پورشه

توقف عرضه برخی محصولات جدید پورشه در اروپا

پس از انتشار خبری درباره احتمال توقف عرضه تمامی محصولات جدید پورشه در اروپا این خودروساز آلمانی گفته که تنها فروش برخی محصولات به‌صورت موقتی متوقف خواهد شد. البته این شرکت اشاره‌ای به اینکه کدام خودروها عرضه نخواهند شد نداشته و البته درباره زمان عرضه دوباره آن‌ها نیز سخنی به میان نیاورده است. ظاهراً دلیل عدم عرضه محصولات پورشه به دلیل عدم همخوانی آن‌ها با قوانین زیست‌محیطی می‌باشد.

2017 porsche lineup
خبر قبلی منتشر شده کاملاً جالب‌توجه بوده و در آن گفته شده که نمی‌توان برخی محصولات پورشه را در وب‌سایت این شرکت پیکربندی کرد. البته به نظر می‌رسد در سایت این شرکت دو نوشته بسته به مدل و تریم انتخابی ظاهر می‌شود. در اولین نوشته آمده است: “به دلیل بازنگری مدل‌های آینده، خودروی انتخابی فعلاً قابل انتخاب نیست.”

در دومین نوشته هم آمده است: “مدلی که شما انتخاب کرده‌اید دیگر در دسترس نبوده و می‌توانید مدل دیگری را انتخاب کنید.”

اما نتیجه‌گیری هر دو نوشته وب‌سایت پورشه این است: “با این وجود ما دوست داریم به شما فرصت ادامه بازدید از پیکربندی آنلاین را بدهیم. اگر به خودروهای جدید و البته کم کارکرد علاقه‌مند هستید لطف با مرکز پورشه تماس بگیرید.”

بنا به نوشته سایت پورشه، مدل‌هایی که در کوتاه‌مدت در دسترس نیستند شامل ۷۱۸، پانامرا و کاین می‌باشد. برای ماکان چارچوب زمانی ذکر نشده و البته در مورد ۹۱۱ نیز بسته به تریم انتخابی وضعیت متفاوت است. برای مثال مدل ۹۱۱ GT3 چارچوب زمانی نداشته درحالی‌که برای ۹۱۱ GT3 RS این نوشته در سایت ظاهر می‌شود: “در کوتاه‌مدت عرضه نمی‌شود.”


این توقف فروش درست زمانی صورت می‌گیرد که تست‌های WLTP و RDE از اول سپتامبر عملی شده‌اند. این دو تست جدید جایگزین تست قبلی NEDC شده‌اند. تست‌های جدید مبتنی بر معیارهای آزمایشگاهی بوده اما فاکتورهایی همچون رینگ‌های بزرگ‌تر، صندلی‌های گرم‌کن‌دار، سیستم تهویه، سیستم چهار چرخ محرک و شرایط واقعی که مصرف سوخت و آلایندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهند را هم بررسی می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Lamborghini

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    واقعاً خیلی سخته در جایی با قوانین سختگیرانه ی اروپا این ماشین های اسپرت و عملکردی رو در این حجم وسیع تولید کنی و همچنان در محدوده ی باریک قوانین آلایندگی در حرکت باشی

    پورشه اگه تولیدش در حد لامبورگینی یا مک‌لارن یا فراری بود هیچ مشکلی از بابت این آلایندگی ها نداشت ، یا اگه عملکرد محصولاتش در حد آئودی و بنز بود هم همینطور

    سختی کار پورشه اینه که ماشین های اسپرت قدرتمند و گاهی حتی سوپراسپرت رو در سطح وسیع و با امکانات برقی و پرمصرف یه ماشین تمام لوکس تولید می‌کنه. خیلی سخته شما بخوای شتاب پورشه پانامرا هیبرید که یک ماشین تمام لوکس با ۲۰۰۰ کیلو وزنه رو به ۲/۹۵ ثانیه برسونی و در عین حال مصرف سوختی در حد یه ماشین معمولی شهری داشته باشی

    دولت های اروپایی دارند فشار میارن تا تولید احتراقی ها رو هر سال کم و کمتر کرده و در نهایت به طور کامل با برقی ها جایگزینشون کنند … به همین علت این محدوده ی مجاز آلایندگی الان اینقدر باریک شده‌ و عرصه رو بر خودروسازان تنگ کرده که حرکت در اون مثل راه رفتن بر روی تیغ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا