پورشهمرسدس بنز

شاخ‌به‌شاخ مرسدس-ای ام جی GLC 63 S و پورشه ماکان

اگر در دیترویت و میشیگان آمریکا دعوا بر سر فورد و شورولت باشد همین وضعیت هم در آلمان و در اشتوتگارت دیده می‌شود. هر دو برند مرسدس بنز و پورشه از نظر خودروهای شگفت‌انگیز تولیدی کاملاً مدعی هستند اما این دو خودروساز در شاخ‌به‌شاخی جدید شاسی بلندهای میان سایز خود را محک زده‌اند.


تاپ گیر این دو شاسی‌بلند پرفورمنس را در نسخه‌ی AMG GLC 63 S و پورشه ماکان پرفورمنس پکیج روی خط درگ قرار داده تا ببیند کدام‌یک در خط مستقیم حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند.

اول از همه بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم. مرسدس-ای ام جی GLC 63 S مورد بحث دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۰۳ اسب بخاری است. با وجود چنین قدرت عظیمی، شاسی‌بلند سنگین‌وزن مرسدس تنها در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


از طرف دیگر پورشه ماکان را داریم که به سادگی نمی‌توان آن را کنار زد. مدل پرفورمنس پکیج این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو سود می‌برد. این قلب آهنین هم خروجی ۴۳۴ اسبی دارد که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از قدرت مرسدس می‌باشد. البته این خودرو حدود ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از مرسدس بوده اما فکر نمی‌کنیم این میزان تفاوت وزن تأثیر قابل‌توجهی روی نتیجه داشته باشد. شایان ذکر است شتاب ماکان هم ۴.۴ ثانیه است.

با این تفاسیر، آیا فکر می‌کنید پورشه ماکان پرفورمنس پکیج می‌تواند در برابر رقیب قدرتمندتر GLC 63 S خودی نشان دهد؟ برای یافتن پاسخ تماشای این ویدئو را از دست ندهید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (409 ديدگاه)

    مقایسه این دو عادلانه نیست…از نظر حجم موتور خیلی باهم تفاوت دارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دقیقا .من ندید میگم مرسدس اول میشه با اون موتور وحشیش.
      ولی همه چی شتاب نیست .
      پورشه ماکان خیلی دوست داشتنیه.
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینم همون درگ دیروز که گفتم. هردوعالی هستن. تاپ گیردرگ های جذابی انجامم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    واسه درو کردن همه اینا یه ترک هاوک کافیه …
    .
    .
    (((((( البته با اجازه Model X ))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نه ترک هاک به اینا میخوره نه مدل X
      ترک هاک میدسایزه تفاوت های بزرگ دیگه ای هم داره

      مدل X هم بهتره با هم رده های برقی خودش مقایسه بشه.
      واقعا شتاب ماشین برقی نسبت به موتور بنزینی هیچ افتخار و هنر خاصی نداره !

      ، الان استارت آپ های چینی و تایوانی و … هم با سرمایه ای اندک‌‌ قادر به ساختن ماشین هایی با شتاب در حد دو یا سه ثانیه هستن‌ که حتی محصولات فراری و لامبورگینی و پورشه رو هم میتونن در خط مستقیم به راحتی شکست بدن !

      مثلا «فارادی فیوچر» استارت آپی بود که سال ۲۰۱۴ تاسیس شد ، ۳ سال بعد ماشین برقی به اسم FF91 رو ساخت که ۰ تا ۱۰۰ رو در ۲/۳ ثانیه پر میکنه و به راحتی شیرون رو هم می‌تونه شکست بده

      در حالی که خودروساز بزرگی مثل بنز که بهترین خودروساز دنیاست ، بیش از یک قرن تجربه دارن و هنوز به چنین عددی در شتاب یک خودروی شهری نرسیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۴ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        رسیدن به شتاب های عالی و گشتاور لحظه ای ، ویژگی جدا نشدنی موتور های برقیه.
        ماشین های برقی هر موقع تونستن هندلینگ و رکورد پیست و از همه مهم تر ، لذت رانندگی موتور های بنزینی رو داشته باشن بعد بیان حرف بزنن.

        من هزار بار هم که بخوام انتخاب کنم ، دوست دارم غرش های موتور ۸ سیلندر GLC یا ترک هاک رو بشنوم و اون حس درگیری و ارتباطی که با موتور بنزینی پشت فرمون برقرار میشه رو تجربه کنم ، نه اینکه ۱ ثانیه زودتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسم ولی ۲۴ ساعته « ویز ویز » های ۴ تا آرمیچر تو گوشم باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۴ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        Majidio Lamborghini @
        شاخ همه استارتاپ هایی که می خوان نام شون در کنار تسلا مطرح بشه ریماکه ، همونی که کانسپت وانش بُردی برابر با رودستر 2008 داره …….!!!!!!
        کاری که استارت آپ های ژاپنی ، تایوانی و چینی انجام دادن قرار دادن یک باتری سی چهل کیلوواتی با یک الکتروموتور روی چند تیکه آهن جوشکاری شده و یک صندلی بوده نه بیشتر…..!!!!
        .
        کدام یک از ماشین این استارتاپ ها ، برد ، شتاب ، امنیت و امکاناتش اندازه نصف مدل S سدان ساخت ۲۰۱۲ تسلا بوده ……؟؟؟؟؟
        .
        جهت اصلاعت بهترین کراس اور الکتریکی ساخت ۲۰۱۷ اروپا که جگوار I-pace هست هنوز پرفورمنسش اندازه نصف مدل X ساخت ۲۰۱۵ تسلا نیست ، و افتخارش شکست دادن مدل 75d همین مدل X هست …..
        .
        .
        .
        تسلا قابل قیاس با هیچ خودروسازی نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۴ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیز دلم !

          تسلا رودستر تمام قدرتش به 250 اسب بخار نمیرسه ، ریماک کانسپت وان 1228 اسب بخار قدرت داشت ،
          قدرتش ۵ برابر تسلا بود ، انتظار داری مصرف برقش کمتر و بردش بیشتر باشه ؟!

          این چه جور استدلاله ؟!
          حرفت مثل اینه که بگی تکنولوژی فراری نصف ایرانخودرو هم نیست و هیچ کس قابل قیاس با ایرانخودرو نیست ، چون مصرف سوخت لافراری از ۴۰۵ خیلی بیشتره !!!!!

          در ضمن ریماک داره کانسپت 2 رو میسازه ، ۱۸۸۸ اسب بخار قدرت ، صفر تا صد در ۱/۷۵ ثانیه و بُردش هم 650 کیلومتر ، در حالی که ظرفیت باتریش نصف تسلا رودستری هست که قراره سال ۲۰۲۰ معرفی بشه. تو خط مستقیم تمام محصولات حال و گذشته و آینده ی تسلا رو جوری میزنه که گریه کنان تا silicon valley برن

          ولی بازم میگم من نه تسلا رو دوست دارم نه ریماک ، عشق من موتور بنزینی و تنفس طبیعیه ، نه این آرمیچر های مسخره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. آrمaن

      ۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (88 ديدگاه)

      خدایی زشته جیپ ترک هاوک رو با اینا مقایسه کنی
      کلاس و عظمت و پرستیژ و کیفیت اینا کجا و جیپ کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۴ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        آrمaن @
        کلاس و عظمت و پرستیژ ………
        .
        سال ۱۹۸۴ که گرند چروکی کوه ها ، جاده ها ، جنگل ها و بیابان ها در می نوردید ، این سوسل ها هنوز طرح شون هم پایه ریزی نشده بود …..
        .
        همین الان هم از ترس ترک هاوک جایی تو درگ ندارن و از ناچاری رفتن نوربرگرینگ ، جایی که مخصوص سوپر اسپرت هاست نه کراس اور ها…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۵ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          Majidio Lamborghini @
          جالبه داری ریماک رو با تسلا مقایسه میکنی ::::
          .
          طبق محاسبات کارشناسان و با مقایسه با مدل S رودستر ۲۰۲۰ قدرتی بین ۱۰۳۰ تا ۱۰۶۰ اسب بخاری و شتاب ۱.۹ ثانیه خواهد داشت..
          در مقابل ریماک کانسپت ۲ قدرت ۱۸۸۸ اسب بخار و شتاب صفر تا صد ۱.۸۵ ثانیه‌ای داره …
          .
          .
          یعنی ریماک کانسپت۲ با ۸۲۸ اسب بخار قدرت بیشتر و نزدیک ۲۹۰ کیلوگرم وزن کمتر ، تنها ۰/۰۵ ثانیه از تسلا رودستر سریعتر خواهد بود…..!!!!!!!!!!!!!!!
          .
          .
          .
          ریماک با این پرفورمنس داغون می خواد تسلا رو گریه کنان به Silicone valley بفرسته …؟!؟!؟!؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آrمaن

          ۵ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (88 ديدگاه)

          ترک هاواک که مقابل اینا لگنه!
          کیفیت و کلاس مثلا پورشه و بنز رو با جیپ مقایسه میکنی؟ خخخ
          امریکا عرضه نداره تو نوربرگ رینگ کاری بکنه مشکل خودشه! جایی که الان رکوردش تو شاسی بلند ها دست بنزه
          ترک هاواک فقط به راننده سرعت میده! ولی إینا یه پکیج کامل از سرعت تا کیفیت و لذت و آپشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. آrمaن

      ۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (88 ديدگاه)

      اسباب بازی های برقی هم با تنفس طبیعی مقایسه نکن
      دویست تا با تسلا بره صداش اینه: فسسسسسس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    مرسدس بنز GLC63S AMG: لایک ?
    پورشه ماکان توربو پرفورمنس پکیج: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      من کلا کراس اور دوست ندارم.سدان رو به اینا ترجیح میدم
      یه E63S یا S63

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Amin

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    دو خودروی شگفت انگیز از دو همشهری،اشتوتگارت با بودن مرسدس و پورشه و همچنین بوش تکنولوژیک شهر خودرویی دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amir

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    باید منتظر ماکان توربو نسل جدید باشیم با این حال من همین نسل پورشه رو هم بیشتر از بنز دوست دارم.GLC هم بسیار عالیه عملکردش در حد یه سوپر اسپرته خیلی سریعه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    هرکاری میکنم نمیشه به غیر از پورشه به چیز دیگه ای فکر کرد
    فقط یه فن مرسدس اونو انتخاب میکنه بین این دو
    بقیه نمیتونن انتخابی جز پورشه داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Kian70

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    عاشق بنزم بخصوصGlc

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. pooriya.bmw..german

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    قطعا پورشه
    اصلاً نیازی به فکر کردن نداره
    برند پورشه روی هر چیزی باشه ارزششو چند برابر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. shirko

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    من باشم بنزو بر می دارم ولی کلا غیر از ایران در بقیه دنیا پرستیژ پورش بالاتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Khosrow

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تو هر دو عکس به نمای بغل دقت کنید / پورشه حالا حالاها باید درس پس بده برابر مرسدس ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sina7

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    جفتشون نابن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا