پورشه

درگ جالب پورشه 911 GT3 جدید با GT3 RS نسل قبلی

با اینکه چند وقتی است نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ GT3 معرفی شده است اما تا زمانی که GT3 RS نسل ۹۹۲ معرفی نشود، هنوز هم افراطی‌ترین و پیست محورترین نهصد و یازده‌ایی که می‌توان خرید، GT3 RS نسل ۹۹۱.۲ است. بااین‌حال، آیا الزاماً GT3 RS نسل قبلی از GT3 نسل جدید سریع‌تر است؟ کارواو در درگ جدید خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد.

هردو خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. GT3 RS قدیمی اما با ۵۲۰ اسب بخار قدرت کمی از GT3 جدید با ۵۱۰ اسب بخار قوی‌تر است اما گشتاور هردو مدل یکسان و برابر با ۴۷۰ نیوتن متر است. از لحاظ وزن هم پورشهٔ جدید کمی سنگین‌تر از نسخهٔ قدیمی است اما وقتی میگوییم کمی منظور فقط ۵ کیلوگرم است.

در بخش شتاب صفرتاصد هم برتری با GT3 RS است زیرا پورشه برای این خودرو عدد ۳.۲ ثانیه را اعلام کرده درحالی‌که GT3 جدید ۰.۲ ثانیه کُندتر است. با توجه به این اعداد، به نظر می‌رسد GT3 RS پیروز رقابت باشد اما شاید پیشرفت تکنولوژی به کمک GT3 بیاید و بتواند نسل قبلی خود را مغلوب کند. برای فهمیدن نتیجهٔ رقابت بین این دو پورشه که شامل درگ، رولینگ و آزمایش ترمز می‌شود، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

GT3 992

GT3 RS 991.2

پیشرانه ۴ لیتری H6 ۴ لیتری H6
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
قیمت ۱۶۲,۴۵۰ دلار ۱۸۸,۷۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    به طور حیرت آوری پرفورمنس این دو نسخه در خط مستقیم هیچ فرفی نداره، حتی مشخصات هم یکی هست حدودا ، اما درپیست کت تن rs هست و خیلی بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. BMW

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (577 ديدگاه)

      درسته اما gt3 معمولی هم امکانات بیشتر و هم سواری بهتری داره و برای استفاده ترکیبی پیست و شهر بهتره.

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. Porsche

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      چون با نسخه معمولی از GT3 طرف هستیم و از اون طرف با یه جنگنده فوق سریع در پیست به اسم GT3 RS اونم با پکیج وایساخ که خیلی میتونه بهش کمک کنه
      تایمی که داخل این درگ با GT3 جدید زده شد خیلی ضعیفه
      مت واتسون خودش با این نسخه شتاب ۲.۸۵ و مسافت ۴۰۰ متر رو در ۱۰.۸ ثانیه تموم کرد که یعنی خیلی سریع تر از این زمان هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. مهدی+ترابی

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عجب انجینیه! لامصب……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (222 ديدگاه)

    تا وقتی توربو اس هست چرا انتخاب این دوتا

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. محمد امین

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      لذت رانندگی خیلی خیلی بیشتری داره

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. سهند

        ۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        ۹۱۱ توربو s به لذت رانندگی کم معروفه
        در این نسل لذت‌بخش تر است ولی در نسل قبلی هیجان رانندگی اش از فراری 488 و لامبورگینی هوراکان و ۹۱۱ gt3 و حتی از ۹۱۱ کاررا s هم کم تر بود.

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. عرفان

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      من کسیم که با وجود کند تر بودن جی تی تری نسبت به توربو اس
      انتخابم قطعا جی تی تری هست
      در ضمن جی تی تری تو پیست چابک تره فقط تو خط مستقیم از توربو اس میخوره
      نظر شخصیمم اینه که جی تی تری خوشکل تره
      ولی در کل جفتشون عشقن و عالی
      نظر شمام محترمه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. Porsche

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      شاید توربو اس خیلی سریعتر باشه
      ولی دلیل بر بهتر بودن نسبت به این هیولای پیست نمیشه
      لذت رانندگی مدل های ۹۱۱ اونم GT3 و GT2 و GTS مخصوصا کیمن اونم نسخه GTS 4.0 و GT4 خیلی بیشتر از توربو اس هست هر چند دو تای آخری خانواده ۹۱۱ نیستن ولی پکیج خیلی کاملی رو در اختیار راننده میزارن
      ولی اصلا اشتباه نشه که توربو اس هم جزو خانواده پر جمعیت ۹۱۱ هست و اسطوره ای خارق العاده هست و خواهد بود ولی تمرکز بیشترش روی خط مستقیمه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. Kf

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    ظاهرش طوریه ک انگار فقط یه فیس لیفت خورده

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. GT

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      چون ٩١١ هست باید این ظاهر رو حفظ کنه و اتفاقا بسیار هم عالی هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Porsche

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      ولی فقط کافیه یه نگاه به پست های پدال بندازی و ببینی که در زیر پوست
      این ماشین چقدر تغییر کرده و پیشرفته تر شده و چه تست های نفس گیر و حساسی رو پشت سر گذاشته

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Kf

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (505 ديدگاه)

        شکی در اون نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. شاهین

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    10 درصد اختلاف کلی با 26 هزار دلار اختلاف قیمت
    خوشم نیومد
    اما ظاهر مدل جدید پخته تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    انتخابم قویتر ولی قدیمیتره ، این ماشین توی پیست روی واقعی خودشو نشون میده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (196 ديدگاه)

    به به نایت مود اضافه کردین
    البته شاید قبلا بوده من الان دیدم
    کاش باکس نظرات هم رنگش تیره بشه …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ظاهر جالبی پیدا کرده سایت خوشمون اومد👌

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    به به درگ باحالی بود مدل قدیمی رو بیشتر دوست دارم این جدیده به دلم ننشسته تازه پرفورمنسش هم فکر نکنم چندان فرقی کرده باشه البته بهبود پیدا کرده…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      راستی از اینکه سردبیر و آقا شاهین کرونا گرفتن خیلی ناراحت شدم، امیدوارم هرچه سریعتر بهبود پیدا کنین و دوباره برگردید🙏⁦❤️⁩

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. TOYOTA

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ببخشید میشه پرفورمنس برای من توضیح بدید چی هست؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آریا ماشین

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (661 ديدگاه)

      دوست عزیز منظور از پرفورمنس همون عملکرد خودرو در بحث های سرعت ، صفر تا صد ، زمان در پیست ، چابکی و … هست و مسائل اسپورت این چنینی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. TOYOTA

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (187 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. آریا ماشین

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از یه طرف هیولای پیست gt3 rs رو داریم با کمی عملکرد بهتر و اون طرف gt3 جدیدتر با ۲۶ هزار دلار قیمت کمتر
    انتخاب سختیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    بالاخره از کار واو یه درگ جذاب دیدیم واقعا درگ پایاپایی بودش به خصوص در حالت رولینگ
    و مشخصات هر دو ماشین کاملا این هم بود و تنها فرق RS اسب بخار و وزنش بود که اسبش 10 تا و وزنش 5 کیلو !!!!!!!!! بیشتر بود
    و یعنی پورشه به خاطر 10 اسب و 5 کیلو 26 هزار دلار قیمت ماشین رو گرونکرده البته که چیزای کوچیکی هم اضافه شده اما بالاخره 26 هزار دلار زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا