پورشهلامبورگینی

مسابقه شتاب پورشه کاین توربو و لامبورگینی اوروس

حتماً می‌دانید که کلاس شاسی بلندها پادشاه جدیدی پیدا کرده است. این پادشاه لامبورگینی اوروس نام دارد و آن را می‌توان سریع‌ترین شاسی‌بلند احتراق داخلی در دنیا دانست. هیچ شاسی‌بلند دیگری نمی‌تواند پرفورمنس اوروس را داشته باشد. البته این را لامبورگینی می‌گوید؛ اما آیا این صحبت‌ها درست است؟ از پورشه بپرسید!


اشتوتگارتی‌ها در برابر لامبورگینی اصلاً دست و پا بسته نبوده و کاین توربوی جدید را عرضه کرده‌اند. هر دو خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند اما تفاوت چشمگیری در قدرت تولیدی این قلب‌های آهنین وجود دارد به گونه‌ای قدرت اوروس به ۶۵۰ اسب بخار می‌رسد درحالی‌که پرچم‌دار کاین از نظر خروجی پیشرانه ۱۰۰ واحد کم‌توان‌تر است.


این یک فاصله‌ی قابل‌توجه است و همان‌گونه که مشاهده خواهید کرد کاین چند دهم ثانیه‌ای کندتر است. زمانی که سرعت اوروس به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد کاین توربو سرعت ۹۲ کیلومتر در ساعتی دارد. همچنین زمانی که سرعت اوروس ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است کاین توربو به سرعت ۱۸۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اما از نظر صدای اگزوز چه؟ این موضوع کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد اما ما اوروس را انتخاب می‌کنیم. کاین هم صدای بسیار خوبی دارد اما ما تن صدای اوروس و شعله‌های کوچک بیرون آمده از اگزوز را بیشتر دوست داریم.


طبیعی است که شاسی‌بلند قوی‌تر این مقایسه سریع‌تر است اما ما تحت تأثیر کاین توربو که خیلی هم ارزان‌تر از رقیب می‌باشد قرار گرفته‌ایم. اگر شما خواهان یک شاسی‌بلند سریع بوده و همچنان می‌خواهید به پورشه وفادار بمانید کاین توربو را باید انتخاب کنید؛ اما اگر یک قدبلند فوق‌العاده سریع و در عین حال جادار می‌خواهید اوروس مناسب شما خواهد بود. در کل یک وضعیت برد-برد برقرار است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    هردوتا عشقن

    برد و باخت اینجا معنی نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۳۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      نظر شما رو به آتیش بازی جدید داج وایپر جلب می کنم . لامصب چه آتیش بازی به راه انداخته خخ

      https://www.aparat.com/v/g0tBT

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳۰ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        رضا
        هنوز 1 ماه از اتیش سوزی محصولات دیزلی بی ام و نگذشته ها
        یادته که
        پدال ازش مطلب هم گذاشت
        درگ تسلا و لامبورگینی هم که یادت هست که تسلا بسیار جلو تر از لامبورگینی اوروس از خط گذشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاشار اسدی

          ۳۰ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (104 ديدگاه)

          تو درگ رولینگ که واقع گرایانه تره…اوروس مدل ایکس رو لوله کرد…در ضمن منتظر کاین توربو اس باشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (39 ديدگاه)

          فعلا که رکورد سریعترین شاسی بلند متعلق به اوروس هست. طبق آمار رسمی. جالبه که پدال فیلمشو با تسلا نذاشته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. OMID

        ۳۰ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        همونطور که دیدی وایپر وارد یه مایعی شد بعد اتیش گرفت فکر کنم بنزین یا روغن روی پیست ریخته بوده
        همونطور هم که دیدی عقب ماشین اتیش گرفته پس مشکل موتوری نبوده
        اونتادور اتیش میگرفت
        بی ام و های دیزلی اتیش گرفتن
        هیوندای ها اتیش میگیرند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Ferrari

        ۳۰ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        فکر میکنم اون وایپر سفید که اتش گرفت تیون شده بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amir

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    جونم کاین عشقه این ماشین? از اوروس کند تره اما به نظرم SUV کامل تریه.البته نمیشه از این همه زیبایی و جذبه اوروس هم گذشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مردم دنیا چی سوار میشن ما چی ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    امکان نداره اوروس رو به کاین ترجیح بدم.
    کاین بی رقیبه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. pooriya.bmw..german

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    صد در صد کاین
    اصلاً وقتی که پورشه باشه به چیز دیگه فکر نمیکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    من همچنان معتقدم اگه اوروس را با همین ترکیب ارتفاعش را کم کنن و تبدیل بشه به یه سدان چهاردر خیلی زیباتر از یه شاسی بلند خواهد بود …
    این یه اتاق خوش ترکیبی هست که روی ارتفاع بالاتری نصب شده صرفا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. emad1990

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    کراس اورها مضخرف ترین کلاس خودرویی ن
    نه کارایی سدان ها و کوپه ها رو تو جاده دارن و نه کارایی SUVهای افرودر تو خارج جاده
    هرچه زودتر باید این کلاس خودرویی نابود بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      امید جان تو رو خدا شما خودتونو ناراحت نکنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نوید جهرمی

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    آرامش اتاق کاین رو اوروس نداره. اوروس تسلطش روی جاده مثال زدنیه ولی با طعم زیادی اسپورت شده. صدای باد هم زیادی میاد داخل. شخصا کاین رو ترجیح میدم.
    اگه به ماشین به دید کلی نگاه کنیم که باید از پس هر چیزی بر بیاد، ینی هم باهاش بری سرکار، هم توی اتوبان و جاده کوهستانی برونی، هم مصرف شهری داشته باشه هم بشه توی پیست ازش لذت برد، خیلی از این غول هایی که توی ذهنمونه امتیاز خوبی نمیارن و کنار میرن. همینه که نتیجه هایی که مجلات اعلام میکنن گاهی با چیزی که ما انتظار داریم فرق میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا