پورشه

رندر پورشه کاین کوپه، رقیب جدید ب‌ام‌و X6

تولید پورشه کاین کوپه (یا هر نام دیگری) در سال ۲۰۱۸ تأیید شده و قبلاً تصاویر جاسوسی زیادی از آن منتشر شده است. پورشه فعلاً نگفته چه زمانی رقیب جدید ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه را معرفی خواهد کرد اما احتمال بالایی برای رونمایی از آن تا پایان سال جاری میلادی وجود دارد. برای تجسم این خودرو در فضای مجازی، طراحان صنعتی رندری از این خودرو را بر پایه‌ی جدیدترین تصاویر جاسوسی ثبت شده خلق کرده‌اند.


فرمول ثابت شده‌ی شاسی بلندهای کوپه در کاین کوپه هم بکار رفته است. نیمه‌ی جلویی خودرو احتمالاً مشابه نسخه‌ی استاندارد کاین خواهد بود و تنها بخش عقب برخی تغییرات را پذیرا خواهد شد. از جمله این تغییرات می‌توان به خط سقف خمیده‌تری اشاره کرد که باعث ایجاد حس خودرویی کوپه مانند می‌شود. نمای عقب اسپورت تر و ظاهر لیفت بک مانند به همراه اسپویلر جدید هم از دیگر تغییرات خواهد بود. چراغ‌های عقب متفاوت نیز می‌تواند باعث تمایز هرچه بیشتر کاین کوپه از مدل استاندارد شود.


داخل کابین انتظار تغییرات وسیعی را نداریم و شاید همان طراحی و ویژگی‌های مدل عادی کاین را دوباره مشاهده کنیم. البته پورشه احتمالاً برخی بازنگری‌ها را انجام خواهد داد تا قیمت بالاتر کاین کوپه نسبت به برادر عادی خود توجیه شود. پیشرانه‌ها و تکنولوژی‌های بکار رفته نیز همانند نسخه استاندارد خواهد بود.

آیا واقعاً پورشه به چنین خودرویی نیاز دارد؟ اگرچه ریسک ناراحت شدن طرفداران این برند وجود دارد اما بحث‌های تجاری ورای احساسات بوده و همه می‌دانیم که شاسی بلندها طرفداران بسیار زیادی دارند. در واقع دو شاسی‌بلند ماکان و کاین محبوب‌ترین خودروهای پورشه در سال ۲۰۱۸ بوده‌اند. ماکان فروش ۸۶۰۳۱ دستگاهی را ثبت کرده و کاین نیز به خانه‌ی ۷۱۴۵۸ نفر راه یافته که فروش آن تقریباً دو برابر پورشه ۹۱۱ می‌باشد. این خودرو با فروش ۳۵۵۷۳ دستگاهی رتبه چهارم محبوب‌ترین محصول این خودروساز را به خود اختصاص داده است.

اعداد دروغ نمی‌گویند و مردم هم شاسی بلندهای بیشتری را می‌خواهند و پورشه هم می‌خواهد از این کیک لذیذ تکه‌ای را مال خود کند!


به‌روزرسانی: گفته می‌شود پورشه این خودرو را به نمایندگی‌های منتخب خود نشان داده بنابراین انتظار می‌رود رونمایی از آن در ماه آوریل و احتمالاً نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    اخه چه کاریه کاین بدون کوپه خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      احتمالا شبیه پانامرا قدبلند میشه
      چون توی کلاس پانامرا خودروهای شاخص کمی وجود دارن
      اما پورشه توی اون کلاس مدل درجه یکی رو ارایه داده
      .
      و این شاسی بلند کوپه جدید احتمالا شبیه پانامرای مرتفع خواهد بود
      شاید واسه پورشه بهتر بود وارد این کلاس نمیشد
      اما بهرحال خودروی بد نمیسازه پورشه و امیدوارم موفق باشه محصول جدیدش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این از کاین پرفومنس بهتری هم خواهدداشت.
    یه تفاوتی که بین ب ام وX5 یا بنزGLE باپورشه کاین هست اینه که درکاین چه درمدل معمولی وچه در مدل توربوقدرت هندلینگ خودرو دراوج هستش اما درX5وGLE درنسخه های معمولی سواری راحت ویه SUVلوکس هستن واوج پرفومنس وقدرت هندلینگ رودر مدلX5M وGLE63بکار میبرن. یعنی قطعاپورشه کاین ازX5 وGLE معمولی اسپرت تر وهندلینگ بهتری داره(چون کاین مدل توربو نسبت به مدل معمولی فقط قدرت بیشتری داره وتاحدودی پرفومنس روبالاترمیبرن ولی نه به اندازه ای که بین X5معمولی باX5Mتفاوت هستش ویاتفاوت بین gle باgle63

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    عکس دوم ، انگاری ماشین از عقب تصادف کرده و یک صافکاری مَن دَراوُردی شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اره واقعا
      یا مثلا مثل اینه که روی پانامرا کلی بکینگ پودر بریزی بزاری تو فر
      بعدش کلی پف کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سام

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    اگر پورشه کاین کوپه با همان فرم عکس اول خود روی خط تولید برود به احتمال زیاد رقیب قدری برای رقبایش خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بعنی حال بهم زن تر از این کلاس من ندیدم . چه بی ام و چه بنز و پورشه و جگوار و …..
    من که بشخصه خیلی بدم میاد آخه چیه انگار از زنای پروتزیه یه مشت زشششششتتتتتتت
    اه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      با این که چند ساله از طراحی ایکس 6 میگذره ولی هنوزم ماشینیه که بیشتر از هر شاسی بلندی منو پای خودش میخ میکنه ( تو دنیای واقعی البته)
      مخصوصا مشکیش!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        X6های داخل ایران که نسل اول هستن جذاب ترین شاسی بلندی هستش که دیدم.پهن و غول پیکروفوق العاده جذاب.هروقت میبینمش باخودم فکرمیکنم نسل جدیدش یعنی چقدرجذابه از نزدیک.مدلMدیگه چقدرجذابه درحالیکه مدل معمولی قدیمیش تااین آدم رومجذوب خودش میکنه. درسته که به اندازهX5راحت وکاربردی نیست اما طراحی به شدت زیبایی دارهX6والبته پرفومنس خیره کننده. ممنون ازBMWبخاطر این کلاس فوق جذاب

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا