پورشه

درگ خانوادگی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid و 911 توربو S

همه‌ی ما می‌دانیم که مدل پرچم‌دار پورشه پانامرا در خط درگ خودرویی درنده بوده و می‌تواند علیرغم وزن بالا سوپرکاری همچون آئودی R8 را شرمنده کند.


اما سؤالی که توسط اتوکار مطرح شده این است: آیا پانامرا توربو S E-Hybrid سنگین‌وزن می‌تواند یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا یعنی ۹۱۱ توربو S را شکست دهد؟


کشتی هیبریدی و لوکس پورشه از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربوی ۵۴۲ اسبی و واحد الکتریکی ۱۳۴ اسبی بهره برده و خروجی کل آن به ۶۷۱ اسب بخار و گشتاورش هم به ۸۵۰ نیوتون متر می‌رسد. این قوای محرکه‌ی پیچیده همچنین باعث افزایش وزن پانامرا شده به گونه‌ای که وزن توربو S E-Hybrid برابر با ۲۳۱۰ کیلوگرم می‌باشد.


البته پورشه می‌گوید این خودرو علیرغم وزن بالای خود در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. خب این عملکرد در حد سوپرکارها می‌باشد.


از طرف دیگر ۹۱۱ توربو S را داریم که تنها ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن داشته و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوی آن ۵۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۹۰ اسب بخار کمتر از برادر بزرگ‌ترش می‌باشد.


آیا تفاوت قابل‌توجه وزن بین این دو خودرو باعث می‌شود ۹۱۱ توربو S مچ برادر بزرگتر را بخواباند؟ شاید هم قدرت بیشتر پانامرا بر برادر کوچک‌تر بچربد! برای فهمیدن پاسخ این سؤال‌ها حتماً ویدئو را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    جانم ۹۱۱ عین موشک کروز پرواز کرد?اگر پانامرا برنده ی این درگ ریس بود جای تعجب داشت.فقط وزن و اندازه ی پانامرا رو نگاه کنید،تقریبا هم رده S کلاس و سری ۷ هستش اما سوپر اسپرتی مثل R8 و سوپر سدان هایی مثل M5 و E63 رو در مسیر مستقیم به راحتی شکست داده!به راستی که پورشه در نوک قله ی خودروسازی دنیاست و به نظر من دوست داشتنی ترین و مهم ترین برند زیر مجموعه فولکس واگنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      کجاشکست داده. توی دها درگ پانامرا توربوs ازm5شکست خورده. یکیش رو هم پدال آورد.اگه منظورشما اون درگ هستش که اونم پدال آوردش اونجا زاننده میگه جدا که زمان گرفتن بازمm5سریع تربوده.درضمن توی خیلی از پیست ها هم بازم m5 سریع تربوده. حتیe63هم از پانامراتوربوsدر پیست سریع تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چه اصالتی توی چشمای 911 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    سلطان لانچ کنترل های استثنایی
    سلطان شتاب گیری های فوق العاده
    عشق است پورشه و تمامی مدل هاش ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    درگ نمیخواست.730کیلو اختلاف وزن دارن که خیلی خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا