندارن،سکوت و ارمش بیشتری دارن و از همه مهم تر گشتاور بسیار بالا و آنی تولید میکنن فقط میمونه وزن که چون اول راه هستن وزن بیشتری نسبت به خوردو های بنزینی دارن (دقت کنین خودرو های بنزینی نزدیک به یک قرن توسعه پیدا کردن تا به اینجا که الان هستن رسیدن)
    خودرو های الکتریکی نه تنها در بخش on road بلکه در بخش off road هم بسیار توانا تر خواهند بود.
    الان خودرو های افرود از کلی تکنولوژی پیشرفته و پیچیده(گیربکس و دیفرانسیل قفل شونده و غیره و غیره) باید استفاده کنن تا گشتاور رو به چرخی برسونن که چسبنگی بیشتری دارن در حالی که در خودرو های الکتریکی خیلی راحت میشه برای هر چرخ یه موتور الکتریکی نصب کرد که گشتاور آنی و بسیار زیاد (هرموتور کوچیک الکتریکی خیلی راحت میتونه گشتاوری به اندازه یه موتور بنزینی حجیم تواید کنه) رو بدون نیاز به دیفرانسیل و… مستقیم به چرخ منتقل کنه و از همه مهم تر اینکه همه گشتاور از همون ابتدا در دسترسه
    تنها ایرادی که میشه به خودرو های الکتریکی گرفت اینه که طنین پیشرانه های حجیم سنتی‌ رو ندارن که مطمئن باشین در اینده نچندان دور در این خودرو ها با استفاده از ویس های کاذب صدایی به زیبایی صدای پیشرانه های سنتی تولید خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سود و باید بیان از ایران خودرو یاد بگیرن ماشین ثبت نام میکنن برای 2 سال بعد پولشم پیش میگیرن قیمت نامشخص ماشین نا مشخص تازه با محدودیت کد ملی :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا