پورشهلندروور-رنجروور

دوئل پورشه کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR

دور دهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هم تقریباً رو به پایان است و امروز نوبت به یکی از گروه‌های جذاب یعنی گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک و مرسدس-آام‌گ GLE63 نبردی تماشایی را به نمایش گذاشتند که طی آن مجموعاً تعداد ۱۷۰۴ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل سخت، جیپ با دریافت ۱۰۳۲ رأی و کسب ۶۰ درصد از کل آراء به پیروزی دست پیدا کرده و مجوز حضور در مرحلهٔ بعدی را دریافت نمود درحالی‌که مرسدس با دریافت ۶۷۲ رأی از راه‌یابی به مرحلهٔ بعدی بازماند. حال امروز در سومین دوئل گروه کراس‌اوورهای اسپرت، بازهم شاهد نبردی جذاب این بار بین پورشه کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR خواهیم بود.

مازراتی لوانته S

آئودی SQ7

پورشه کاین توربو

رنجروور اسپرت SVR

؟

؟

مرسدس-آام‌گ GLE63

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

ب‌ام‌و X5 M

لامبورگینی اوروس

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

لامبورگینی اوروس

پورشه کاین

پیش از آنکه تب کراس‌اوورسازی تا این حد فراگیر شود، پورشه تصمیم گرفت برای اولین بار به دنیای شاسی‌بلندها وارد شود. بدین ترتیب این شرکت در سال ۲۰۰۲ نخستین شاسی‌بلند خود را با نام کاین معرفی کرد. این خودرو که یک کراس‌اوور لوکس متوسط بود، روی پلت‌فرم PL71 گروه فولکس‌واگن ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای متوسط این گروه یعنی فولکس‌واگن توآرگ و آئودی Q7 مشترک بود. کاین ساختارشکنی بسیار بزرگی برای پورشه محسوب می‌شد چراکه این شرکت تا آن زمان غیر از خودروهای اسپرت، محصول دیگری تولید نکرده بود و بنابراین این ریسک بزرگی بشمار می‌رفت. نسل اول کاین به مدت هشت سال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رسماً نسل دوم آن رونمایی شد که به‌تازگی جای خود را به نسل سوم داده است. این نسل برای اولین بار در تاریخ ۲۹ آگوست امسال به‌صورت آنلاین رونمایی شد. نسل سوم کاین نیز پلت‌فرم مشترکی با طیف گسترده‌ای از کراس‌اوورهای گروه فولکس‌واگن همچون آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دارد درحالی‌که در آینده آئودی Q8 و نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ هم روی همین پلت‌فرم ساخته خواهند شد. نسل سوم کاین در ابتدا در دو نسخهٔ پایه و S معرفی شد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت امسال نسخهٔ توربو هم به آن‌ها اضافه گردید؛ بنابراین در خانوادهٔ این کراس‌اوور آلمانی فعلاً همین سه مدل حضور دارند که تا پیش از معرفی مدل توربو S، مدل توربو قوی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین در رقابت ما هم کاین توربو مدل شرکت کرده است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کند. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند. پورشه کاین سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از ۱۳ هزار دستگاه و در اروپا نزدیک به ۱۲ هزار دستگاه فروش داشته است.

رنجروور اسپرت

شرکت بریتانیایی لندروور برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ برند رنجروور را به‌عنوان بخش لوکس خود تأسیس کرده و اولین محصول آن‌را به‌عنوان پرچم‌دار خود در همین سال راهی بازار کرد. رنجروور برای چندین سال همین یک خودرو را در سبد محصولات خود داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۴ مدل جدید رنجروور اسپرت به‌عنوان خودرویی کوچک‌تر از رنجروور معرفی شد. این خودرو که دومین محصول رنجروور محسوب می‌شد، در ظاهر شباهت زیادی به برادر بزرگ‌ترش و همین‌طور لندروور دیسکاوری داشت. سپس نزدیک به یک دهه بعد، لندروور در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ نسل دوم رنجروور اسپرت را رونمایی نمود. البته هم‌اکنون سبد محصولات رنجروور با معرفی مدل‌های اووک و ولار نیز گسترش پیدا کرده است. نسل دوم رنجروور اسپرت همچنان در حال تولید است اما به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری جزئی و به‌روزرسانی‌هایی را برای آن به همراه داشته است. این خودرو هم‌اکنون در حال حاضر در انواع مختلف و با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی گوناگونی عرضه می‌شود که بعد از فیس‌لیفت ۲۰۱۸، یک نسخهٔ هیبریدی هم به آن‌ها اضافه شده است. ولی ما در این رقابت با قدرتمندترین عضو خانوادهٔ رنجروور اسپرت یعنی مدل SVR کار داریم که برای اولین بار در آگوست سال ۲۰۱۴ در فستیوال پبل بیچ رونمایی شد. این مدل به یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که پس از فیس‌لیفت اخیر، قدرت آن از ۵۵۰ اسب بخار به ۵۷۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این موتور همچنین توانایی تولید ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را هم دارد. انتقال نیروی در این کراس‌اوور اسپرت بریتانیایی درست مثل رقیب آلمانی توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ صورت می‌گیرد. رنجروور اسپرت سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از ۱۹ هزار دستگاه و در اروپا حدود ۲۶ هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

پورشه کاین توربو

رنجروور اسپرت SVR

پیشرانه ۴ لیتری V8 ۵ لیتری V8
تنفس بای‌توربو سوپرشارژ
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر/ساعت ۲۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۲.۸ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۲۷۰ گرم/کیلومتر ۲۹۴ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۹۰ لیتر ۱۰۴ لیتر
وزن ۲۱۷۵ کیلوگرم ۲۳۱۰ کیلوگرم
طول ۴.۹۲ متر ۴.۸۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۹ متر ۲.۹۲ متر
ضریب آئرودینامیک ۰.۳۵ ۰.۳۵
حجم صندوق بار ۷۴۵ لیتر ۷۸۵ لیتر
قیمت پایه ۱۶۰,۶۵۰ دلار ۱۱۲,۳۴۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9951098]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    چه انتخاب ورقابت سختی ولی خب پورشه چیز دیگریست

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      رنج روور هم یه چیز دیگست?

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. King 918

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        ایرادی نداره بزنید پورشه ها رو حذف کنید …

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. مبین پورمند

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (93 ديدگاه)

          چشم
          خودتون گفتینا?

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. CNA

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (235 ديدگاه)

        این دوئل نباید برنده داشته باشه
        اخه کی دلش یکی از این دولت حذف بشه
        از همین جا تمام میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      چه رقابت جانانه ایی بشه بین آقای پورشه کاین ((( آلمانی))) و خانم رنجوور (((هندی))) .

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ماتئوس

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (686 ديدگاه)

      هر دو خوبن
      پورشه بهتر

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. مهدی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      چشمام رو رو منطق بستم و برای انتقام از رنجروور(که ایکس سیکس رو حزف کرد) به پورش رای دادم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی جالبه فاصله محوری رنجروور از طولش بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    رنجروور
    تخصص لندروور رنجروور ساخت شاسی بلند از سالهای دور

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. امین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (438 ديدگاه)

    قطعا رنجروور.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    ((پورشه کاین سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 13 هزار دستگاه و در اروپا نزدیک به 12 هزار دستگاه فروش داشته است.
    رنجروور اسپرت سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 19 هزار دستگاه و در اروپا حدود 26 هزار دستگاه فروش داشته است.))
    با احترام به آلمانی بازان و پورشه سواران،رای من svr.
    البته قیمت این آلمانی دوست داشتنی هم حدود 60 هزار دلار بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      البته با عرض پوزش منظورم حدود 50 هزار دلار بود.
      از بچگی ریاضیم خوب نبود البته نه در این حد.
      تقصیر معلم ها هم بود خوب درس نمیدادن.
      نشون به اون نشون که تو دوران راهنمایی یکی از معلم هایی که برای بچه های تجدیدی درس میداد،ریاضی رو چنان خوب تدریس کرد که من برای اولین و آخرین بار در طول زندگیم تونستم نمره ی قبولی 18/5 رو بگیرم و تو اون کلاس من از همه تو این درس بهتر بودم?
      از همینجا برای اون معلم عزیز آرزوی موفقیت فراوان میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        جمع و تفریق کردن هم خوب درس دادن میخواد؟

        یه تفریق ساده رو اشتباه انجام میدی بعد میندازی تقصیر معلمای بی چاره ت!!?

        (شوخی میکنما جدی نگیر)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          جمع و تفریق رو نگفتم،کلی گفتم.
          باور کنید تو جدول ضرب و جمع و تفریق و تقسیم و از این دست مشکل ندارم.?
          اینجا فقط یک اشتباه دیدی کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      بابت استفاده از کلمه با احترام به … ازت تشکر میکنم
      من واقعا بد جور گیر کردم
      کلا آلمان رو دوست دارم ولی از یه طرف از بچگی رنجروو رو دوست داشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. پرسپولیس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    پورشه تواعداد وارقام بهترهست متاسفانه ماازاین جورخودروهادوریم امروزصبح دوتاپرایدتصادف کردن یکی ازآنهاچهارتامعلم زن بودن که درب داغون شدن یکی ازآنهادر دم هم کشته شدباقی هم شایدکارشان تمام شوداین هست خودروهای تولیدملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      تولید ملی نیست تولید دولتیه.
      با واژه ملی مردموگول میزنن وگرنه مگه تیم فوتباله که ملی و غیر ملی داشته باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    هر دوتاشون فوق العادن و انتخاب بینشون سخته. فروش کمتر پورشه نسبت به رنجروور هم طبعا بخاطر قیمت بالاترشه. ماکه دستمون به هیچ کدوم نمیرسه اما پورشه رو بیشتر دوست دارم و انتخابش میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Landscape

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نخونده به پورشه رای دادم ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مهران

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    قطعا رنج روور و قابلیت های رنج روور بر هیچکس پوشیده نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمت رنجرور خیلی کمتره ولی از نظر فنی پورشه خیلی سره منتهی من رو مجاب نمی کنه که رنجرور رو انتخاب نکنم چون به نظر من خیلی زیبا هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (143 ديدگاه)

      تو همچین خودروهایی توانایی آفرود خیلی مهمه که رنجرور تو آفرود پورشه رو شکست میده.تو برنامه گرندتور هم تستشون کردن.پورشه تو آفرود کم آورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Alirezaasg5

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    با وجود احترام و علاقم به رنجروور ولی انتخابم پورشس ? جذابیت عجیبی داره برام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. ماتئوس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    کاین ♥️

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. amin

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    رأی من کاین به دلیل اینکه پورش است!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Omid622

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا اگر ماشین شاسی بلند هم لوکس و هم زمان هم آفرود عالی میخوایین باید رنجرو وور رو انتخاب کنید البته با احترام به همه شاسی بلندهای لوکس واقعا نرمی رنجروور تو جاهای سخت و آفرودی های وحشتناک بی نظیره تو فصل اول گرند تور بود که مشخص شد رنجرووور چه هیولایی واسه آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    کلا suv با ظاهر فانتزی رو نمیپسندم واسه همین رنجروور رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Amir

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    انتخاب خیلی سخته ، خیلی…
    من رای نمیدم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ایمان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    با تمام علاقه ای که به پورشه دارم ولی تو این سگمنت رنجرور و جیپ رو بهترین میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Divergence

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو بستگی به این دارد که چه کاربردی در نظر داریم. اگر بخواهیم در اتوبان های آلمان با سرعت بالای 250 کروز کنیم و از سرعت لذت ببریم ، قطعا پورشه لذت بخش تر و بهتر است ، ولی اگر هدف آفرود باشد ، قطعا رنجرور مناسب این کار است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      دوست عزیز قطعا این سری اسپرت رنج روور هم به مانند رقیبه اشتوتگارتی خودش برای لذت رانندگی در جاده و همینطور پیست ساخته شده.
      البته که آفرود بی نظیر هم بخشه جدایی ناپذیر تمام محصولات رنج روور هستش.
      اگه مجلات و سایت های معتبر هم خونده باشید همین رو گفتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. achtung

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (420 ديدگاه)

        هیچ کاری احمقانه تر از روندن شاسی بلند با سرعت بالای ۱۵۰ تا نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  19. سپیدرود

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    رنجروور سالهاست که میدرخشد…?
    البته پورش هم همیشه در تمام موارد فوقعلاده بوده و هست❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رامين

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دوئل اگر تو کشور های خارجی بود پورشه برنده میشد اصلا هرجا بگی پورشه ابهت دیگری داره چیزی غیر از اینم انتظار نداشتم که رنج روور بیشتر رأی بیاره تو ایران به هر حال پورشه تو ایران تکراری شده دیگه از چشم افتاده اگه نبود اون موقع نتیجه عوض میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (283 ديدگاه)

      خب من ارادت خاصی به صنعت و نژاد آلمان دارم ولی بخاطر اختلاف قیمت فاحش به لندروور رای دادم ولی هیچ موقع راضی نمیشم خودرویی بخرم که ساخت استعمار پیر و کثیف باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    کاین گل سرسبد شاسی بلندهاست.امکان نداره هیچ ماشین دیگه ای رو بهش ترجیح بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sevlan

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    هر دو مورد احترام و غولین واسه خودشون ، ولی واسه من رنجروور بهتر معنی میکنه یه اس یو وی همع کاره رو ، ولی قبول دارم که جز بحث آفرود و زیبایی که سلیقه ایه ، در مبحث پرفورمنس و هندلینگ و چسبندگی و…پورشه یه خورده چربشش بیشتره ، من رنجروور رو انتخاب میکنم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Hamid.Hellcat

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    رنجرور از هر نظر سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. TSHDN

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    پورشه خوبه ولی رنج روور یه چیز دیگست.
    اصن جدا از این دوتا ،به قیمتا نگاه کردین ؟
    112000هزار دلار در مقابل 160000هزار دلار!!!اختلاف قیمت تقریبا 50000 دلاری!!!
    عدد کمی نیستا!
    پورشه زیادی گرونه
    رای من رنج روور زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهران

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    از نظر طراحی بیرونی پورشه مدرن تر بنظر میاد و لی ز نظر طراحی داخلی هر دو تو یه سطح هستند و بستگی به انتخاب خریدار داره و لی وقتی بحث قیمت باشه تفاوت قیمت 48000 دلاری چیزی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت البته اگر قیمتها درست باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. fara2001

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    چه خون و خونریزی بشه .
    در هر صورت فقط ” رنجو “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Ali Keyhani

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سختیه،اولین بار نمیخوام رای بدم،چون واقعا جفتشو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Genius

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    این یه واقعیته که در سگمنت SUV اول از همه Mercedes G و GLK با اختلاف صدرنشینن و بعد هم Jeep Wrangler و در وهله بعدی Land rover Defender به همین دلیل من در این رویارویی به Range rover بعنوان نماینده ای از خاندان Land rover رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ahmad

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (566 ديدگاه)

    به نظر من ظاهر پورشه قشنگتره اما طراحی داخلی رنجروور زیباتره ولی با این حال به پورشه رای میدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Farzad

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فیفتی فیفتی !!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا