پورشه

تست‌های طاقت‌فرسای پورشه 911 GT3 جدید

اینکه پورشه خودروهای خود را تست می‌کند موضوع عجیب یا شوکه کننده‌ای نیست. البته شاید از شنیدن میزان طاقت‌فرسا بودن این تست‌ها تعجب کنید!

مهندسان پورشه برای آماده‌سازی ۹۱۱ GT3 واقعاً چیزی فراتر از تست‌های عادی برای یک خودرو را در نظر گرفته‌اند و آن را در تست ۵ هزار کیلومتری در تست ناردو در ایتالیا شرکت داده‌اند. این پیست ۲۳ کیلومتری در تملک پورشه بوده و خب حداکثر استفاده را از آن کرده‌اند.

پورشه به‌منظور تولید یک خودروی مسابقه‌ای دقیق به دنبال اطمینان از این موضوع بوده که پیشرانه ۹۱۱ GT3 برای استفاده جاده‌ای دوام بالایی داشته باشد. به همین خاطر این خودرو با سرعت ثابت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۵ هزار کیلومتر تست شده و تنها برای سوخت‌گیری این خودرو متوقف شده است.

تکنولوژی پیشرانه تست شده بر پایه پیشرانه مدل ۹۱۱ GT3 R کاپ بوده است. این نیروگاه ۴ لیتری دارای قطعات بادوام‌تر، یاتاقان‌های ارتقا یافته و… بوده و همه این موارد باعث بهبود پرفورمنس پیشرانه و اطمینان از دوام بالای پیشرانه با ردلاین ۹۰۰۰ شده‌اند.

شایان ‌ذکر است این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۵۰۲ اسب بخاری تولید می‌کند که حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از مدل پیشین می‌باشد. طبیعتاً پورشه در تست این خودرو فقط به پیست ناردو اکتفا نکرده است.

توماس مادر مدیر پروژه پیشرانه‌های GT پورشه می‌گوید:

در کل پیشرانه GT3 جدید بیش از ۲۲ هزار ساعت تست شده است. در خلال تست‌ها ما مکرراً شرایط معمول پیست‌ها را شبیه‌سازی کرده و پیشرانه را به مدت زیادی به‌صورت تخت گاز تحت‌فشار قرار می‌دادیم.

و این تنها تکنولوژی مسابقه‌ای نیست که به اطمینان از توانایی تخت گاز با ۹۱۱ GT3 به مدت بیش از ۱۶ ساعت و با سرعت بسیار بالا کمک کرده است. درس‌های آموخته شده از توسعه مدل‌های ۹۱۱ RSR و ۹۱۱ GT3 کاپ در زمینه آئرودینامیک نیز در این خودرو دیده می‌شوند. مهم‌ترین موضوع به اسپویلر عقب مربوط می‌شود که برخی قطعات آن باعث نگهداری بال عقب شده و به هوای اطراف اجازه می‌دهند تا با حداقل اختلال از خودرو عبور کند.

ماتیاس رول مهندس آئرودینامیک نیز می‌گوید:

ما آئرودینامیک ۹۱۱ GT3 جدید را با حدود ۷۰۰ شبیه‌سازی توسعه دادیم. ما بیش از ۱۶۰ ساعت را صرف تنظیمات خودرو در تونل باد کردیم.

تونل باد پیشرفته پورشه به این خودرو اجازه داده در هر زاویه‌ای قرار گیرد و مهندسان بتوانند عبور هوا از آن را در موقعیت‌های بیشتری شبیه‌سازی نمایند. به این ترتیب علاوه بر بال عقب عملکرد اسپلیتر جلو نیز بهبود یافته است.

رول افزوده است:

۹۱۱ GT3 جدید ۵۰ درصد داون فورس بیشتری را نسبت به نسل پیشین و در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تولید می‌کند. در تنظیماتی با حداکثر داون فورس این میزان داون فورس بیش از ۱۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

پورشه می‌گوید دلیل استفاده ۹۱۱ GT3 جدید از این همه تکنولوژی جدید دانسته‌هایی است که مهندسان از پیست به دست آورده‌اند.

آندراس پرنینگر مدیر محصولات GT پورشه خاطرنشان ساخته است:

وقتی ما همان مهندسانی را داریم که روی طراحی خودروهای مسابقه‌ای و مدل جاده‌ای GT جدید کار کرده‌اند بنابراین مستقیم‌ترین راه انتقال تکنولوژی را می‌توانم تصور کنم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2490 ديدگاه)

    آخرین کلام در موتور اسپرت

    موافقم 63
    مخالفم 7
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      یک سوال
      مدل RS همین GT3 چه موقع معرفی میشه
      چون مدل های RS از لحاظ آیرودینامیک خیلی بهتر هستند
      انصافا کی این مدل رو به 911 توربو S ترجیح میده
      ولی هرچی فکر میکنم میبینم که مدل فول GT3 RS نسل قبل که ۲۵۰ هزار دلار قیمتش بود رو نمیتونم به هوراکان ترجیح بدم

      موافقم 16
      مخالفم 13
    2. Mhd

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      از خوبی ها و برتری های پورسه که هرچی بگی کمه ولی من از اینش خوشم میاد که یه جا خوندم پورشه رو طوری ساختن که بار ها و بار ها بتونی با اون لانچ کنی و درگ بندازی بدون هیچ مشکلی درصورتی که که هر سوپر اسپرتی این توانایی رو نداره این ویژگی خیلی جالبی بود واسه من مثل رم تی آر ایکسه تو دنیای آفرودر ها واقعا همه فن حریفه.

      موافقم 17
      مخالفم 3
    3. mehran911

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      این عددها خیلی عجیب و غریب نیست این زمان صرفا مربوط به تست همین نسل GT3 شده خود پیشرانه بسیار بیشتر از اینها تست شده به نوعی قبل از ۲۰۱۹
      پورشه تنها خودروسازیست که خودروهاش میلیون ها کیلومتر تست پیش تولید میشن
      نسل جدید کاین ۴ میلیون کیلومتر تست پیش تولید رو گذراند تا وارد بازار شد
      تایکان به عنوان یک رکورد جدید در تاریخ خودروسازی قبل از عرضه به بازار ۶ میلیون کیلومتر تست شد
      این تست ها بسیار بسیار هزینه بر هستند
      بعد از تولید نمونه های پروتوتایپ و توسعه نهایی چندین نمونه خودروی پیش تولید شده آماده تست های سخت میشن داستان ابتدا از خود پیست وایساخ شروع میشه و بعد ناردو رینگ بعد از اون تست های زمستانی سخت در کمپ سوئد شروع خواهد شد بعد تیم به صحرای گرم امارات سفر خواهد کرد تا ماشین در تابستون در هوای داغ اونجا تست بشه بعد به شیلی خواهد رفت تا در آب و هوای خاص اونجا تست بشه در نهایت تیم به بندر شانگهای میره تا در ترافیک های سنگین و آب و هوای شرجی اونجا که فشار زیادی رو به متور وارد میکنه هم تست بشه در تمام این مراحل ی تیمی از مهندسها همراه گروه خواهند بود تا تک تک داده ها برای تحلیل با دقت جمع آوری و بررسی بشه
      این خودرو ها بعد از تست شدن بینهایت برای پورشه ارزشمند هستند به این دلیل که هر قطعه در سخترین شرایط تست شده و حاوی اطلاعات مهمی برای بررسی و تحلیل هستش آخرین مرحله که حسابی رس ماشین کشیده شد تازه مرحله تست های نوربرگرینگ آغاز میشه و همون ماشین ها بدون هیچ تغییری شروع به تایم زنی در سختترین پیست جهان خواهند کرد تا اگر برای قطعه ای احتمال خرابی وجود داشته باشه همونجا مشخص بشه و در تولید نهایی برای بازار برطرف بشه
      خلاصه ببینید پورشه چقدر برای توسعه ی ماشین هزینه میکنه و وقت صرف میکنه
      اینا در نهایت میشه اعتبار برند از این به بعد هر وقت خواستید در مورد گرفتن پول برند حرف بزنید به این موارد بیشتر توجه کنید
      اگه اسپرت سازی خودروهاش رو ارزون میفروشه دلیلش اینه که رفته با خرید خودروهای امثال پورشه داره مفت و مجانی از مهندسی و تجربه ای که سخت به دست اومده با خیال راحت استفاده میکنه ( دیگه ترجیحا اسم نمیبرم )
      پیشرانه ای که برای این نسل GT3 استفاده شد به جرات میگم پیچیده ترین پیشرانه ای است که تا به امروز در یک خودروی اسپرت تولید انبوه به کار گرفته شده چند روز پیش که در موردش می خوندم صرفا بخش intake و منیفولد ورودی موتور این ماشین ی دانشگاست واسه مهندسای مکانیک
      در این چند سال اخیر یکی این پیشرانه GT3 یکی هم V8 فراری ۴۵۸ اسپشاله به شکل شگفت انگیزی هنرمندانه ساخته شدن

      موافقم 56
      مخالفم 7
      1. Farzad

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        آقا مهران گُل ، تو این پست منتظر کامنتت بودم ، عالی مثل همیشه ?
        به قول خودت ever ahead

        موافقم 30
        مخالفم 3
        1. mehran911

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          قربانت فرزاد جان لطف داری
          اینا مواردی هستش که همه میدونن و چیز خاصی نیست واقعا چند وقتی هست خیلی کمتر از قبل از پورشه تعریف میکنم
          همین چند وقت پیش سیستمی برای افزایش عمر و قابلیت اطمینان معرفی کردن که قطعات رو در اتاق های آزمایشگاهی کاملا ایزوله قرار میدن و قطعات رو تحت فشار هوای بسیار بالا قرار میدن مثلا تصور کن درب ماشین رو در اتاقی تحت فشار بسیار بالا قرار میدن صداهای تولیدی از در ماشین رو در فشار مختلف با تعداد بسیار زیادی میکروفون ضبط میکنن نوع این صدا و مکان اون نشون میده کدوم قسمت از قطعه تنش بیشتری رو تحمل میکنه و زودتر با مشکل مواجه میشه و به صدا میوفته این آزمایش در بازه دمایی ۹۰ درجه صورت میگیره
          در نهایت که همه صداها ضبط شد با ی سیستم هوش مصنوعی در تمام فرکانس ها به دقت تحلیل میشه به نوعی هر صدایی در بازه فشار خاص معنی خاصی میده که در نهایت باعث میشه نقص اون قسمت که صدای خاصی رو تولید میکنه برطرف بشه و در نهایت خودرو با حداکثر قابلیت اطمینان تولید بشه
          در نتیجه کابین خودرو مثلا در ۶۰ هزار کیلومتر دیگه به صدا نمیوفته و دیرتر این اتفاق میوفته
          در کل این سیستم کاربردهای زیادی داره اگه خواستید برای اطلاعات بیشتر میتونید porsche sounce رو سرچ کنید
          میگم کلا پورشه رو تکنولوژی زیاد هزینه میکنه

          موافقم 21
          مخالفم 2
        2. MahyarM.A.R

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (215 ديدگاه)

          مهران بعد اونوقت من هرچی 405 اس ال ایکس دیدم بعد از 3 ماه استفاده در ها به صدا می‌افتن جی ال ایکس هم دیدم ولی بعد از سال ها استفاده

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. مازیار

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2490 ديدگاه)

        مثل همیشه مفید??
        البته پیشرانه 3.9 لیتری V12 کاث ورث مورد استفاده در گوردون مورای T50 هم قطعا از بهترینهای حال حاضر دنیاست درسته که هنوز امتحان خودش رو پس نداده اما تا حد زیادی میشه پیش بینی کرد

        موافقم 21
        مخالفم 2
        1. mehran911

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          قطعا اون موتور هم واقعا فوق العاده است در کل T50 خودرویه که خیلی دوستش دارم و واسه لذت ناب رانندگی ساخته شده اما بر خلاف GT3 تولید محدود هستش

          موافقم 14
          مخالفم 2
      3. Mohammadreza

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (870 ديدگاه)

        درود. مهران جان ضریب تراکم موتور gt3 جدید میدونی چنده؟

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. mehran911

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          سلام محمد رضای عزیز نسبت تراکمش رو هنوز رسما اعلام نکردن
          در کل اون دیتا شیت موتورش رو بیرون ندادن فعلا اما در کمترین حالت ۱۳.۳:۱
          در نسخه GT3rs این نسبت بیش از GT3 خواهد بود

          موافقم 14
          مخالفم 2
      4. Hadi

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        قدرت و مهندسی دقیق آلمانی که میگن دقیقاً ینی همین ?
        حتی به کوچکترین بخش ها هم توجه شده ?
        آلمان و ژاپن سرامد مهندسی خودروسازی هستن ?…

        موافقم 20
        مخالفم 4
        1. mehran911

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          دقیقا هادی عزیز
          با جمله آخرت خیلی موافقم

          موافقم 18
          مخالفم 2
        2. Mhd

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          البته مهندسی آلمان بالاتر از ژاپن هستش یعنی اول آلمان( امریکا هم به نظرم مثل آلمان میتونه باشه ) برتری داره از همه نظر بعد از اون ژاپن در سطح پایینتری قرار میگیره.

          موافقم 5
          مخالفم 1
      5. سهند

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        به خاطر کامنتت ممنون اطلاعات بسیار مفیدی دادید.
        در کامنت گفتید که ترجیحا اسم نمیبرم.ولی میشه بگید کدام برند ها از پورشه سو استفاده میکنن؟

        در ضمن پیشرانه ی پورشه ۹۱۱ توربو s بهتر است یا gt3 جدید؟ البته منظورم قدرت و گشتاور نیست، منظورم مهندسی و تکنولوژی موتور است.

        موافقم 6
        مخالفم 2
      6. حسین دهمرد

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        آقا مهران ضریب تراکم پویا ی این موتور رو میدونی؟ چون این موتور دور بالاست بخاطر اورلپ زیاد احتمالا ضریب تراکمش تو شش هزار دور نزدیک ده برسه

        موافقم 2
        مخالفم 1
      7. abdi_porsche fan

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        مهران همیشه از کامنتات لذت میبرم

        موافقم 5
        مخالفم 1
      8. Archi KHAN

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        mehran911 جان
        الان بجاست که بگیم :

        ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

        موافقم 4
        مخالفم 2
  2. علی turbo s

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (279 ديدگاه)

    این911gt3 با همین رنگ ابی چرا انقدر جذابه !!
    من که دیوونشم .
    کی میتونه شبیه تو بشه تو حتی از خودت زیباتری.

    موافقم 31
    مخالفم 3
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ۱۶۰ساعت تو تونل باد؟؟؟الکی نیست توی لمانز پرچمداره…

    موافقم 35
    مخالفم 4
  4. RezaRs

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    ??

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. Reza

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    به جرئت میتونم بگم که این خودرو می‌تونه تو پیست مرز هارو جابجا کنه همون طور که برادر بزرگترش توربو S کرد

    موافقم 22
    مخالفم 5
  6. taha malek

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    پورشه سلطان پیست و بی ایرادی

    موافقم 22
    مخالفم 3
  7. Sina10

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    انتهای مهندسی خودرو: پورشه
    بعدش یه عده ای میان میگن پورشه پول اضافی میگیره
    دلیلش اینه
    شاید افزایش قدرت کمی داشته ولی تمرکزش روی هندلینگ بوده ، توی خط مستقیم نسخه توربو اس خیلی بهتره ، ولی روی پیست GT3 شرایط بهتری داره و رکوردش توی نوربرگرینگ زیر ۷ دقیقه بوده
    تنفس طبیعی هم هست با صدای موتور عالی!
    ، حالا نسخه GT2 RS دیگه چی میتونه باشه!!!
    حدسم رکوردب نزدیک زیر ۶ دقیقه و ۳۰ هست !!
    و تا چند سال آینده با اومدن سوخت مصنوعی پورشه ، بازدهی موتور بتزینی رو بالاتر هم میبره

    موافقم 32
    مخالفم 6
    1. MahyarM.A.R

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      یه سوال جی تی 3 ار اس تو پیست سریع تره یا جی تی دو عادی

      موافقم 2
      مخالفم 1
  8. ارسلان

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من توی گراواتار حساب ساختم عکس هم اپلود کردم و با همون ادرس ایمیل اینجا هم کامنت میدم ولی تصویر ست نمیشه روی پروفایلم توی پدال مشکل از کجاست ؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. porsche

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      باید تو پدال اکانت بسازی

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. ارسلان

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (455 ديدگاه)

        سلام ردیف شد و مرسی

        موافقم 3
        مخالفم 2
  9. OMID

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    تست های تونل باد خودش روی توی تایم پیست این ماشین نشون داد
    با این که اختلاف قدرت کمی بین این نسل و قبلی هست نزدیک ۱۳ ثانیه توی نوربرگ رینگ سریعتر هست

    موافقم 19
    مخالفم 3
  10. Benz SLR

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    پراید هم از پورشه مهندسیش بالاتره . اونایی که مزدا و فورد و کیا درست کرده بود آشغال بود‌ . تازه مدل های جدید تر پراید با افتخار ایرانی ( تیبا کوییک ساینا شاهین و…) مهندسیشون جوریه که پراید جلوشون هیچه !!! راستی از رقیب قدرتمندش ( ایران فرغون ) غافل نشید .

    موافقم 21
    مخالفم 4
  11. Farzad

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مهندسی ناب آلمان رو مشاهده میکنید ??
    زبان قاصره از وصفش .

    موافقم 34
    مخالفم 7
  12. R@m!n

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    وقتی 19 تا لمانز ببری همین میشه دیگه. جالبه بال عقبای نسل قبل بلندتر و عقب تر بود الان جلوتر و کوتاه تره بجاش با هدایت جریان هوا از دوتا ورودی رو کاپوت هم تا جای ممکن هوا رو متمرکز به عقب می فرسته و هم به قسمت جلو ماشین برای تعادل و دان فورس متعادل کمک می کنه. من موندم نسل بعد این ماشین چی میخواد رو کنه ؟؟؟
    مدلای GT3RS و GT2RS که تو راهن !!!!

    موافقم 25
    مخالفم 5
  13. Ali_b

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خوبه که هم از تجربیات ماشین های مسابقیشان و هم از تجربیات ماشین های استانداردشان هم زمان استفاده می کنند.

    موافقم 19
    مخالفم 3
  14. porsche

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    جلوتر از زمان خود

    موافقم 14
    مخالفم 2
  15. Amirreza

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    پورشس دیگه ، پورشه بودن الکی به دست نمیاد

    موافقم 21
    مخالفم 2
  16. زیزیگولو

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4887 ديدگاه)

    اگر غیر از این بود که دیگه اسمش پورشه ۹۱۱ نبود

    موافقم 19
    مخالفم 2
  17. میثم

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    5000 کیلومتر با سرعت 300 تخت گاز????
    خیلی جنم دارن خدایی
    دمشون گرم

    موافقم 22
    مخالفم 2
  18. Hamid

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    پورشه واقعا قابل احترامه … رقبا حتی نزدیکشم نیستن … مهندسی بی نهایت … پورشه واقعا یه خودروی مسابقه رو معنی کرد …
    من یک سوال دارم از اونایی که میگن پورشه خیلی گرونه و پول برند میگیره و … فلان ماشین با 70 هزار تا بهتر از پورشه هست و … ( قشنگ رقابت سر کوروت با پورشه بود) …
    خب آیا اون ماشین 70 هزار تایی اینقدر تست شده؟ اینقدر براش وقت صرف شده؟ قطعا نه …

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. R@m!n

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      پورشه یه برند لوکسه و قطعا پول برندشم میگیره مثه بقیه برندای لوکس اما خب از لحاظ مهندسی و کیفیت خودرو و زمان و هزینه
      ای که صرف توسعه خودرو شده بخوایم با قیمتش، رو یه کفه ترازو بزاریم قطعا پول زیادشو توجیه می کنه. اون بحث کوروت هم راجب پورشه نزدیک قیمتش یعنی کررا و تارگا مقایسه میشه که از لحاظ فنی پرفورمنس نسبتا بهتری ارائه میده اما خب از لحاظ کیفیت بخاطر اینکه محصول تولید انبوهه و قیمت پایین تری داره ضعیف تره.
      اون ماشین 70 هزارتایی هم مدل Z06 و ZR1 داره که قطعا اندازه پورشه حمایت مالی و انسانی توسط فولکس واگن رو نداره اما بازم نهایت تلاششو می کنه و ماشین قابل احترامی تولید می کنه.
      مقایسه ماشین تولید انبوه با مدل مخصوص پیست و کلا برندی که کاملا لوکسه و از لحاظ فروش و مشتری مد نظر تو دنیای مختلفه کار درستی نیست. هر کسی هم اینکارو میکنه قطعا باید به سواد و سنش شک کرد.

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. MahyarM.A.R

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      هیچوقت وقتی دیدی تعریف تمجید سر یه ماشین زیاد شده سعی نکن اونو با یه ماشین دیگه مقایسه کنی شاید تعریف تمجید روی اون هم بالاست

      موافقم 5
      مخالفم 0
  19. mahan

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    تمایز و تجربه درخشان محصول تلاش و فکر و مهندسی کردن هست. یکی از مثال های بارزش هم پورشه هست.
    در اصل اول احترام به خودش و اسمش میذاره وقتی یک محصول میسازه همیشه سعی می کنه جز بهترین ها باشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  20. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ماشالله به پورشه

    موافقم 10
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا