پورشه

ویژگی جالب نسل جدید پورشه 911

باید اذعان داشت تغییرات صورت گرفته در نسل جدید پورشه ۹۱۱ خیلی چشمگیر نیستند و تنها افراد تیزبین خواهند توانست تفاوت‌های بین این نسل و نسل پیشین را تشخیص دهند؛ اما چه انتظاری دارید؟ هرچه باشد این یک ۹۱۱ است و پورشه مطمئن شده که همچنان فرمول سنتی پرچم‌دار خودش را حفظ کرده است.


اما یک تغییر در نسل جدید ۹۱۱ صورت گرفته و آن حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است که تنها چند کیلومتر با رسیدن به حداکثر سرعت مدل افسانه‌ای ۹۱۱ GT2 RS فاصله دارد.


بله حداکثر سرعت مدل کررا S خیلی با مدل قبلی خود فاصله ندارد اما حداکثر سرعت مدل کررا ۴S بالاتر از نسل پیشین همین خودرو می‌باشد. در کل می‌توان گفت حداکثر سرعت مدل‌های گوناگون ۹۱۱ جدید در مقایسه با نسل‌های پیشین اندکی بهبود داشته است.


اما خب مورد جدید اشاره شده چیست؟ پاسخ به گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک برگرفته از پانامرایی مربوط می‌شود که طراحی آن تغییر یافته است.


بنا به گفته‌ی مدیران پورشه، نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ می‌تواند در دنده ششم خود به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت برسد. بله درست است. حداکثر سرعت در دنده هفت یا هشت نه بلکه در دنده شش.

تاپ گیر فهمیده که گیربکس ۸ سرعته PDK اساساً به عنوان یک نسخه‌ی ۶ سرعته پیکربندی شده اما دو نسبت اضافی اوور درایو هم دارد. به این ترتیب حداکثر سرعت خودرو در دنده ششم قابل‌دستیابی است اما اگر بخواهید همچنان با این سرعت سرسام‌آور حرکت کنید باید دنده شش را سبک کنید تا مصرف سوخت بهتری داشته باشید.


به‌روزرسانی: بنا به گفته‌ی پورشه، رسیدن به حداکثر سرعت در دنده ششم مختص نسل جدید ۹۱۱ نیست. مدل‌های کررا و توربوی مجهز به گیربکس ۷ سرعته نیز صرف‌نظر از اینکه دارای گیربکس PDK باشند یا گیربکس دستی، قادر هستند به حداکثر سرعت خود در دنده ششم دست یابند.


همین نکته به دست‌اندرکاران تاپ گیر نیز اعلام شده است. به زودی با انتشار اولین بررسی‌های فنی و تخصصی از این خودرو خبرهای دیگری را تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. King918

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ای جان.. اون عکسی که اسپویلرش رو باز کرده خیییییییلی زیباس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    از اونجایی که من تیزبین هستم تغییرات دیگه رو هم متوجه شدم چراغ خطرهای عقب مثل پانامرا جدید به هم متصل هستند و چراغهای جلو داخل کاسه ضربدری و خوشگل شدن.بسه یا بازم بگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    کسی تو دنیا پیدا میشه از ۹۱۱ بدش بیاد!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    زیباترین نسل ش میتونه باشه / ولی اون تیز بودن در پوش جلو خام به نظر میرسه / تو Face Lift برطرف بشه نقصی نمیمونه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. vahid evo

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (474 ديدگاه)

    فقط به محل قرار گیری موتور و گیربکس توجه کنید
    هنر مهندسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا