پورشه با معرفی نسل جدید ۹۱۱ توربو S گردوخاک شدیدی به پا کرده است. این پرچمدار جدید بهبودهای قابلتوجهی نسبت به نسل پیشین تجربه کرده و سریعترین و قویترین ۹۱۱ توربو تاریخ محسوب میشود.
اما روی دیگر سکه محصولی از همین برند است که میتواند ۹۱۱ را به چالش بکشد. علیرغم اینکه خودرویی ساکت است اما قطعاً خطری بالقوه برای ۹۱۱ میباشد؛ و بله درباره پورشه تایکان توربو S الکتریکی صحبت میکنیم که خب در این مورد پسوند توربو اشارهای به قوای محرکه آن ندارد.
CarWow به تازگی این دو خودرو را در یک مسابقه درگ شرکت داده تا ببیند کدامیک در مسافت ۴۰۰ متر سریعتر هستند. البته پیش از آنکه نگاهی به این ویدئو داشته باشیم بهتر است با قوای محرکه آنها بیشتر آشنا شویم.
نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S از نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر استفاده میکند. این پیشرانه باعث میشود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو تنها در ۲.۶ ثانیه ثبت شود.
تایکان توربو S به دو پیشرانه الکتریکی مجهز بوده و خروجی ۶۱۶ اسبی و گشتاور ۱۰۴۹ نیوتون متری دارد. البته در حالت اووربوست قدرت خودرو به ۷۵۰ اسب بخار میرسد.
قطعاً تایکان خودروی قویتری است اما ذکر این نکته مهم است که با وزن ۲۳۱۳ کیلوگرمی خود بسیار سنگینوزنتر از ۹۱۱ توربو S با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم میباشد.
البته که وزن نقشی حیاتی در مسابقه درگ بازی میکند اما به این مورد باید کشش و تبحر راننده را نیز اضافه کنیم. با توجه به این موارد به نظر شما کدام خودرو زودتر از خط پایان عبور میکند؟
[دانلود ویدئو]
رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۹همیشه از پورشه خوشم میومد مخصوصا این 911 turbo s جدید.
ارشیاsvj
۱۶ تیر ۱۳۹۹این درگ ایراد داره
امکان نداره یه ماشین بنزینی هنگام شروع حرکت بقل به بقل یه برقی حرکت کنه???
Reza
۱۶ تیر ۱۳۹۹خوب پورشه همینه دیگه ???
داود
۱۶ تیر ۱۳۹۹بقل به بقل را خوب اومدی فک کنم منظورت بغل به بغل هست جالبه همه جور آدم در مورد خودرو نظر میدن
Carbonado Aventador
۱۷ تیر ۱۳۹۹منم فکر میکردم تایکان بهتر استارت بزنه.
.
ولی راننده ۹۱۱ درگ اول خیلی حرفه ای لانچ کرد!
.
اینجاس که میگن ۷۰ درصد درگ به راننده بستگی داره وقتی ماشینا تو یه محدوده قدرت باشن
ایمان جباری
۱۶ تیر ۱۳۹۹یکی بیاد جلوی ۹۱۱Turbo S جدید رو بگیره
یک هیولای درگ واقعیه ؛ عالی بود مثل همیشه
joojoo
۱۶ تیر ۱۳۹۹عزیز من خب هشتصد نیوتن متر گشتاور این ماشینه…..که به صورت خطی توی بازه ی زیادی در دسترسه….لافراری با اون عظمتش نهصد نیوتون متر گشتاورش بود…اونم توی بازه ی خیلی محدود…وقتی نسل 991 با پنجاه نیوتون متر گشتاور کمتر توی بازه ی به مراتب کوچیکتر….10.6 زد…اصلا از این نسل بعید نبود ک با این مشخصات…با ضرایب کوتاه تر دنده ها….بتونه راحت 10.3 بزنه…..فقط برام عجیب بود چطوری تونست رکورد 10.3 ثانیه ای GT2RS رو بزنه و 10.2 ثبت کنه…
MAHDI
۱۶ تیر ۱۳۹۹نسل قبل پورشه 911 توربو S در همین درگ CARWOW که در مقابل لامبورگینی هوراکان پرفومانته قرار گرفت 911 توربو S نسل قبل تونست مسیر 400 متر رو در 10.3 ثانیه ثبت کنه که پیروز درگ شدن چون هوراکان پرفومانته زمان 11.4 ثانیه رو ثبت کرد!!!!!!
joojoo
۱۶ تیر ۱۳۹۹یعنی توربو اس 991.2….با 120 اسب کمتر و 210 کیلو وزن بیشتر نسبت به GT2RS 991.2…. تایم درگش با GT2RS یکیه؟؟؟درنظر بگیر که موتور ترند با GT تایم 10.3 رو ثبت کرد.
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۹765LT یکی از رقیب های خیلی خوب
رامین
۱۶ تیر ۱۳۹۹اینم باید مثه چلنجر دیمن از تمام مسابقات درگ محرومش کنن کسی حریفش نیست :))
احمدرضا
۱۶ تیر ۱۳۹۹۹۱۱ ماشین معرکه ای بود بهترم شده باز
ولی فکر میکردم بتونه رکورد ۱۰.۱ مک لارن ۷۲۰ بزنه اما نتونست
ولی بازم فوقالعادس و به تایکان ترجیحش میدم
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۹911 غول کش واقعی
مهدی ۹۱۱
۱۶ تیر ۱۳۹۹ولی جدا از برنده شدن ۹۱۱ ولی تایکان عجب زمانی ثبت کرد با۲۳۰۰ کیلو وزن نشون میده برخلاف تسلا مشکل رولینگ نداره
مهدی ۹۱۱
۱۶ تیر ۱۳۹۹منتظر تست ۹۱۱ در کار اند درایو و موتور ترند هستم ببینم چه زمانی میزنه من میگم ۱۰/۲ یا۱۰/۳یاشایدم۱۰/۱
MAHDI
۱۶ تیر ۱۳۹۹مسیر 400 درگ CARWOW
تسلا S پرفومنس تایم // 11.4 ثانیه
تسلا SP100D تایم // 10.9 ثانیه
تسلا SP100D تایم // 10.8 ثانیه
لامبواونتادور SV تایم// 10.8 ثانیه
تسلا S پرفومنس تایم // 10.6 ثانیه
فراری 488 پیستا ثایم // 10.5 ثانیه
تسلا S پرفومنس تایم // 10.4 ثانیه
مکلارن 720 اس تایم // 10.5 ثانیه
لامبو هوراکان پرفومانته// 10.4 ثانیه
مکلارن 720 اس تایم // 10.4 ثانیه
*****************************
پورشه تایکان توربوS تایم // 10.3 ثانیه
پورشه 911 توربو S تایم // 10.2 ثانیه
**********************************
چه پورشه 911 توربو S و چه پورشه تایکان توربوS سریع ترین تایم مسیر 400 متر رو در مسیر 400 متر CARWOW ثبت کردن!!!!
دوسه روز قبل درگ CARWOW یه کانال خودرویی دیگه ای درگ بین 911 توربو S و تایکان توربواس رو انجام داد که اونجا هم تایکان جلو افتاد اما در پایان پیست 911 توربو S با اختلاف کمی تونست پیروز بشه.
Hadi
۱۶ تیر ۱۳۹۹جفتشون خیلی خوب بودن
مخصوصاً توربو s که که مثل گلوله تا اخر خط پیش رفت…
واقعاً این ماشین تو شتاب حرف نداره ?…
عشق فقط ?911 turbo s?…
ارشیاsvj
۱۶ تیر ۱۳۹۹اقا ۸۰۰ نیوتن متر درست ولی پورشه تایکان ۱۰۴۹ نیوتن مترو از لحظه شروع حرکت داره ولی توربوs
که ۸۰۰ تا گشتاورشو از همون لحظه حرکت که نداره
یه جای کار میلنگه اصلا من از همون اول به carwow اعتماد نداشتم
Joker
۱۶ تیر ۱۳۹۹اونایی که الکتریکی رو به درون سوز ترجیح میدن هنوز ۹۱۱ توربو s رو ندیدن،با اینکه خودم عاشق همه محصولات پورشه هستم حتی تایکان ولی باید بگم تایکان در مقابل ۹۱۱ توربو s اسباب بازی بیش نیست…
Mahdi
۱۶ تیر ۱۳۹۹من تایکان رو به 911 ترجیح می دم . تایکان تنها ماشین برقی که من ازش خوشم میاد
رامین
۱۶ تیر ۱۳۹۹چرا هیچ وقت از طراحی 911 خسته نمی شیم ؟؟؟ خیلی عجیبه واقعا 60 سال یه ماشین یه شکل باشه اما انقدرررر جذاب بمونه.
Ahmadreza 2002
۱۶ تیر ۱۳۹۹طراحی های رادیکال معمولا زود خسته کننده میشن
پورشه هم تو برخی مدلا سراغ اون طراحی ها رفته ولی نه تو ۹۱۱ که اونام به نظرم خسته کننده هستن
یه مثال هم بیارم ( کاملا نظر شخصی )
به نظر شما بعد از حدودا سه دهه به نظر شما تستاروسا امروز جذاب تره یا دیابلو؟
تستاروسا و ۹۱۱ های ۳ دهه قبل چون خیلی رادیکال نبودن کماکان جذابند اما دیابلو نه به نظرم
همین مثال به نظرم در رابطه با f40 و کانتاش هم صدق میکنه
رامین
۱۶ تیر ۱۳۹۹اون بحث طراحی یک ماشین خاص با زبان طراحی فرق می کنه. البته به نظرم هنوزم دیابلو یا f40 جذابه.
ارش
۱۶ تیر ۱۳۹۹چقدر تایکان خوشگله عالی طراحی شده.
mehran911
۱۶ تیر ۱۳۹۹درود
همش هیچی صرفا به حجم شگفت زدگی راننده 911 توجه کنید طرف نمیدونه باید چه واکنشی نشون بده …
.
حجم تکنولوژی سوار شده روی این نسل از توربو اس قابل تصور نیست اینو بدون هیچ اغراقی میگم در تاریخ سوپراسپرت ها این میزان از تکنولوژی در یک سوپر اسپرت بی سابقه است
به عنوان مثال صرفا سیستم تهویه مطبوع این ماشین ی مقاله است خودش
اطلاعات از ۲۰ سنسور داخلی و ۲۰ سنسور خارجی جمع آوری میشه و در هر نیم ثانیه 350 داده پردازش انجام میشه تا برای هر دمایی و هر رطوبتی ، دمای کابین را در بهترین شرایط قرار بده
به عنوان مثال در مدلهای کابریولت که راننده دوست داره از نور آفتاب لذت ببره این سیستم با اندازه گیری دمای داخل و خارج و سرعت باد کمک میکنه تا در حین لذت بردن از گرمای آفتاب راننده تعریق نکنه و به نوعی گرمازده نشه این سیستم رو میشه از فوق لوکس های سطح بالا انتظار داشت نه یک سوپر اسپرت
.
علاوه بر اینها innodrive و سیستم بهینه سازی تعلیق بر اساس میزان رطوبت و دمای لاستیک ها و تکنولوژی های دیگه این ماشین رو دوباره به الگو برای اسپورت سازها تبدیل کرده
.
Ever ahead
دانیال_Surrey،England
۱۶ تیر ۱۳۹۹عالی.✌
من خودم به شخصه عاشق 918 ام،اینگار پورشه این مدل رو برای من ساخته.
توربو اس هم جای خود داره.
..
ایشالا هر روز اون بستنی که میخوای بخوری بدون اینکه مشکلی برات پیش بیاد.?((اهل دلاش میدونن چی میگم))
mehran911
۱۶ تیر ۱۳۹۹??
بستنی رو حسابی هستم
ایشالا باهم اونم سوار بر ۹۱۸ ❤
Saeed
۱۶ تیر ۱۳۹۹درود فراوان بر مهران عزیز که بعد چندین وقت یه کامنت گذاشتین:)
به نظرم این پورشه 911 توربوS واقعا یکی از بهترین شاهکار های اخیر پورشه محسوب میشه و هیچ موردی واسه انکار کردن این مورد نداره
عکس تیتر رو نگاه کنید
عجب ابهتی داره کنار تایکان…
mehran911
۱۶ تیر ۱۳۹۹سلام سعید جان ❤
خیلی مخلصم رفیق?
حقیقتش خیلی کمتر پدال میام میتونم بگم تقریبا نمیام اما سرم خلوت بشه بیشتر سر خواهم زد
در هر صورت همیشه به یاد دوستان عزیز هستم و خواهم بود
mehran (fox)
۱۷ تیر ۱۳۹۹مهران جان و دانیال عزیز لطفا بیشتر پست بذارین…..
خوندن پستای شما همیشه حالمو خوب می کنه….
میدونو ندین دست کسایی که کل تکنولوژی ماشینو یه چهره خشن و پوستری میبینن و نه بیشتر…..
doubt
۱۶ تیر ۱۳۹۹جان جان جان توربواس. عشق افسانه ای. چه کرده 992 وای چ حالی داد.
Farzad
۱۶ تیر ۱۳۹۹حضرتِ لانچ