پورشه

نسل جدید پورشه 911: پهن‌تر آری؛ پیشرانه وسط خیر!

اگرچه که ما هنوز طیف کاملی از مدل‌های فیس لیفت شده‌ی پورشه ۹۱۱ را تابه‌حال ندیده‌ایم اما این برند ژرمنی در حال کار سخت روی نسل بعدی این خودرو است. انتظار می‌رود نسل جدید ۹۱۱ در اواخر سال ۲۰۱۸ و یا سال ۲۰۱۹ عرضه شود.

2017-porsche-911-turbo-s-1
کار اند درایور گزارش داده که علیرغم طراحی پیشرانه وسط مدل مسابقه ای ۹۱۱ RSR جدید، نسل جدید ۹۱۱ همان طراحی پیشرانه عقب خود را حفظ خواهد کرد. هرچند این احتمال وجود دارد که به منظور بهبود بالانس و توزیع وزن خودرو، پیشرانه اندکی به جلو انتقال یابد.

2017-porsche-911-turbo-s-6
تصور بر این است که دلیل اصلی حفظ طراحی پیشرانه عقب در نسل آینده‌ی ۹۱۱، نگه داشتن صندلی‌های عقبی کوچک و در دست داشتن عنوان خودروی جاده‌ای کاربردی باشد. برخلاف رقبای پیشرانه وسطی چون فراری و مک لارن، نسخه‌های معینی از ۹۱۱ می‌توانند ۴ نفر را حمل کنند (هرچند بخش عقبی بسیار کوچک است).

2017-porsche-911-turbo-s-4
اگرچه انتظار نمی‌رود که تغییرات فاحشی در آرایش بندی پیشرانه‌ی نسل جدید ۹۱۱ پدیدار شود اما گفته شده این خودرو بار دیگر به‌ویژه در بخش جلو پهن‌تر خواهد شد. همچنین طبق انتظارها، طراحی دیفرانسیل عقب این خودرو به‌صورت استاندارد در دسترس خواهد بود و سیستم چهار چرخ محرک برای برخی مدل‌ها عرضه خواهد شد.

2017-porsche-911-turbo-s-3
نسل آینده‌ی پورشه ۹۱۱ برخلاف ۷۱۸ کیمن و باکستر که از پیشرانه‌های ۴ سیلندر توربو استفاده می‌کنند قلب تپنده‌ی ۶ سیلندر توربو را حفظ خواهد کرد. خبری که باعث خوشحالی طرفداران خواهد شد.

نسخه‌ی پلاگین هیبرید ۹۱۱ نیز در راه خواهد بود اما پیش‌بینی می‌شود محدوده‌ی حرکتی حدود ۴۵ کیلومتری داشته باشد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Saied

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    سلطان قلب ماشین باز ها یعنی ٩١١

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اگه پیشرانه 911 از 6 به 4 سیلندر توربو بره صد در صد طرفدارای خودش رو از دست میده
      مخصوصا منو ////// :-)
      اصلا 911 یعنی flat6

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      جاداره به یک نکته در مورد طراحی پورشه اشاره کنم
      .
      مدتی پیش در فضای مجازی ویدیویی منتشر شد که در اون جناب هارتموت اسلینگر در مورد طراحی پورشه نظر میداد
      لابد از خودتون می پرسید هارتموت اسلینگر دیگه کیه ؟؟؟؟؟؟
      ایشان یکی از برترین طراحان تاریخ هستند که در بین طراحان مطرح از جایگاه ویژه ای برخوردارند
      ایشان همان طراح آلمانی الاصل و موسس شرکت فراگ دیزاین است که استیو جابز در سال های اولیه تاسیس اپل به عنوان دیزاینر اختصاصی محصولاتش برگزید طراح صنعتی امریکایی-المانی و مخترع که طراح بزرگ شرکت هایی نظیر سونی مایکروسافت زیمنس اچ پی موتورولا و جنرال الکتریک را در کارنامه خود دارد
      .
      پس حرف هارتموت اسلینگر حرف من نیست حرف یکی از معتبر ترین افراد در عرصه طراحی دنیاست
      .
      من ویدیوی نظرات هارتموت اسلینگر رو در کامنت جدا در زیر این کامنت میزارم
      امیدوارم همه ببینن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        اینم ویدیوی هارتموت اسلینگر

        http://www.aparat.com/v/LiDEd

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. KING 918

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        په کو داش مهران :-(

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۳۰ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          عزیزی محمد رضا جان
          ویدیو در انتظار تایید پدال هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING 918

          ۱ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          قربون اقا ……….
          باش صبر میکنیم /////
          o-O

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ۹۱۱ برای طرفداراش همیشه جذابه اما اگر منطقی حساب کنی، دیگه‌ اون ابهت سابق رو نداره. یه زمانی پادشاهی می‌کرد اما الان نه
    من تو محصولات فعلی پورشه، Cayman GT4 رو میپسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیق قبلا چه ابهتی داشت که الان داره ؟؟؟؟؟؟

      برای نسل بعد، شتاب 0 تا 100 در حدود 2.2 تا 2.6 تخمین زده شده.
      یعنی بهتر از هایپرکار هایی مثل Mclaren P1 در حد Bugatti Chiron.
      یعنی ماشین 200 هزار دلاری با هایپرکار هایی با 10 برابر قیمت خودش رقابت میکنه !!

      نسل فعلی هم که صفر تا صدش 2.5 ثانیست.

      در پیست ها هم که همیشه جزو خودروهای رکورد دار هست و با وجود اینکه یک سوپرتسپرت شهری هست، با سوپراسپرت های جاده ای مثل Audi R8 و Mclaren 650 S رقابت میکنه.

      دقیقا کدوم ابهت رو از دست داده ؟؟؟

      911 قبلا اصلا اندازه ی الان ابهت نداشت. ابهت این ماشین بین سوپرکار ها کم که نشده هیچ، چند برابر هم شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      کدوم منطق
      نکنه منطقه شما ؟؟؟؟؟؟
      911 سنگ و محک و معیار اسپرت سازی دنیاست
      افتخارات 911 به تنهایی از خیلی از کمپانی های خودروسازی بیشتره
      شما بگو من 911 رو بعنوان یک کوپه اسپرت با کدوم سوپر اسپرت مقایسه کنم ؟؟؟؟؟
      نوشتن از افتخارات 911 برام راحت ترین کاره شما فقط بگو تا بنویسم
      همین امسال پورشه 911R بعنوان بهترین خودروی پرفورمنس سال توسط تاپ گیر انتخاب شد
      پورشه 911GT3 rs به عنوان خودروی Hardcore سال توسط تاپگیر انتخاب شد
      .
      از همه مهمتر 911R توسط سایت معتبر تاپ کار بعنوان بهترین خودروسال 2016 برای رانندگان انتخاب شد که در رده بندی با اختلاف بالاتر از فراری 488GTB و مکلارن 675LT و مکلارن 570S و هوندا NSX و جگوار اف تایپ SVR قرار گرفت
      .
      .
      متاسفانه دیدن این کامنت های متعصبانه از افراد متعصبی مثل شما به یک امر عادی در پدال تبدیل شده
      ی توصیه برادرانه میکنم اونم اینکه قبل از اینکه پورشه رو و به خصوص 911 رو زیر سوال ببری یکم در موردشون تحقیق کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MPH

        ۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (418 ديدگاه)

        “”افتخارات 911 به تنهایی از خیلی از کمپانی های خودروسازی بیشتره””
        گل گفتی آقا مهران

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده، مخصوصا عقبش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. javadm4

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    فعلا که 911gtsپادشاهی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    تا صد سال دیگه هم همین شکلیه واقعا حیف!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Enzo

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    خدا کنه پورشه یه دست و رویی به قیافه 911 بکشه . دیگه طرفداری پورشه هم از این ظاهر تکراری خسته شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به خدا ما خسته نشدیم !!!
      به روح فروچیو لامبورگینی قسم، من 911 رو همینطور که هست دوست دارم.

      قبلا ها میگفتن ماشین کره ای هر نسلش با نسل بعد زمین تا آسمون فرق میکنه، ولی الان کره ای ها هم به اهمیت اصالت در طراحی پی بردن و نسل های مختلف ماشین هاشون داره شبیه هم میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Nissan...japan

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    من نمیگم طراحی رو کلا عوض کنه چون زیباس ولی چراغای جلو رو یکم تغییر بده تا با خشونت چراغای عقب هماهنگ بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saied

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    دوست هایه عزیزی که طراحی این ماشینو بد و قدیمی میدونن. یه چیزی بگم که ٩١١ جزوه بد عکس ترین ماشین هایه دنیاست. ولی در عوض از نزدیک ظاهرش خیلی خشگل خیلی خاصه. و یکی از سوپر اسپرت هایه مورد علاقه ی ماشین باز هاست. وغیر ممکنه کسی به صورت تخصصی ماشین باز باشه ( منظور به اکثر ماشین ها دست رسی داشته باشه و نه اینکه از رویه مقاله و عکس نظر بده ) عاشق هندلینگ و رخ این ماشین نباشه. به قول دوستان سنگ محک دنیایه سوپر اسپرت ها همین ٩١١ هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    به نظر من کار بسیار سختی هستش که بخوان چراغی واسه 911 طراحی کنن که بیشتر از این بهش بیاد و ابهتش بیشتر از چراغ فعلیش باشه. 911 یعنی چراغ گرد فعلیش. خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا