اینکه پورشه خودروهای خود را تست میکند موضوع عجیب یا شوکه کنندهای نیست. البته شاید از شنیدن میزان طاقتفرسا بودن این تستها تعجب کنید!
مهندسان پورشه برای آمادهسازی ۹۱۱ GT3 واقعاً چیزی فراتر از تستهای عادی برای یک خودرو را در نظر گرفتهاند و آن را در تست ۵ هزار کیلومتری در تست ناردو در ایتالیا شرکت دادهاند. این پیست ۲۳ کیلومتری در تملک پورشه بوده و خب حداکثر استفاده را از آن کردهاند.
پورشه بهمنظور تولید یک خودروی مسابقهای دقیق به دنبال اطمینان از این موضوع بوده که پیشرانه ۹۱۱ GT3 برای استفاده جادهای دوام بالایی داشته باشد. به همین خاطر این خودرو با سرعت ثابت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۵ هزار کیلومتر تست شده و تنها برای سوختگیری این خودرو متوقف شده است.
تکنولوژی پیشرانه تست شده بر پایه پیشرانه مدل ۹۱۱ GT3 R کاپ بوده است. این نیروگاه ۴ لیتری دارای قطعات بادوامتر، یاتاقانهای ارتقا یافته و… بوده و همه این موارد باعث بهبود پرفورمنس پیشرانه و اطمینان از دوام بالای پیشرانه با ردلاین ۹۰۰۰ شدهاند.
شایان ذکر است این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۵۰۲ اسب بخاری تولید میکند که حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از مدل پیشین میباشد. طبیعتاً پورشه در تست این خودرو فقط به پیست ناردو اکتفا نکرده است.
توماس مادر مدیر پروژه پیشرانههای GT پورشه میگوید:
در کل پیشرانه GT3 جدید بیش از ۲۲ هزار ساعت تست شده است. در خلال تستها ما مکرراً شرایط معمول پیستها را شبیهسازی کرده و پیشرانه را به مدت زیادی بهصورت تخت گاز تحتفشار قرار میدادیم.
و این تنها تکنولوژی مسابقهای نیست که به اطمینان از توانایی تخت گاز با ۹۱۱ GT3 به مدت بیش از ۱۶ ساعت و با سرعت بسیار بالا کمک کرده است. درسهای آموخته شده از توسعه مدلهای ۹۱۱ RSR و ۹۱۱ GT3 کاپ در زمینه آئرودینامیک نیز در این خودرو دیده میشوند. مهمترین موضوع به اسپویلر عقب مربوط میشود که برخی قطعات آن باعث نگهداری بال عقب شده و به هوای اطراف اجازه میدهند تا با حداقل اختلال از خودرو عبور کند.
ماتیاس رول مهندس آئرودینامیک نیز میگوید:
ما آئرودینامیک ۹۱۱ GT3 جدید را با حدود ۷۰۰ شبیهسازی توسعه دادیم. ما بیش از ۱۶۰ ساعت را صرف تنظیمات خودرو در تونل باد کردیم.
تونل باد پیشرفته پورشه به این خودرو اجازه داده در هر زاویهای قرار گیرد و مهندسان بتوانند عبور هوا از آن را در موقعیتهای بیشتری شبیهسازی نمایند. به این ترتیب علاوه بر بال عقب عملکرد اسپلیتر جلو نیز بهبود یافته است.
رول افزوده است:
۹۱۱ GT3 جدید ۵۰ درصد داون فورس بیشتری را نسبت به نسل پیشین و در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تولید میکند. در تنظیماتی با حداکثر داون فورس این میزان داون فورس بیش از ۱۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
پورشه میگوید دلیل استفاده ۹۱۱ GT3 جدید از این همه تکنولوژی جدید دانستههایی است که مهندسان از پیست به دست آوردهاند.
آندراس پرنینگر مدیر محصولات GT پورشه خاطرنشان ساخته است:
[دانلود ویدئو]وقتی ما همان مهندسانی را داریم که روی طراحی خودروهای مسابقهای و مدل جادهای GT جدید کار کردهاند بنابراین مستقیمترین راه انتقال تکنولوژی را میتوانم تصور کنم.
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۰آخرین کلام در موتور اسپرت
محمد رستمی نژاد
۲۰ فروردین ۱۴۰۰یک سوال
مدل RS همین GT3 چه موقع معرفی میشه
چون مدل های RS از لحاظ آیرودینامیک خیلی بهتر هستند
انصافا کی این مدل رو به 911 توربو S ترجیح میده
ولی هرچی فکر میکنم میبینم که مدل فول GT3 RS نسل قبل که ۲۵۰ هزار دلار قیمتش بود رو نمیتونم به هوراکان ترجیح بدم
Mhd
۲۰ فروردین ۱۴۰۰از خوبی ها و برتری های پورسه که هرچی بگی کمه ولی من از اینش خوشم میاد که یه جا خوندم پورشه رو طوری ساختن که بار ها و بار ها بتونی با اون لانچ کنی و درگ بندازی بدون هیچ مشکلی درصورتی که که هر سوپر اسپرتی این توانایی رو نداره این ویژگی خیلی جالبی بود واسه من مثل رم تی آر ایکسه تو دنیای آفرودر ها واقعا همه فن حریفه.
mehran911
۲۰ فروردین ۱۴۰۰این عددها خیلی عجیب و غریب نیست این زمان صرفا مربوط به تست همین نسل GT3 شده خود پیشرانه بسیار بیشتر از اینها تست شده به نوعی قبل از ۲۰۱۹
پورشه تنها خودروسازیست که خودروهاش میلیون ها کیلومتر تست پیش تولید میشن
نسل جدید کاین ۴ میلیون کیلومتر تست پیش تولید رو گذراند تا وارد بازار شد
تایکان به عنوان یک رکورد جدید در تاریخ خودروسازی قبل از عرضه به بازار ۶ میلیون کیلومتر تست شد
این تست ها بسیار بسیار هزینه بر هستند
بعد از تولید نمونه های پروتوتایپ و توسعه نهایی چندین نمونه خودروی پیش تولید شده آماده تست های سخت میشن داستان ابتدا از خود پیست وایساخ شروع میشه و بعد ناردو رینگ بعد از اون تست های زمستانی سخت در کمپ سوئد شروع خواهد شد بعد تیم به صحرای گرم امارات سفر خواهد کرد تا ماشین در تابستون در هوای داغ اونجا تست بشه بعد به شیلی خواهد رفت تا در آب و هوای خاص اونجا تست بشه در نهایت تیم به بندر شانگهای میره تا در ترافیک های سنگین و آب و هوای شرجی اونجا که فشار زیادی رو به متور وارد میکنه هم تست بشه در تمام این مراحل ی تیمی از مهندسها همراه گروه خواهند بود تا تک تک داده ها برای تحلیل با دقت جمع آوری و بررسی بشه
این خودرو ها بعد از تست شدن بینهایت برای پورشه ارزشمند هستند به این دلیل که هر قطعه در سخترین شرایط تست شده و حاوی اطلاعات مهمی برای بررسی و تحلیل هستش آخرین مرحله که حسابی رس ماشین کشیده شد تازه مرحله تست های نوربرگرینگ آغاز میشه و همون ماشین ها بدون هیچ تغییری شروع به تایم زنی در سختترین پیست جهان خواهند کرد تا اگر برای قطعه ای احتمال خرابی وجود داشته باشه همونجا مشخص بشه و در تولید نهایی برای بازار برطرف بشه
خلاصه ببینید پورشه چقدر برای توسعه ی ماشین هزینه میکنه و وقت صرف میکنه
اینا در نهایت میشه اعتبار برند از این به بعد هر وقت خواستید در مورد گرفتن پول برند حرف بزنید به این موارد بیشتر توجه کنید
اگه اسپرت سازی خودروهاش رو ارزون میفروشه دلیلش اینه که رفته با خرید خودروهای امثال پورشه داره مفت و مجانی از مهندسی و تجربه ای که سخت به دست اومده با خیال راحت استفاده میکنه ( دیگه ترجیحا اسم نمیبرم )
پیشرانه ای که برای این نسل GT3 استفاده شد به جرات میگم پیچیده ترین پیشرانه ای است که تا به امروز در یک خودروی اسپرت تولید انبوه به کار گرفته شده چند روز پیش که در موردش می خوندم صرفا بخش intake و منیفولد ورودی موتور این ماشین ی دانشگاست واسه مهندسای مکانیک
در این چند سال اخیر یکی این پیشرانه GT3 یکی هم V8 فراری ۴۵۸ اسپشاله به شکل شگفت انگیزی هنرمندانه ساخته شدن
Farzad
۲۰ فروردین ۱۴۰۰آقا مهران گُل ، تو این پست منتظر کامنتت بودم ، عالی مثل همیشه ?
به قول خودت ever ahead
mehran911
۲۰ فروردین ۱۴۰۰قربانت فرزاد جان لطف داری
اینا مواردی هستش که همه میدونن و چیز خاصی نیست واقعا چند وقتی هست خیلی کمتر از قبل از پورشه تعریف میکنم
همین چند وقت پیش سیستمی برای افزایش عمر و قابلیت اطمینان معرفی کردن که قطعات رو در اتاق های آزمایشگاهی کاملا ایزوله قرار میدن و قطعات رو تحت فشار هوای بسیار بالا قرار میدن مثلا تصور کن درب ماشین رو در اتاقی تحت فشار بسیار بالا قرار میدن صداهای تولیدی از در ماشین رو در فشار مختلف با تعداد بسیار زیادی میکروفون ضبط میکنن نوع این صدا و مکان اون نشون میده کدوم قسمت از قطعه تنش بیشتری رو تحمل میکنه و زودتر با مشکل مواجه میشه و به صدا میوفته این آزمایش در بازه دمایی ۹۰ درجه صورت میگیره
در نهایت که همه صداها ضبط شد با ی سیستم هوش مصنوعی در تمام فرکانس ها به دقت تحلیل میشه به نوعی هر صدایی در بازه فشار خاص معنی خاصی میده که در نهایت باعث میشه نقص اون قسمت که صدای خاصی رو تولید میکنه برطرف بشه و در نهایت خودرو با حداکثر قابلیت اطمینان تولید بشه
در نتیجه کابین خودرو مثلا در ۶۰ هزار کیلومتر دیگه به صدا نمیوفته و دیرتر این اتفاق میوفته
در کل این سیستم کاربردهای زیادی داره اگه خواستید برای اطلاعات بیشتر میتونید porsche sounce رو سرچ کنید
میگم کلا پورشه رو تکنولوژی زیاد هزینه میکنه
MahyarM.A.R
۲۱ فروردین ۱۴۰۰مهران بعد اونوقت من هرچی 405 اس ال ایکس دیدم بعد از 3 ماه استفاده در ها به صدا میافتن جی ال ایکس هم دیدم ولی بعد از سال ها استفاده
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۰مثل همیشه مفید??
البته پیشرانه 3.9 لیتری V12 کاث ورث مورد استفاده در گوردون مورای T50 هم قطعا از بهترینهای حال حاضر دنیاست درسته که هنوز امتحان خودش رو پس نداده اما تا حد زیادی میشه پیش بینی کرد
mehran911
۲۰ فروردین ۱۴۰۰قطعا اون موتور هم واقعا فوق العاده است در کل T50 خودرویه که خیلی دوستش دارم و واسه لذت ناب رانندگی ساخته شده اما بر خلاف GT3 تولید محدود هستش
Mohammadreza
۲۰ فروردین ۱۴۰۰درود. مهران جان ضریب تراکم موتور gt3 جدید میدونی چنده؟
mehran911
۲۰ فروردین ۱۴۰۰سلام محمد رضای عزیز نسبت تراکمش رو هنوز رسما اعلام نکردن
در کل اون دیتا شیت موتورش رو بیرون ندادن فعلا اما در کمترین حالت ۱۳.۳:۱
در نسخه GT3rs این نسبت بیش از GT3 خواهد بود
Hadi
۲۰ فروردین ۱۴۰۰قدرت و مهندسی دقیق آلمانی که میگن دقیقاً ینی همین ?
حتی به کوچکترین بخش ها هم توجه شده ?
آلمان و ژاپن سرامد مهندسی خودروسازی هستن ?…
mehran911
۲۰ فروردین ۱۴۰۰دقیقا هادی عزیز
با جمله آخرت خیلی موافقم
Mhd
۲۱ فروردین ۱۴۰۰البته مهندسی آلمان بالاتر از ژاپن هستش یعنی اول آلمان( امریکا هم به نظرم مثل آلمان میتونه باشه ) برتری داره از همه نظر بعد از اون ژاپن در سطح پایینتری قرار میگیره.
سهند
۲۰ فروردین ۱۴۰۰به خاطر کامنتت ممنون اطلاعات بسیار مفیدی دادید.
در کامنت گفتید که ترجیحا اسم نمیبرم.ولی میشه بگید کدام برند ها از پورشه سو استفاده میکنن؟
در ضمن پیشرانه ی پورشه ۹۱۱ توربو s بهتر است یا gt3 جدید؟ البته منظورم قدرت و گشتاور نیست، منظورم مهندسی و تکنولوژی موتور است.
حسین دهمرد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰آقا مهران ضریب تراکم پویا ی این موتور رو میدونی؟ چون این موتور دور بالاست بخاطر اورلپ زیاد احتمالا ضریب تراکمش تو شش هزار دور نزدیک ده برسه
abdi_porsche fan
۲۱ فروردین ۱۴۰۰مهران همیشه از کامنتات لذت میبرم
Archi KHAN
۲۲ فروردین ۱۴۰۰mehran911 جان
الان بجاست که بگیم :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
علی turbo s
۲۰ فروردین ۱۴۰۰این911gt3 با همین رنگ ابی چرا انقدر جذابه !!
من که دیوونشم .
کی میتونه شبیه تو بشه تو حتی از خودت زیباتری.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ فروردین ۱۴۰۰۱۶۰ساعت تو تونل باد؟؟؟الکی نیست توی لمانز پرچمداره…
RezaRs
۲۰ فروردین ۱۴۰۰??
Reza
۲۰ فروردین ۱۴۰۰به جرئت میتونم بگم که این خودرو میتونه تو پیست مرز هارو جابجا کنه همون طور که برادر بزرگترش توربو S کرد
taha malek
۲۰ فروردین ۱۴۰۰پورشه سلطان پیست و بی ایرادی
Sina10
۲۰ فروردین ۱۴۰۰انتهای مهندسی خودرو: پورشه
بعدش یه عده ای میان میگن پورشه پول اضافی میگیره
دلیلش اینه
شاید افزایش قدرت کمی داشته ولی تمرکزش روی هندلینگ بوده ، توی خط مستقیم نسخه توربو اس خیلی بهتره ، ولی روی پیست GT3 شرایط بهتری داره و رکوردش توی نوربرگرینگ زیر ۷ دقیقه بوده
تنفس طبیعی هم هست با صدای موتور عالی!
، حالا نسخه GT2 RS دیگه چی میتونه باشه!!!
حدسم رکوردب نزدیک زیر ۶ دقیقه و ۳۰ هست !!
و تا چند سال آینده با اومدن سوخت مصنوعی پورشه ، بازدهی موتور بتزینی رو بالاتر هم میبره
MahyarM.A.R
۲۱ فروردین ۱۴۰۰یه سوال جی تی 3 ار اس تو پیست سریع تره یا جی تی دو عادی
ارسلان
۲۰ فروردین ۱۴۰۰من توی گراواتار حساب ساختم عکس هم اپلود کردم و با همون ادرس ایمیل اینجا هم کامنت میدم ولی تصویر ست نمیشه روی پروفایلم توی پدال مشکل از کجاست ؟؟
porsche
۲۰ فروردین ۱۴۰۰باید تو پدال اکانت بسازی
ارسلان
۲۰ فروردین ۱۴۰۰سلام ردیف شد و مرسی
OMID
۲۰ فروردین ۱۴۰۰تست های تونل باد خودش روی توی تایم پیست این ماشین نشون داد
با این که اختلاف قدرت کمی بین این نسل و قبلی هست نزدیک ۱۳ ثانیه توی نوربرگ رینگ سریعتر هست
Benz SLR
۲۰ فروردین ۱۴۰۰پراید هم از پورشه مهندسیش بالاتره . اونایی که مزدا و فورد و کیا درست کرده بود آشغال بود . تازه مدل های جدید تر پراید با افتخار ایرانی ( تیبا کوییک ساینا شاهین و…) مهندسیشون جوریه که پراید جلوشون هیچه !!! راستی از رقیب قدرتمندش ( ایران فرغون ) غافل نشید .
Farzad
۲۰ فروردین ۱۴۰۰مهندسی ناب آلمان رو مشاهده میکنید ??
زبان قاصره از وصفش .
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۰وقتی 19 تا لمانز ببری همین میشه دیگه. جالبه بال عقبای نسل قبل بلندتر و عقب تر بود الان جلوتر و کوتاه تره بجاش با هدایت جریان هوا از دوتا ورودی رو کاپوت هم تا جای ممکن هوا رو متمرکز به عقب می فرسته و هم به قسمت جلو ماشین برای تعادل و دان فورس متعادل کمک می کنه. من موندم نسل بعد این ماشین چی میخواد رو کنه ؟؟؟
مدلای GT3RS و GT2RS که تو راهن !!!!
Ali_b
۲۰ فروردین ۱۴۰۰خوبه که هم از تجربیات ماشین های مسابقیشان و هم از تجربیات ماشین های استانداردشان هم زمان استفاده می کنند.
porsche
۲۰ فروردین ۱۴۰۰جلوتر از زمان خود
Amirreza
۲۰ فروردین ۱۴۰۰پورشس دیگه ، پورشه بودن الکی به دست نمیاد
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۰اگر غیر از این بود که دیگه اسمش پورشه ۹۱۱ نبود
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰5000 کیلومتر با سرعت 300 تخت گاز????
خیلی جنم دارن خدایی
دمشون گرم
Hamid
۲۰ فروردین ۱۴۰۰پورشه واقعا قابل احترامه … رقبا حتی نزدیکشم نیستن … مهندسی بی نهایت … پورشه واقعا یه خودروی مسابقه رو معنی کرد …
من یک سوال دارم از اونایی که میگن پورشه خیلی گرونه و پول برند میگیره و … فلان ماشین با 70 هزار تا بهتر از پورشه هست و … ( قشنگ رقابت سر کوروت با پورشه بود) …
خب آیا اون ماشین 70 هزار تایی اینقدر تست شده؟ اینقدر براش وقت صرف شده؟ قطعا نه …
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۰پورشه یه برند لوکسه و قطعا پول برندشم میگیره مثه بقیه برندای لوکس اما خب از لحاظ مهندسی و کیفیت خودرو و زمان و هزینه
ای که صرف توسعه خودرو شده بخوایم با قیمتش، رو یه کفه ترازو بزاریم قطعا پول زیادشو توجیه می کنه. اون بحث کوروت هم راجب پورشه نزدیک قیمتش یعنی کررا و تارگا مقایسه میشه که از لحاظ فنی پرفورمنس نسبتا بهتری ارائه میده اما خب از لحاظ کیفیت بخاطر اینکه محصول تولید انبوهه و قیمت پایین تری داره ضعیف تره.
اون ماشین 70 هزارتایی هم مدل Z06 و ZR1 داره که قطعا اندازه پورشه حمایت مالی و انسانی توسط فولکس واگن رو نداره اما بازم نهایت تلاششو می کنه و ماشین قابل احترامی تولید می کنه.
مقایسه ماشین تولید انبوه با مدل مخصوص پیست و کلا برندی که کاملا لوکسه و از لحاظ فروش و مشتری مد نظر تو دنیای مختلفه کار درستی نیست. هر کسی هم اینکارو میکنه قطعا باید به سواد و سنش شک کرد.
MahyarM.A.R
۲۱ فروردین ۱۴۰۰هیچوقت وقتی دیدی تعریف تمجید سر یه ماشین زیاد شده سعی نکن اونو با یه ماشین دیگه مقایسه کنی شاید تعریف تمجید روی اون هم بالاست
mahan
۲۰ فروردین ۱۴۰۰تمایز و تجربه درخشان محصول تلاش و فکر و مهندسی کردن هست. یکی از مثال های بارزش هم پورشه هست.
در اصل اول احترام به خودش و اسمش میذاره وقتی یک محصول میسازه همیشه سعی می کنه جز بهترین ها باشه
محمد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ماشالله به پورشه