پورشه

قوی‌ترین پانامرا تاریخ معرفی شد، پورشه پانامرا توربو S هیبریدی

پورشه سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس نسخه‌ای هیبریدی از نسل دوم پورشه پانامرا را با نام Panamera 4 E-Hybrid معرفی کرد. این نسخه مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 بای‌توربو به همراه یک موتور الکتریکی است که جمعاً ۴۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما حالا پورشه نسخهٔ قدرتمندتر Turbo S E-Hybrid را معرفی کرده است که قوی‌ترین محصول تولیدی حال حاضر این شرکت خوشنام آلمانی محسوب می‌شود.

porsche-panamera-2018-turbo-s-e-hybrid-01

در این مدل، پیشرانهٔ V6 پانامرا ۴ E-Hybrid با یک واحد ۴ لیتری V8 جایگزین شده است که به‌تنهایی ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما در کنار این پیشرانهٔ بنزینی، یک موتور الکتریکی هم با ۱۳۰ اسب بخار نصب شده است که مجموع خروجی این ماشین را به قدرت عظیم ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ویرانگر ۸۵۰ نیوتن متر می‌رساند؛ بنابراین Turbo S E-Hybrid قوی‌ترین پانامرا تاریخ محسوب می‌شود. همچنین این خودرو پس از هایپراسپرت ۹۱۸، قوی‌ترین ساختهٔ حال حاضر پورشه نیز بشمار می‌رود. این در حالی است که مهندسین پورشه از استراتژی ۹۱۸ در پانامرا توربو S هیبریدی استفاده کرده‌اند. مسئولیت انتقال این نیرو هم بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قرار دارد.

porsche-panamera-2018-turbo-s-e-hybrid-02

بنابراین پورشه پانامرا توربو S هیبریدی از لحاظ عملکرد در حد و اندازهٔ تعدادی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا قرار می‌گیرد درحالی‌که می‌تواند چهار سرنشین و بارهای آن‌ها را در نهایت راحتی حمل کند. این سوپرسدان هیبریدی در تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند که ۱.۲ ثانیه سریع‌تر از مدل ۴ E-Hybrid است. همچنین پانامرا توربو S هیبریدی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت قابل‌توجه ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را دارد درحالی‌که حداکثر سرعت پانامرا توربو S معمولی تنها ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است؛ بنابراین این پانامرا در زمینهٔ شتاب صفرتاصد تقریباً با پورشه ۹۱۱ GT3 RS با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه برابری می‌کند. البته پورشه پانامرا توربو S هیبریدی در این زمینه همچنان در پس سدان تمام الکتریکی تسلا مدل S P100D با شتاب ۲.۳ ثانیه قرار دارد.

porsche-panamera-2018-turbo-s-e-hybrid-05

تمامی این‌ها در حالی است که این سدان اسپرت آلمانی به‌طور متوسط تنها ۲.۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف نموده و فقط ۶۶ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. پانامرا توربو S هیبریدی همچنین می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید. موتور الکتریکی این سدان پلاگین‌هیبریدی نیروی موردنیاز خود را از یک پک باطری لیتیوم یون آب‌خنک با ظرفیت ۱۴.۱ کیلووات ساعت تأمین می‌کند که می‌توان آن‌را از طریق یک سوکت خانگی معمولی ظرف شش ساعت شارژ کرد. مالکین می‌توانند روند شارژ خودرو را نیز توسط سیستم مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) یا برنامهٔ Porsche Connect که روی گوشی‌های هوشمند و یا ساعت اَپل نصب می‌شود از راه دور کنترل کنند.

porsche-panamera-2018-turbo-s-e-hybrid-03

پورشه این نسخهٔ پانامرا را در دو نمونهٔ فاصله محوری استاندارد و کشیده عرضه می‌کند که دومی Executive نام داشته و ۱۵ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد. البته این مدل سنگین‌تر بوده و به همین دلیل شتاب صفرتاصد آن ۰.۱ ثانیه کُندتر است. تجهیزات استاندارد هر دو نسخه نیز شامل مواردی چون رینگ‌های ۲۱ اینچی طرح ۹۱۱ توربو، ترمزهای کربن سرامیکی، سیستم کنترل داینامیک شاسی پورشه با سیستم کنترل گشتاور پورشه، تهویه مطبوع کمکی، عناصر آئرودینامیکی فعال و سیستم تعلیق بادی می‌شود؛ اما در مدل فاصله محوری کشیدهٔ Executive، فرمان گیری چرخ‌های عقب، صندلی‌های برقی ۸ جهتهٔ عقب و کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای نیز اضافه می‌گردد.

porsche-panamera-2018-turbo-s-e-hybrid-04

قیمت پورشه پانامرا توربو S هیبریدی در ایالات‌متحده از ۱۸۴,۴۰۰ دلار آغاز می‌گردد درحالی‌که این قیمت در مدل Executive به ۱۹۴,۸۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. قوی‌ترین پانامرا تاریخ در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد. درحالی‌که در کنار آن، نسخهٔ شوتینگ بریک یا اسپرت توریسمو پانامرا نیز در ژنو رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ای سلطان خودروسازان ! چی میخوای دیگه بیشتر از این ؟!?
    840 نیوتن متر گشتاور و 680 اسب بخار قدرت
    این سوپراسپرت 66 گرم CO2 در 1 کیلومتر تولید میکنه ، در حالی که طبق قوانین آلایندگی این عدد باید زیر 98 گرم باشه !
    تویوتا پریوس 70 گرم CO2 تولید میکنه . ( فقط برای این که مقیاس دستمون بیاد).
    این ماشین پاکه ، مثل کارنامه ی پورشه که تمیز و پاکه پر از افتخارات بی شمار.
    شرکتی که 918 رو ساخت باید هم ، همچین اعجوبه ای تولید کنه.
    .
    پورشه متشکریم ! همه ی محصولات پورشه یک سر و گردن بالاتر از هن کلاسان خودشون هستن
    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      حالا که بحث کارنامه ی پاک شد ، میخوام آلایندگی چند ماشین رو بنویسم تا به عظمت پورشه و مهندسی آلمان پی ببرید.
      _____________________________________
      آلایندگی بهترین هایپرکار های سال 2014 :
      پورشه 918 : 70 گرم CO2 در 1 کیلومتر
      مکلارن پی وان : 194 گرم CO2 در 1 کیلومتر ( 2.7 برابر بیشتر از 918)
      فراری لافراری : 330 گرم CO2 در 1 کیلومتر (4.7 برابر بیشتر از 918)
      _____________________________________
      ( هر یک دونه مکلارن P1 اندازه ی 3 تا پورشه 918 زمین رو آلوده میکنه. هر لافراری اندازه ی 5 تا پورشه 918 آلاینده وارد اتمسفر میکنه)
      _____________________________________
      مصرف سوخت ترکیبی :
      پورشه 918 : 3.5 لیتر در 100
      مکلارن پی وان : 8.4 لیتر در 100= ( 2.5 برابر 918)
      فراری لافراری : 16.8 لیتر در 100 ≈ ( 5 برابر 918)
      ______________________________________
      در شتاب پورشه 918 بهترین بود ، در هندلینگ بهترین بود ، در مصرف سوخت بیهترین بود، در آلایندگی با اختلاف نجومی بهترین بود.
      چی میخواید دیگه ، ؟!
      فقط تعصب میتونه باعث بشه روی برتری های 918 چشم ببندی و بگی لافراری فلان ، مکلارن P1 فلان.
      فقط 918. اگر به فکر محیط زیست هستید باید قبول کنید 918 در زمان خودش بهترین بوده.
      یه حرف زدن و ” منم منم گفتن ” و ” من آنم که رستم بود پهلوان” نیست. عمل کردن مهمه.
      _____________________________________
      حالا آلایندگی رقبای پورشه پانامرا توربو اس : ( پانامرا 66 گرم بود)
      مزراتی گیبلی : 168 گرم CO2
      لکسوس GSF : حدود 260 گرم CO2
      _____________________________________
      و ماشین هایی با آلایندگی قابل ستایش ( غیر از 918)
      تویوتا پریوس پرایم : 32 گرم CO2 در 1 کیلومتر
      BMW i8 ، : حدود 50 گرم CO2 در 1 کیلومتر
      _____________________________________
      به پورشه احترام بذارید. احترام پورشه واجبه.
      چون پورشه به محیط زیست شما و ما احترام میذاره .???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saied

        ۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        ولی به جیبه مشتری احترام نمیزاره.
        برتری فراری هم تو طراحیشه اقا پسر. وگرنه مهندسیه پورشه تکه. و تو شیش سیلندر ها فعلا سلطانی میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid

          ۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آقا پسر
          من در طراحی پورشه نقصی نمیبینم.
          تا حالا ۹۱۱ یا ۹۱۸ از نزدیک دیدی ؟؟!؟
          طراحی سلیقه هست. درک این موضوع چقدر سخته؟
          خیلی ها از جمله من طراحی سنگین ، اصیل و ساده ی پورشه رو‌بیشتر میپسندن .
          نمیخوان جلب توجه کنن و همه متوجه حضورشون بشن شازده پسر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. اعتمادیان

          ۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (257 ديدگاه)

          سلام آقا
          واقعا کم لطفی میفرمایید ، کجا به جیب مردم احترام نمیگذاره ، شما در یک خودرویی که اوج تکنولوژی و هنر ، زیبایی ،علم رو با پشتوانه تجربی چندین دهه در اختیارتون قرار میده ، بنظرتون چقدر قیمت داشته باشه کافیه ؟؟؟ . دوست عزیز نمیدونم تا حالا بعنوان یک پدر با خانواده مسافرت کرده اید یا نه ، ولی من صدها بار این کار را کرده ام و برای امنیت وحس آرامش و لبخند خانواده ام در طی مسافرت قیمتی نمیتونم تعیین کنم ،

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Tirdad

          ۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (6 ديدگاه)

          کل دنیا دارن میگن فراری شما که داری میگی نزدیک رانندگیشو چی کردی کسی رو داری که داشته باشه اینجا صفحه پورشه هست تا بگی پورشه فلان صد تا حرف میزنن مهم اینه که یه دنیا میگن فراری قیمت نمی ارزه شمایی که میگی میارزه پولشو حساب که اول بعد بگو اگه پورشه میارزید اختلاف فروشش با بنز و بی ام و انقد نبود من دارم تو کشوری که کل صنعت خودرو سازی جهان بهش وابستس و فروششونو نسبت به این کشور تعیین میکنن زندگی میکنم ۶٠ تا بی ام و m ببینم 5 تا پورشه توربو یا gts نمیبینم هرچی هست پورشه همه مدل پایه هستن مگه مثل ایرانه پول برای اپشن پورشه بدن ١١۵ هزار تا پول ماکان ۴ سیلندر دارن میدن پولو حساب کردی مگه لامبورگینی 400هزار دلاری ٧٠ هزار دلار پوله اپشن حالا ۵٠ تا دیس لایک نکنین ١٠٠٠ تا بکنین مهم اینه بی ام و و بنز بالاسرشن و بیشتر میفروشن بیشتر پول در میارن بیشتر محبوب ترن تو نمایندگی های پورشه امریکا turbo ها موندن رو دستشون با هزار پیشنهاد میفروشن شما که بنظرت مناسبه بیا بگیر منم با این پول به لامبورگینی میخرم دیس لایک فراموش نشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. Meysam..laferrari

          ۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          شاید در حال حاضر بزرگترین وجه تمایز بین پورشه و مرسدس بنز 918 باشه ! وگرنه همه میدونن حیطه ی تولیدات مرسدس بنز خیلی گسترده تره و بشدت کاربردی تر کار میکنه !
          حتی شما بیای اینجا بگی فلان هایپر کار Nتا تکنولوژی خفن داره و پیشرفته ترین مهندسی بشر تا به حال روش پیاده شده ، سئوالی که بوجود میاد اینه که این تکنولوژی در اختیار چه کسانی قرار خواهد گرفت ؟! مطمئنا در اختیار بخش بسیار کوچک پولدار از دنیا بی خبر!
          من خودم عاشق فراری ام و کمپانی ای مثل فراری هیچ ماشین معمولی و ارزون قیمتی نداره که بدرد عموم جوامع بخوره ، درنتیجه ارزش کاری یه کمپانی مثل مرسدس بنز رو از فراری بالاتر میبینم ؛ مهندسی هر چقدرم پیشرفته باشه اگه قرار باشه در نهایت در اختیار یه عده ی خیلی محدودی قرار بگیره و بقیه بشینن حسرت بخورن که فلان ماشینو از نزدیک ببینن بلکه به آرزشون برسن بنظر من بخش اعظمیش هیج ارزش واقعی ای نداره !
          مگر اینکه یه کمپانی بیاد یه ماشین فوق العاده رو با قیمت خیلی معقول تحویل بده که بهترین مثالش Corvette Z06 هست ، درسته در حد یه هایپر کار نیست ولی با 100 هزار دلار یا کمتر میتونید آرزوی یه هایپرکار رو از سرتون بیرون کنید!
          حتی میتونم اعتراف کنم اگه این محصول تولید فراری بود یه چیزی در 200-300 هطار دلار قیمت میخورد به صرف اینکه اسمش فراریه.
          منطقی ترین حالت هم همینه ، خودروهای 1-2 میلیون دلاری بیشتر بدرد سرگرمی میخورن تا دنیای واقعی و اگه مهندسی پیشرفته در اختیار توده ی جوامع قرار نگیره ارزش چندانی نخواهد داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mehran911

          ۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (148 ديدگاه)

          دوست عزیز کلا با نظرت مخالفم
          .
          دوست عزیز هیچ شکی در این نیست که سوپراسپرت ها و هایپرکار ها از تکنولوژی بیشتری نسبت به خودروهای عادی استفاده میکنن و همین موضوع باعث افزایش قیمتشون میشه ؛ اما نکته اینجاست که همین تکنولوژی ها با گذشت زمان به خودروهای رده پایین و عادی راه پیدا میکنن
          .
          با تقریب خوبی اکثر تکنولوژی ها و سیستم های جدیدی که در خودروهای معمولی و یا سدان های سطح بالا میبینیم قبلش در هایپرکارها و سوپراسپرت ها استفاده شده .
          در عرصه خودروسازی همیشه این روند وجود داشته …..
          .
          بطور قطع یکی از دلایلی که خودروسازان بزرگ مثل فراری پورشه مرسدس bmw هوندا و … رو ترغیب میکنه تا در رقابت های اتومبیل رانی حضور داشته باشن اینه که بتونن تکولوژی های جدیدشون رو توسعه داده و مورد آزمایش قرار بدن ؛ رقابت های موتور اسپرت بهترین فضا رو برای این کار فراهم میکنه …
          .
          روند انتقال تکنولوژی ازمسابقات موتوراسپرت به هایپرکارها و سوپر اسپرت ها و بعد از اون به خودروهای عادی و تولید انبوه وجود داشته پس در گذر زمان خیلی ها از این تکنولوژی ها بهرمند خواهند شد
          .
          در ضمن نباید انتظار داشت که خودروسازی تکنولوژی های جدیدش رو که برای اولین بار معرفی میکنه و نتیجه سالها کار و تلاش و تجربه است ارزون بفروشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. دانيال

          ۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11 ديدگاه)

          اقای اعتمادیان اگه امنیت مهمه برات بنز بالاترین امنیت رو داره مگه داری پراید یا سمند سوار میشی که میگی سفر میکنم امنیت قیمت نداره … الان توسان و سانتافه با قیمت ٢٢-٢٧ هزار دلار بالاترین امنیت رو دارن چی کم دارن از امنیت بی منطق تر از حرف شما نشنیده بودم مشکل ما ایرانیا اینه که منطقی حرف نمیزنیم احساسی میگیم انگار کارخونه بابامونه پورشه پورشه از این اپشن هاشه که میخنده با ما و عربا بعد تشکر میکنه کل دنیا یه ور ما یه ور به جای منطقی نظر دادن با همدیگه بحث کنیم بجای پشت هم بودنو حمایت کردنمونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Delport

        ۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        خیلی وقت بود کامت نذاشتم.ولی بحثه طراحیو حدود ٣ ماه پیش با یکی از دوستانم اینجا انجام دادیم.به شخصه اگر روزی توان داشتن یه سوپر کارو داشتم و ملاکم طراحی بود فراری انتخاب میکردم.ولی این سلیقس.سلیقه.و این سلیقه من و افداده مثه من دلیل بر بهتر بودن طراحی فراری از پورشه نمیشه.من فراریو بیشتر دوست دارم .ولی اگر کسی بگه طراحی پورشه که ماشینای ٣0 سال پیششم هنوووز رو مدو جوون پسنده ایراد بگیره از کم لطفیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saied

          ۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1262 ديدگاه)

          بحث سلیقه یه چیزیه. بحث قشنگ بودن یه چیز دیگست که میتونه آمار هایه ریاضی و مسائلی مثل پولی که مردم بابت خریده خودرو میدن نشون میده که مثلا فراری یه فرقی با پورشه داره که مردم بابتش پوله أضافه میدن.
          یا وقتی تو خیابون راه میره ( حتی تو مملکت هایه مدرن) نگاه هایه. بیشتری جذبش میشه. وگرنه به شخصه عاشق ٩١١ هستم. و واقعا دوسش دارم. و بزرگ ترین سنگ محک تو کلاس خودش میدونم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. dice

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      مجید داداش اصلا از ماشینی هم بدت می اد؟؟؟ جدی می گم…
      من زیاد با طراحی های پورشه حال نمی کردم از اول ولی همیشه از خودروهای 4 نفره سریع خیلی خوشم می اومده.. مرسدس بنز c63s… همین پورشه.. الفا رومئو جولیا کوالدریدو (اگه اشتباه نکنم اسمش همین بود دیگه)یا بنتلی فلایینگ اسپور ( تو تاپ اسپید) دوج چارچر و استون مارتین راپید s و خیلیای دیگه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mehran

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    بخدا اگه از نزدیک ببینمش میرم میشینم پهلوش لاستیکشو میگیرم تو بغلم سرم میزارم رو گلگیرش زار زار گریه میکنم انقد گریه میکنم تا به فرزندی قبولم کنه.اخه مگه ازین بهترم داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اعتمادیان

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (257 ديدگاه)

      آقا اشک ما رو درآوردی
      دمت گرم با این کامنت احساسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین وی

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    واقعا فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نت

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    پورشه پانامرا 2017 طراحی داخلی زیبایی دارم ولی اگر طراحی بیرونیش چراغ جلوش را یه کم تغییر میداد خیلی زیباتر میشد و نکته منفی دیگر عقب ماشین هست که مثل ماشینای هاچ بک شده اگه صندوق عقب پانامرا مثل سدان بود و صندوف عقب جدا از شیشه عقب بود خیلی زیباتر میشد و عقبش کشیده تر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ویدیوی پایین درباره ی نظر طراح
      مشهور هارتموت اسلینگر در مورد طراحی پانامراست
      ایشون یکی از بزرگترین طراحان دنیاست که از سر طراحان شرکت های اپل و سونی و مایکروسافت و زیمنسه بودند ایشون موسس شرکت طراحی فراگ دیزاین هستند
      .
      http://www.aparat.com/v/LiDEd

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. نت

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اگر شیشه عقبش به صندوق عقب جدا بود خیلی زیباتر و کشیده تر میشد مثل هیوندای گرنجور .الان شبیه ماشین هاچ بک شده وجالب نیست عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehran

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      دوست عزیز داری در مورد پورشه حرف میزنی برلیانس ۲۲۰ که نقد نمیکنی. من هیچ وقت تو پیج ماشینایی که قدرت خریدشون ندارم کامنت نمیزارم چون از نظرم منطقی نیست ولی این مورد روح منو با خودش برد. یه ساعت تو این پیجم.ده بار از بالا به پایین از پایین به بالا از وسط به دو طرف خوندمش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Kamran

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مدل بنزینی ازش تولید کنن باز شتابش از اینی که هست بهتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پدرام

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    و ما همچنان بیننده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامکال

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    تبریک میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نت

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    دنده و اطراف دنده که جنس شیشه ای مشکی هست و داشبورد و ال سی دی بزرگ این پورش زیباست ورنگ داشبوردش که یه تیکه مشکی هست قشنگه و ساعت انالوگش ولی زشته این ساعت انالوگ رو هر ماشین لوکسی که میزارن خیلی زشت میشه و قدیمی شده و پورشه و بنز و ماشینای انگلیسی از این ساعت انالوگ استفاده میکنند و کار اشتباهی هست این ساعت انالوگ

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اتفاقاً یکی از زیبایی های ماشینای لوکس که به محض وارد شدن بهشون جلب توجه میکنه همین ساعت آنالوگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. vahid 956

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    قاتل amg cls
    بریم برای پس گرفتن رکورد جهنم سبز از آلفا رومئو جولیا کوادروفهوجوگلیدیو?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Kamran

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    انتخاب من هستش بنیانگذار این سگمنت
    نسل بعدی ‘مرسدس بنز cls 63 amg s’

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Kamran

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    در جواب دوست عزیزم Vahid

    با معرفی نسخه جدید پانامرا فعلا توانستید نخسه فیس لیفت CLS کنونی رو شکست بدید، در حال حاضر نمیشه این دو رو با هم مقایسه کرد پس منتظر باشیم تا نسل جدید CLS معرفی بشه و ببینینم اون موقع پانامارا چی تو چنته داره در مقابل سلطان این سگمنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      منتظریم ببینیم مرسدس چی تو چنته داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. madjid

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به جیب مشتری هم احترام لازم رو‌میذاره.
    همونقدر احترام کافیه. هر چیزی زیادیش باعث مشکلاتی میشه.
    نکنه میخوای پانامرا هم قیمت سمند باشه.
    پورشه خیلی بیشتر از فراری و … به جیب مشتری احترام میذاره.
    کلا آلمانی ها از این نظر با انصاف ترن . مخصوصا از انگلیسی ها و ایتالیایی ها.

    قیمت ماشین های پورشه باید جوری باشه که اون کسی که شب و روز وقتش رو به کار یا مطالعه یا ورزش گذرونده بتونه ۹۱۱ بخره. نه کسایی که تو عمرشون هر روز ۲ ساعت کار مفید انجام میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mehran

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    دوستان یه چیزی رو لازم دونستم بگم
    مدتی پیش شرکت پورشه یه اطلاعیه داده ویدئو شم گذاشته رو یوتیوب بنام
    how to pronounce porsche
    اخرشم گفته محض رضای خدا به پورشه نگید پورش توی اپارات هم هست میتونید ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. pooriya

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    هرچی گشتم کلمه ای پیدا نکردم که بتونم این اعجوبه را تفسیر کنم واقعا عالی ممنون پورشه عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Saied

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مصرف سوختش تکه. واقعا ایول داره ماشین به این گندگی و وزن ٣ تا مصرف داشته باشه. کاش تو واقعیت هم اینجوری باشه. اونوخت واقعا انسان ها به مهندسین پورشه مدیون خواهند بود. چون این تکنلوژی بعد چند سال ارزان سازی شده و به سایر ماشین ها سرایت خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بهزاد

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    در وهله ی اول تبریک میگم به دوست داران پورشه که همیشه به فکر بهترو بهتر شدن هست و واقعا لحظه ای مکث در این کمپانی و سایر آلمانی ها وجود نداره.
    دوست عزیزمون مجید جان به آلایندگی برخی خودروها اشاره کردن و کاملا هم درست بود ولی نباید این مسئله به عنوان یک عقب ماندگی تکنولوژی برای سایرین در نظر گرفته بشه!
    یکی از سخنگویان شرکت فراری چند وقت پیش در مصاحبه ای جوابی بابت پاس کردن و گرفتن مجوزهای این شرکت در صورت عبور از مرز تولید 10 هزار تایی سخنانی عنوان کرد که کوتاه عارضم؛
    هر شرکتی در طراحی موتور یکسری ساختاری داره که با توجه به شناسنامه ی اون شرکت مجبوره یکسری از ویژگی هارو به صورت ذاتی نگه داره که در فراری دور موتور بالا و صدای اون از اهمیت ویژه ای برخورداره و طراحان مجبورند این دو نکته را رعایت کنند و معمولا گشتاور اونها در دورهای بالاتر به دست میاد و صدای گوشنوازی که حاصل این روش و طراحی سیستم خروجی یا همان اگزوز هست و منبع کاتالیزوری که در وهله ی نخست بر صدا تمرکز داره تا آلایندگی نهایی و اگر قرار باشه فراری مرز ده هزاری رو رد کنه کل ساختار طراحی اون باید دچار تغییر بشه.
    ولی برخی شرکت ها زیاد به این اصول پایبند نیستند و تولیداتشون مرز ده هزار را رد کرده و مجبورن قوانین آلایندگی را رعایت کنند و طراحی موتور و سیستم خروج گاز و کاتالیزور و گشتاور و… در خدمت رعایت این قوانین هست و با توجه به هیبریدی بودن و پیمودن چندین کیلومتر بدون احتراق داخلی میتونن اعداد بسیار خوبی در زمینه ی آلایندگی برجای بزارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کاوه

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    واااای خدای من !!! فقط میتونم بگم شاهکاره مهندسی در اوج زیبایی و اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Hadi

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچ وقت از دیدن نمای جلوی تمام مدلهای پورشه به خاطر فرم چراغها شون خوشم نیومده محصولات پورشه از نمای عقب و کنار زیبا ولی از نمای جلو زیبا نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نت

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (363 ديدگاه)

      راست میگی هیچ وقت چراغهای جلو پورشه تو تمام مدلهاش زیبا نبوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    هر مجله ای تست کرده لافراری رو برتر از 918 و پی وان دونسته. لطفا در حد دانسته هامون نظر بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (102 ديدگاه)

      لطفا در حد دانسته هامون نظر بدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      دقیقا مثل تاپگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. اعتمادیان

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    پاسخ به آقا دانیال
    ممنون که مطلب بنده رو نقد کردید اگر مشکلی در حرف من می بینید لطفا نگین مشکل ما ایرانیها و …. این نظر منه الان هم که دارم خودرو وطنی سوار میشم از مجبوریه ، چون زورم نمیرسه که بنز بخرم ، بنظر شخصی من منطقی ترین و اصلی ترین بحث خودرو اول امنیته ، این حرفتون رو هم نپسندیدم که به میخنده با ما و عربها و … عزیزم اولین مصرف کننده های این خودرو خود مردم آلمان هستند
    من کامنتم در پاسخ دوستمون بود که هیچ ایرادی از این ماشین نتونست بگیره و بدون سند و مقایسه ای گفت به جیب احترام نمیگذاره ، علیرغم ظاهر شما که بنده رو دعوت به منطق نموده بودید، جسارتا خودتون خیلی احساسی کامنتتون رو نوشتید .
    پاینده باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      حرفتو قبول دارم
      امنیت مهمترین پارامتر به حساب میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا