پورشه

رکوردشکنی پورشه 911 GT2 RS MR در نوربرگ رینگ

در پنجم اکتبر ۲۰۱۶ لامبورگینی رکورد جدیدی برای سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در نوربرگ رینگ ثبت کرد. رکورد لامبورگینی ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه بوده است؛ اما در بیستم سپتامبر ۲۰۱۷ پورشه با خودروی ۹۱۱ GT2 RS و زمان ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه توانست این عنوان را از چنگ لامبورگینی دربیاورد. البته که این پایان بازی نبود و لامبورگینی دوباره با خودروی آونتادور SVJ رکورد را به خود اختصاص داد. این خودرو یک دور نوربرگ رینگ را در ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه طی کرد.


هم‌اکنون پورشه دوباره دوئل خود با لامبورگینی را برنده شده است. یک‌بار دیگر پورشه ۹۱۱ عنوان رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای نوربرگ رینگ را به دست آورده است. این خودرو ۹۱۱ GT2 RS MR نام دارد که توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۴۰.۳ ثانیه طی کند. به این ترتیب محصول پورشه هفت ثانیه‌ی کامل سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد است. پشت فرمان این خودروی رکوردشکن لارس کرن ۳۱ ساله قرار داشته، راننده‌ای که نسخه‌ی استاندارد ۹۱۱ GT2 RS را قبلاً رانده بود.


هنوز جزئیات مربوط به پکیج ارتقای پورشه منتشر نشده اما گفته شده GT2 RS دارای مشخصاتی خاص پیست نوربرگ رینگ نوردشلایف بوده است. همچنین صندلی راننده در مقایسه با مدل نسخه استاندارد اصلاح شده است.


این لپ تایم احساس‌برانگیز باعث شده GT2 RS MR سریع‌تر از خودروی مک لارن P1 LM باشد. این خودرو همچنین سریع‌تر از خودروی تمام الکتریکی Nio EP9 است.


تنها چیزی که رکورد پورشه را تهدید می‌کند زمان است و آن چیزی که به ذهن ما می‌رسد مرسدس-ای‌ام‌جی وان و استون مارتین والکری هستند که در آینده‌ای نزدیک به رکورد پورشه حمله خواهند کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    دوستان این ویدیو سرعتش زیاد شده.برید نسخه کاملش رو تو یوتیوب ببینید در قسمت آخر فیلم که داره ماشین رو نشون میده سرعت ابرها که رو بدنه ماشین منعکس شدن غیر طبیعیه و نکته مهمتر بازم در آخرایه فیلمه که داره تو یه پیست میچرجه و یه پرنده با سرعت نا باورانه رد میشه.با دقت نگاه کنید .همین

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      یانکی جون حتما میگی مسئولین پیست نوربرگ رینگ زمان طی مسیر رو هم اشتباه گفتن .
      پسر اونجا ایران نیست که آلمانه آلمان

      البته به عنوان یه ایرانی همچین نظراتی طبیعی هستش.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. vahid evo

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (474 ديدگاه)

      میدونم سخته قبول کردنش?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جالبه
      شما جزو اون یک در هر صد هزار نفری هستی که به شدت اصرار داری رکورد ۴۰۰ متر و شتاب چلنجر دیمن کاملا واقعیه و این که از یه سدان سنگین مثل ام ۵ (که اصلا برای درگ ساخته نشده) شکست میخوره ، و حتی با کلی آوانس حریف ۷۲۰ اس نمیشه ، همش توطئست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        زدی به خال

        یعنی شتاب من درآوری نامعتبر دیمن رو، رو هوا میزنن، اونوقت شتاب 911 خدای مهندسی رو میگن فیلم سرعتش دستکاری شده و فلان و بهمان.
        واسه شتاب 2.9 لامبورگینی یوروس?? هم بهانه می آووردن ???

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. mehran911

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      رکورد خوبی بود
      در یکی از فروم های پورشه خوندم اینکار به درخواست لارس کرن ( راننده ) و یکی از مهندسای manthey بوده کلا چیز خیلی رسمی نبوده
      خودم دوست داشتم اینکار مثلا سال آینده و بصورت رسمی تر صورت بگیره
      حالا بجای اینکه انقدر ایراد بگیرید ، بذارید ی چند ساعتی حال طرفدارای پورشه خوب باشه انقدر ضدحال نزنید به ملت
      .
      وضعیت پکیج برای سفارش مشتری ها هنوز مشخص نیست
      به همین دلیل طبق قانون در بین خودروهای تولیدی قرار نخواهد گرفت … تا وضعیتش مشخص بشه
      .
      همینطور که دیروز گفتم پورشه از ورودی های هوای بزرگتر و تصحیحات آیرودینامیکی که در مدل 911rsr بکار رفته بود استفاده کرده و همینطور تعلیق بازنگری شده و دمپر های KW 3 way استفاده کردن
      .
      نکته جالب اینجاست که به دلیل تاریکی زمان غروب فقط یک بار برای تایم گیری تلاش صورت گرفته و این زمان بدست اومده
      البته خب آب و هوای الان نوربرگرینگ در حال حاضر اجازه تایمگیری رو نمیده کلا
      .
      در کل از این خوشحالم که رکورد در گروه فولکس و توسط اعضا جابه جا شده
      .
      زدن رکوردها و ایجاد اخبار این چنینی یکی از سیاستهای اخیر کمپانی از سال ۲۰۱۵ هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. soroush

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (55 ديدگاه)

      پورشه از ترسش که مبادا ای ام جی وان و استون والکری بیان و رکورد ۹۵۶ رو بزنن برداشت ماشینی که از هیچ قانونی تبعیت نمیکنه رو اورد و یه رکوردی زد و الانم اومد با این یه رکورد بی ارزش دیگه زد که فقط تایمای این پیست دستش باشه…
      از کمپانی بزرگی مثل پورشه این رفتار بعیده واقعا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Monster

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (56 ديدگاه)

        داداش تو دیگه فازت چیه
        از کجا اومدی که داری به رکورد فوق العاده پورشه خورده میگیری و بعدم شرکت پر آوازه ای مثل پورشه رو به سخره گرفتی
        آقا تواناییش رو داشته رفته رکورد زده، هر شرکت دیگه ای هم میتونه بیاد وسط، پیست نوربرگرینگ میدونیه که واسه تمام شرکتا آزاد و الانم صاحب هر دوتا رکوردش پورشه است
        شما مشکلی با این قضیه داری؟؟
        یه نصیحتم بهت بکنم، بهتره از اینجور اتفاقا داخل دنیای خودرو خوشحال باشی تا بیای یه نظر بی هدف بنویسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. soroush

          ۱۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (55 ديدگاه)

          شما همونایی هستین که وقتی p1 lm رکورد زد اومدین گفتین این ماشین دستکاری شده و تولیدی نیست ولی اینجا اینجوری جو سازی میکنین…
          خوبه که ادم بعضی موقع ها پرده تعصب رو بزنه کنار من عاشق پورشم ولی این کارا تنها هدفش تبلیغات و برند سازیه که چهار تا بچه مثل شما رو جذب کنه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Monster

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (56 ديدگاه)

        اولن که من تا حالا به هیچ وجه کار بزرگی که برخی شرکت ها مثل فراری،لامبو،پورشه، مکلارن و … انجام دادن رو کوچک جلوه نمیدم
        دومم با اینکه عاشق شرکت فراریم ولی به هیچ وجه تا حالا سعی به بزرگ جلوه دادنش نکردم و تعصبی نظر ندادم
        سوم شما الان خودت داری به کار پورشه خورده میگیری بعد میای در مورد نظرات بچه های محترم پدال که در مورد مکلارن p1 LM نظر دادن جوسازی میکنی
        شما بهتره قبل از اینکه یه کاری رو به بقیه دیکته کنی سعی کن خودت اون کارو انجام ندی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. یاشار اسدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (104 ديدگاه)

    آفرین به پورشه…بار دیگه به تمام جهانیان نشون داد که مهندسی آلمانی چیز دیگه ایه…رقابت که فقط بین آلمان و ایتالیاست…بقیه کشور ها باید لنگ بندازن پیش اینا…البته آمریکا رو نباید از یاد برد با اون لگن های پوسیده بی مصرفش که فقط صدا دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      چه دوئلی به پا کردند ، آفرین به هر دو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mahdy

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      البته لفظ لگن پوسیده که فقط صدا داره اصلا لفظ حرفه ای و درستی نیست چون اگه بخوایم حرفه ای رفتار کنیم اصلا نباید درصدی تصب به خرج بدیم چه برسه به این که بخوایم اینجوری مثل کری های استقلال و پرسپولیس(تازه اونم بین طرفدارای غیر حرفه ای و خیابونی) حرف بزنیم ولی خب از یه طرفم این هست که آمریکایی ها تو نوربرگ رینگ واقعا بد عمل کردن
      اینم بگم این رکورد مال دیشبه و شادی لامبو (نه میتونم بگم خوشبختانه نه میتونم بگم بد بختانه ) خیلی طول نکشید و دوباره این هیولا رکوردشو پس گرفت
      آمریکایی بازای عزیز هم دیگه به این شاهکار مهندسی نگین قورباغه خوبه منم بگم قورباغه آلمانی هیولاهای آمریکایی رو رنده میکنه چه رسد به هیولاهاش یا این که هیولاهاتون از قورباغه ما هم شکست میخورن چه برسه به هیولاهامون دیگه نگین بزارین حرفه ای تر رفتار کنین و حرف بزنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        فازت چیه همون وایپر که چندین ساله از تولیدش میگذره رکورد 7.01 داره تو نورنبرگ در حالی که خوده کمپانی اقدام به رکورد گیری نکرده و یه شرکت ژاپنی این کارو کرد.اگر وایپر مثل پورشه به روز رسانی بشه استفاده از کربن گیربگس دوال کلاج افزایش نیرو به راحتی به تایم پورشه میرسه و با اختلاف ردش میکنه.در ضمن وایپر 918 رو تو پیستعایه دیگه حسابی شرمنده کرده بود و این که 14 رکورد تو 14 پیست ثبت کرد.سریع ترین تایم نورنبرگ با گیربکس دستی رو کی زده.بزودی zr1 و gt تو رینگ رکورد مناسبی میزنن.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. یاشار اسدی

          ۱۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (104 ديدگاه)

          عزیز دلم اگه یه کوچولو انگلیسی بلد باشی..میفهمی که در توسعه مدل وایپر acr مهندسان آلمانی مقیم آمریکا دست داشتن…برو سرچ کن….البته از یکی از فامیل هامون که داره اونجا کار میکنه شنیدم

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Ferrari

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    به نظر من باید یه جایی به این جنون پایان داده بشه مشخصه که پورشه فقط بخاطر رکورد زدن پکیج ارتقا برای 911gt2rs داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      دقیقا” ..ای کاش پورش یا مدل پرفورمنس جایگزین نسل بعدی این کارو میکرد تا قضیه لووس نشه…یه رقابت جذابو دارن بیمزش میکنن…کاش خود شرکت فولکس زیرمجموعه هارو تو این قضیه مدیریت میکرد…امیدوارم لامبورگینی دیگه با SVJهمچین کارچیپ و بیخودی نکنه و بگذاره برای مدلهای پرفورمنس بعدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. s.h

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    زود عنوانو پس گرفت ولی خوب یه نسخه اصلاح شده بود
    میخوام بگم اینم مدل تولیدیه؟ یا فقط برا رکورد ارتقا دادن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (452 ديدگاه)

      در سایت fastestlaps تحت عنوان Modified Porsche 911 GT2 RS رکوردش ثبت شده و رکورد GT2 RS دیگه در جدول نیست.
      6:40.33

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Infinite

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (452 ديدگاه)

    مرسدس و فراری در فرمول یک
    پورشه و لامبورگینی در نوربرگ رینگ
    دو تا از رقابت‌هایی که واقعا لذت بخش هستند…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saied

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    نوربرینگ در تخصص پورشه هست . بقیه ماشینا الکی خودشونو خراب میکنن. با یه ماشین ۶ سیلندر ماشینایه پر ادعایه دیگرو خراب میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      خب اگه به موتور باشه کار لامبورگینی با یه موتور سنگین و تنفس طبیعی ۱۲ سلیندر خیلی با ارزش تره تا پورشه.
      البته اینی که‌گفتم زیر سوال بردن پورشه و محصولاتش نیست ولی حرفم اینه که دوتاشون سلاطین پیست هستن.
      بر خلاف p1 و لافراری که طبل توخالی هستن ،لامبو و پورشه خودشونو تو میدون نشون میدن نه نه تو اینستاگرام .
      ۹۱۱
      آونتادور
      و 720s
      سلاطین ماشین های هم رده خود هستن❤

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Ali Keyhani

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        طبل تو خالی برای p1 و لافراری جوک خیلی خوب بود???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          ۹۱۸ بدون هیچ گونه تبلیغات تلوزیونی و اینستاگرامی..
          با کلی امکانات رفاهی و متریال با کیفیت کابین اومد نسخه ی لافرای و p1 رو پیچید رفت..
          درحالی که تو کابین فراری و مکلارن حتی یدونه بلندگو نزاشتن که نکنه یه کیلو وزن ماشین بره بالاتر…
          و از صندلی فیبر کربنی استفاده کردن که بعد نیم ساعت رانندگی کردن ؛ کمر راننده رو به گاج میده..
          ولی بازم چه تو نبرد شاخ به شاخ ؛چه تو پیست و چه غیره نتونستن روبرو ۹۱۸ وایستن…
          البته میگم من منکر ارزش کلکسیونی و…
          لافراری نیستم ولی بهتره تو گاراژ خونه پارک باشه مگرنه تو خیابون حسابی شرمنده ی ۹۱۸ میهه..

          لافرای همون ماشینیه که از سستو المنتو ی ۵۷۰ اسبی خورد…
          چه برسه از سلاطین نورمبرگ رینگ!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          کربونادو
          لافراری سیستم صوتی داره دوست عزیز اخه این چه ادعای خنده داریه دوما هنوز شما نمیتونی اینو درک کنی که ایتالیایی ها سوپر اسپرتهای متفاوتی نسبت به المانی ها میسازن المانی ها دوستدارن تو کابین از المان های لوکس بیشتر استفاده کنن درعوض ایتالیاییها دوستدارن وزن ماشینرو پایینتر بیارن از فیبرکربن و الکانترا و … استفاده میکنن فراری ادعا نکرد که قراره هایپراسپرت هایپرلوکس بسازن هرچند درلافراری از متریال بسیار باکیفیت استفاده شده.وقتی برای چرم کابین ۵۹۹ سی ساعت زمان صرف میکنن برای لافراری که برترین مدل کمپانیه هیچی کم نمیذارن.سوما فراری تو مسیر مستقیم هم بسیار سریعه هر سه سوپر اسپرت توسط موتور ترند تست شدن و نمودار شتابگیریشون هم موجوده که از ثانیه چهارم به بعد پورشه از رقباش عقب میفته.
          https://www.motortrend.com/cars/ferrari/exp-9-f/2015/ferrari-laferrari-first-test/
          ۹۱۸ رو بخاطر شتابش دوستندارم بخاطر مهندسیش ذوستدارم مهدسی پورشه برای ما فراری فنا بسیار قابل احترامه اما لافراری هم بسیار تواناست
          ضمنا تبلیغات رو همه برندها دارن فراری هم اصلا تبلیغ نکرده چیو تبلیغ کنه وقتی یک روز بعد از نمایش تو ژنو هزار درخواست خرید برای لافراری ثبت کرده.
          دوست عزیز یاد بگیر با سند و مدرک حرف بزنی خودتو اینطوری ضایع نکنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        دوست عزیز این کامنتت منو یاد یکی از کامنتهای تخیلیت انداخت یادمه زمانی که f12trs معرفی شد مطلبش تو پدال منتشر شد شما کامنت گذاشتی گفتی چون F12 از موتور ۶٫۳ لیتری ۷۳۰ اسب بیرون کشیده پس استهلاکش زیاده به موتورش بیشتر فشار میاد لینک میذارم کامنتتو ببینی
        https://www.pedal.ir/فراری/ferrari-f12-trs/comment-page-1/#comments
        لافراری طبل توخالی بود؟؟ این طبل توخالی از دو نشریه تاپگیر و اتوکار عنوان برترین هایپر ماشین رو دریافت کرده برترین سیستم هایبرید رو داشت بهترین موتور دوازده سیلندر جهان رو داشت و از زمانی که معرفی شد تا الان هرساله جایزه برترین طراحی رو گرفت همچین میگی لامبو و پورشه تو میدون خودشونو نشون دادن انگار فرای تو هوا بوده هیچ نشریه ای هم تستش نکرده.متاسفانه همه چیز برای امثال شما به درگ و رکورد پیست خلاصه شده امسال ماشینی مثل الپاین اومد و عنوان ماشین سال تاپگیرو گرفت نه تو درگ سریعترین بود نه رکورد پیستش بهترین بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          باشه قبول فراری پادشاه تمام سوپر کار ها‌.
          چرا یدونه از محصولاتش که کلی تبلیغ میکنه و پُز میده رو نمیاره تو نورمبرگ؟؟
          .
          نکنه لول فرای از این حرفا بالاتره نیاز به اثبات نداره؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۱۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          بعله لینک رو میکنی من هنوزم پای حرفم هستم..
          تو اون پست که مال چند سال پیشه ۱۰ تا کامنت با دلیل و مدرک گذاشتم‌…
          .
          هیچوقت تو این چندین ساله سعی نکردم کار فراری رو بی ارزش نشون بدم چون گنده تر از من همونتونستن این کارو بکنن…
          .
          ولی تو همون پست بحث این بود که فراری ۲۰ ۳۰ اسب بیشتر از لامبو داره همیشه…
          .
          منم‌گفتم اولا مصرف فراری بیشتره(با حجم کمتر)
          دوما با دستکاری ecu هرکسی میتونه ۴۰ ۵۰ اسب به قدرت لامبو یا فراری اضافه کنه…
          .
          مهم‌کف خیابونه که لامبو الان دست بالا رو داره :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ایمان

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        وقتی گفتی LaFerrari طبل توخالی هست متوجه خیلی چیزا شدم
        ترجیح میدم سکوت کنم و حرفی نزنم لطفاً طرفداران فراری جواب اینجور کامنت ها رو ندن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. mahdy

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        اول خواستم جوابتو بدم به اونجایی رسیدم که نوشتی لافراری طبل تو خالی فهمیدم
        جواب نوشتن واست کار بیخودیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. Ali Keyhani

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        P1 با تمام ابهتش به کنار،ولی در برابر کسی که شاهکاری مثل لافراری رو طبل تو خالی میدونه به قول ایمان سکوت بهترین کاره،عکس لافراری رو هم دستت نمیدن عزیز،مردم نظر اونایی که پشت این ماشین نشستن و تستش کردن واسشون مهمه،نه کسی که تصاویر این هیولا رو فقط روی جلد مجله ها و تو اینترنت دیده??

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. Ferrari

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        اقای کربونادو شما با سند و مدرک کامنت گذاشتی؟؟ F12 نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ در کنار شاسی لافراری حضور داشت یعنی معرفی شده بود چطوری شما گفتی سه سال بعد از اونتادور معرفی شده؟؟؟ منبعت چی بوده حاجی؟؟ دوم گفتی f12 یه شکست بود در مقابل اونتادور????حتی فکرشم خنده داره چطوری حساب کردی گفتی اف ۱۲ شکست بوده؟؟ بهترین موتور بهترین طراحی بیشترین جایزه از نشریات منبع شما چی بوده؟؟
        بعدش گفتی فراری بیشتر از لامبو مصرف داره من هیچی نمیگم لینک از سایت فراری و لامبو میدم خودت برو ببین
        https://www.lamborghini.com/en-en/models/aventador/aventador-s-coupe
        اینم الایندگی مدل ff که اونم سال ۲۰۱۱ معرفی شد
        https://auto.ferrari.com/en_EN/sports-cars-models/past-models/ff/
        اینم f12
        https://auto.ferrari.com/en_EN/sports-cars-models/past-models/f12-berlinetta/
        مرد حسابی اونتادور اس مصرف ترکیبی ۲۰ لیتری داره متوجه هستی ؟؟؟ ترکیبی ۲۰ لیتر.شهر ۳۲ لیتر مصرف میکنه الایندگی ۴۶۰ گرمی داره اما f12 ترکیبی ۱۵ لیتر مصرف میکنه و ۳۵۰ گرم الایندگی داره این یعنی بازده حرارتی بالا تر این یعنی فناوری بالاتر
        مصرف f12 با هوراکان برابره دوست عزیز
        ضمنا سستو المنتو اصلا درحد لافراری نیست سستو المنتو یه ماشین مسابقه ایه که fxx ۲۰۰۵ بدجوری لهش کرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. Monster

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (56 ديدگاه)

        خدا از جذابیت کمت نکنه مشتی
        این 3824 کامنتت داخل پدال رو همش همینجور نوشتی؟؟☹️☹️
        لافراری طبل تو خالی???
        پی وان طبل تو خالی???
        جون من یه تست بده شاید به عنوان خندار ترین جک ها داخل گنیس یه افتخاری واسه ایران کسب کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خداییش از لحاظ طراحی لامبورگینی svj یه سر و گردن از 911 جلوئه. اما در مورد این رکورد باید بگم که پورشه فقط برای اینکه بتونه پوز لامبو رو بزنه با یه پکیج ارتقا سعی کرد این کار رو انجام بده و اگر بخوایم صادق باشیم کار لامبو با ارزش تره چون با نمونه ی استاندارد و تولید انبوه این رکورد رو ثبت کرد ولی پورشه با یه نمونه ی ارتقا یافته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. king 918

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    این پیست مال پورشه ست …..
    هر که بخواد نزدیک شه فقط پورشه رو عصبانی تر میکنه یه دفعه دیدی دور پیست رو تو 3 دقیقه زد ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Gtr

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (893 ديدگاه)

      #جوگیر_نباشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        #جنبه _داشته_ باشیم
        #دوستمون _شوخی_ کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reza

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      مخلص داداش 918

      دیشب دیدی 918 چی کار کرد؟
      720s که داشت همه رو جارو میکرد در لحظات اخر از هیپرکار جرمنی خورد. اونم از هایپرکار 2012

      واقعا این آلمانیا عشق ن عشق

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. King918

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        قربانت عزیزی ….
        والا کلیپو من خیلی وقت پیش دیده بودم و یه بار توی پدال کامنتشو گذاشتم و هیچ کس باور نکرد تا اینکه مطلبو خود پدال گذاشت متاسفانه اون روز پدال خیلی خلوت بود همه ندیدن تا دیروز که دیگه همه متوجه شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Carbonado Aventador

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      #رقابت_زیبا
      چقدر دوست داشتم لامبو تکنولوژی های پرفومانته و ALA رو به سستو المنتو منتقل کنه تا همه بفهمن رکورد یعنی چی.
      Forza lambo
      Forza porche

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        نگو نگو ، چه غوغایی میشه .
        فکرشو بکن به جای موتور گالاردو موتور 12 سیلندر اونتادور SVJ رو روش سوار میکردند با تکنولوژی فرمان پذیری چهارچرخ و سیستم ALA .
        البته سستو المنتو دیگه قدیمی شده و نباید روش کار کرد، مطمئن باش لامبورگینی داره روی هایپر کار های دیگه ای کار میکنه .

        راستی Carbonado فیلم هایی در رابطه با شتاب 0 تا 100 و یا تاپ اسپید سستوالمنتو داری ، اگه داری لینکشو بفرست. با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          نه داداش من از زمانی که میلاد و رضا و مک میسل و پوریا و محسن و شروین رفتن دیگه آنچنان دنبال نمیکنم اخبار لامبو و فراری رو..
          الانم گاهی وقتا فقط بعضی پستای پدال رو دنبال میکنم و میخونم.
          یادش بخیر ۶ سال پیش چه دورانی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. محسن.د

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    مطمئن بودم این gt2rs به همین راحتی نمیکشه کنار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      داش محسن گل مطمئن باش ورق دوباره برمیگرده…
      #رقابت_زیبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    پورشه 911. نمادمهندسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عشقه منه 911.اگه دوستان یادشون باشه یبار گفتم gt2 میتونه رکورد خودشو باز بزنه.پورشه عجب راننده هایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جالب اینه که پورشه تو درگ هم خیلی قدرتمنده طوریکه یه مجله معتبرgt2 رو مقابل مکلارن720قرار داد که بعد 6بار درگ گذاشتن3بار پورشه پیروز شد و3بار مکلارن720. بعد همین پورشه کیفیت وحشتناک بالایی هم داره.دقیق مثل پورشه918. چون 918هم در پیست طوفان بپا میکرد. هم در مسابقه درگ همتا نداشت وهم کابینش از بهترین متریال پرشده بود.کابین 918 صندلی های برقی چرمی قابل تنظیم. بهترین سیستم صوتی با11اسپیکر.بهترین آپشنها وصقف بازشو داشت چیزی که در مکلارن p1وفراری لافراری پیدا نمیشد برای هرچه سبکتر شدن. پورشه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ali Keyhani

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    تبریک میگم به هواداران پورشه،خیلی زود رکوردشو پس گرفت،امیدوارم بعضی از دوستان به این قضیه پی برده باشن که GT2 RS یک تیکه آهن نیست و واقعا توی پیست یکی از بهتریناس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Masih

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پورشه هیپوقت نمیذاره کسی براش شاخ بازی دربیاره……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Sajjad

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این علاوه بر مهندسی پورشه
    تاثیر گذاری بسیار زیاد راننده رو بیان میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Omid

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    رکوردش به اندازه لامبو ارزشمند نیست چون در دسترس خریدارا نیست اما بازم ارزشمنده و هنر و مهندسیشون رو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Khosrow

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    این خودرو 911 GT2 RS MR نام دارد / اسمو – این چطوره ؟
    Nürburgring Champion 911GT2 RS MR Turbo Lars 31 ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاهین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    منظور از مهندسی پیشرفته یا به اصلاح مهندسی پورشه چی هست؟؟؟
    ماشینی که موتورش کوچیکه و توربوعه و بخاطر سبک وزنی تقریبا هم سطح ماشینای رالی هستش دقیقا چه مهندسی داره؟! والا سستوالمنتو از gt2 لُخت تر (مهندسی تر) بود این همه اسم در نکرد. باز اگه 911 توربو s این رکورد رو با یکم تغیرات موتوری میزد میشد گفت دمش گرم با اینکه کلی آپشن داره و راحته و زیبایی داخلی داره تونست رکورد بزنه
    درکل مبارک صاحبش باشه سوپر اسپرت آلمانی پورشه هستش و تکه
    امیدوارم لامبو دیگه با هوراکان و اونتادور بازی در نیاره سر رکورد. یا اینکه یه کانسپتی مثل سستوالمنتو بده و مخصوص پیست باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      ((( ماشینی که موتورش کوچیکه و توربوعه و بخاطر سبک وزنی تقریبا هم سطح ماشینای رالی هستش ))))
      موتور توربو سبک وزنه ؟؟؟؟
      یعنی ما در سایت همچین نخبه هایی هم داریم خبر نداشتیم ؟؟؟؟
      کدوم پیشرانه نفس طبیعی لامبورگینی برتر از پیشرانه های نفس طبیعی پورشه کدومش ؟؟؟
      مهندسی غولی مثل پورشه رو با لامبو مقایسه میکنی ؟؟؟
      تا همین پارسال در موتوراسپرت تعداد مسابقاتی که در اون ها بخاطر مشکلات فنی به خط پایان نرسیدید بیشتر از اونایی بود که تمومش کردید تا پارسال چند مقام قهرمانی معتبر در موتور اسپرت بدست آورده بودید ؟؟؟؟
      لامبو ماشین سبک وزن ساخته !!!
      زمانی که پورشه 911 کررا RS 2.7 با وزن ۹۷۵ کیلوگرم ساخت کجا بودید ؟
      زمانی مدل 906 کررا 6 با ۶۷۵ کیلو گرم وزن رو ساخت کجا بودید؟؟؟
      زمانی که مدل 718 فرمول 2 با وزن ۴۵۶ کیلو رو ساخت کجا بودید ؟؟؟؟
      زمانی که مدل 909 بِرگ اسپایدر با وزن ۳۸۴ کیلو گرم !!!!!! رو در سال ۱۹۶۸ با شتاب ۱.۹ ثانیه ای !!!!!!! ساخت کجا بودید ؟؟؟؟
      زمانی که مدل افسانه ای ۹۱۷/۳۰ رو با وزن 845 کیلو گرم با ۱۵۸۰ اسب بخار !!!!! و شتاب ۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۴۰۱ کیلومتر رو در سال ۱۹۷۵ توسعه داد چیکار می کردین ؟؟؟
      لامبو تا سال ۲۰۱۴ تعداد کارکنانش به زور به هزار نفر می رسید
      در حالی که همون موقع ۴۵۰۰ فقط وفقط در وایساخ مرکز توسعه تکنولوژی پورشه کار می کردن
      لامبو ی برند وابسته آئودی بوده از هر نظر و از این به بعد برای معرفی نسل جدید آونتادور به پورشه وابسته خواهد شد …
      بخدا آدم خنده اش می گیره من کجای لامبو رو با پورشه مقایسه کنم ؟؟؟
      در مورد پورشه با من صحبت کن
      جواب نمی دادم ولی این اولین بار نیست از این دست کامنت ها می نویسی
      .
      وضعیت الان لامبو به دلیل تغییر در سیاست های گروه فولکس برای استفاده بیشتر از اسم لامبورگینی برای سودهی بیشتر بوده و در این مسیر وابسته به آئودی و پورشه بوده و هست و خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        سلام خدمت مهران جان
        دوتا سوال داشتم از شما
        ۱. فراری رو برتر میدونید یا لامبورگینی ؟
        ۲. برند برتر رو اگه با پورشه مقایسه کنید در چه جایگاهی قرار میگیره ؟
        اگه امکانش هست کامل جواب بدین ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهین

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1166 ديدگاه)

        فهمیدیم پورشه با سابقس احسنت
        اینکه بیای 6 سیلندر تنفس مصنوعی بسازی بندازی توی پیست رو نیسان جی تی آر هم بلد بود رکورد هم زد اما ثبت نشد اونم لخت شده بود مثل جی تی 2
        6 سیلندر هم از لحاظ حجم هم وزن سبکه نسبت به 10 و 12 سیلندر اینو دیگه یه بچه هم میدونه. حالا میان ازش قدرت کلان میگیرن بازم اینو همه بلدن و ماشالله ماشینای ژاپنی کم نزاشتن تو این عرصه
        جی تی 2 هم اگه ماشین مردمی بود مردم ازش استقبال میکردن و در مقابل پرفورمانته کم نمیاورد. قسمت پشتشو میبینی کلا داربست کشیدن خب این ماشین رالی نیست پس چیه؟! یعنی هیچ خودروسازی به عقلش نمیرسه همچین ماشینی بسازه بندازه تو پیست؟!شاخ اونتادوره که با اون وزن تونست خودی نشون بده وگرنه با سبک سازی هر ماشینی میتونه عرض اندام کنه
        لازم هم نیست گذاشته پورشه رو برامون لحاظ کنی مهم اینه الان چند چندن. لامبو 10 ساله رو رواله به اینجا رسیده بخواد اندازه پورشه کار کنه که بقیه باید دنبالش بوق بزنن. حالا لامبو بخواد جواب پورشه رو بده میاد هوراکان سوپر ترفو رو میندازه توی رینگ اونم مثل جی تی 2 رژیم لاغری داره!!! اما نه لذت دوئل کم میشه. باز اگه پورشه با یه مدل جدید این رکوردو میزد من حرفی نداشتم دمش گرم بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شاهین

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1166 ديدگاه)

        راجب این قسمته (لامبو ی برند وابسته آئودی بوده از هر نظر و از این به بعد برای معرفی نسل جدید آونتادور به پورشه وابسته خواهد شد …) از حرفت. میگم چطوره پورشه از اون 6 سیلندرای فوق تقویتشو بده به پرفورمانته بینم اونوقت جی تی 2 میتونه بهش برسه توی درگ و پیست و … !!! جالبه میشه مگه نه؟! لامبو یه موتور 10 سیلندر بروز شده رو از آئودی داره و یه موتور 8 سیلندر هم از خانواده فولکس. بقیش چی؟! اون کارخونه توی سنت آگاتا چیه؟ پوستر سازیه؟! پس لامبو قبلا چجوری با فراری رقابت داشته؟ تا یه بحثی از پیشرفت لامبو میشه سریع میچسبونید به آلمان و ژرمن و … آئودی هم آر8 10 سیلندر رو داره پس کجاس؟ پورشه هم کاین 8 سیلندر رو داره اون کجاس؟ نکنه داره اونم لخت میکنه واس رقابت؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. King918

          ۱۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          داداش اگه هر کمپانی فقط به قول شما با لخت کردن ماشین و سبک کردنش یه رکورد تو پیست میزد که الان منو و شما هم یه رکورد داشتیم یکم واقعا بین باشیم همین لامبو که شما میگی ببین چقدر روی طراحی و سیستم های ایرودینامیکی موتور و تهویه ها . اسپویلر و … کار کرد تا رکورد 911 رو بزنه همین طوری بقالی که نیست ارزش کار رو درک کنید پورشه واقعا زحمت کشیده همین طور لامبو همین طور نیسان و بقیه خون دل خوردن تا این رکورد ها یکم بهتر بشه کارشون رو کم جلوه ندیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          شاهین
          داداچ داری اشتباه میزنیاا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. mehran911

        ۱۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        (((( اینکه بیای 6 سیلندر تنفس مصنوعی بسازی بندازی توی پیست رو نیسان جی تی آر هم بلد بود )))
        مصنوعی چیه ؟!؟!؟
        من دارم میگم حاضرم پیشرانه نفس طبیعی لامبو رو با پیشرانه نفس طبیعی پورشه مقایسه کنم
        پیشرانه نفس طبیعی ۴ لیتری پورشه دومین پیشرانه اسپرت سال شد همین امسال
        .
        پیشرانه V8 پورشه ۹۱۸ نفس طبیعی بود !!! به علاوه سبکترین پیشرانه V8 تولیدی در تاریخ هم بود به علاوه ازنظر قدرت به حجم هم در دنیا دوم شد
        .
        اینا همه نفس طبیعی هستنا !!!!
        .
        (((( لامبو 10 ساله رو رواله به اینجا رسیده بخواد اندازه پورشه کار کنه که بقیه باید دنبالش بوق بزنن ))))
        مثل اینکه دقت نکردی چی میگم تا همین الان فقط در وایساخ معادل ۸۵۰۰ پتنت توسط پورشه در خودروهای اسپرت ثبت شده
        ۸۵۰۰ اختراع فقط در وایساخ که ثبت جهانی شدن
        ی عدد در مورد لامبو میدی ؟؟؟؟
        همون باله عقب که مسخره میکنی اولین بار توسط پورشه در ۵۵۰ اسپایدر بکار گرفته شد و اولین اسپویلر تاریخه که در خودرو استفاده شده
        چیزی از ۹۱۸ میدونی زمانی معرفی شما چکار میکردید ؟ یا ۹۵۹
        .
        ((( اینو همه بلدن و ماشالله ماشینای ژاپنی کم نزاشتن تو این عرصه )))
        همین چند وقت پیش رئیس بخش توسعه تویوتا گفت ما از هر خودرویی که پورشه تولید میکند یکی خریداری میکنیم و از مهندسی اون استفاده میکنیم از این موارد بسیار زیاد برو بخون همون نیسان GTR سیستم چهار چرخ متحرکش رو از کجا آورد
        .
        ((( تا یه بحثی از پیشرفت لامبو میشه سریع میچسبونید به آلمان و ژرمن و … آئودی هم آر8 10 سیلندر رو داره پس کجاس؟ پورشه هم کاین 8 سیلندر رو داره اون کجاس؟ )))
        تاریخ لامبو رو میدونی ؟!؟!؟
        پیشرانه ۱۰ سیلندر لامبو از کجا اومد ؟؟؟
        پلتفرم هوراکان از کجا اومد ؟؟؟؟
        تقریبا تمام پیشرانه های V8 گروه فولکس توسط پورشه تامین میشه جناب
        همین دو سال پیش بود پورشه کارخونه توسعه و تامین پیشرانه های V8 رو ساخت
        پیشرانه هیبریدی اوروس هم همون پیشرانه پورشه خواهد بود
        تا طراح با سابقه ی پورشه الان رئیس بخش طراحی لامبورگینی شده همین چند وقت پیش .
        من دارم میگم این سیاست گروهه که لامبو و بوگاتی بیارن بالا تا از پتانسیلشون برای سوددهی بیشتر استفاده کنن
        .
        محض اطلاع نسل بعدی اونتادور هیبریدی خواهد بود و در گروه هیییچ خودروسازی بهتر از پورشه در این زمینه فعالیت نمیکنه قرار بر اینه لامبو از سیستم هیبریدی پورشه استفاده کنه و حتی احتمالا به زیر مجموعه پورشه تبدیل بشه که افتخاری برای لامبوخواهد بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    همچین ماشینی واقعا به چه دردی میخوره؟ اونی که پول همچین چیزی رو داره مطمئنا اینقدر وقت نداشته که بره یاد بگیره که بره تو پیست از حد توانش بهره ببره ….تو شهر هم مطمئنا سیستم تعلیقش جوری هست که ادم دیسک کمر و گردن بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا