پورشه

تولید یک‌میلیون دستگاه کاین، قایق نجات پورشه!

نام پورشه با محصولات اسپورتی همچون ۹۱۱، باکستر و کیمن مترادف است اما این برند آلمانی برای زنده ماندن مجبور به تطبیق خود با علایق مشتریان بوده است. علاقه شدید مصرف‌کنندگان به شاسی بلندها باعث شد پورشه سومین محصول خود را تولید کند، خودرویی که ژرمن‌ها را از بحران نجات داد. البته که این کار با حمایت‌های فولکس‌واگن عملی شد.

پروژه “کلرادو” که به خاطر موفقیت بچه اسپورت این کمپانی در سال ۱۹۹۶ بیش از پیش حمایت شد به منظور تولید یک خودروی پرفورمنس و همه‌جارو کلید خورد. طبیعتاً پورشه پیش از شروع این کار تحقیقاتی انجام داد و از مشتریان سؤال کرد که آیا به ایده تولید یک شاسی‌بلند توسط این برند علاقه دارند یا خیر. پس از تحلیل‌های داخل شرکت و بازخورد مثبت افراد، کاین چراغ سبز تولید را دریافت کرد.

اگرچه فاز اولیه توسعه کاین در وایساخ شروع شد اما پورشه ظرفیت کافی برای مهندسی کامل این خودرو را نداشت زیرا ماهیت کاین نسبت به مدل‌های اسپورت دو درب بسیار متفاوت بود. این خودروساز تأسیساتی را در همینگن اجاره کرد. نسل اول کاین که با کد E1 شناخته می‌شد باید با فولکس‌واگن توارگ آن زمان متفاوت می‌بود.

اولین نسل کاین در سال ۲۰۰۲ وارد بازار شد و برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین محصول این کمپانی زمان زیادی نیاز نداشت. تولید این خودرو در کارخانه براتیسلاوای اسلواکی انجام شده جایی که اولین شاسی‌بلند پورشه به همراه فولکس‌واگن توارگ، آئودی Q7 و لامبورگینی اوروس تولید می‌شود. بنتلی بنتایگا که از پلتفرمی مشترک با این خودروها سود می‌برد در بریتانیا مونتاژ می‌شود.

اعضای خانواده کاین طی این ۱۸ سال گسترش یافته و در سال ۲۰۱۹ نسخه کوپه آن نیز با خط سقف خمیده تولید شده است. این خودرو قبلاً یک‌چهارم تمامی سفارش‌های کاین را به خود اختصاص داده و پورشه می‌گوید سواری آن نسبت به مدل استاندارد متفاوت بوده و خط سقف آن از ۹۱۱ الهام گرفته است. قبلاً نسخه عجیب و مفهومی کاین کابریولت نیز تولید شده بود اما خوشبختانه همان یک دستگاه باقی ماند.

قدم بعدی چیست؟ خب پورشه فقط گفته فصل‌های جدید و هیجان‌انگیز زیادی در آینده پیش روی ما خواهد بود. در همین اثنا خودروی کاین GTS قرمز رنگی که در تصاویر مشاهده می‌کنید به منظور گرامیداشت موفقیت بالای این خودروساز در تولید یک‌میلیون دستگاه کاین به مشتری آلمانی خود تحویل داده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10202 ديدگاه)

    کی فکرشو میکرد خودرویی که تمام منتقدان بدون شک شکست خورده میدیدنش ، امروز از تمام پورشه‌ها خاطرخواهیش بیشتر از هر پورشه‌ای باشه !

    اینجاست که میگم ، آلمان‌ها ژن برتر را در مدریت و پیش‌بینی دارند و آینده بازار دارند !

    موافقم 80
    مخالفم 11
    1. Hadi

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      فقط نسل اولش ??
      هر نسلش یکی از یکی بهترن…
      واقعاً پورشه نقطه اوج مهندسیه
      کاین حرف نداره…

      موافقم 44
      مخالفم 1
  2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    چه قدر تولید ????

    ولی نسخه پورشه کاین کوپه gts از 134 هزار دلار شروع میشه.

    قیمت ها یکم رویایی هستن. حتی به دلار. یعنی یه کم آبشن سفارش بدی تا 142 هزار میره.

    از خودرو های پول برند گیر بدم میاد. ????

    موافقم 32
    مخالفم 33
    1. ADAK

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1842 ديدگاه)

      از تاتاموتورز خرید کن! (البته اگه در دسترس ات هست حتی اون)
      از پول برندگیرا نخر…

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        ماشین های تاتا موتورز هم داخلشون قشنگه طبق سلیقه ی من تازه پورشه هم ماشین هاش زیاد ایمن نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    فقط کافیه یک بار سوار کاین بشین!
    اونم نه مدل 2020
    بلکه مدل 2012
    اون وقت میفهمین اینایی که ما تو 2020 سوار میشیم آشغالی بیش نیستن!

    موافقم 46
    مخالفم 9
  4. زیزیگولو

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4799 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم برندایی مثل فراریو لامبورگینیو پورشه رو همه جای دنیا بخاطر ماشینای اسپرتو سوپر اسپرتشون میشناسن و این برندا هرچقدرم که تراکتورو قایق نجاتو از اینجور چیزا تولید کنن ولی بازم وقتی اسم این برندا میاد شنونده خودبخود شکل یه ماشین سوپر اسپرت تو ذهنش مجسم میشه و نه چیز دیگه ای

    موافقم 39
    مخالفم 5
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      منم برام تعجبه کسایی که میرن لامبورگینی یوروس(اوروس)میخرن برای چی میخرن؟
      لامبورگینی اصلش v12 و تنفس طبیعیه اگه برای لوکس بودن میخرن که بنتایگا لوکس تر از یوروسه اگر هم برای آفرود میخرن که جیپ و لندکروز برای چی ساخته شده؟
      کلا فلسفه لامبورگینی شاسی بلند رو درک نمیکنم

      موافقم 26
      مخالفم 7
      1. زیزیگولو

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4799 ديدگاه)

        ?????

        موافقم 12
        مخالفم 1
      2. Muty

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1842 ديدگاه)

        سن ات ایجاب میکنه دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. علیر

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (33 ديدگاه)

      اصلا تراکتور از نزدیک دیدی؟ این تراکتورای ساخت تبریزی که مثل پراید متعلق به قرن بوق هست رو نمیگم.
      منظورم تراکتورای اروپاست. اصلا قایق از نزدیک دیدی؟
      جالب اینه خود اروپاییا و امریکاییا برنداشونو اینطوری مسخره نمیکنن که ما مسخره میکنیم.
      اخه به ما چه ربطی داره یه ایتالیایی یا امریکایی چی میسازه چی نمیسازه. دلشون میخواد بسازه.
      solis یه برند تراکتور هندیه. یک میلیارد تومن قیمتشه تو عراق.
      حالا برندای اروپایی رو نمیگم. مثلا فرگوسن مدل جدیدش تو عراق ۳ میلیارد تومنه.

      بعد این ملتی که حتی تراکتور معمولی تو عمرش ندیده میاد برا یه ایتالیایی تعیین تکلیف میکنه چی بسازن چی نسازن و مردمش چی بخرن چی نخرن. حتی یکی اومده میگه تعجب میکنه چرا مردمشون لامبورگینی یوروس یا اوروس میخرن. اره پشم ریزونه واقعا.
      این ملت با این طرز فکر تو صف پرایده

      موافقم 16
      مخالفم 7
      1. زیزیگولو

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4799 ديدگاه)

        قربون شکل ماهت یه بار دیگه از اول تا آخر کامنت منو با دقت بخون ببین من چی گفتم اونوقت تو چی جواب دادی!!!!؟؟؟؟ با دقت بخون عزیزم …… لپ کلام من اینه که میخاستم بگم : ((همه جای دنیا فراری، لامیورگینی و پورشه رو بخاطر سوپر اسپرتای لوکسشون میشناسن))

        موافقم 9
        مخالفم 2
      2. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        چیه نکنه چون تاحالا این ماشینارو از نزدیک ندیدیم حق نداریم دربارشون نظر بدیم یا اصلا دربارشون فکر کنیم؟؟؟؟؟؟؟
        همین امثال تو هستن که مملکتو به اینجا کشوندن

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. زیزیگولو

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4799 ديدگاه)

          حالا من در مورد خودم حرفی نمیزنم ولی میدونم که نصف بچه های پدال لوکس سوارن

          موافقم 5
          مخالفم 1
      3. porsche

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4 ديدگاه)

        خدا رو شاهد میگیرم تو یه جایی بین بر و بچ یه بحثی بین دو تا برند ساعت پیش اومد گفتم لابد صاحابشن. دیدم نه بابا ساعت اسباب بازی هم ندارن اما یقه ها جر میدادن. دعواشون سر ساعتای سیکو و یه مارک سوئیسی بود یادم نیست الان. قیمتشونم تقریبا یکی بود. دوتا عکس تو اینترنت دیدن دعوا میکردن کدومش خوبه.
        این مردم هنوز بلد نیست نظر بده. بلد نیست بحث کنه. دعوا رو با نظر دادن اشتباه گرفتن.

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. زیزیگولو

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4799 ديدگاه)

          آره درسته ….. به هرحال من قبلاً هم گفتم اگرم کسی از کامنت من انتقادی داشته باشه ناراحت نمیشم

          موافقم 3
          مخالفم 0
  5. ارش

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    در زمانی که کاین تولید شد پورشه اینقدر خوب نبود مشکلات مالی داشت در مسابقات حضور نداشت و محصولاتش به نسبت الان اینقدر خوب نبودن ولی درآمد زایی کان راه رو برای تولید محصولات فوق العاده مثل پانامرا ۹۱۸ و تایکان باز کرد و ۹۱۱ تبدیل به سریعترین سوپر اسپرت ۴۰۰ متر شده .ممنونم ازت برادر کاین.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    شاسی بلند هیچ وقت لذت رانندگیش مثل سدان ها و کوپه ها نمیشه هر چقدر هم که قوی باشه

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10202 ديدگاه)

      با شما موافقم لذتِ سدان‌ها رو ندارند ، اما خیابونهای امروزی وجاده‌ها بیشتر سازگار هست با اینکه خودرویی داشته باشیم که مشخصات سدان را داشته باشه اما با ارتفاعی بیشتر .

      حالا سدانِ ایرانی یا چینی برای این جاده‌ها خوبه ولی تمام سدان‌های وارداتی از تمام برندها عذاب‌آوره از بس به زمینوزمان گیر میکنه !

      موافقم 9
      مخالفم 2
  7. یوسف

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (937 ديدگاه)

    من مدل 2009 رو داشتم 6 سیلندر بود. انصافا عالیه. اصلا قابل مقایسه به ماشین های کره ای و ژاپنی نیست. سواری و هندلینگ رو توی کلاس بالا تحویل راننده میده….
    چه تولید زیادی داشته دمش گرم

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. Aryan kia

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (574 ديدگاه)

      کی گفته ژاپن در حد پورشه نیست حالا کره شاید ولی برند های لوکسی از ژاپن مثل لکسوس و آکورا شایسته رقابت با پورشه و برندهای دیگه هستن حالا شاید کره نباشه

      موافقم 6
      مخالفم 10
    2. علیرضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (33 ديدگاه)

      تا حالا شده تو عمرت برا یکبارم که شده فکر کنی هر کشوری شرائط خودشونو دارن؟ تا حالا شده تو عمرت چیزی رو اینطوری مقایسه نکنی؟
      نمیدونم چرا این ملت اینطورین. هیچ کشور بدبخت و عقب مونده تو خارج اینطوری کشورا رو مقایسه نمیکنن که ما میکنیم. اخه به ما چه ژاپن عقب موندس یا پیشرفتس.
      به ما چه مردم ایتالیا چی میخرن.
      بابا ول کنین این افکاری که نه اب شد نه نون شد. یه نگاه به خودت بنداز.

      موافقم 12
      مخالفم 2
  8. ?porsche?

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    عشق فقط یک کلام پورشه و وسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا