پورشه

تعداد تولید پورشه 911 GT2 RS فقط هزار دستگاه

اخبار بدی برای طرفداران و خریداران پورشه ۹۱۱ GT2 RS منتشر شده و آن اینکه طبق گفتهٔ AutoBild از این سوپراسپرت خارق‌العادهٔ آلمانی تنها هزار دستگاه تولید خواهد شد؛ اما خبر بدتر این است که گزارش شده کل این تعداد تولید محدود فروخته شده است. پورشه به‌طور سنتی نسخهٔ GT2 RS را همواره در دوران پایانی هر نسل ۹۱۱ معرفی می‌کند و دستورالعمل ساخت آن نیز ساده است. یک ۹۱۱ توربو را بگیرید، قدرت بیشتری به آن بدهید، اجزای آئرودینامیکی فوق‌العاده‌ای به آن اضافه کنید، شاسی را در تهاجمی‌ترین حالت تنظیم کنید و درنهایت تمامی قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال دهید تا آدرنالین در رگ‌هایتان جاری گردد.

پورشه پادشاه خانوادهٔ ۹۱۱ را برای اولین بار به‌طور غیرمنتظره‌ای در نمایشگاه بازی‌های ویدئویی E3 و در جریان معرفی بازی فورزا موتوراسپرت ۷ رونمایی نمود. هنوز هیچ اطلاعات رسمی از مشخصات این خودرو توسط پورشه منتشر نشده اما به‌تازگی گزارشی انتشار یافته است که پرده از اسرار نهان در زیر پوستهٔ جذاب دیوانه‌وارترین ۹۱۱ تاریخ برمی‌دارد. این گزارش توسط مجلهٔ Automobile Magazine منتشر شده که یکی از نشریات خوش‌شانسی است که موفق شده با نسخهٔ پروتوتایپ GT2 RS رانندگی کند.

طبق این گزارش، این هیولای آلمانی مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK انتقال پیدا می‌کند و GT2 RS را ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. همچنین گفته شده ردلاین پیشرانهٔ این خودرو ۷۲۰۰ rpm بوده و حداکثر نیروی داون‌فورس آن نیز برابر با ۳۵۰ کیلوگرم است. لاستیک‌های ۲۶۵ در جلو و ۳۲۵ در عقب هم به استفاده از تمامی این داون‌فورس کمک می‌کنند.

اما از طرف دیگر، پورشه به کاهش وزن ۹۱۱ GT2 RS نیز بسیار توجه داشته است به‌گونه‌ای که با استفادهٔ گسترده از فیبر کربن در کابین و مجموعه‌ای از رینگ‌های سبک‌وزن، وزن خودرو به کمتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم رسیده است. همچنین سازندهٔ آلمانی تجهیزات آئرودینامیکی تهاجمی را هم به این سوپراسپرت اضافه کرده که شامل به‌روزرسانی سپرهای جلو و عقب با ورودی‌های هوای بزرگ در جلو، یک اسپویلر عظیم و کیت بدنهٔ عریض می‌شود. علاوه بر این، ۹۱۱ GT2 RS به سیستم کنترل گشتاور، فرمان‌گیری محور عقب و قفل دیفرانسیل عقب متغیر هم مجهز شده است.

گفته شده قیمت این اعجوبهٔ آلمانی در زادگاهش از حدود ۲۶۰ هزار یورو معادل ۲۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که بازهم طبق گفته‌ها و گزارشات، تحویل آن نیز از پاییز امسال شروع می‌شود. بااین‌حال پورشه هنوز هیچ‌یک از این مشخصات فنی اعلامی و قیمت و زمان تحویل را تأیید نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    کدوم پیشرانه ارضاتون می‌کنه؟!
    شش سیلندر توئین توربو ۷۰۰ اسبی: لایک
    دوازده سیلندر تنفس طبیعی ۷۰۰ اسبی: دیس‌لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KING 918 (محمدرضا)

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    پادشاه 911 ها
    بعید میدونم شتابش 2.9 باشه قطعا بهتر از این حرفاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    قیمتش زیادی گرونه برا این طراحی و این بدنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      جانم
      قیمتو برای بدنه و طراحی تایین میکنن مگه ؟؟؟!!!!
      یعنی شما هیچی جز طراحی از ماشین ملاک نیست برات ؟؟؟؟
      طراحیش مگه چه مشکلی داره لابد خشن نیست و دندون نداره ( به قول بعضی اساتید )
      این ماشین حاصل بیش از 50 سال مهندسیه داشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mohammadreza

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    یه سوالی پیش میاد و اونم اینه که آیا پورشه مدل GT1 رو برنامه ای برای ساخت و معرفیش داره؟
    جواب این سوال احتمالا بله هست ولی درصورت ساخت، پورشه GT1 یک هایپر کار خواهد بود و تا اونجایی که من یادمه پورشه هر 10 سال یبار یه هایپر کار معرفی میکنه
    پس بذارید سوالمو دوباره بپرسم آیا جانشین 918 پورشه GT1 خواهد بود؟
    دقت کنید سری GT زیر مجحوعه ای از 911 ها نیست برای مثال پورشه GT4 مدله مسابقه آیه پورشه کیمنه
    واگه اینطور نباشه پس قضیه هر 10 سال یه هایپرکار چی میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Kamran

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    منکر مهندسی ناب پورشه نیستم
    به هیچ وجه طراحی ماندگاری نداره
    قدیمی شده قدیمـــــــــــــــــــــــی!

    طراحی یعنی McLaren 675LT
    طراحی یعنی Mercedes AMG GT-R
    طراحی یعنی Ferrari 488 GTB
    طراحی یعنی Spyker C8 Preliator
    طراحی یعنی Acura NSX

    حرف دیگه ای هم ندارم :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      سلیقه هر نفر فرق میکنه
      از نظر تو شاید اونا طراحی بهتری داشته باشن ولی از نظر من طراحی پورشه برترینه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا