پورشه

سرمایه‌گذاری سنگین پورشه روی خودروهای الکتریکی

در چند سال گذشته پورشه به صحبت درباره تکنولوژی الکتریکی بسیار مشتاق‌تر شده است. مهم‌ترین محصول جدید این خودروساز میشن E است که بنا به گفته‌ها در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. این سدان تمام الکتریکی تنها بخشی از سبد محصولات پاک آلمانی خواهد بود. جدای از محصولات تمام الکتریکی شاهد معرفی نسخه‌های پلاگین هیبریدی نیز خواهیم بود.


به منظور تحقق تمامی این اهداف، مقامات رده‌بالای اشتوتگارتی چراغ سبزی برای دو برابر کردن سرمایه‌گذاری در بخش الکتریکی را نشان داده‌اند. این سرمایه‌گذاری حداقل ۶ میلیارد یورو خواهد بود.


این تصمیم اخیراً در جلسه مقامات رده‌بالای پورشه گرفته شده و البته خروجی دیگر این جلسه کنار گذاشتن حدود ۵۰۰ میلیون یورو برای دو هدف بسیار ویژه است: توسعه نسخه‌های بیشتر از میشن E همچون نسخه دیفرانسیل عقب و همچنین مدل‌های آینده ساخته شده بر پایه این سدان بدون آلایندگی.


حدود ۱ میلیارد یورو برای فرایند هیبریدی و الکتریکی سازی محصولات کنونی پورشه تعلق خواهد یافت درحالی‌که حدود ۷۰۰ میلیون یورو نیز در توسعه تکنولوژی‌های جدید، شارژ هیبریدی و الکتریکی به همراه حمل‌ونقل هوشمند صرف خواهد شد. چندین میلیون یورو نیز برای گسترش تأسیسات پورشه در نظر گرفته شده است.


این سرمایه‌گذاری سنگین دربرگیرنده تأسیس خط رنگ جدید برای میشن E است. پورشه همچنین نیازمند خطی ویژه برای انتقال بدنه‌های رنگ شده و قوای محرکه به تأسیسات مونتاژ این سدان های الکتریکی است. آلمان‌ها قبلاً برنامه‌های خود برای ساخت سالانه ۲۰ هزار دستگاه از میشن E را اعلام کرده‌اند و البته در صورت افزایش تقاضا امکان افزایش تولید نیز وجود خواهد داشت.

همچنین تأسیسات پیشرانه کنونی نیز تغییرات زیادی به منظور همخوانی با ساخت قوای محرکه الکتریکی و بدنه‌ها خواهد داشت.


خود پروژه جاه‌طلبانه میشن E حدود ۱۲۰۰ شغل جدید خلق خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود نسخه پلاگین هیبریدی ۹۱۱ نیز در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. در حداقل یک دهه آینده باید با پیشرانه احتراق داخلی در ۹۱۱ خداحافظی کنیم.


در خبری مرتبط هم باید بگوییم پورشه اعلام کرده نسخه آماده تولید میشن E قدرت ۶۰۰ اسب بخاری خواهد داشت و در کمتر از ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. این خودروساز محبوب همچنین گفته میشن E قادر خواهد بود بدون هیچ‌گونه کاهش عملکردی شتاب گیری کرده و متوقف شود.


میشن E محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت. البته انتظار می‌رود برد این خودرو با تست‌های جدید NEDC که واقع‌بینانه‌تر است کمی کاهش یابد.

البته باید گفت با استفاده از سیستم ۸۰۰ ولتی می‌توان تنها در ۱۵ دقیقه محدوده حرکتی ۴۰۰ کیلومتری را به دست آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر رضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سرمایه گذاری تو این بخش مثل این میمونه که پولاتو بکاری و ازشون درخت پول رشد بکنه…
    به زودی نتیجه ی این سرمایه گذاریش رو خواهد دید!!!
    ولی باید رو برد حرکتی بیشتر کار بکنه…
    سود رو شرکتی میکنه که ظرفیت باتری ها و مسافت قابل طی شدن با یه بار شارژ رو افزایش و مدت زمان شارژ رو کاهش بده…
    شتاب و نهایت سرعت آنقدر مهم نخواهد بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mehran911

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    ۶ میلیارد یورو !!!!
    این عدد بیش از درآمد یک سال بعضی از کمپانی هاست
    .
    آینده از آن توست
    .
    ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Love Cars

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    اینکه میگن آینده رو باید همین حالا ساخت دقیقا همین کاریه که پورشه داره انجام میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین وی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    شبیه مکلارن شده واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پورش

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر دیزل گیت بزاره شاید بتونه البته یه ماشین بسازه سه کیلومتر برد داشته باشه 100 سال دیگه به تسلا میرسه شاید که توباطری هم اینا تقلب میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    رتبه ی یک کپی از دست چینی ها خارج شد خدای کپی دیگه شمایید رخ مک لارنا معرفی کرده به عنوان خودرو برقی. (طراحی پوزه ی کوسه ی مک لارن)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا