پورشه

آتش‌بازی پورشه 911 GT3 RS در آتلانتا

پورشه ۹۱۱ هیولایی ترسناک برای پیست است. همه‌ی ما این را می‌دانیم و چندین بار در اخبار و مقالات گوناگون به ذات اسپورت این خودرو اشاره کرده‌ایم. این خودرو به تازگی در پیست رود آتلانتا آفتابی شده است. همان‌گونه که از نام پیست مشخص است، رود آتلانتا در نزدیکی برسلتون جورجیا قرار داشته و با طول ۳.۸ کیلومتری اگرچه شرایط بسیار سخت استقامتی پیستی همچون نوربرگ رینگ را ندارد اما یک پیست فنی پرسرعت است که برخی پیچ‌های سخت و مسیرهای مستقیم باعث می‌شوند ماهرترین رانندگان نیز به سختی بیفتند.


در خبرهای قبلی یک دستگاه پورشه ۹۱۱ GT2 RS توئین توربو وارد این پیست شده بود و زمان ۱ دقیقه و ۲۴.۸۸ ثانیه‌ای آن رکورد جدیدی برای رود آتلانتا بوده است. این بار هم نوبت به پورشه ۹۱۱ GT3 RS رسیده تا توانایی‌های خود را نشان دهد. این خودروی تنفس طبیعی زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۲۴ ثانیه را ثبت کرده که تنها حدود ۱ ثانیه بیشتر از برادر قوی‌تر می‌باشد. این خودرو قدرت ۵۲۰ اسب بخاری داشته درحالی‌که قدرت GT2 RS یاد شده به ۷۰۰ اسب بخار می‌رسد. شایان ذکر است پورشه با GT3 خود رکورد کوروت ZR1 (قدرت ۷۵۵ اسب بخار) را نیز شکسته است. البته اختلاف دو خودرو در حد چند میلی‌ثانیه بوده اما خب همین فاصله هم ارزشمند است زیرا فاصله‌ی قدرتی پورشه و شورولت به‌اندازه‌ی قدرت فولکس‌واگن گلف GTI است.


در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم توانایی‌های فوق‌العاده‌ی GT3 را مشاهده کنیم. جی متر حاضر در ویدئو که کنار سرعت‌سنج دیده می‌شود برخی اوقات عدد قابل‌توجه ۱.۷ جی را نیز نشان می‌دهد و حتی در برخی موارد و در زمان ترمزهای سنگین عدد ۱.۵ جی هم ثبت می‌شود. تنها نقطه‌ای از پیست که GT2 RS برتری خود را نشان داده به خط مستقیم مربوط می‌شود که سرعت آن بیشتر از GT3 RS می‌باشد.


گفته شده نسل بعدی ۹۱۱ GT3 RS پیشرانه‌ی تنفس طبیعی خود را حفظ خواهد کرد. امیدواریم پورشه با نسل جدید این هیولا هم به رود آتلانتا بازگردد تا ببینیم این بار چه رکوردی را بر جای خواهد گذاشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (99 ديدگاه)

    پورشه رکورد شکن ، مهندسی فوق العاده و لذت رانندگی عالی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    وقتی میگم کوروت از قافله عقبه اینجا مشخص میشه با قدرت ۷۵۵ اسب بخار از پورشه ۵۲۰ اسب بخاری عقب تره رکوردهاش ضعیف تره.۲۳۰ اسب بخار اختلاف کم نیست خوب این ضعف تکنولوژیکی هست دیگه نسبت به رقبا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hossin

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با این حال کوروت ماشین سال مجله رود اند تراک شده از لحاظ عملکرد و همین براش بس هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      شایان ذکر است پورشه با GT3 خود رکورد کوروت ZR1 (قدرت 755 اسب بخار) را نیز شکسته است. البته اختلاف دو خودرو در حد چند میلی‌ثانیه بوده اما خب همین فاصله هم ارزشمند است زیرا فاصله‌ی قدرتی پورشه و شورولت به‌اندازه‌ی قدرت فولکس‌واگن گلف GTI است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (631 ديدگاه)

        ب چند نکته توجه نکردی
        الان مزیت موتور وسط و چهار چرخ محرک در عملکرد پیست دیگه به هیچکس پوشیده نیس مسلما کسی انتظار نداره یه خودروی عضلانی سنتی امریکایی از یه هیولای پیست که دهه هاست کارش اینه سریع تر باشه
        شما و خیلی های دیگه باید منتظر باشید ک نسل جدید موتور وسط کوروت بیاد تا رقابت جدی رو شروع کنه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. رضا

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (172 ديدگاه)

          موتور وسط؟؟ 911؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. The R

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (93 ديدگاه)

          پورشه موتور عقب هست نه موتور وسط. معماری این ماشین با ماشین های موتور میانی متفاوت هست. مدل gt3 rs هم دیفرانسیل عقب هست نه AWD. موتور هم 4 لیتری 6 سیلندر تخت تنفس طبیعی.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    عجب صدای ظریف و لطیف و فرحبخشی داره. ماشینه هم مثل دستکش توی دسته.من ک لذت بردم. خوش به حال رانندش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mehdi

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    هم پورشه هم کوروت دوست داشتنی هستن و باید منتظر نسل جدید کوروت بود چون تغییرات اساسی داده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا