پورشه

تلفظ صحیح نام پورشه تایکان!

پورشه همچنان به آموزش طرفداران و مصرف‌کنندگان محصولات خود و همچنین اصحاب رسانه ادامه می‌دهد. قبلاً ویدئوهایی از طرز تلفظ صحیح نام خودروهای این خودروساز آلمانی منتشر شده بود و حالا هم زمان آن فرا رسیده که تلفظ صحیح نام اولین خودروی تمام الکتریکی آن یعنی تایکان را یاد بگیریم.


در توضیحات ویدئوی منتشر شده آمده است:

تایکان اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه خواهد بود؛ اما آیا طرز تلفظ صحیح نام آن را می‌دانید؟ ویدئو را ببینید تا آن را یاد بگیرید! تایکان را تقریباً می‌توان یک اسب جوان و سرزنده دانست چراکه قدرت و استحکام را به نمایش می‌گذارد.

این خودروساز معتقد است نام تایکان منعکس‌کننده‌ی شخصیت این خودروی الکتریکی در خانواده‌ی محصولات پورشه است. تایکان را نباید یک محصول تکنولوژیک بلکه خودرویی تازه، دینامیک و نیرومند دانست. نام تایکان هم یک داستان عاطفی را بازگو می‌کند. در نهایت پورشه ادعا می‌کند این نام ترکیب‌کننده‌ی سنت، مدرنیته و آینده است.


اما برسیم به خود تایکان که یک شاهکار واقعی است. نیروبخش این خودرو دو پیشرانه‌ی الکتریکی است که روی دو اکسل قرار گرفته و قدرت ترکیبی ۶۰۰ اسب بخاری خواهند داشت. این قدرت باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.


اکثر خریداران درباره‌ی محدوده‌ی حرکتی این خودرو نگران هستند اما پورشه قول داده برد تایکان حداقل ۵۰۰ کیلومتر باشد. این محدوده حرکتی به لطف استفاده از مجموعه باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۹۵ کیلووات ساعت میسر می‌شود. با استفاده از شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد ظرفیت باتری را تنها در ۲۶ دقیقه شارژ کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    فکر کنم اولین محصول پوووشه هستش که درست تلفظ میکردم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    ماشین اینده برقی پورشه هنوزم از ماشین چند سال پیش تسلا عقب تره ،حداقل روی کاغذ که تسلا بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hamid or

      ۲۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پورشه قطعا از تسلا بهتر ظاهر میشه
      چند بار که با تسلا شتاب گیری کنی باتری ها به سرعت خالی میشه ولی در پورشه تمام سعی و تلاش بر این بوده حتی با چندین بار شتابگیری سنگین باتری ها قدرت خودشون رو حفظ کنند.

      این حرفی بود که مدیرعامل این شرکت زده بود چند ماه پیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بنظرم e میشین قشنگ تر بود …
    بد سلیقه ها ! :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا