پورشه

رکوردشکنی پورشه 911 توربو روی شن‌ها!

زِف آیزنبرگ که در زمینه‌ی سرعت موتورسیکلت‌ها رکوردهای زیادی را به خود اختصاص داده اخیراً رکورد جدیدی را روی چهار چرخ به ثبت رسانده است. او آخر هفته‌ی قبل ۶ رکورد جدید را در شن‌های جنوب ولز ثبت کرده است.


رکورد آیزنبرگ با سرعت ۳۳۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده که سریع‌ترین سرعت ضبط شده توسط یک خودرو در روی شن می‌باشد. او همچنین رکوردهای سریع‌ترین زمان طی مسافت ۴۰۰ متر و پرواز مایل یک‌طرفه و سریع‌ترین پرواز مایل دوطرفه را به نام خود ثبت کرده است. به این ترتیب آیزنبرگ در رکورد نهایی خود با سر مالکوم کمپل برابری کرده است.


آیزنبرگ علاوه بر این رکوردهای جدید، او هم‌اکنون تنها فرد تاریخ است که با موتورسیکلت و خودرو در منطقه Pendine رکوردشکنی کرده است. او همچنین تنها فرد تاریخ است که توانسته در بریتانیا با خودرو و موتورسیکلت رکورد پرواز مایل را به دست آورد.


آیزنبرگ پس از این رکوردشکنی جذاب گفته است:

باید یک تشکر صمیمانه از ES موتورز و تیم مسابقه‌ی مد مکس برای تلاش‌های خستگی‌ناپذیر به منظور آماده‌سازی پورشه، ساخت پیشرانه و… داشته باشم. ما با قدرت توانستیم این رکورد بسیار چالش‌برانگیز را ثبت کنیم.

او اضافه می‌کند:

همچنین باید از برگزارکنندگان این رویداد نیز تشکر کنم. از Straightliners و کلوپ رکورد سرعت که توانستند این مسیر ۳.۲ کیلومتری از ماسه را که آماده‌سازی‌اش سخت است تشکر ویژه‌ای دارم.

این راننده‌ی مسابقه‌ای رکورد خود را با پورشه ۹۱۱ توربویی که قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری دارد ثبت کرده است. خودروی یاد شده به‌صورت سفارشی برای این رکوردشکنی ساخته شده اما کاملاً برای تردد در جاده مناسب و قانونی است.


این خودرو از پیشرانه‌ی مسابقه‌ای ۴.۱ لیتری با قطعات جدید، گیربکس، کلاچ و شفت‌های ارتقا یافته سود برده و همچنین دارای سیستم سوخت بهبود یافته‌ی E85 و سیستم خنک‌کنندگی متفاوت است. این خودرو همچنین از گیربکس PDK ارتقا یافته و سیستم تعلیق متفاوت برای عبور از روی شن‌ها برخوردار شده است.


آیزنبرگ درباره این خودرو گفته است:

پورشه در مسیر شنی رفتار بسیار متفاوتی دارد. در روی شن مقاومت و لغزش زیادی وجود دارد. در نهایت ما تنها از ۸۵۰ اسب بخار قدرت پیشرانه استفاده کردیم تا از هرزگردی چرخ‌ها جلوگیری شود.

رکوردهای آیزنبرگ نه تنها رکورد پیشین قهرمان خود یعنی کمپل را ارتقا داد بلکه رکورد پیشین ثبت شده توسط ادریس آلبا در سال ۲۰۱۵ را نیز بهبود بخشید. البته بد نیست بدانید رکورد کمپل در سال ۱۹۲۷ و با سرعت ۲۸۱.۳ کیلومتر در ساعت ثبت شده است. این رکورد حدود ۹۰ سال پابرجا مانده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    کاش یه ویدیو هم ازش گذاشته بودید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    همه خبر یه طرف ، خط آخرش یه طرف
    1927 !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      و رکورد کمپل یه طرف نود سال پیش ۲۸۱ کیلومتر در ساعت میرفته سرعتی که ما نهصد سال دیگه هم بهش نمیرسیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مهندسی شده ترین خودروی تاریخ افسانه 911
    این نسل 911 تمام قوانین رو به چالش میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تست های نسل جدید911رو تماشا کنید.بی نهایت جذابه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا