اگرچه صنعت خودرو تحت تأثیر شدید همهگیری ویروس کرونا قرار گرفته اما پورشه جزو معدود شرکتهایی است که عملکرد خوبی داشته یا حداقل وضعیتش به اندازه بقیه وخیم نبوده است.
همین چند ماه پیش بود که این برند آلمانی اعلام کرد فروش نسل جدید ۹۱۱ در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد داشته است.
در این بازه زمانی پورشه سود عملیاتی ۱.۲ میلیارد یورویی و درآمد فروش ۱۲.۴۲ میلیارد یورویی را ثبت کرده که اگرچه ۷.۳ درصد کاهش داشته اما با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد در سراسر جهان بد نبوده است.
اولیور بلوم رئیس پورشه در آن زمان گفته است:
ما با محصولات جدید و جذاب خود، از ۹۱۱ توربو گرفته تا تایکان الکتریکی رشد خوبی داشتهایم. تایکان اخیراً عنوان خلاقانهترین خودروی دنیا را به خود اختصاص داده است.
خب صحبت از تایکان شد و باید به احترام این خودرو کلاه از سر برداشت زیرا به پرفروشترین خودروی پورشه در اروپا در ماه آگوست تبدیل شده و با عبور از پانامرا و ۹۱۱ و حتی کاین محبوبیت خود را اثبات کرده است. ماه پیش تعداد ۱۱۸۳ دستگاه تایکان در اروپا به فروش رفته درحالیکه فروش ۹۱۱ و کاین در این ماه به ترتیب ۱۰۹۷ و ۷۷۱ دستگاه بوده است.
البته اگر نمودارهای تحلیلی صنعت خودرو را تماشا کنید خواهید فهمید کاین هنوز هم از نظر فروش در رتبه اول قرار دارد اما این در صورتی است که فروش کاین و نسخه کوپه آن را بهصورت ترکیبی در نظر بگیرید.
اما فروش پانامرا افت ۷۱ درصدی داشته و مدل چهار درب کوپه این برند در آمریکا هم خیلی خوب عمل نکرده و در نیمه اول سال جاری افت ۴۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش ثبت کرده است. رقبایی همچون مرسدس S کلاس یا ب ام و سری ۷ اندکی بهتر بودهاند.
اگر این روند ادامه یابد شاید تایکان در نهایت باعث بازنشسته شدن پانامرا شود…
Alireza
۴ مهر ۱۳۹۹واقعا چرا باید پانامرا رو ول کرد اینو خرید؟؟؟؟
دی جی70
۴ مهر ۱۳۹۹اروپائی ها خیلی علاقه به خودرو های پاک وهمچنین خودرو های جمع جور دارند وصد البته که تایکان فعلا شاخ الکتریکی ها هست{تسلا بازا ناراحت نشنا}
Maserati
۴ مهر ۱۳۹۹حالم از برقی ها به هم میخوره
رامین
۴ مهر ۱۳۹۹فک کنم با حضور تایکان دیگه تولید پانامرا دلیلی نداشته باشه افت فروش 71% هم کاملا مشخصه. یه سدان پرچم دار از پورشه می خوای تایکان چرا باید رفت سراغ پانامرا ؟؟
Maserati
۴ مهر ۱۳۹۹منم یکی تایکان نمیخرم چون اصلا از ماشین برقی خوشم نمیاد
Hadi
۴ مهر ۱۳۹۹دم تایکان گرم ?…
ولی دوستان خود پورشه گفته پانامرا در نسل بعد تولید خواهد شد و نسخه ی تمام الکتریکی هم قراره داشته باشه……
حسین
۵ مهر ۱۳۹۹فروش کم پانامرا به خاطر amg gt 63 و سری ۸ 4 درب هست که فوقالعده در خودرو های سدان اسپرت یا فست بک ها بودن .
h!$@\/\/
۴ مهر ۱۳۹۹این پورشه واقعا لایقه…
محمد
۴ مهر ۱۳۹۹از آمار کاملا مشخصه که پانامرا در نسل بعد تولید نمیشه و تنها سدان پورشه فقط تایکان میشه
محمد
۴ مهر ۱۳۹۹تایکان ماشین خیلی خوبیه ولی خدایی پانامرا حیفه
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ مهر ۱۳۹۹یه زمانی پانامرا خیلی محبوب بود
حتی هنوزم اسمش یه حس خاصی داره ولی
کمرنگ شده، شاید به یه به روزرسانی ظاهری
اساسی تر نیاز داره.
محمد
۴ مهر ۱۳۹۹قابل پیشبینی بود
تایکان و پانامرا جفتش بازارش یکی هست(فقط یکی برقی یکی سوخت)
منم اگه بودم تایکان رو پانامرا ترجیح میدادم