پورشه

سبک‌وزن‌ترین خودروهای تاریخ پورشه

هر فردی در بحث سبک‌وزن‌ترین خودروهای تاریخ پورشه ترجیحات و علایق خاص خود را دارد اما زمانی که خود اشتوتگارتی‌ها اقدام به معرفی ۵ نمونه از سبک‌وزن‌ترین محصولات تاریخ می‌کنند همه باید با دقت به سخنان آن‌ها گوش کنند.


پورشه همیشه به عنوان یکی از بهترین برندهای پرفورمنس دنیای خودرو مطرح بوده و چندین دهه است که مرزهای لذت و عملکرد رانندگی را جابجا کرده است. فوق‌العاده‌ترین محصولات پورشه سبک‌ترین نیز بوده و این خودروساز همیشه روی سبک‌تر کردن محصولات پرفورمنس خود تمرکز داشته است.


خودروهایی همچون پورشه ۹۱۱ کررا RS 2.7 معروف بسیار خبرساز بوده و مخصوصاً نسخه اسپورت آن‌که ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است بیشتر از همیشه در اذهان باقی مانده است. این کاهش وزن به لطف حذف مواردی همچون ساعت، صندلی‌های عقب، آفتاب‌گیرهای سرنشین، دستگیره‌های درب و… به دست آمده‌اند. وزن خشک خودرو تنها ۹۷۵ کیلوگرم می‌باشد.


همه ما ۲.۷ RS را می‌شناسیم اما خب ۹۰۶ کررا ۶ چه؟ این زیبای آلمانی آخرین خودروی مسابقه‌ای قانونی در جاده بود که توسط پورشه و به عنوان پاسخی به فراری دینو ۲۰۶ ساخته شد. این خودرو حتی دارای نسخه‌ای سفارشی برای حضور در مسابقات بود. بدنه فایبرگلاس این خودرو به همراه فریمی فضایی باعث شده مدل ۹۰۶ تنها وزن خشک ۶۷۵ کیلوگرمی داشته باشد.


سبک‌ترین خودروی بعدی پورشه مدل خاطره‌انگیز ۳۵۶ SL (Sport Leicht) می‌باشد. این خودرو اولین محصول پورشه است که در لمانز برنده شده است. با بدنه‌ای تمام آلومینیومی و دست‌ساز، وزن این خودرو تنها ۶۴۰ کیلوگرم می‌باشد.


مدل دیگر شاید نسخه‌ای جاده‌ای نباشد اما قطعا نشان دهنده تجربه بسیاری بالای پورشه در موتور اسپورت می‌باشد. خودروی مسابقه‌ای ۷۱۸ فرمول ۲ یک نسخه تک‌نفره سبک‌وزن با قلب تپنده ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری است که تنها ۴۵۶ کیلوگرم وزن دارد.


نهایتاً به سبک‌ترین خودروی تاریخ پورشه می‌رسیم که ۹۰۹ بِرگ اسپایدر نام دارد. این خودرو که مخصوصاً رویدادهای بالا رفتن از سربالایی‌ها بوده پیشرانه ۸ سیلندر ۲ لیتری ۲۷۵ اسب بخاری داشته و وزن آن عدد باورنکردنی ۳۸۴ کیلوگرم را نشان می‌دهد. این وزن بسیار کم به لطف بدنه پلاستیکی نازک و فریمی آلومینیومی به دست آمده است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو زیر ۲ ثانیه بوده است. این عملکرد برای سال ۱۹۶۸ بوده است!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    اون آخر رو بخونین خاک توسر هرچی هایپرکار نسل جدیده توسال1968پورشه شتاب زیر 2ثانیه داشته فکر کنم برای وزن پایینش بوده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    بابا اصلا کل بوگاتی شیرون رو با کربن بسازن تازه میشه 1600کیلو البته با حرارت اینجین، موتور آتیش میگیره آخه کربن همون زغاله که تقویتش کردن وقتی داغ میشه میسوزه البته صدای جزقاله شدن میده (تور بوگاتی ویرون گرنداسپورت این طوری بود
    ولی از حق نگذریم بوگاتی شیرون 2000کیلو وزن داره و با شتاب 2.3ثانیه ای شاهکار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      اینو من همیشه بهش اشاره داشتم که وقتی دارن دوستان مقایسه میکنن توجه هم بکنن که وزن بوگاتی(چه ویرون چه شیرون) نزدیک 2 تن هست و داره این شتاب و این تاپ اسپید رو ثبت میکنه
      در مورد چلنجر دیمن هم همین مسئله هست و اونم وزنش همین حدوداس(در کل اونمخیلی بالاس) و داره شتاب 2.1 میزنه.تااااازه اونم فقط با 840 اسب بخار و البته بیش از 1000 نیوتن متر گشتاور خورد کننده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    درود فراوان به خودروساز بزرگ دنیا ” پورشه ”
    و خاک تو سر خودروسازان بی لیاقت و لگن ساز داخلی
    ببخشید دلم نیومد آخرش اینو نگم خیلی دلم خون بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ” شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو زیر 2 ثانیه بوده است. این عملکرد برای سال 1968 بوده است ”

    بخاطر همینِ میگم :
    خودروسازی یعنی فِراری و پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    اگه دقت کنین هرچی میریم عقب ماشینا سریع میشن هرچی میایم جلو سنگین میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    همیشه وزن کمتر بهتر از قدرت بیشتر جواب میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا