پورشه

10 سوپراسپرتی که پورشه تایکان توربو S از آن‌ها سریع‌تر است

سرانجام پورشه تایکان رسماً رونمایی شد. پورشه اطلاعات زیادی از این سدان تمام الکتریکی منتشر کرده که یکی از آن‌ها شتاب است. نسخهٔ پرچم‌دار تایکان که توربو S نام دارد ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ بنابراین با در نظر گرفتن این اعداد قصد داریم ببینیم شتاب اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه در مقایسه با انواع مختلفی از سوپراسپرت‌های مدرن چگونه است. البته این لیست شامل همهٔ سوپراسپرت‌هایی نمی‌شود که تایکان توربو S در یک خط مستقیم می‌تواند آن‌ها را مغلوب کند بلکه این‌ها صرفاً چند نمونهٔ جذاب برای نشان دادن توانایی پورشه هستند.

 

۱۰- شورلت کوروت

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۲.۹ ثانیه

شورلت هنوز شتاب رسمی نسل جدید کوروت را اعلام نکرده اما تأیید کرده است که این خودرو در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. علاوه بر این، افشای کتابچهٔ مهندسی کوروت نیز شتاب ۲.۹ ثانیه را نشان داده است؛ بنابراین کوروت جدید که به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۹۵ اسب بخار قدرت مجهز است، در شتاب صفر تا ۹۶ در پس تایکان قرار می‌گیرد.

 

۹- آکورا NSX

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۲.۹ ثانیه

طبق اعلام آکورا، سوپراسپرت هیبریدی NSX می‌تواند ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که سه‌دهم ثانیه کُندتر از تایکان توربو S است. البته NSX با قیمت ۱۵۷ هزار دلار، تنها خودروی این لیست است که قیمت کمتری نسبت به سدان تمام الکتریکی ۱۸۸ هزار دلاری پورشه دارد.

 

۸- فراری ۸۱۲ سوپرفست

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۲.۹ ثانیه

این سوپرکار موتور جلوی فراری به یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی مجهز است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. هرچند قدرت ۸۱۲ از تایکان توربو S بیشتر است اما در شتاب صفرتاصد حریف سدان تمام الکتریکی پورشه نمی‌شود. این سوپراسپرت ایتالیایی همچنین با قیمت ۳۱۵ هزار دلاری، به میزان قابل‌توجهی از تایکان توربو S گران‌تر است.

 

۷- لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۲.۹ ثانیه

با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 که ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته ظرف ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. علاوه بر این، اوراکان با قیمت ۲۷۴ هزار دلاری، نزدیک به صد هزار دلار از تایکان توربو S با قیمت ۱۸۸ هزار دلار گران‌تر است.

 

۶- فراری F8 تریبوتو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۲.۹ ثانیه

فراری F8 تریبوتو جایگزین جدید ۴۸۸ GTB محسوب می‌شود. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 با ۷۲۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و می‌تواند ظرف ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. F8 برخی از عناصر ظاهری خود را از مدل‌های کلاسیک فراری مثل ۳۰۸ و F40 قرض گرفته است اما این سوپراسپرت جدید در شتاب هنوز هم حریف تایکان نمی‌شود.

 

۵- مک‌لارن ۶۰۰LT

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۲.۹ ثانیه

مک‌لارن از نام LT که مخفف کلمهٔ لانگ‌تیل است برای مدل‌هایی استفاده می‌کند که چیز خاصی هستند. ۶۰۰LT بر اساس ۵۷۰S ساخته شده اما قدرت بیشتری معادل ۶۰۰ اسب بخار و همین‌طور وزن کمتری دارد. این ویژگی‌ها موجب شده ۶۰۰LT بتواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که به میزان قابل‌توجهی از زمان ۳.۲ ثانیه‌ای ۵۷۰S سریع‌تر است.

 

۴- لامبورگینی اونتادور SVJ

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۲.۸ ثانیه

لامبورگینی اونتادور SVJ برادر بزرگ‌تر اوراکان پرفورمانته است که بر پیست تمرکز داشته و یک نیروگاه V12 را در سینهٔ خود پنهان کرده است. این موتور ۶.۵ لیتری که ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد، می‌تواند SVJ را در ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. قیمت این ماشین هم از ۵۱۷ هزار دلار شروع می‌شود که تقریباً سه برابر تایکان توربو S است.

 

۳- مک‌لارن ۷۲۰S

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۲.۸ ثانیه

مک‌لارن ۷۲۰S برای اینکه ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. البته نسخهٔ حتی سریع‌تری از این خودرو هم با نام ۷۵۰LT در راه است که گفته می‌شود نیروی موتور ۴ لیتری آن به ۷۵۰ اسب بخار افزایش یافته است. علاوه بر این، کاهش وزن نیز به شتاب بهتر این نسخهٔ جدید کمک خواهد کرد.

 

۲- مک‌لارن سنا

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۲.۸ ثانیه

مک‌لارن سنا در پیست‌ها واقعاً یک ستاره است اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۸ ثانیه، هنوز هم کمی از تایکان توربو S کُندتر است. البته سنا در سرعت‌های بالاتر به یک موشک تبدیل می‌شود زیرا درحالی‌که پورشه حداکثر سرعت تایکان را روی ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است اما هایپرکار مک‌لارن می‌تواند به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 

۱- پورشه ۹۱۱ GT2 RS

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۲.۷ ثانیه

GT2 RS نسخهٔ نهایی از نسل ۹۹۱ پورشه ۹۱۱ محسوب می‌شود. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این خودرو خروجی چشمگیری برابر با ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد و با سفارش پکیج وایساخ نزدیک به ۲۰ کیلوگرم از وزن آن کاسته می‌شود. بااین‌حال GT2 RS هنوز هم در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با تنها یک‌دهم ثانیه اختلاف در پس تایکان توربو S قرار می‌گیرد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    بعید میدونم بتونه مکلارن 720 رو بگیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اینجا بحث شتاب اولیه هستش اونم روی کاغذ. والا مکلارن سنا یا مکلارن 720 و یا پورشه 911GT2 و یا لامبورگینی هوراکان پرفومانته خیلی سریع ترن!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      شتاب هوراکان پرفورمانته ۲.۶ و شتاب اونتادور 2012 هستش ۲.۸ ثانیه ،یعنی svj هرچی باشه از نسخه اول سریعتر هستش.

      اینایی که گفتین فقط اعداد و ارقام روی کاغذ هستن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه تایکان در رنگ سفیدش واقعا زیباست.اگه پورشه پانامرا دقیقا همین شکلی بود. ویا اگه واسه پورشه تایکان هم یه موتور مثل پانامرا توربوS قرار میدادن یکی از بهترین سدان های دنیا میشد!!!!!
    هرچند الانشم با موتور برقی لذت بالایی دادره چون چندین تست ازش دیدم که هندلینگ خیلی خوبی در پیچ ها داشت.
    درهرصورت من موتورهای بنزینی رو دوست دارم اما خوبه که خودروسازان یکی دو محصول برقی هم داشته باشن.اما فعلا به نظر منکه پورشه تایکان بهترین خودروی الکتریکی دنیاست!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    و جالب اینجاست که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر model S p100d سال ۲۰۱۶ هم ۲/۴ ثانیه هست که البته ۲/۲۹ هم داشته…!!!!!
    .
    یعنی خود تایکان توربو اِس ۰/۲ ثانیه کند تر از رقیب سه ساله اش هست….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (56 ديدگاه)

      جالبیش اینجاست که تسلاs یه ماشین خانوادگی ست و این ماشین ها همگی سوپر اسپورت هستند

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        دقیقا….
        شگفتی شتاب و قدرت درگ model S را جهان در سال ۲۰۱۷ و در درگ هفتم MotorTrend دید با کوارتر مایل ۱۰/۵ ثانیه…!!!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. همایون

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (43 ديدگاه)

          تسلا عادت داره همیشه دنیای خودرو رو شوکه کنه
          مدل s یا مدل 3 اونقدر در 2 سال اخیر در زمینه درگ و شتاب عالی عمل کردن که واقعا جای تعجب داره
          مثالش درگ معروف تسلا با 3 سدان پرفورمنس المانی بود که سایت معتبر carwow انجام داد و تسلا اول شد
          یا درگ تسلا با پورشهgt2 911 که بازم تسلا پیروز شد و نیکو روزبرگ هم در اون درگ حضور داشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          آقا همایون چند درگ برات بگم که تسلا3 پرفومنس از رقباش شکست خورد؟؟؟؟؟
          مجله TFL CAR درگ تسلا 3 و ب ام و M850 که M850 پیروز شد ودرگ دوم درگ تسلا3 بود با ب ام و M2 که دوبار تکرار شد که بار اول M2 پیروز شد و بار دوم تسلا 3!!!!
          درگ CARWOW بین تسلا3 و مرسدس E63S و ب ام و M850 که پیروز مسابقه درگ مرسدس E63 و جایگاه دوم M850 ودر جایگاه آخر تسلا3. در درگ رولینگ بازهم جایگاه اول E63 و جایگاه دوم M850 و درجایگاه آخر تسلا3 پرفومنس!!!

          درگ مجله auto magazin بین تسلا 3 و مرسدس E63 و جیپ SRT که جایگاه اول بااختلاف E63 و جایگاه دوم تسلا3 و جایگاه آخر SRT!!!!
          درگ مجله CARWOW بین ب ام وM3 معمولی و آئودی RS4 و تسلا3 که پیروز درگ تسلا3 وجایگاه دوم RS4 و جایگاه سوم M3 معمولی.اما پیروز درگ رولینگ M3 بود وپیروز تست ترمز هم M3. درضمن M3 کامپتیشن شتاب سریع تری هم داره و M3CS که سریع ترین در کلاس خودش هستش!!!!!!
          خوب تسلا3 در چندین درگ از مجلات معتبر در مقابل E63S و M850 شکست خورده. اما نکته مهم اینجاست که تسلا هنر نکرده با ماشین برقی شتاب خوبی داشته باشه.چون خودروهای برقی همیشه شتاب خوبی دارن.اگه کادیلاک یا شورولت یا فورد یا دوج تونستن به عملکرد E63 یا M5 یا 911GT2 برسن اونوقت ارزش پیدا میکنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. همایون

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (43 ديدگاه)

          هر چندتا درگ هم بیاری نمیتونی پیروزی تسلا در درگ carwow که تسلا از 3 سدان پرفورمنس المانی پیروز شد رو نهی کنی
          تو ارشیو پدال هست همه میتونن برن ببینن
          تسلا بهترین شتاب رو تو محصولاتش ارائه میده و همه هم میدونن علتش چی هست که شتاب محصولاتش اینقدر عالیه
          شما بهتر بجای این شلوغ بازیها 1 بار دیگه فیلم اون درگ رو ببینی که چطور تسلا 3 سدان المانی رو در کسری از ثانیه نقطه میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. datsun

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3473 ديدگاه)

    ماشینهای الکتریکی به خاطر گشتاور آنی تا یه مسیر و مسافت اولیه سریع ان‌ ولی تو مسافت بیشتر و سرعت بالا برد با بنزینیه این تو درگ های مسیر طولانی مدل اس بارها ثابت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Joseph

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (135 ديدگاه)

      اتفاقا اشتباه میکنید چون موتور الکتریکی با یک ضریب دنده فعلا دارند تولید میشن نمیتونن بیشتر از دور ماکسیمم گیربکس توی اون دنده،سرعت داشته باشن ، بعدا که دنده دیگه اضافه بشه یا دور موتور بالاتری طراحی بشه مثل آب خوردن ماشین های بنزینی رو پشت سر میزارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. سورنا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    پورش با این قیمتی که داره یه کم خراب کرد

    کسی که این هزینرو بخواد کنه فک نکنم مثلا مک لارن و فراری و لامبورگینو ول کنه بره تایکان بگیره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. porschesport

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اون قیمت قوی ترین و سریعترین و فول اپشن ترین تایکانه سورنا جان تایکان قطعا مدل های ارزان ترو به صرفه تر هم خواهد داشت و تمام اینها در نمایشگاه فرانکفورت مشخص میشه , ولی به طور کل قضیه درونسوز ها با الکتریکی ها خیلی فرق داره چون خود توربو s هم با شتاب بهتر و قیمت به صرفه تر وجود داره ولی پورشه که دیگه واسه خودش رقیب نمیسازه ! پس مشخصا نمیشه مقایسه کرد پورشه در تایکان سنگ تموم گذاشته و به طور قطع گرونیش هم بی دلیل نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    واسه من شتاب آنی ماشین الکتریکی که از چهار تا آرمیچر به دست میاد ارزش چندانی نداره
    دلایل علاقم به ماشین های الکتریکی پاکی و آلایندگی کمشونه.
    اگر بخوام به شتاب فکر کنم ، هزار بار هم که بخوام انتخاب کنم شتاب 3/4 ثانیه ای فراری انزو رو به شتاب 1/8 ثانیه ای تسلا رودستر ترجیح میدم

    از این لیست ماشین های مورد علاقم کوروت و فراری اف 8 ، هوراکان پرفورمنته ، 911 جی تی 2 و اونتادور SVJ هستن. بهترین ارزش نسبت به قیمت رو کوروت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      دنیا تا به حال سوپر اسپرتی به ارزشمندی کوروت به خود ندیده…..
      شتاب ۲.۸ ثانیه
      تایم یک چهارم مایل ۱۱.۳ ثانیه
      تاپ اسپید 194 مایلی
      تنها و تنها ۶۷ هزار دلار……………..
      .
      حالا طراحی خیره کننده و کیفیت فوق‌العاده ش هم بماند که همه کارشناسان خودرویی مراجعه کننده به Show room جنرال‌موتورز را شوکه کرده….!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. همایون

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (43 ديدگاه)

        کوروت طی 6 دهه ی گذشته همیشه حرفهای زیادی برای گفتن داشته و در نسل جدیدش همه ی افتخارات 7 نسل گذشته رو در این نسل تزریق کرده
        واقعا چطوری کوروت رو ساختن که تو این 6 دهه همیشه بهترین قدرت رو در کنار هندلینگ عالی و طراحی زیبا با قیمت معقول به دست مشتری میدادن؟؟
        مثلا برید مشخصات کوروتهای نسل 2 تا 3 رو بخونید که با قدرتهای بالای 320 اسب در مدلهای پایه عرضه میشدن و تا حداکثر قدرت 580 اسب در مدلهای zr1 به مشتری تحویل داده میشدن اونم با اون طراحی های بی نظیر
        یا سال 2012 کوروت zr1 با 638 اسب عرضه شد که هنوزم ماشینی هستش که خیلی از محصولات بروز رو به چالش میکشه
        همه ی این عوامل کوروت رو برای 6 دهه محبوب و پرفروش نگه داشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Amir evolution

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    پدال خوب بلدی همه رو بندازی ب جون هم???
    خیلی مطلب باحالی بود، اطلاعات رفت بالا
    ولی از نظر اقتصادی و پرفورمنس بخای انتخاب کنی McLaren 720s عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2775 ديدگاه)

      ((ولی از نظر اقتصادی و پرفورمنس بخای انتخاب کنی McLaren 720s عالیه))
      خدا خیرت بده پهلوون،بالاخره یه نفر تو پدال پیدا شد اینو بگه!!!
      چقدر زود گذشت انگار همین دیروز بود معرفی شد.?
      وقتی مک لارن که یه شرکته کوچکه توانایی اینو داره ماشینی که حداقل 500 هزارتا میارزه رو 288 هزارتا میده من نمیدونم چرا بعضی ها درباره ی بعضی ماشینا اینقدر جوگیرن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارشیا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    بابا این ماشین برقی گشتاورشو از زمان شروع حرکت داره پس نباید با بنزینیا تو شتاب مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Behrouz. anzali

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    همین کوروتی که شما میگی شتابش زده 2.9 !!! ولی از یه ائودی tt rs شکست میخوره بهت قول میدم . بزار بیاد دست مشتری خودت میبینی . همون کوروت zr1 c7 از پورشه 911 توربو اس تو درگ شکست میخوره با اون همه ادعا و اسب بخار الکی . ۷۵۰اسب بخار داره ولی از هوراکان میبازه و……….. اسب همون اسبه فقط زین اسب عوض شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رنجروور دیفندر معرفی شد.همینطور کانسپت سری4 ب ام و که همه چیزش جذابه جز جلوپنجره خیلی بزرگش به سبک کانسپت ویژن هستش که البته فقط از روبرو نافرم هستش والا از کنار جذاب دیده میشه. همینطور ب ام و X5 هیدروژنی!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اميررضا

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مرسدس EQS کانسپتو از قلم انداختی ولی جدا دیفندر جدید نمای جلوش به دل نمیشینه یه جوریه نمی دونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا