پورشه

تراکتور پورشه 1959 مناسب کلکسیونرها!

صنعت تراکتورسازی نه‌تنها از وجود شرکتی چون لامبورگینی بهره‌مند شده بلکه حضور پورشه را نیز حس کرده است! این شرکت نمونه‌های پروتوتایپ تراکتورهای کشاورزی را ساخته است.

1959-porsche-308-super-tractor-1
نسخه‌های اولیه از پیشرانه‌های بنزینی استفاده می‌کردند اما مدل‌های واپسین از پیشرانه‌های هوا خنک دیزلی ۲،۳ و ۴ سیلندر با خروجی‌های بین ۱۴ تا ۵۵ اسب بخار بهره‌مند بودند.

1959-porsche-308-super-tractor-3
اوضاع تراکتورسازی برای دکتر فردیناند پورشه خوب به نظر می‌رسید اما در پایان جنگ او از ساخت برخی وسایل منع گردید.

1959-porsche-308-super-tractor-2
پورشه پس‌ازآن مجبور شد تا امتیاز طراحی خود را به دیگر شرکت‌ها بدهد و در نهایت قراردادی با شرکت آلمانی Allgaier و شرکت اتریشی Hofherr Schrantz امضا شد. در سال ۱۹۵۴ شرکت Mannesmann AG با خرید امتیازات پیشرانه و طراحی تراکتور از پورشه و Allgaier شرکت Porsche-Diesel Motorenbau را تشکیل داد و شروع به ساخت تراکتور کرد.

1959-porsche-308-super-tractor-4
دو سال بعد Mannesmann تأسیسات تولید خود را در کارخانه‌ی قدیمی Zeppelin در Friedrichshafen-Manzell افتتاح کرد و در آغاز کار شروع به ساخت ۴ مدل کرد: مدل جونیور ۱۴ اسب بخاری، مدل استاندارد ۲۵ اسب بخاری، مدل سوپر ۳۸ اسب بخاری و بالاخره مدل مستر ۵۰ اسب بخاری. بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۳ شرکت Porsche-Diesel Motorenbau بیش از ۱۲۵ هزار دستگاه تراکتور تولید کرد که اکثراً به بازارهای دیگر صادر شدند.

1959-porsche-308-super-tractor-5
این مدل ویژه‌ی ۳۰۸ سوپر در سال ۱۹۵۹ ساخته شده و در سال ۲۰۱۴ در مزرعه‌ای نزدیک دوبلین ایرلند سروکله‌اش پیدا شده است. پس از بازسازی‌های خاص این تراکتور رنگ‌آمیزی قرمز و کرمی پیدا کرده و از پیشرانه‌ی دیزلی ۳ سیلندر ۲۴۶۶ سی‌سی هوا خنک استفاده می‌کند.

1959-porsche-308-super-tractor-6
حراجی مسئول فروش این تراکتور بهای ۱۳۲۷۰ تا ۱۹۹۰۵ دلاری برای آن تعیین کرده و می‌گوید که تراکتور موردبحث هیچ‌گاه برای استفاده در جاده ثبت نشده اما زمانی که شماره شاسی صحیح آن ثبت گردد مشکلی در رابطه با ثبت جاده‌ای آن وجود نخواهد داشت. این تراکتور کلاسیک ۱۵ اکتبر برای فروش چکش خواهد خورد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی هم گرون نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PlymouthBarracuda

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (130 ديدگاه)

      طبیعیه چون تعداد بالایی (125هزار) ازش تولید شده و افراد زیادی هم نیستند که تراکتور توو کلکسیون بزارند….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    الان یه سری میان میگن رکورد پیست دستشه??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میثم

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خدا نکنه به سر ایران خودرو و سایپا هم بزنه تراکتور بزنن همین حالا وضع کشاورزی داغونه اون موقع دیگه فاتحه رو باید خوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Matador

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    پورشه واقعا بهترین خودروساز جهانه.
    هر کاری اراده کنه انجام میده.
    عاشق این هنر و اعتماد به نفسشم.
    عالی کار میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Matador

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تراکتورش هم زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط آمریکایی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    تراکتور فقط والترا و جان در

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Justice

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا زیباست،واقعا ??????
    بقیه ماشیناشونم در حد همین تراکتور زیباست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    نکته جالب هوا خنک بودنشه و این که تو ایران موجوده و با توجه به مناطق گرمسیری خیلی کاربردی بوده و وارد میشده توسط شرکت هریس من نمونه اش رو تو اراک دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AMIN

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (121 ديدگاه)

    اگه دوستان محترم از تاریخچه و محصولات جاندیر هم مطلب بذارن ممنون میشم…
    وحشتناک عاشق برند john deere هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ShoMpeT

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    طراحیش از تویوتا و هیوندای بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تراکتورش هم مثل بقیه محصولاتش نزدیک به قیافه قورباغه ای هست، قیافه ای که هیچ جذابیتی نداره، بلکه فقط راننده و سرنشینان رو به مسخره گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا