پورشه

برنامه پورشه برای تولید محصولات تک ساخت و بسیار خاص

شخصی‌سازی محصولات پورشه برنامه جدیدی نیست. از سال ۱۹۵۵ تاکنون این برند آلمانی درخواست‌های مختلفی از مصرف‌کنندگان را برای شخصی‌سازی محصولات خود دریافت کرده و خب این موضوعی بسیار معمول بین لوکس سازان و خریداران محصولات آن‌هاست.

اما اخیراً پورشه گسترش برنامه Exclusive Manufaktur خود را همراه با بخش‌های Tequipment و کلاسیک اعلام کرده است. به این ترتیب مشتریان گزینه‌های بیشتری برای خاص کردن خودروهای خود و تملک یک محصول اسپورت و تک ساخت خواهند داشت.

به همین منظور پورشه طیف محصولات و سرویس‌های بخش‌های یاد شده را گسترش داده و به نقطه‌ای رسانده که خودروی مشتری می‌تواند به محصولی منحصربه‌فرد و تک ساخت تبدیل شود. این فرایند تفسیری از برنامه Sonderwunsch است که تقریباً معادل عبارت درخواست سفارشی می‌باشد.

آپشن هایی همچون پوشش و نوشتار روی بدنه، شماره‌های آغازین شخصی، کف‌پوش‌های متمایز، گاردهای ورود درب نورانی و پروژکتورهای لوگو در این خودروها ارائه خواهد شد و مشتریان در طول فرایند سفارش دهی به‌صورت مستقیم با طراحان در تماس خواهند بود.

این برنامه همچنین شامل خودروهای کارکرده و البته مدل‌های مختص آفرود می‌باشد. از طریق بخش Tequipment پورشه وسایل جانبی بی‌شماری را ارائه می‌کند. در بخش خودروهای کلاسیک نیز تمرکز روی قطعات جانبی و ارائه تنظیمات و حالت‌های کارخانه‌ای است.

البته محدودیت‌هایی همچون عدم الهام گرفتن از طراحی سایر خودروسازان وجود دارد. پورشه قول دریافت و بررسی تمامی درخواست‌های مشتریان تا جای ممکن را داده است.

به‌منظور جلوگیری از ایجاد خودروهای مشابه پورشه اعلام کرده تمامی درخواست‌های تک ساخت را بایگانی کرده و در پایگاه داده خود حفظ خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خو به سلامتی

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. مهدی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (194 ديدگاه)

      این خبر بنظر من مهمه
      چون نسخه های تک ساخت سود زیادی برای شرکت دارن و معمولا وقتی شرکتا میرن بسمتش که نیاز به نقدینگی داشته باشن
      احتمالا گروه فولکس واگن برای الکتریکی سازی نیاز به نقدینگی داره که پورشه میخواد نسخه تک ساخت بزنه یا حتی احتمال فروش لامبو و دوکاتی مطرح شد در مورد بوگاتی و ریماکم که بهتر میدونین

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. شاهرخ

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (338 ديدگاه)

        بسیار عالی

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. ""new ""RAMIN

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    Rman
    دوست عزیز من زیاد کامنت های قدیم را نگاه نمیکنم مگر اینکه ببینم کامنت ها بسیار زیاد شده است ببینم چه خبر است ولی کلا من کامنت های قدیم برای دیروز یا پریروز رو نمیببنم اگر پاسخی به من دادید و من ان را ندیدم شرمنده. کامنت شما را ملاحظه نمودم بله درست میگوید. کاملا قبول دارم بعضی مواقع یه جوری کامنت میدهم که سیلی از انتقاد روانه میشود
    .
    محمد رستمی نژاد.
    سپاس. ? لطف دارید. بر خلاف نظر دیگران من آینده را میبینم. گذشته که گذشته. حال هم دارد میگذرد. پس فقط میماند آینده. پس باید با رفتارمان آینده را بسازیم. هرچند سخنان من. یا لینک عکس های من چیزی را عوض نمیکند. آنان اجتناب ناپذیر هستن. چه خوشتان بیاید چه خوشتان نیاید.

    دیدن این عکس هم خالی از لطف نیست مرز های لاکچری بودن جابجا شد ! ?
    http://www.instagram.com/p/COA-aE6J6Kw/

    اقای شاهین اقای امیر دهقان.
    چرا تجربه رانندگی با پورشه تایکان توربو اس کراس توریسمو رو نمیگذارید؟ 1 ماهی است
    سایت موتورترند / Top gear آن را تست کرده و فیلمش را گذاشته

    آقای 2646
    سپاس? لطف دارید. البته فعلا سرم بسیار شلوغ است. نزدیک امتحان به جای اینکه شغل من خلوت تر شود شلوغتر شد و کلی کار ریخته سرم ! البته قدیم چندین سال عضو پدال بودم. گوشی خود را عوض کردم و یه مدت کلا بیخیال عضو شدن کردم. شاید مجدد عضو بشم.

    مجدد اقای شاهین و اقای سردبیر
    بی زحمت اخبار چینی را بیشتر پوشش بدید. اخرین خبر برای 8 روز پیش در مورد مکسوس وانت بود. به هر حال چینی ها هم باید دیده شوند اگر تجربه رانندگی یا مقایسه بین 2 خودرو چینی خواستید بگذارید لینک را من میتوانم بدهم.
    و همچنین بی زحمت آمار فروش 6 غول خودرو سازی رو بگذارید. ( در این 4 ماه اخیر)
    چند سایتی منتشر کردن. بگذارید تا مردم آگاه باشند! ???

    در پایان هم مطلب پدال در مورد پورشه.

    به نظرم نیازی به محصول تک ساخت نیست چون در بخش شخصی سازی پورشه قدری شخصی سازی مناسب است که انگار شما محصول منحصر به فرد و برای خودتان را ساخته اید. ولی در پایان اینکه بایگانی میکنه تا شبیه دیگران نشود ایده خوبی است.

    ولی مجموعا شخصی سازی پورشه جیب شما را خالی و شمارا ورشکست میکند…
    مثلا پورشه ماکان پایه 52 هزار دلار قیمت دارد و نسخه فول پورشه ماکان توربو قیمتی حدود 92 هزار دلار دارد اما در صورت شخصی سازی کامل و فول قیمتش از 92 هزار دلار به 136 هزار دلار مهاجرت میکند !! 136 هزار دلار پورشه ماکان فول شخصی سازی شده.
    حتی گرونتر از S کلاس… بقیه محصولات بماند. ? البته کسی که مشکل مالی ندارد و وضعش خوب است برای اون این رقم ها چیزی نیست.

    پدال کامنتمو منتشر کن… ?? با سپاس… ??

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. علی turbo s

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      پدال خاهشا یه پست از کینگ بلک سریز بزار ٬خیلی وقت از بلک سریز مطلبی گذاشته نشده.
      2- دوستان یه سوال داشتم پورشه چرا 992turbo sرو برای تایم گیری به نوربرگ نمیبره؟!
      محصولات gt پورشه مثل gt3 و gt2rs بعدازتایم گیری رونمایی میشن اما turbo s نه تنها توسط پورشه تایم گیری نشده بلکه مجلات معتبر هم برای تایم گیری نبردنش.
      درسته فلسفه turbo s یه سوپراسپرت لاکچری اما خوب توانایی برای تایم زدن رو هم داره.
      نسل قبل ایا تونوربرگ تایم زد؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهند

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        جواب سوالت را نمیدانم ولی بهتره سوالت را در مقاله‌ی دیگر که افراد زیادی می‌بینند بپرسی، اینجا به سوال من هم جواب ندادند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ninja

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        چون توربو اس برا خط مستقیم هست و برای مثل این میمونه دیمون بره برا تایم گیری بره نوربر یا بوگاتی توانایی زمان گیری رو داره ولی تو نوربر نمیره یا ۷۲۰ اس تایمی خوبی نمیزنه برای کسایی هم که پیست براشون مهمه جی تی هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سهند

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    من یک سوال دارم اینه که قبل از معرفی اولین نسل ۹۱۱ gt2rs و gt3 پورشه ۹۱۱ مدل پیست محوری داشت؟
    لطفاً جواب دهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بایدجالب باشه.خودرو های تک ساخت رو شاید هر کس نتونه بخره ولی عمدتا همه از نگاه کردنش لذت میبرند.جدا ازینکه سود زیادی برای کمپانی داره این سود دو طرفه هست و حتما داشتن خودرویی که عصاره یک کمپانی اونم پورشه هست باید رویایی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ماهان جان ، شما که مدتی روسیه زندگی کردین ، لطف
      ❤❤❤❤
      میکنید از وضع خودرویی آنجا و اینکه خرید چه خودرو هایی آنجا لوکس است بگید ، اینکه قیمت ماشین ها در روسیه چه گونه است
      بعد اینکه وضع دانشگاه های روسیه چگونه است ، سطع علمی شان چه طور است ، رنکینگ آنها
      ❤❤❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        حتما محمد جان براتون مینوسم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. AHMET 2002

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    شمام مثل من از نسل اول کایین بدتون میاد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا