پورشه

اذعان پورشه به تأثیر منفی دیزل گیت روی این برند

به جرات می‌توان گفت دیزل گیت فولکس‌واگن شوکی به دنیای خودرو وارد کرد که تا پیش از آن در تاریخ نظیر نداشته است. این ماجرا نه تنها خود فولکس‌واگن را تحت تأثیر قرار دارد بلکه دیگر زیرمجموعه‌های این غول خودروسازی نیز از ترکش‌های آن در امان نماندند.


اشکودا، آئودی، سئات و پورشه مجبور شدند چندین میلیون خودرو را فراخوان و تعمیر کنند و حتی برخی‌ها از دیزل گیت به عنوان پایان عصر توسعه‌ی پیشرانه‌های دیزلی برای استفاده در محصولات اسپورت این خودروساز نام بردند. اگرچه پورشه زیان عدیده‌ای از بابت دیزل گیت متحمل نشد اما شهرت این برند به خاطر رسوایی دیزل گیت آسیب زیادی دید.


این چیزی است که مدیر اجرایی پورشه آقای اولیور بلوم در مصاحبه با بی‌بی‌سی به آن اذعان داشته است. پورشه در بیانیه‌ای رسمی گفته دیزلی‌ها را نفرین نمی‌کند زیرا این تکنولوژی همچنان مهم خواهد بود. البته بلوم اعلام داشته با تمامی این تفاسیر، تصویر ذهنی از برند پورشه آسیب دیده است.


با خاتمه عرضه‌ی مدل های پانامرا ۴S و ماکان S دیزلی، پورشه فروش محصولات دیزلی خود را تقریباً از ماه فوریه متوقف کرده است. این برند هرگز خود اقدام به توسعه پیشرانه‌های دیزلی‌اش نکرده بلکه از پیشرانه‌های ساخت آئودی که از جمله بهترین‌های دنیا هستند استفاده کرده است. اولین خودروی دیزلی تولید انبوه پورشه یعنی کاین دیزل حدود ۱۰ سال پیش معرفی شده بود.


هم‌اکنون که دیزل به مانند یک تابو برای پورشه است این خودروساز قول داده به بهینه‌سازی پیشرانه‌های بنزینی ادامه دهد. طرفداران از شنیدن اینکه خودروهای اسپورت این شرکت همچنان با پیشرانه‌های احتراق داخلی قوی و احساسی تولید خواهند شد خوشحال خواهند بود.

Porsche Macan
این خودروساز همچنین به سرمایه‌گذاری سنگین در تکنولوژی‌های الکتریکی شده ادامه خواهد داد و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ محصولات الکتریکی زیادی تولید نماید. پورشه به لطف سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری در ۴ سال آینده تمرکز زیادی روی قوای محرکه هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    جدید ترین مشکل فولکس اینه که سهامدارش به خاطر افت سهام شرکت موقع رسوایی از کمپانی شکایت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    تأثیر منفیت تو حلقم. بابا هر کمپانی دیگه بود نمیتونست کمر راست کنه و کلن منحل میشد.
    کارشون با تقلبی که کردن نابخشودنیه. اما مدیریت بحرانشون برام جالبه. مقایسه کنید با مدیریت داخلی. یکم قطعه میگن وارد نشده و هزینه های اولیشون رفته بالا. اگر بازار بسته نبود قطعا در همشون تحته شده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    تقلب میتسوبیشی تو مصرف سوخت باعث شد ارزش کمپانی به قدری پایین بیاد که توسط رنو و نیسان خریداری بشه
    درسته فولکس خیلی بزرگتر از میتسوبیشی ه ولی من انتظار نداشتم به این خوبی مدیریتش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسن

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    درسى شد تقلب نکنه باز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا