پورشه

تجربه متفاوت و جذاب با پورشه تایکان در اتوبان

پورشه تایکان ۲۰۲۰ خودروی مهمی است. این خودرو جزو خاص‌ترین محصولات این خودروساز آلمانی بوده و راه را برای الکتریکی سازی محصولات دیگر هموار کرده است. تایکان ۲۰۲۰ همچنین اولین رقیب کامل برای تسلا مدل S می‌باشد. پس از رونمایی تایکان بود که تسلا به نوربرگ رینگ رفت تا رکورد این خودروی آلمانی را بشکند. همین امر در میان طرفداران خودروهای الکتریکی بحث‌های زیادی به وجود آورد و برخی افراد پورشه و برخی دیگر تسلا را پیروز میدان می‌دانستند.


اما یکی از مشخصات تایکان به حداکثر سرعت مربوط می‌شود که طبق ادعای پورشه برابر با ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است. البته The Fast Lane Car فهمیده این عدد می‌تواند با اندکی محافظه‌کاری اعلام شده باشد.


ویدئوی منتشر شده اگرچه جذابیت‌های خاص خود را داشته اما نتوانسته تایکان را به حداکثر سرعتش برساند. با کاهش قدرت باتری، حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی به ۲۴۴ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. پس از شارژ سریع باتری و رسیدن آن به ۱۰۰ درصد، تایکان دوباره استارت زده و این بار حتی سریع‌تر می‌رود! محصول پر طمطراق پورشه به سرعت ۲۶۸ کیلومتر در ساعت دست می‌یابد که چند واحدی بالاتر از ادعای پورشه می‌باشد. تسلا هم ادعا کرده حداکثر سرعت مدل S برابر با ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.


تایکان فعلاً در دو نسخه‌ی توربو و توربو S عرضه می‌شود که هر دو قدرت ۶۱۶ اسبی داشته اما وجود لانچ کنترل و اووربوست به مدل توربو اجازه می‌دهد قدرت ۶۷۱ اسبی داشته باشد اما در این صورت خروجی مدل توربو S به ۷۵۱ اسب بخار می‌رسد. مدل توربو S قوی‌تر بوده اما برد ۴۱۲ کیلومتری دارد درحالی‌که محدوده حرکتی مدل توربو برابر با ۴۵۰ کیلومتر است.


مقایسه‌ی تسلا مدل S با پورشه تایکان کار آسانی است. هر دو خودرو از نوع سدان الکتریکی و لوکس هستند که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارند. البته تفاوت‌هایی هم وجود دارد. ارزان‌ترین نسخه‌ی فعلی تایکان قیمت قابل‌توجه ۱۵۰۹۰۰ دلاری داشته و خب همه با آپشن‌های پورشه هم آشنا هستید. انتظار می‌رود نسخه‌های ارزان‌تر تایکان برد بیشتر و قدرت کمتری داشته باشند که مقایسه با تسلا را راحت‌تر هم خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کامی

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (687 ديدگاه)

    قدیما پدال روزای جمعه یه پست میزاشت از خلاصه خبرای مهمی که تو هفته گذشته گذاشته بود .. چرا دیگه نیست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      پورشه اصلا رقیب تسلا نیست تسلا ماشینهای در دسترس اقشار مختلف جامعه داره بزودی تنوع محصولاتش زیاد میشه.الان رودستر.مدلy.پیکاپ.تریلی.بزودی وارد بازار میشن و به 4محصول فعلی میپیوندن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    پورشه خیلی هوشمندانه عمل میکنه
    مثل رکوردی که تو نوربرگ رینگ زد تا ببینه عکس العمل تسلا چی هست ؛ تسلا برای پس گرفتن رکورد از پورشه وارد عمل شد ولی غافل از اینکه پورشه برگ برنده خودشو رو نکرده بود و رکوردی که زده بود با مدل توربو بود و منتظر ماند تا
    بعد از رکورد زنی تسلا ، با مدل توربو S وارد میدون بشه
    این هست داستان زرنگ بازی ” پورشه “

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      داداش پورشه هر چقدر هم که زرنگ باز
      نمیتونه کاری که تسلا کرد رو بکنه با ۲۰ ثانیه اختلاف رکورد پورشه رو زد
      حالا گیریم پورشه بیاد دو سه ثانیه رکورد تسلا رو بزنه که ممکن نیست
      تسلا ماه دیگه میاد تا رکورد ۷ دقیقه و ۵ ثانیه بزنه
      این دور از حتی تخیلات پورشس
      و اینو بر بد بودن پورشه نمیزاریم
      بلکه فاصله علمی پورشه و تسلا میزازیم
      و سال دیگه تسلا رو دستر میاد تا رکورد جدید برای خودروی تولیدی تو نوربررینگ به جا بزاره شاید حتی زیر ۶ دقیقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      Road and track به این موضوع پی برد که حتما پورشه تایم تایکان توربو را اعلام کرده و هنوزم رکورد تایکان توربو S را در آستین داره و منتظر مونده تا تسلا تایم بزنه….
      ولی عکاسان و کارشناسان از روی اندازه کالیپر ترمز تایکانی که در نوربرگرینگ رکورد زد فهمیدن که ماشین همان تایکان توربو S بود چون کالیپر ترمز نسخه توربو کوچکتره …!!!!!!!!!!
      و نکته جالبتر اینه که هر دو نسخه توربو و توربوS طبق اعلام پورشه بدلیل مدیریت گرمای الکتروموتور ها در حالت پیست روی ۶۱۶ اسب بخار قفل می کنن و در حقیقت هر دو نسخه عملکرد یکسانی در پیست دارن و تفاوت دو نسخه بر می گرده به شتاب اولیه که با فعالسازی لانچ کنترل و اووربوست قدرت تایکان توربو را به ۶۷۱ و توربو S را به ۷۵۱ اسب بخار می رسونه که برای توربو شتاب صفر تا صد ۳.۲ و برای توربو S شتاب ۲.۸ ثانیه را فراهم می کنه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Alireza

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      داداش فیلم تخیلی زیاد میبینی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. OMID

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      کی چنین چیزی گفته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Behrouz. anzali

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    این اطلاعات رو از خودت در میاری اقای المیراژ؟ نکنه تو کارخونه پورشه سمتی داری ؟ این اطلاعاتی که شما میگی تناقض توش هست. چرا انحراف میکنی کابران رو.؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا