پورشه

اولین رانندگی با پورشه باکستر GTS

سفارش پورشه می‌تواند کاری بس زمان‌بر باشد. آپشن‌ها روی آپشن‌ها وجود دارند و به‌قدری مخفف‌سازی شده‌اند که می‌تواند ذهن یک فارغ‌التحصیل تجارت را نیز درگیر خود کند. برای ساده‌سازی پروسه سفارش خودرو، شرکت پورشه، سفارش آپشن‌های باکستر GTS را با نام‌های مخفف شده انجام می‌دهد. که البته خود GTS نیز مخفف گران توریسمو اسپرت (Gran Turismo Sport) می‌باشد.

2015 Porsche Boxster GTS
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
انتخاب GTS استاندارد با قیمت پایه ۷۵,۵۵۵ دلار برای دنده دستی ۶ سرعته به سرعت با انتخاب آپشن‌های گوناگون به افزایش قیمت، منجر می گردد. اما برخی آپشن‌های با نام مخفف موجود به هر حال باید سفارش داده شوند، مانند PASM و PDLS.

2015 Porsche Boxster GTS
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
PDLS مخفف سیستم روشنایی دینامیک پورشه می‌باشد و پرتو چراغ‌های جلوی خودرو با جهت فرمان تغییر زاویه می دهند. PASM، که ارتفاع باکستر را به‌اندازه‌ی یک‌دوم اینچ کاهش می‌دهد، مخفف مدیریت فعال تعلیق پورشه می‌باشد. این سیستم شوک‌های الکتریکی قابل تنظیمی را ایجاد می‌کند که محیطی نرم و راحت برای رانندگی در حالت معمولی ایجاد می‌کند، ولی این محیط در حالت اسپرت به طرز قابل‌ملاحظه‌ای سفت‌تر می‌شود.

2015 Porsche Boxster GTS
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
مقداری از قیمت بالای جی‌تی‌اس ناشی از موتور نسبتاً تقویت شده و قدرتمند ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر آن می‌باشد که صدایی عالی در سیستم استاندارد دو حالته‌ی اگزوز آن، ایجاد می‌کند. پورشه در حال حاضر ۵ مدل از موتور ۳.۴ لیتری خود تولید می‌کند، که این مدل‌ها در کمترین حالت از ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت در پورشه باکستر اس تا در بیشترین حالت، ۳۵۰ اسب‌بخار قدرت در ۹۱۱ کاررا تولید می‌کنند. موتور جی‌تی‌اس توانایی تولید ۳۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

2015 Porsche Boxster GTS
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
سیستم اگزوز آن در حالت عادی صدایی آرام و نرم دارد ولی در حالت اسپرت این صدا به غرشی خشمگین تبدیل می‌شود. باور عمومی بر این است که سیستم خنک‌کننده با هوای پورشه صدای بهتری از سیستم مدرن خنک‌کننده با آب این برند دارد، اما این حرف‌ها را باور نکنید، هیچ ۹۱۱ ای که مطابق با قوانین ایالات‌متحده تولید شده و با سیستم خنک‌کننده با هوا کار می‌کند صدایی گوش‌نوازتر از جی‌تی‌اس تولید نمی‌کند.

2015 Porsche Boxster GTS
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
افزایش ۱۵ اسب‌بخاری قدرت موتور جی‌تی‌اس قطعاً از هیچ بهتر است، اما افزایش ۵ درصدی مقدار زیادی نیست و جی‌تی‌اس مقدار بسیار کمی از آخرین باکستری که تست کرده بودیم سریع‌تر بود. جی‌تی‌اس تجهیز شده با PDK و دنده اتوماتیک ۷ سرعته با کلاچ دو حالته ۳۹۶۰ دلاری در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۶ ثانیه و با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رد کرد. باکستر اس تجهیز شده با PDK برای رسیدن به ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ۴.۲ ثانیه زمان گذراند و ۴۰۰ متر نخست را در ۱۲.۷ ثانیه و با سرعت ۱۷۸.۶ کیلومتر بر ساعت به پایان رساند. برای رسیدن به این اعداد باکستر اس نه‌تنها PDK بلکه آپشن Sport Chrono را نیز دارا بود که در حال حاضر ۱۸۵۰ دلار قیمت دارد و شامل سیستم کنترل راه‌اندازی موتور می‌باشد و به‌صورت استاندارد بر روی جی‌تی‌اس موجود می‌باشد. سیستم کنترل راه‌اندازی موتور، ساده و قابل تکرار است. در هنگام فعال شدن، این سیستم دور موتور را قبل از درگیر کردن کلاچ و شروع حرکت تا ۶۶۰۰ دور در دقیقه بالا می‌برد.

پس علاوه بر قدرت موتور بیشتر، این کارایی استاندارد جی‌تی‌اس است که آن را جذاب‌تر از مدل اس می‌کند. و این موضوع بدون در نظر گرفتن آرایش‌های ظاهری جی‌تی‌اس است. علاوه بر ظاهری زیباتر، جی‌تی‌اس سپرهای جلو و عقب اسپرت منحصربه‌فردی داراست، چراغ‌های جلوی دور مشکی و چرخ‌های ۲۰ اینچی از دیگر زیبایی‌های آن است. در داخل اتاق جی‌تی‌اس، روکش چرم از پنل ابزار و درها تا صندلی‌ها گسترده شده است. کوسن صندلی‌ها، حلقهٔ فرمان، شیفتر تعویض دنده، قسمت پایینی پنل ابزار، دستگیره درها و دسته‌ی صندلی‌ها نیز اگر از جنس چرم نباشند به‌احتمال قوی از میکرو فایبرهای نرم هستند.

2015 Porsche Boxster GTS
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
2015 Porsche Boxster GTS
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
یک باکستر اس با آپشن‌های شاسی یکسان، همانند جی‌تی‌اس حرکت خواهد کرد. تفاوت بزرگی وجود ندارد چراکه اساساً تفاوت زیادی در امکانات وجود ندارد. جی‌تی‌اس، مانند تمامی باکسترها، با فرمانی دقیق و زیبا که بازخوردهای عالی نیز دارد، تجهیز شده است. ساختار خودرو محکم و بدون هیچ لرزشی است، و شاسی نیز محکم و سفت هست بدون اینکه بیش از حد این سفتی حس شود، حتی وقتی آپشن تعلیق حالت اسپرت خودروی مورد تست ما نیز فعال می‌شود. ما احتمالاً آپشن راحت و وفق‌پذیر PASM را برای رانندگی در خیابان نگه خواهیم داشت.

در قسمت تست هندلینگ Skidpad (حد لغزش چرخ‌های عقب در پیست منحنی) جی‌تی‌اس بسیار خوب و محکم عمل کرد و شتاب جانبی ۱.۰۵g را به ثبت رساند. جی‌تی‌اس در حساسیت پدال ترمز نیز تقریباً عالی بود، و به نرمی و مطمئن از سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت با طی ۴۶.۳۳ متر به حالت ایست کامل رسید. پس جای تعجب ندارد که باکستر و کاین همواره در بین ۱۰ خودروی برتر از نظر سیستم ترمز قرار دارند.

اگر جعبه‌دنده استاندارد جی‌تی‌اس را به روی باکستر نصب کنیم ۱۱,۳۰۵ دلار به قیمت ۶۴,۸۹۵ دلاری آن افزوده می‌شود، و این مقدار بدون در نظر گرفتن ارتقاهای صورت گرفته در طراحی داخلی و خارجی خودرو و ۱۵ اسب‌بخار قدرت موتور اضافهٔ آن می‌باشد. جی‌تی‌اس به‌صورت استاندارد تمام آپشن‌های مورد انتظار ما از یک باکستر را دارا هست و این همان شیوه‌ای است که ما خودرو می‌خریم: دقیقاً همان‌گونه که در نمایشگاه فروش موجود است. پس احساس بدی از اینکه با دقت راهنمای سفارش‌ها را صفحه به صفحه مطالعه نکرده‌اید نداشته باشید. از آپشن‌های بسیارِ موجود در خودروی ۱۰۰,۴۴۵ دلاری مورد تست ما که صرفاً هزینه‌ی خرید را بالا می‌برند، صرف‌نظر کنید، جی‌تی‌اس استاندارد را امتحان کنید و لذت ببرید.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

میلاد بافراست

لیسانس مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی شریف

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ghost

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (193 ديدگاه)

    توی این کلاس رد استر بهنظر من اول jaguar بعد Porsche بعد bmw
    البته اس ال از همه اینا بهتره به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      قیافه این ماشین نسبت به سایر 911 ها بهتره ولی من اگه پول داشتم تو این کلاس واین سطح قیمت کوروتz06 انتخاب می کردم چون واقعا ماشین عالی هست و حتی جرمی کلارکسون هم گفته کهz06توانایی شکست دادن هر ماشینی پایینتر از لافراری،مک لارن پی وان و پورشه 918 رو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      الان مد شده نظر اول و در مقابل ماشیهایه آلمانی مخالفاشون میدن عمو جگوار پائین ترین برنده انگلیسه چطور به خودت اجازه میدی با پورشه یا بی ام و مقایسش کنی حالا هر مدل سایت شده مثل زامبی همه رو میخواد فراری بده طرفدارای آلمان در این سایت خیلی بیشتر از بقیه هستن لطفا جناب سردبیر به شعور مخاطباتون توهین نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ghost

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (193 ديدگاه)

        دوست عزیز شما با خودت چن چندی؟ اولا نظر شخصیمو گفتم ثانیا من زِد المان حرف نزدم گفتم بنز بهترینه ثالثا پر فروش ترین برند لوکس انگلیسی جگواره رابعا پارسال اف تایپ کانورتیبل سال شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          اولا برادر من جگوار پرفروش بودنش دلیل بر بهتر بودنش نیست که ثانیا در این شک نکنید که بنز بهترینه ثالثا خب شده باشه ولوو هم ماشین سال آلمان شد!!!! الان ولوو بهتر از آئودی و بنز و پورشه و بی ام و …. دیگست رابعا من با خودمم 2-2 هستم به نفع خودم خامسا gost به چه معنیه؟ اگه اشکال نداره براتون توضیح بدین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ghost

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (193 ديدگاه)

          شما کلا نظر منو اشتباه فهمیدی منظور من از:
          Porsche :boxter
          bmw:z4
          jaguar :f type
          بود نوشتم تو کلاس رد استر
          اگرم شما mw2رو بازی کرده باشی میدون منظور من از ghost که معنیش میشه شبح چیه
          شما گفتی جگوار پایین ترین برنده منم گفتم تو فروش اوله

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. آرمااااان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    عجب چیزیه…
    ولی چرا همه مدلا از باکستر و کیمن گرفته تا ۹۱۱شباهت زیادی به هم دارن؟آئودی ها هم تو بیشتر مدلا همین روند رو در پیش گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      این یه امضا واسه خودرو سازاست
      یعنی شخصیت یه خودرو
      شما وقتی یه خودرو از از چند متری ببینیی از دور میفهمی بنزه یا بی ام و یا پورش یا ….
      ولی مثلآ کیا اسپورتج 2009 رو ببینی بعد تا حالا اسپورتج جدیدا رو ندیده باشی نمیتونی بفهمی که این همونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ashkan

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    من دکمه ی رو فرمون نمیبینم که pdls رو فرمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. bab

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    in zamin ta asemon fargh dareh ba 911 ke!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mazaher

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام زیباترین خلاقیت بنز در طراحی فضای داخلی است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نخود آش

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    این دو تا دسته بالای درب داشبورد چیه؟ زود تر اطلاع رسانی کنید دارم از کنجکاوی میمیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghost

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (193 ديدگاه)

      منظورت جا لیوانیاس؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Archi khan

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده
    زیبا ، پر قدرت و وحشی…

    ضمنا دوست عزیز اقا میلاد بافراست ،
    در ترجمه برای هر کلمه واژه های بسیاری هست که بسته به سلیقه ، توانایی و شخصیت اش…. مترجم ، از اون استفاده میکنه.
    فکر نمیکنی کلمه پارس گونه ، کلمه زشتی باشه ؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Xman

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری خیلی شبیه کیمن اسه. ولی این خوشگل تره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا