پورشه

رندر پورشه تایکان GT2، بازتعریف عبارت “پرفورمنسِ سبز”

پورشه تایکان اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز بوده و به جز قیمت پایه‌ی ۱۵۰ هزار دلاری، بازخوردهای دریافتی از آن غالباً مثبت بوده است. البته یکی از جنبه‌های حاشیه‌ساز این خودرو استفاده از واژه‌ی توربو در دو نسخه‌ی قدرتمند تایکان بوده که همان‌گونه که می‌دانید این کار تنها برای تمایز تریم های قوی‌تر محصولات پورشه صورت می‌پذیرد.


با در نظر گرفتن همین موضوع ما درباره‌ی نسخه‌های احتمالی آتی از تایکان گمانه‌زنی کرده‌ایم. یکی از ترسناک‌ترین محصولات پورشه مدل ۹۱۱ GT2 است و رندری که مشاهده می‌کنید نیز با همین پیش‌زمینه درباره‌ی تایکان تهیه شده است. باید به این نکته اشاره شود که ما خبر رسمی درباره‌ی تولید چنین نسخه‌ای از تایکان نشنیده‌ایم و بنابراین هر آنچه که گفته می‌شود تنها در حد گمانه‌زنی است.


رازهای زیادی درباره‌ی تایکان GT2 احتمالی وجود ندارد. در بخش جلو شاهد الهام‌پذیری از ۹۱۱ GT2 هستیم که یکی از آن‌ها وجود ورودی‌های هوا برای پیشرانه‌ای است که اصلاً وجود ندارد! البته این ورودی‌های هوا می‌توانند هوای خنک بیشتری را برای پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها به ارمغان بیاورند. واضح است که در زمان رانندگی پرفورمنس این بخش‌ها داغ خواهند شد و نیازمند هوای خنک خواهند بود. از طرف دیگر اگر تایکان GT2 تولید شود باید با انتظارات ما از این دست خودروها همخوانی داشته باشد.

porsche-taycan-gt2-rendering
کم کردن گرما تنها آپگرید تایکان GT2 نیست. این خودرو از یک بال بزرگ قابل تنظیم در عقب بهره برده و رینگ‌های آن نیز کاملاً جدید هستند. ارتفاع این خودرو نیز ظاهراً کمی کمتر از تایکان توربو است. رنگ سبز بدنه نیز کاملاً نشان‌دهنده‌ی یک GT2 خاص پورشه است.

taycan-gt2
رندری که طراحی شده از ویژگی‌های کامل محصولات GT2 پورشه سود برده و بنابراین می‌تواند پیش‌نمایشی دقیق از یک خودروی احتمالی باشد. امیدواریم که پورشه در آینده به تولید چنین نسخه‌ای از تایکان هم ‌فکر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Bayerische Motoren Werke

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (952 ديدگاه)

    به اونجا هم میرسه.
    تازه اولشه
    Ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    فکر نکنم ساخته بشه
    تکنولوژی باتری ها محدوده واسه همچین ماشینی فعلا
    شاید نسل بعدی تایکان نسخه gt2 داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Behrouz. anzali

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    اگه بشه. خیلی مخوف هست این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    استفاده از لفظ توربو برای نامگذاری ماشین بسیار هوشمندانه و شاید بشه گفت غیرقابل اجتناب بوده. به نظر من که کار درستی کردن. شاید تا چند سال دیگه موتور های الکتریکی هم به چیزی شبیه توربو مجهز بشن. با این سرعت پیشرفتی که صنعت خودروسازی داره بعید نیست ماشین هایی مثل تایکان آپشن پرواز رو هم داشته باشن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (229 ديدگاه)

      با بخش اول کامنتت خیلی موافقم نام گذاری بسیار هوشمندانه ای بوده ولی اینکه خودرو ها پرواز کنن یا خودران بشن یعنی مرگ صنعت خودرو سازی !!!!!!!!!!!!!!
      حتی اینکه برقی بشن هم خودش خیلی از لذت رانندگی که خیلی از ماشین بازا میخوان کم میشه ولی خب در بعضی مسایل مجوریم ولی اینکه خودروها خودران شن پرنده شن واقعا یعنی مرگ ماشین بازا! مرگ ماشین های باحال که ماشین باز ها ساعت ها راجبش کل کل میکنن!
      همین پورشه تایکان که شتابش خیلی از ماشین های بنزینی کمتره ولی بعید میدونم حتی یک دهم لذت شتاب گیری با ماشین های بنزینی داشته باشه
      بنظرم حتی اگه میخوان برای پیشرفت صنعت خودرو ماشینارو خودران کنن یا هر چیز دیگه ای نباید از ماشینهای سنتی دست بکشن
      ماشین هایی با گیربکس دنده ای
      موتور 6سیلندر
      دیریفت
      درگ
      صدای اگزوز
      واااااای چجوری میخوان از اینا دست بکشن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا