پورشه

اولین جزئیات رسمی پورشه 911 GT2 RS

اولین موضوع نام این خودروست! هم‌اکنون به‌صورت رسمی GT2 RS نامیده می‌شود. درحالی‌که نسل قبلی ۹۹۷ در دو مدل GT2 و GT2 RS عرضه می‌شود اما به نظر می‌رسد پورشه تصمیم گرفته تنها نمونه‌ی GT2 RS را برای نسل ۹۹۱ ارائه کند. در ماه‌های گذشته تصاویر جاسوسی متعددی از این خودرو منتشر شده و احتمالاً در سال ۲۰۱۹ آن را در خیابان‌ها خواهیم دید.


قلب و روح این خودرو پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری بای توربو برگرفته از مدل توربو S خواهد بود اما در این نسخه شاهد توربوهای بزرگ‌تر، خروجی بیشتر و سیستم اگزوز جدیدی خواهیم بود که از ساختار سبک‌وزنی سود می‌برد. رئیس بخش GT پورشه Andreas Preuninger گفته GT2 RS جدید تنها یک مدل بهبود یافته از توربو S نخواهد بود بلکه یک خودروی کاملاً بازمهندسی شده خواهد بود.


پورشه می‌گوید پیشرانه‌ی ارتقا یافته قدرت بیشتر از ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته و بنابراین به نظر می‌رسد این اعداد در نسخه‌ی تولیدی افزایش خواهند یافت. این خروجی از طریق گیربکس ۷ سرعته PDK و یک دیفرانسیل با قفل الکترونیکی به اکسل عقب منتقل خواهد شد.


انتظار می‌رود پورشه ۹۱۱ GT2 RS جدید زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد زیرا از شیشه‌های نازک‌تر مشابه با تکنولوژی اسمارت فون های امروزی بهره می‌برد. هنوز هم مقداری از مواد جاذب صدا بکار رفته اما پورشه به خریداران این امکان را می‌دهد در صورت درخواست سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم تهویه را به خاطر کاهش وزن حذف کنند. همان پکیج سفارشی Weissach که هایپرکار ۹۱۸ اسپایدر وجود داشت برای این خودرو نیز در نظر گرفته شده و با استفاده از رینگ‌های منیزیمی (کاهش وزن ۱۲ کیلویی)، رول کیج تیتانیومی (کاهش وزن ۷ کیلویی)، سقف فیبر کربنی و… شاهد کاهش وزن ۳۰ کیلوگرمی خواهیم بود.

پورشه می‌گوید GT2 RS جدید برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به کمتر از ۳ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و زیر ۹ ثانیه از شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را کامل خواهد کرد. حداکثر سرعت آن نیز بیشتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. با توجه به اینکه مدل GT3 در ۷ دقیقه و ۱۲.۷ ثانیه یک دور نوربرگ رینگ را طی کرده، این مدل جدید شاید بتواند در کمتر از ۷ دقیقه جهنم سبز را دور بزند. پس از طی کردن دورها در پیست، باک ۵ لیتری جدید که برای خنک کردن سیستم اینترکولر در نظر گرفته شده باید دوباره پر شود.

این خودرو احتمالاً پیش از پایان سال رونمایی خواهد شد و شاید آن را در فرانکفورت ببینیم. هنوز جزئیات مربوط به قیمت خودرو اعلام نشده‌اند اما احتمالاً با گران‌ترین نسخه‌ی ۹۱۱ روبرو خواهیم بود و البته ۹۱۱ GT2 RS در تعداد بسیار محدودی تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ۶۰۰ اسب بخار واقعا رقم خوبی واسه ۹۱۱
    ۰تا۱۰۰ هم زیر سه ثانیه معرکه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. PaRHaM

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    من ب شخصه زیاد ب ۹۱۱ علاقه ای ندارم(نظر شخصی(بیشتر ب خاطر قیمت وحشتناک زیادش!))(در کل میگم سلیقه ای! بهم حمله نکنین لطفا?)
    ولی میدونم ک این نسخه و اون نسخه توربو اس ، ماشین های به شدت قدرتمندی هستن! واقعا قدرتمند! و خب از نظر خیلیا به شدت دوست داشتنی!
    همون پرفورمنس توربو اس هیولا بود دیگه چ برسه با تقویت!
    جالب میشه!
    راستی! ی سوال این پسوند RS همون معنی رو میده که بقیه شرکتا استفاده میکنن؟ بقیه جاها عموما دیدم معنی رالی اسپرت داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ای جان ، طراحی 911 در عکس سوم زیبایی خودش رو نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1625 ديدگاه)

    طراحی اگزوز بزرگ و جالبی داره
    خیلی قدرت زیادی داره
    641 اسب و 750 نیوتن متر – 340 کیلومتر در ساعت
    تازه قراره در نسخه تولیدی بیشتر هم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کوشا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    640 اسب و 750 نیوتون متر دیفرانسیل عقب!!
    به قول ایتالیایی ها ‘Madonn!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اعجوبه ای هستش واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Omid622

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    من که هلاک قدرت اسب بخاره پورش و جعبه دنده بی نظیر pdkهستم بدون شک بهترین گیربکس جهان که در کسری در لحظه دندهارو به بهترین شکل عوض میکنه همینه واقعا خانواده ۹۱۱ به کل اسطوره هستش شما با این اعداد و ارقام محاله مو به تنت سیخ نشه و کل اندام بدن به لرزه و تکاپو نیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا