پورشه

خاتمه تولید محصولات دیزلی پورشه؟!

ظاهراً پورشه تولید محصولات دیزلی را متوقف کرده است.


اتوکار گزارش داده این تصمیم پس از عدم عرضه نسخه دیزلی کاین جدید گرفته شده است. به عنوان نتیجه ظاهراً تولید ماکان S دیزل و پانامرا ۴S دیزلی نیز از دستور کار خارج شده است.

اگرچه هیچ شکی درباره تأثیر پررنگ رسوایی دیزل گیت روی اتخاذ این تصمیم وجود ندارد اما یکی از سخنگویان پورشه گفته که این حرکت نشان دهنده تغییر فرهنگی خودروسازان و حرکت به‌سوی محصولات پاک‌تری همچون پانامرا پلاگین هیبرید و سدان میشن E می‌باشد.

همچنین به نظر می‌رسد این تصمیم به برنامه تست هماهنگ خودروهای سبک WLTP که جایگزین سیکل رانندگی اروپایی NEDC شده مرتبط باشد. پورشه دقیقاً به این نکته اشاره نکرده اما اتوکار معتقد است پورشه از ارتقای ماکان صرف‌نظر کرده تا بدین ترتیب قوانین جدید را پاس کند.

دیگر فاکتوری که در این تصمیم دخیل بوده فروش نسبتاً پایین ماکان دیزلی است. همچنین پانامرا دیزلی نیز تنها ۱۵ درصد فروش کلی پانامرا را تشکیل داده است.

2014 Porsche Panamera Diesel
یکی از منابع مطلع پورشه گفته که حذف پیشرانه‌های دیزلی ضرورتاً قطعی نخواهد بود اما مدیرعامل پورشه قبلاً گفته بود که پیشرانه‌های دیزلی خیلی برای این کمپانی مهم نیستند زیرا محصولات دیزلی تنها حدود ۱۵ درصد کل فروش جهانی این برند را تشکیل می‌دهند. این مدیر ارشد همچنین گفته که پیشرانه‌های دیزلی عموماً در اروپا محبوب بوده و آن‌ها را از کمپانی‌های دیگری همچون آئودی می‌توان تهیه کرد.

Porsche Macan
علیرغم تمامی اخبار ناخوشایند درباره محصولات دیزلی، مدیرعامل پورشه می‌داند که پیشرانه دیزلی برای مشتریان اروپایی کاین بسیار مهم است. البته افراد دیگر در پورشه گفته‌اند که این برند می‌خواهد جایگزین کردن محصولات دیزلی با گزینه‌های پاک‌تر دیگری همچون پلاگین هیبریدی را شروع نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ماتئوس

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    یه “ولم کنید, خسته شدم” خاصی چشای پورشه ست ?
    بابا موتورای دیزلی به درد ماا میخوره که جیبمونو به جونمون و ریه هامون و هوای پاک ترجیح میدیم نه شمایی که واسه میلیگرم کربن دی اکسید بر صددددد کیلومتر خودتونو جر میدین
    تو ایران میدونین که استانداردها با بقیه جاها متفاوته … مثلن ماشین که روشن میشه تا نیم کیلو دوده و کربن متصاعد نکنه حرکت نمیکنه اصن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1842 ديدگاه)

      باشَد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نادر

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    میره تو دل مدل های دیگه ی فولکس واگن…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا