پورشه

نگاهی بر سری پورشه پانامرا در گذر چهار سال (قسمت دوم)

هر چند نمی توان روش های منحصر به فردِ پورشه را به طور کامل تایید کرد، اما هیچ کس جرئتِ در افتادن با نتایج خیره کننده این کمپانیِ بزرگ را ندارد. در طول بیش از شش دهه عمرِ پورشه، همواره این برند، راه های گوناگونی را برای رسیدن به اهدافِ خود آزمایش کرده است. از پروژه قابل تاملِ ساختِ یک سوپر کار مدرن با عنوان پورشه ۹۵۹ برای مسابقات رالی در اواخر دهه هشتاد تا تداومِ ۶۰ ساله ساختِ سری ۹۱۱ برای بازار دنیا.

در طول این سال ها، بار ها و بار ها پورشه برای ما ثابت کرده است” از میان تعددِ راه های رسیدن به مقصد، باید راهی را برگزید که در کنار رساندنِ شما به مقصد، باعث پیشرفت و رشدتان نیز باشد” پس سوالِ اساسی اینجاست که آیا نسل پانامرا، راه رسیدنِ پورشه به عصر جدیدِ تکنولوژی خودرو بوده است؟ آیا یک قرن بعد، خودرو های سری پانامرا در موزه پورشه، پشت تابلوهای طلایی رنگ” نقطه عطف کمپانی” خواهند درخشید؟ آیا پانامرا، گام بلندِ پورشه برای سلطه بر تکنولوژیِ قرن ۲۱ بوده است؟

اگر جواب تمام این سوالات مثبت باشد، به عنوان کارشناسان دنیای خودرو، محکوم خواهیم بود که تا به امروز، نگاهی سطحی و کلی نگر بر پانامرا داشته ایم.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche panamera S E-Hybrid 2013

بر همین اساس، امروز بر آن شدیم تا در یک سنت شکنی، نگاهمان را بر سه نسخه نهایی سری پانامرا مفهومی والاتر بخشیده و با قدمی جلوتر، کمپانیِ پورشه را از زاویه دیگری نظاره کنیم.

Porsche Panamera S E-Hybrid

بی تردید گام بلندِ بعدی در صنعت خودروسازی، الکترو – پویایی ( E-mobility ) خواهد بود. فاکتوری که پورشه از آن در نسخه porsche panamera S E-Hybrid به صورت کامل در قالب یک ارتباط شبکه بنده شده، برای ارائه یک کالبد هوشمند به رانندگی، بهره برده است. استفاده ماهرانه از این فناوری در پانامرا، با هدفِ عرضه یک سطح ممتاز از کاهش مصرف و افزایش کارایی، بیشتر خودروهای اسپرت دنیا را نیز خجالت زده خواهد کرد.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche panamera S E-Hybrid

یک تکنولوژی نوین از باطری و قدرت الکتریکی و شبکه ای پویا از ارتباط تمامِ بخش های سیستماتیکِ خودرو به وسیله راهکار های الکتریکی که، به طور کامل می تواند با شارژرِ جهانیِ پورشه ( AC ) و از طریق یک منبع خارجی شارژ شده و یک مسیر ۳۶ کیلومتری را پوشش دهد.اما اولین حرکت پورشه برای استفاده از این تکنولوژی به چه زمانی بر می گردد؟

سالیانِ سال است که پورشه خودروی اسپرت می سازد. و اعتراف می کنیم این کار را به بهترین نحوِ ممکن انجام می دهد. همواره در جنبشی هدفمند و با الهام گیری از راهکارهایی انگیزشی برای برداشتن گام هایِ رو به جلو، سریع تر شدن، پاک تر کردن، کمتر کردن مصرف و بهتر کردن محصولاتش، ورود به عرصه هایی ناشناخته از تکنولوژی، به ژنِ این کمپانی تبدیل شده است. به گونه ای که هر دوره و با تغییر اهداف و سیاست های کمپانی، مهندسین جوان تر با احترام به همین سنت، تمام ایده های ناب خود را در چنین بستری پرداخته و اجرا می کنند. پس با این اوصاف می توان ورود پورشه به فناوری نوین E-Mobility را عملکردی نرمال برایش قلمداد کرد.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche Panamera S Hybrid

اولین بار، استفاده پورشه از تکنولوژیِ هیبرید ( Hybrid ) به سال ۲۰۱۰ و به ساخت خودروی کاین اس ( cayenne S ) بر می گردد. زمانی که در کمال ناباوری، مهندسین این شرکت توانستند به صورت موازی در دوخط تولید مجزا، با استفاده از فناوری هیبرید در یک خط تولید و فناوری روتینِ پورشه در خط تولید دیگر، به خودروهایی با کاراییِ یکسان دست پیدا کنند. در حالی که بیشتر برندهای دیگر، قدم نخستِ این فناوری را بسیار ضعیف برداشته بودند.

در همان سال، در جریانِ اتوشویِ ژنو، ۹۱۸ اسپایدر نیز به جمع استفاده کنندگان از فناوری هیبرید پیوست و بعد ها با معرفی فناوری E-Hybrid در صنعت خودرو، پورشه با ساخت و عرضه نسخه panamera S E-Hybrid به طرز ماهرانه ای وارد این تکنولوژی شد.  (در آینده ای نزدیک مقاله کاملی در مورد فناوری E-mobility  که پورشه از آن بهره برده است، منتشر خواهیم کرد).

پورشه در کنار تکنولوژی الکترو – هیبرید برای ساخت این مدل، از یک گیربکسِ مدرن با هشت سطحِ سرعت ( eight-speed tiptronic S ) بهره برده است.  همچنین با استفاده از فنر های بادی و تجهیز آنها به مدیریت فعال سازی سیستمِ تعلیق( PASM ) در کنار بهره گیری از سیستم نوینِ کمک به هدایت خودرو بر اساس رکورد و آنالیزِ آنیِ سرعت، گام بلندی در جهت استفاده تمام عیار از تمامِ فناوری هایش در یک خط تولید خاص، برداشته است. اما بهتر است اندکی در مورد این امکانات بدانیم.

  • eight-speed tiptronic S

پورشه مدعی شده است، این تکنولوژی قادر است، از مصرف سوخت خودرو کاسته و بر میزانِ راحتی آن بیفزاید. اما چگونه؟ علت، سطح ممتازی از گستردگیِ تعدادِ سطوحِ سرعت در این گیربکس است. رانندگی در سطوح بالاترِ با رنجِ پایینِ سرعت، صدا و لرزش موتور را به مراتب کاهش می دهد. بنابراین شما به عنوان سرنشینِ خودروهایی با چنین قابلیتی، بی آنکه از علت مطلع باشید، سطح ممتازی از راحتی را تجربه خواهید کرد. دلیلِ کاهش مصرف نیز به کاهش دورِ حداکثر موتور با تقسیم سرعت به سطوح بیشتر بر می گردد. این گیربکس به طور زیرکانه ای می تواند با استیلِ رانندگی شما سازگار شده و شیفتِ سریعی بین سطوحش ارائه دهد. هر چند شما می توانید به صورت دستی نیز تعویض دنده را انجام دهید، اما پیشنهاد ما این است که به این تکنولوژیِ نابِ پورشه اعتماد کنید.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
eight-speed tiptronic S
  • Porsche active suspension management

PASM یا سیستم الکتریکیِ کنترل میزان تعدیلِ خودرو. این یک :/.(ابلیت نوین برای پورشه با هدف تنظیم پیوسته و فعالِ تعدیل نیرو برای هر یک از محورها در شرایط مختلف جاده ای است. به علاوه، با این قابلیت، سیستم تعلیق ۱۰ میلی متر کوتاه تر شده است. شما به عنوان راننده این خودرو می‌توانید این قابلیت را به صورت یکی از دو روش زیر استفاده کنید. Normal که تلفیقی از راحتی و کارایی است و sport که محکم‌تر از حالت اول عمل می‌کند و از فاکتور راحتی می‌کاهد. این تکنولوژی به چند سنسور الکترونیکی با هدف ثبت تمام حرکاتِ بدنه، در هنگام حرکت سریع، ترمز و حرکت در سطح جاده های ناهموار مجهز شده است که می‌توانند یک راهنمای خوب برای انتخاب حالت PASM خودروی شما باشند. در هنگام بهره گیری از پکیج ورزشی، سیستم تعلیق خودرو در یک حالت تعدیلِ سفت و سخت قرار می‌گیرد که PASM با تغییر سریع به یک رنج نرم‌تر و راحت‌تر، کیفیت برخورد بین تایرها و جاده را بهبود می‌بخشد و وقتی سطح جاده بهتر شد، PASM به صورت اتوماتیک به حالت اصلی خود باز می‌گردد. نتایج این مدیریت، محسوس هستند: حفظ ثبات رانندگی و هدایت، افزایش لذت در رانندگی و بهبود کارایی.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
axle with PASM tech
  • ۹ijhedg>Design

طراحی داخلی Porsche panamera S E-Hybrid بسیار شبیه به Porsche panamera S می باشد. در طراحی خارجی نیز وجه تمایز آنها، در استفاده این خودرو از دو لوگویِ e hybrid با پوششِ سبز رنگ، روی در های جلویی و قسمت عقب خودرو می باشد.



پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche panamera S E-Hybrid
  • کارایی Porsche panamera S E-Hybrid در رانندگی

یکی از قابلیت های ممتازِ Porsche panamera S E-Hybrid این است که، همزمان با یک خودروی الکترو – هیبریدی، یک خودروی پلاگین – هیبریدی نیز می باشد. با این مفهوم که می تواند به طور موازی، هم از موتور الکتریکی و هم از پیشرانه بنزینی بهره ببرد. باطری الکتریکی آن می تواند با ۳.۸ ساعت اتصال، از طریق یک سوکت به یک منبع خارجی شارژ شود. با بهره گیری از تکنولوژی لیتیوم – یون که اساس این باطری می باشد، ظرفیت آن به ۹.۴ کیلو وات رسیده است. باطری این خودرو دارای شش سال گارانتی معتبر می باشد و تعمیر آن در تمام نمایندگی های پورشه در دنیا رایگان صورت می گیرد.

پیشرانه ۳.۰ لیتری با شش سیلندر به عنوان قلب تپنده این خودرو به صورت انحصاری ۳۳۳ اسب بخار، قدرت برای خودرو به ارمغان می آورد. موتور الکتریکی نیز می تواند به تنهایی قدرتی معادل با ۹۵ اسب بخار عرضه کند. در حالت ترکیبی، انتظار می رود، Porsche panamera S E-Hybrid بتواند در دور موتورِ ۵۵۰۰ قدرتی معادل با ۴۱۶ اسب بخار ارائه دهد. در حین همکاریِ هر دو پیشرانه، این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۵.۵ ثانیه طی کند و مصرف سوخت آن نیز ۳.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و میزان آلایندگی اش ۷۱ گرم کربن دی اکسید در کیلومتر برآورد شده است.

طراحیِ سیستم ِ پیشرانه ایِ این خودرو،  به گونه ای صورت گرفته که در هنگام استارت، ابتدا موتور الکتریکی فعال می شود و تا زمانی که شما به عنوان راننده اش به سرعتی بیشتر از ۱۳۵ کیلومتر در ساعت و یا قدرتی فراتر از ۹۵ اسب بخار نیاز نداشته باشید، پیشرانه احتراقِ آن فعال نخواهد شد. هر چند قابلیتِ ممتاز دیگری توسط مهندسین پورشه برای دست کاری در حالت پیش فرضِ این فناوری پیش بینی شده است، به گونه ای که شما به عنوان راننده خودرو می توانید نیاز به فعال سازی موتور احتراق را روی کنسول مرکزیِ خودروتان با فاکتورهای دیگری تعریف نمایید.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
panamera S E-Hybrid

قابلیت منحصر بفردِ دیگری که روی سیستمِ پیشرانه ایِ این خودرو تعبیه شده، امکان شارژ باطری در سرازیری ها بوسیله کمک گرفتن از نیروی ممنتومِ وزن خودرو می باشد، به این صورت که با یک مهندسی معکوس روی موتور احتراق و نصب یک پروسه کارشناسی شده از تبدیل نیروی حرکتی به نیروی الکتریکی می توان در سرازیری ها علاوه بر خاموشی موقت موتور احتراق از آن به عنوان یک منبع شارژ برای باطری خودرو بهره برد.

 با وجود این قابلیت های گسترده و در نتیجه آن ها ایجاد یک شاهکار تمام نشدنی از همکاری پیشرانه های احتراق و سیستم الکترو – پویایی، می توان پورشه را به عنوانِ یکی از پیشتازان فناوری E-Mobility معرفی نمود.

Porsche Panamera GTS

در قسمت اولِ این مقاله، از تلفیقِ نا متعارفِ تجمل و کاراییِ ورزشی در سری پانامرا نوشتیم. همچنین اعتراف کردیم، تنها در پیچ و خمِ جاده  و مانور بین فرمان و پدال ها می توان به این حقیقت پی برد، که پورشه به طور ماهرانه ای، توانسته است به نسخه هایِ سریِ پانامرا، در کشاکشی بی حد و مرز، بین راحتی، کاراییِ دینامیکی و پتانسیلِ ورزشی، حیاتی دوباره ببخشد. هفت نسخه، با بی نهایت ویژگی منحصر بفرد، که با شناخت بیشترشان، به قدرت مثال زدنیِ پورشه در صنعت خودروسازی بیش از پیش ایمان می آوریم. یک سری کامل از ماهییتِ تلفیق، که با اندکی چربیدنِ فاکتورِ اسپورت در آن، Porsche panamera sport turismo عرضه گردید و با افزایش چاشنیِ لوکس بودن، Porsche panamera 4S ساخته شد.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
porsche pnamera GTS

در این میان Porsche Panamera GTS،  قهرمانِ تکرار نشدنیِ خودروهای تلفیقی پورشه خواهد بود. خودرویی که به بهترین صورتِ ممکن توانسته است، در کنار ظاهر لوکس خود، روح و کالبدِ اسپورتش را نیز را فراموش نکند. خودرویی که در ساخت آن، تمامِ فناوری های پورشه به گونه ای زیرکانه، در کنار یکدیگر مونتاژ شده اند تا GTS را به نمادی بارز از تلفیقِ هدفمند تبدیل سازند. با ما باشید تا نگاهی داشته باشیم بر روح و کالبد این خودرو.

پورشه پانامرا GTS، با دارا بودن یک موتور ۴.۸ لیتری با هشت سیلندر و پمپی کارا با قابلیت واکنش به نیاز موتور، جهتِ تزریق اکسیژن به محفظه احتراق، توانسته است، قدرتی معادل با ۴۴۰ اسب بخار ( ۳۲۴ کیلو وات ) و گشتاوری فراتر از ۵۲۰ نیوتن در متر، برای کارنامه تست این خودرو به ارمغان بیاورد. یک گیربکس دابل کلاچ ( PDK ) و هفت سرعته به همراه یک فناوری مدرن با عنوان مدیریتِ پویاییِ محورها ( PTM ) در کنار یک سیستم اگزوزِ هوشمند با قابلیت دست کاری در گازهای خروجی بخشی از قابلیت های منحصر به فرد این خودرو هستند که می خواهیم نگاهی به آن ها داشته باشیم.

  • PDK

 PDK  یک تکنولوژی مدرن می باشد که برای اولین بار در پورشه ۹۱۱ به کار برده شد. یک سیستم دابل کلاچ که با تلفیق چند فاکتور، جابجایی دنده‌ها و دستیابی به سطوح سرعت را در کمترین زمان ممکن حاصل می‌سازد. در حقیقت گیربکس PDK که فعلاً تحت انحصار پورشه بوده و فقط برای خودروهای این برند به کار می‌رود، دارای دو شفت تو در تو می‌باشد که در هنگام تعویض دنده و درگیری یکی از شفت ها، شفت دیگر فعال شده و فرصت ایجاد حفره دینامیکی را که علت اصلی تأخیر در سطح یابی سرعت، اتلاف وقت، تزریق آنی مقداری سوخت اضافی به موتور و افزایش آلایندگی است، به گیربکس نمی‌دهد.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
PDK tech

در کل PDK یک گیربکس مجهز به یک دنده عوض کن با ۷ ردیف است که ۱ تا ۶ برای حالت عادی و ردیف هفتم برای کنترل سرعت با هدف افزایش راحتی در رانندگی و کاهش میزان مصرف سوخت خودرو است. یکی دیگر از نتایج این گیربکس، وجود یک کلاچ اختصاصی برای هر سطح سرعت است که به واسطه شفت های جفت شده حاصل شده است.

  • PTM

Porsche Traction Management یا همان مدیریتِ پویاییِ محورها، یکی از تازه ترین تکنولوژی های پورشه محسوب می شود که به زیبایی هر چه تمام تر با بهره گیری از متود ها و ابزاری خاص بر روی نسخه های پانامرا ۴، پانامرا ۴S، پانامرا GTS و پانامرا Turbo نصب شده است.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche traction management

مدیریت مرکزیِ قابلیتِ PTM به یک اهرمِ الکترونیکی و کنترل شده که روی گیربکسِ خودرو نصب شده، بر میگردد. این وسیله قادر است، نیروی موتور را به وسیله کنترل دائمیِ وضعیت های مختلف در رانندگی، به صورت ماهرانه ای بین محور عقب و جلو، توزیع نماید. این کنترل ها، از قبل به تعریفِ حالت های بی شماری از رانندگی همراه با الگوریتم خاصی برای واکنش به آنها، مجهز شده اند که می توانند با عکس العمل به پیچ جاده، شتاب جانبی، زاویه فرمان و چندین وضعیت دیگر، بهترین راهکار برای رانندگیِ امن و آرامش بخش را انتخاب و به سیستم مدیریتِ مرکزی تزریق نمایند. تمام این ها به عنوان بخشی از Porsche stability management  یا همان مدیریت ثباتِ پورشه ( PSM )، یک اپتیمومِ کامل از پایداری و راحتی در رانندگی ارائه خواهند کرد.

  • کارایی Porsche Panamera GTS در رانندگی

همان گونه که پیش تر هم گفته شد، پانامرا GTS به یک موتور ۴.۸ لیتری و هشت سیلندر با ساختمانی فوق سبک از آلیاژی خاص از فولاد، تجهیز شده، که نتیجه ای فراتر از انتظار برای پورشه به ارمغان آورده است. طوریکه در دور موتورِ ۷۱۰۰ قدرتی معادل با ۴۴۰ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۵۲۰ نیوتن در متر ارائه می دهد. از دیگر امکانات خاص این خودرو در قلب خود، می توان به میل سوپاپ های بهینه سازی شده با هدف افزایش کاراییِ محفظه احتراق و فیلترهای اضافی و کوچک شده هوا اشاره کرد که، با ارائه قابلیتی نوین از نحوه مکشِ هوا، در دور موتور بالاتراز ۳۵۰۰ به طور اتوماتیک باز شده و امکان تنفس آرامی به موتور خودرو عرضه می کنند.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche Panamera GTS

با تمام این ها بر آورد شده است، این پیشرانه آراسته، که با هدف افزایش قابل توجه کاراییِ خودرو بر روی آن نصب شده، بتواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۴ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت طی کند، که مهر تاییدی بر افزایش قابلیت های مدل جدید Porsche panamera GTS بوده است.

Porsche Panamera Turbo

یک کاراییِ بی انتها، قدرتی مافوقِ تصور، سرعتی باور نکردنی و آمیزه ای توانمند از راحتی و سرگرمی. با این نگاه، اگر برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشسته اید، نفس عمیق بکشید و آرامش خودتان را حفظ کنید. مسافرت شگفت انگیزی پیش روی شماست.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche Panamera Turbo

پورشه پانامرا توربو، به یک پیشرانه ۴.۸ لیتری با هشت سیلندر و دو توربوشارژرِ داخلی با قدرتی فراتر از ۵۲۰ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۷۰۰ نیوتن در متر در دور موتور ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ مجهز شده است. رینگ های ۱۹ اینچی بر روی بخشِ راهبر خودرو، کار گذاشته شده اند و فضا را برای استفاده از یک سیستم ترمز حرفه ای به نام Red Brake Calipers و با قابلیت تبادل آنی گرما با محیط اطراف مهیا ساخته است. یک محفظه وسیع در قسمتِ جلویی خودرو،  با هدف کمک به ورودِ حجم انبوهی از هوا برای یاری رسانی به پروسه خنک سازی موتور، به همراه یک اسپویلر کارآمد جهت کمک به قابلیت آیرودینامیکی کالبد خودرو از دیگر امکانات Porsche Panamera Turbo می باشند.

در کنار این ها، پورشه از تمام فناوری های ممتاز خود همچون PDK ( گیربکس دابل کلاج )، PTM ( مدیریت پویاییِ محور های پورشه )، PASM ( مدیریت و کنترل میزان تعدیل خودرو به همراه استفاده از فنر های بادی)، PCM ( مدیریت ارتباطات تحتِ انحصار پورشه، همچون سیستم های ماهواره ای، امکانات گسترده و مدرن ضد سرقت و اپلیکیشن های قابل نصب روی کنسول مرکزی )، PSM ( مدیریت ثبات پورشه ) و انبوهی از ایده هایِ تازه خود را در کالبدِ پورشه پانامرا توربو دمیده است تا از آن تلفیقی مدرن بسازد در قالب آهن و تکنولوژی.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
Porsche Panamera Turbo interior

در طراحی داخلی خودرو نیز فضایی نو نوار شده حاکم است. ظاهرا پورشه سعی داشته است، کاراکتر هایی خاصی از طراحی داخلی را برای داغ کردن کشمکشِ بین فاکتور های ورزشی و ماهییتِ تجملی پانامرا به رخ رقیبانش بکشد. صندلی های الکترونیکی سرنشینان جلو با امکاناتی گسترده از قبیل کنترل راحتی، زاویه و اراتفاع از کف خودرو، که بسیاری از عملکردهایش به صورت اتوماتیک انجام می گیرد، به همراه سیستم های صوتی BOSE و Burmester که از فناوری های مدرن و انحصاری پورشه در زمینه آکوستیکِ فضای کابین می باشند، بخشی از این کاراکتر های نوینِ پورشه هستند که به زیباییِ و کاراییِ داخل کابین افزوده اند.

  • کارایی Porsche Panamera Turbo در رانندگی

پانامرا توربوی جدید با یک موتور ۴.۸ لیتری و هشت سیلندر، مجهز به تکنولوژی DFI ( سیستمِ تزریقِ مستقیم و هوشمند سوخت )، عملکرد VarioCam Plus ( استفاده از سوپاپ های جفت شده برای کنترل و تعدیلِ خروجی و ورودی محفظه احتراق )، خنک کننده مدرن با قابلیت شارژ بوسیله جریان هوا و ارائه یک کولر اختصاصی برای هر کدام از هشت سیلندر و فراتر از همه استفاده از دو توربوشارژرِ قدرتمند با امکان سازگاری با سیلندر های موتور و همکاریِ همزمان با آنها، اساسِ کاراییِ موتور پورشه پانامرا توربو می باشند.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
porsche panamera Turbo

تمام این ها در کنار هم، قدرتی معادل با ۵۲۰ اسب بخار ( ۳۸۲ کیلووات ) در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور ۷۰۰ نیوتن در متر را در دور موتور ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ برای پانامرا توربو به ارمغان آورده اند. همچنین بر آورد شده این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۴.۱ ثانیه و با حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت طی کند. ناگفته نماند، با فعال سازی پکیج ورزشیِ این خودرو که به وسیله یک دکمه مخصوص پیش بینی شده است، می توان سرعتِ بینِ ۰ تا ۱۰۰ را در ۳.۹ ثانیه پیمود.

پورشه پانامرا , عکس های پورشه پانامرا , بررسی فنی پورشه پانامرا , نقد پورشه پانامرا
five series of Porsche Panamera

در این مقاله، تمام سعی ما این بود که نگاهی فراتر بر نسلِ ممتازِ پانامرا داشته باشیم. اما هنوز هم ناگفته های فراوانی در مورد این شاهکارِ پورشه وجود خواهد داشت. انبوهی از تکنولوژی های ناشناخته که برای فهم آن ها باید مرزهای دانسته هایمان را بشکافیم و بر گوشه کنارِ انحصار پورشه سرک بکشیم تا درکی عمیق تر از ژن این خودروساز بزرگ آلمانی بدست بیاوریم. امید است، این نگاره، گامی مفید بوده باشد، در جهت شناخت هرچه بهتر این سطح از تکنولوژیِ پورشه که به زعم ما، روزنه ورود به عصر مدرن در دنیای خودروسازی خواهد بود.

»» نگاهی بر سری پورشه پانامرا در گذر چهار سال (قسمت اول)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی لیواری

علی لیواری، ژورنالیست دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. لیوه

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پورشه بزودی با مهندسی خارقالعاده سلطان کمپانی‌های خودرو سازی دنیا خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      شاید ………………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        مثل اینکه باید گوش زد کنم در حال حاضرپورشه پیشرفته ترین برند اتومبیل دنیاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      بله بزودی در 2 قرن آینده تازه شاید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. km

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شتاب پانامرا توربو فوق العادست، فیسلیفتش خیلی بهتر از قبله، هایبرید هم بهش میاد. بی صبرانه منتظر نسل جدیدشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PEUGEOT

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    وای چقدر خوشگله
    اصلا از همه نظر عالیه
    مدل قبلش عالی بود که دوباره پورشه عالی ترش کرد.
    خیلی از مدل پانامرا خوشم میاد.
    P E U G E O T

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (291 ديدگاه)

      منم خیلی ازش خوشم میاد ولی نمیدونم چرا جرمی کلارکسون و تمش ازش بدشون میاد. بالاخره اونا استادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        خیلی سادست چون اون انگلیسیه و انگلیسی ها از هرچیزی که ازشون بهتره بدشون میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. PEUGEOT

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (999 ديدگاه)

        توفیقی اولین باره که یه حرف حسابی ازت میشنوم.
        واقعا جرمی خر کیه
        این انگلیسی ها فقط بلدن مسخره کنن.
        یک بار نشد اینا توی برنامه تخت گاز از ماشینای انگلیسی بد بگن. خیلی ازشون بدم میاد. خیلی مغرور و خودپرست هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا بعضیا الکی این جرمی رو بزرگ کردن!!! یه نفر به من بگه آخه مگه چیکار کرده؟؟؟؟!!!! بغیر از اینکه ماشینها رو تست میکنه چه کار دیگه ای بلده؟؟!! مهندسه! کارشناس فنیه؟! فقط یک نویسنده ست و بس! درضمن این انگلیسی ها خیلی زیرک تر ازین حرفان!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          کجا زیرکن اونا واسه ایرانی ها زیرک هستن در مقابل آلمانی ها دلقکی بیش نیستن آلمانها هم اونارو میبیننو میخندن به ریششون چون در طول تاریخ هیچوقت نتونستن رو درو در هیچ زمینه ای پیروز بشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بله مهندسه(دکترای ریاضی داره) در ضمن اون مجبوره از ماشین های کشور خودشون حمایت کنه. یه برنامه داشتن که میگفت من به شخصه قبول دارم که صنعت اتومبیل انگلستان نسبت به دیگر کشور ها افتضاحه. در قدیم انگلستان صنعت پیشرفته ای در اتومبیل داشته ولی الان نه تقریبا هیچ

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. towncar

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        انگیلیسین دیگه فقط بلد خودشون بزرگ جلوه بدن هیچی هم نیستن
        ماشیناشونم چند برابر قیمت بندازن به مردمم

        آخه وقتی بنز اس هست باامکانات بیشتر چرا ادم باید بنتلی و رولزرویس بخره با قیمت چند برابر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ببین اینا چطوری تلاش میکنن که مردمشون راحت باشن و خیلی آسون از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنن ایران هم هنوز داره از تکنولوژی۴۰سال پیش استفاده میکنه قیمت خودرو های خارجی هم ۱۰برابر میکنه خب این یعنی چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. towncar

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      چون روپای خودشونن یا تلاش میکنن مشتری جذب میکنن یا از بین میرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فواد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (291 ديدگاه)

    تو سری ماشینای هیبریدی/الکتریکی بنز SLS رو میپسندم که سری SLS Black رو قورتید. منبع: Topgear season 20

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فواد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (291 ديدگاه)

    چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    پورشه رو با هیچ شرکت دیگه ای عوض نمیکنم! تو هر سگمنت ! تبلور مهندسی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      میبینی محسن جان چه گرفتاری شدیم اون از پست قبلی پانامرا اینم ازاین میبینی چیرو با چی مقایسه میکنن بخدا آدم میمونه چی بگه آخه nismo چه دخلی با پانامرا داره؟!!!!!!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        مهران جان اصلا سگمنت و هدف ماشین و امکانات و وزن ماشین و … همه اینها به کنار!
        جالب اینجاست واسه شتاب nismo یه عددی میگن که خود نیسان همچین ادعایی نکرده! :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. زیگما

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بحث طراحی این خودرو رو به کنار بگذاریم بقیه چیز هاش شماره یک هست.
    معنی برتر بودن را با پورشه احساس کنید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      نشد دیگه ، توی شتاب خودشو بکشه هم به پای GTR NISMO نمیرسه ، 3.8 ثانیه ی پانامرا توربو کجا ، 2.5 ثانیه ی GTR NISMO کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        محسن می بینی گبر چه کسایی افتادیم؟سدان لوکس چهار درب کشیده با ده برابر امکانات جی تی آر رو با جی تی آر مقایسه میکنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          فعلا که هر دوتاشون از لحاظ قدرت موتور و قیمت تقریبا یکسانند پس میشه مقایشون کرد ، در ضمن شما گفتی بجز طراحی تو بقیه ی چیز ها شماره یکه ، دیدی که تو شتاب به گرد پای GTR NISMO نمیرسه ، همینطور تو قدرت موتور ، با وجود اینکه قیمتش کمی بیشتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آقا زیگما در ضمن GTR NISMO از لحاظ آپشنی چیزی کم و کسر نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        اول جواب زیگما رو بده!

        بعدشم شما همینجوری میگی شتاب 2.5!!! همچین شتابی به صورت رسمی گفته نشده! اگر میگید شده، مدرک معتبر لطفا!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          منبع : مجله کلکسیون خودرو های خاص 7 گروه GSM

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          برادر من، آخه مجله کلکسون هم شد منبع ؟؟؟!!!
          آخه این چه شتابی هست که خود نیسان ازش بی خبره؟؟!! :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        درسته GTR Nismoماشین پرسرعتیه و تو شتاب هاش همیشه موفق بود

        ولی هیچ وقت از نظر رفاه و امکانات و تجهیزات به ماشین های آلمانی نمی رسه.

        اصلا آلمان کجا ژاپن کجا!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          عزیز من ،محمد جان نیسمو قدرتش 600اسب بخار هست و همه جی در شتاب صفر تا صد مشخص نمى شه . شما داری یه ماشین جهاردر رو بایه ماشین کورسی مقایسه می کنی!!!!!!!قیاست کاملا اشتباه است!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. saeid lambo

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          یه سوال خارج از موضوع:چرا تعداد دیدگاه های همه همیشه ثابته.مثلا محسن محمد یا سینا.چراااااااااا……

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          محسن سایت جدید پورشه رو خیلی دوستت دارم♥♥♥
          برادر من.پانامرا نزدیک دو تن وزنشه! باز شما بیا و با جی تی ار مقایسش کن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. 50-GTR

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (493 ديدگاه)

          nissan 1700 kg—–در کل شما ها هیچوقت نمی تونید با ژآپن در بیفتید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Erfan

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          عزیزان بهتر نیست gtr رو با 911 پورشه مقایسه کنید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. محمد

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        شما ماشین تیونینگ شده رو با پورشه ی تولید انبوه مقایسه میکنی واشتباهه. خوبه منم کلیپ یه لنسر 1100 اسب بخاری بذارم و تا گفتی نیسان هی بزنم تو ذوقت؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. saied

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی ماشینه خوبیه !!!! اول ها که وارد ایران شد رقیب خوبی واسه مرسدس اس ۵۰۰ شده بود :) ولی علان فکر کنم تکنلوژی S از این خیلی جلوتر باشه !!!!!!!
    ولی من خودم پانامرا رو بیشتر قبول دارم !!!!
    میدونم دوستان میگن که اینا تو یه ردیف نیستن . ولی خوب تو ایران این دوتا باهم مقایسه میشدن . چون ماشین لوکس تو ایران ( البته تا زمان ورود مازراتی ) این دوتا بودن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. saied

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مقاله ی خیلی خوبی بود :) دست نویسنده درد نکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    هر دو شون عالین

    هم توربو اس و هم هیبرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ماهان

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما کی دیدی یه انگلیسی از یه آلمانی تعریف بکنه که کلارسون دومیش باشه
    نظراتشون اصلا بی طرفانه نیست شنونده باید عاقل باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امید

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    گاهی اوقات مقایسه کردن یک خودرو با یک خودرو، توهین است.
    من به شخصه هیچ وقت ماشین های پورشه را با هیچ ماشینی مقایسه نمی کنم.
    این مهندس های پورشه واقعا نیاز مشتری را براورده نمی کنند بلکه به مشتری در عمل نشون میدن که لیاقت داشتن چه امکانات و کیفیتی رو داره.
    پورشه در عمل مرز دانش در مهندسی خودرو را مشخص می کند.
    ای کاش ما هم می تونستیم یک محصولی تولید کنیم که بتونیم بهش افتخار کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. carbonado aventador

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    جقدر زیاد بود ، حصوله أم سر رفت!!!!!!!انصافا من خیلی دوستش دارم ، واقعا ماشین موفقی هست!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Saied

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پرچم بالاست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    درسته قیافه ماشینای سری پانامرا مثل همدیگن. ولی اونا تو کارشون واردن و ماشیناشون مثل بنتلی و رولز رویس می مونه… از کیفیت بالایی برخوردارن و تازه بااصالته و تاریخچش خیلی قدیمی و میشه بهش اعتماد کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امید

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    کارشون حرف نداره واقعا انسان هستن به امید نابودی سایپا و ایرانخودرو دو سرطان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ☆☆☆ به نام یزدان پاک ☆☆☆
    بنظر با این قیمتی که داره میشه خودروی بهتری رو انتخاب کرد ، برای مثال نیسان GTR NISMO با قدرت 592 اسب بخار و گشتاور 652 نیوتن بر متر و شتاب باور نکردنی 2.5 ثانیه پانامرا توربو رو قورت میده ؛ باور کنید نیسان GTR NISMO ازش سر تره ، با موتور 3.8 لیتری خورجینی و توربو های دوقولو و دارای لانچ کنترل بسیار قدرتمند 9 حالته که یکی از لانچ کنترل ها در دنیاست … GTR NISMO با این قیمت کمش نسب به رقبا تونسته تمام مدل های لامبورگینی ، تمام مدل های فراری بجز FXX و تمامی مدل های پورشه و تمامی مدل های شورولت کوروت رو شکست بده ؛ دیگه چی می خوان با این رنج قیمت تولید کنن که به گرد پاش برسه؟؟؟
    ((( تویوتا بزرگ ترین ، سبز ترین ، کم استهلاک ترین و با ارزش ترین برند خودرو سازی در دنیا ، دارای رکورد سریع ترین دریفت و سریع ترین خودروی الکتریکی در دنیا )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      یه جا بکو که نیسان آونتادور رو برده باشه(به شرط أین که تقویتی نباشه)نیسانت در مقابل آونتادور و f12و اسبشاله
      هیجی نیست!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. carbonado aventador

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        وقتی می بینی یه ماشینی 450000دلار قیمتشه ، در واقع بول تکنولوزی و زحمات مهندس هاش رو دریافت می کنه . یعنی مطمئن باش که اکر مهندس های نیسان تلاش بیشتری نسبت به لامبو و فراری کرده باشند،شک نکنید که قیمتش بیشتر از أین ماشین ها می کردند که در اون موقع دیکه فروش نمى رفت!!!!!!!محمد حسین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      آقا محمد گل ببین بزار روشنت کنم دوست من اولا تو داری کلاس خودرو ها رو اشتباه میگیری پانامرا یک ماشین سدان خانوادگیه. شرکت خودرو ساز این ماشین رو با پلتفرم و سیاست یک سدان طراحی کرده و ساخته نه سوپر اسپرت پس مقایسه ی نیسمو با این کاملا غلطه دوما نیسمو هنوز تولیدنشده واطلاعات کامل وموثقی ازش در دست نیست واین که شما میگی تمام مدل های پورشه رو شکست داده دروغ بزرگیه تو میتونی زمان پورشه 918 رو با نیسمو در پیست نبرینگ مقایسه کنی راستی gtr تنها ماشین اسپرت و سوپر اسپرت نیسان هستش که تمام تمرکز کمپانی نیسان برای بهبود این ماشین صرف میشه از طرفی پورشه 18 ماشین اسپرت و سوپر اسپرت داره که همشون رو در سطح عالی تولید میکنه که کار خیلی بزرگیه. در ضمن دوست من از ضریب کمپرس توربو شارزر های نیسمو و مصرف سوختش خبر داری؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. فقط BMW

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    هر جور حساب کنی بی ام و خیلی می تونه از پورشه سر تر باشه به شرطی که یه خورده رو اسپرت کردن و افزایش آپشن هاش کار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      هرچند دوست ندارم با طرفداران عزیز BMW بحثی داشته باشم! اما این حرف شما به قدری تند بود که مجبورم کرد!
      خب میشه بفرمایید چطور حساب کردین که BMW خیلی از پورشه سرتره ؟؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط BMW

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (85 ديدگاه)

        ببین دوست عزیز برای مثال یه نگاه پورشه کاین توربو اس کن یه نگا به بی ام و ایکس 6 ام درسته که پورشه کاین از نظر سرعت سر تر از ایکس 6 هستش اما از نظر قدرت موتور کدوم سرتره حالا از نظر قیمت تو بازار چه جوره؟؟؟درسته که پورشه بین برندهای آئودی و بنز و بی ام و از همه سر تره،اما بی ام و همیشه سعیش رو استاندار بودن ماشین بوده و استاندارد بودن قیمت، به همین خاطر نمیوتنه در حد پورشه اسپرت کنه یا آپشن بزاره ولی قدرت اینو داره که از پورشه هم سر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          بهتر بود برای مقایسه سراغ قدرت نمیرفتی!
          اولا که قویترینX6 که مدلX6 M 2014 هست قدرتش 555 اسب بخار هست و کاین توربوS قدرتش 550 اسب! پس نمیشه بگید از نظر قدرت سرتره! ضمن اینکه مقایسه شما از پایه و اساس مشکل داره، آخه برادرمن! کدوم آدمی X6 رو با کاین مقایسه میکنه؟؟؟!!! رقیب کاین X5 هست و نه X6 !
          اما اینکه میفرمایید BMW همیشه سعیش رو استاندارد بودن ماشین بوده! خب یعنی میخواید بگید مثلا محصولات پورشه غیر استاندارده؟؟؟!!! (که حرف خنده داری بنظر میرسه!)
          اما درمورد قیمت! حتما میدونید تو بازارهای جهانی مثل ایران نیست که مردم مجبور باشن فقط از یکی دو شرکت خرید کنند! پس همه شرکتها سعیشون بر این هست که ضمن حفظ کیفیت، قیمت رو هم تا جای ممکن پایین بیارن! کاری که هم BMW،هم بنز و هم پورشه و … انجام میدن! از طرفی پورشه شرکتی مثل رولزرویس نیست که بگید پول اضافی بابت فوق لوکس بودن و یا دست ساز بودن و یا انگلیسی بودنش رو داره میگیره! پس مطمئن باشید وقتی کاین توربوS به اندازه ” 52 هزار دلار ” !!! از X6 M گرونتره! نمیتونه بی دلیل باشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ☆☆☆ بنام یزدان پاک ☆☆☆
    به نظر من رقیبش NISSAN GTR NISMO ، ازش سر تره ؛ دلایل زیادی برای این حرف وجود داره :
    1 – قیمت کمتر GTR NISMO
    2 – شتاب عالی 0 تا 100 ، 2.5 ثانیه GTR NISMO
    3 – قدرت موتور بالای 592 اسب بخاری GTR NISMO
    4 – حجم موتور کمتر (3.8 لیتر) نسبت به پانامرا توربو
    5 – لانچ کنترل بسیار قدرتمند 9 حالته GTR NISMO
    6 – استفاده از سیستم تعلیق فوق العاده Bilstein
    پانامرا حرفی واسه گفتن جلوی این خودرو نداره ؛ خودروی GTR NISMO تونسته تمام مدل های لامبورگینی ، فراری ( بجز FXX ) ، پورشه و شورولت کوروت … فقط و فقط ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      داداش سر صبحی […]

      کجای نیسان با فراری و لامبور شباهت داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      دیگه از تو انتظار نداشتم!
      تو دو سوپر اسپرت ایتالیایی(اروپایی)رو با سوپر اسپرت ژاپنی(آسیایی) مقایسه می کنی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. carbonado aventador

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        یه مورد رو نام ببر که نیسان آونتادور رو برده باشه (به شرط اینکه دست کاری نشده باشه)بعدش من ماشینی مثل سستوالمنتو رو به نیسمو ترجیح می دم که شتابش ثابت شده ، تازه اینی که می فرمایید ثابت نشده ، تو خود بدال نوشته!!!!!!!با دم لامبو و فری بازی نکن که ………!!!!!!!!محمد حسین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (615 ديدگاه)

          بسمه تعالی

          محمد حسین فری اسم دوستته؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          سوای پرستیژ و هنر شرکت هایی مثل فراری و لامبو و پورشه که معیار صنعت اسپرت ماشین هستند و هیچ فردی عملکرد اینهارو منکر نمیشه و همیشه الگوی این صنعت بودند اما گاهی محصولاتی پیدا میشن که میتونند در عملکرد پابه پای این اسطوره ها حرکت کنند و در بعضی مواقع برنده!
          این هم لینک 100 تا از بهترین رکورهای پیست مرجع نوربرگ رینگ که میتونه نشان بده کدام خودروها با فن آوری های خودشون چه عملکردی رو به جای میزارند:
          http://nurburgringlaptimes.com/lap-times/lap-times-top-100/
          همانطور که مشاهده میکنید gtr نیسمو یا حتی نسخه های قبلی gtr براحتی تونستند این پیست رو در زمان کمتری نسبت به انواع فراری و لامبو و پورشه طی کنند هرچند به عقیده ی دوستان تکنولوژی سایرین رو نداره! فکر کنم اگر gtr از تکنولوژی های روز برخوردار بود زمانی رو ثبت میکرد که سالهای سال آرزوی سایرین میشد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          آقا بهزاد عزیز پورشه درسال1983 در این پیست رکورد تاریخی توجه کن تاریخیه6:11 توسط 956 porsche رو ثبت کرده بود که بهترین زمان در تاریخ این پیست به حساب میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          بهزاد جان همون طور که خودت دیدی تو این پیست فعلا 918 ازهمه سرتره! در ضمن شما این رو هم به حساب بیارید که اون رکوردهای 911 مربوط به نسل قدیم 911 هست و نسل جدید هنوز تو این پیست رکوردی به جا نگذاشته! همینطور 458اسپشاله و بعضی های دیگه هنوز تو این پیست زمان گیری نشدن! البته همینکه GTR تا این حد تونسته بیاد بالا قابل تحسینه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        پدال یه جوری سانسور میکنی که انگار فحش دادم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          مهران جان گرامی 956 که خودرو خیابانی نیست و مخصوص مسابقات لمانز و… ساخته شده و قیاس اون با ماشین های خیابانی درست نیست چه بسا اگر یک خودرو لمانز آئودی یا فرمول 1 رو بزاریم تو این پیست حتما رکورد رو جابه جا میکنند.
          محسن جان 918 یک سوپراسپرت تمام عیاره و بیراه نیست اگر بگیم فعلا 2,3 تا رقیب براش تو میدان نیست و انصافا یک شاهکار هنری حساب میشه و حسابش از خودروهای اسپرت بازار جداست.
          دوست گرامی سوای این اعداد و ارقام که برای بعضی کاربران معیار حساب میشه بنده و شما و خیلی دیگه از رفقا میدونیم که فاکتورهای زیادی هستند که باعث علاقه مندی و منحصر به فرد بودنشون بین خریداران میشه و 458 و 911 و گالاردو و… از این دست خودروها هستند و لذتی که در راندن اونها هست بدون شک در خودروهای سریعتر بازار وجود نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      آقا محمد طرز تفکرت اشتباه چون اگه اینجوری باشه من Ariel Atom V8 و
      Ariel Atom 700 DDMWorks رو از همه بیشتر قبول دارم چون با حجم فقط 3لیتر شتابشون 2.3 هستش ودر زمان خیلی کمتر از نیسمو به سرعت 200 کیلومتر میرسند در ضمن قیمت خیلی کمتری دارندآقامحمد من این مثال رو مطرح کردم که خودت بفهمی که مقایست اشتباه
      در ضمن کامنت قبلیه منو بخونی منظورمو میفهمی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      فقط محو این مقایسه هام!
      GTR…لامبورگینی…فراری…کوروت…پانامرا !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. carbonado aventador

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        تازه اونم آونتادور ، یکی نیست بکه که بسر خوب هر وقت نیسان 458رو برد بعد بیا برأی آونتادور کری بخون!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      پسر خوب اولا این ماشینی که شما می گی توسط شرکت Williams تیون شده و مقایسه ی این ماشین تیون شده حتی بایه کوپه کارخونه ای اشتباه و این شتاب به کمک کاهش وزن و افریش قدرت محقق شده است که همین کاهش وزن می تونه از یک طراحی که وزنش یه جیز تعریف شده است می تونه هندینگ و لذت سواری رو پایین بیاره

      (پرچم بالاست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. 50-GTR

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (493 ديدگاه)

      وقتی اسم GTR میاد تمام سوپر اسپرتا وحشت میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    عزیز من بی ام و ماشین محبوب و جزءبهترین های دنیاست ولی پورشه از بی ام و بهتره.

    خواهش میکنم از رو احساسات تصمیم نگیرید،یکم منطق داشته باشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. javad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    میدونستین لنت ترمز این ماشین 10.000.000تومان قیمت داره!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رامتین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    پانامرا واقعا باکیفیت و زیباست و در بین خودروسازهای وطنیش،بنظرbmw با ارائه سری6 یا 7 میتونه براحتی رقابت کنه و اصولا bmw طرحهای زیباتری را ارائه میکنه. پس میشه گفت در خود آلمان کاملا بازار رقابتی در سدانهای GT وجود داره ولی در خارج از آلمان، بنظرم اتومبیلی مثه Maserati Ghibli (دقیقا در حد و اندازه فیزیکی برابر با پانامرا توربو و همچنین از نظر فنی) با موتورهای ایتالیایی (با همکاری فراری) و زیبایی چشم نواز (و البته قیمت کمی بیشتر) میتونه از پانامرا برتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      مازراتی شاید کمی لوکس تر باشه اما مطمئن باش از لحاظ فنی به پورشه نمیرسه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مجتبی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    میخواستم 1 جمله از دکتر شریعتی بنویسم،ولی احساس کردم اینجا بحث ماشینه،نه فلسفه…بگذریم
    از کمپانی که اولین خودرو ساخته شده توسط بنیانگذارش تو سن22سالگی اونم 116 سال پیش؛الکتریکی بوده،کمتر از این نمیشه انتظار داشت…
    فک میکنم جالب ترین مدل در بین اینا پورشه پانامرا توربو بود(از نظر خودم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علي اقا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    بسیار زیباست. من یه بار سوارش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. saied

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مزراتی رو نباید با پورشه مقایسه کرد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ALi.sd

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مگه حرفی هم برای گفتن گذاشته که انقد کامنت گذاشتین ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. mohammad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پورشه بیشتراز هر چیز باید رو صدای اگزوزش کار کنه.همه چیزش عالیه جز
    صدای اگزوزش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    خیلی عالی بود .

    ولی وقتی ادم این کامنت های متعصبانه را میبینه به خودش امیدوار میشه .

    مقایسه ی پانامرا با نیسان جی تی ار ؟>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا