پورشه

شتاب‌گیری پورشه 911 GT3 دنده دستی در اتوبان

احتمالاً یکی از جذاب‌ترین سناریوها در زندگی هر فرد می‌تواند راندت یک خودروی پرفورمنس کار درست در بخش بدون محدودیت اتوبان‌های فوق‌العاده‌ی آلمان باشد. زمانی که خودروی موردبحث پورشه ۹۱۱ GT3 با گیربکس دستی باشد این وضعیت بهتر هم خواهد بود.

پورشه 911 GT3
دست‌اندرکاران کانال یوتیوب Automann-TV این کوپه‌ی ۶ سیلندر زرد رنگ را در چند تست شتاب شرکت داده‌اند که یکی از آن‌ها رسیدن به سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. پیشرانه‌ی ۴ لیتری تنفس طبیعی پورشه به‌طور کاملاً لذت بخشی تا دور ۹ هزار غرش کرده و راننده نیز به خوبی تمامی ۶ دنده‌ی گیربکس دستی را تعویض می‌کند.


اگر اعداد را دوست داشته باشید پس باید بدانید این خودرو در عرض ۴.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید که سه‌دهم ثانیه بیش از آن چیزی است که در برگه مشخصات فنی رسمی نوشته شده است. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ۱۱.۹ ثانیه است که نیم ثانیه بیشتر از اعداد رسمی خود سازنده می‌باشد.

پورشه 911 GT3
این کوپه‌ی دیفرانسیل عقب تنها به زیر ۲۰ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد. بنا به مشخصات رسمی منتشر شده توسط پورشه، این خودرو حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دارد.

این ویدئو همچنین فرصتی کمیاب از مشاهده‌ی شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹۱۱ GT3 را فراهم می‌کند. مدت‌زمان شتاب گیری این خودرو در بازه‌ی یاد شده ۷.۷ ثانیه است.


اما مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک PDK بی‌تردید چند دهم ثانیه سریع‌تر است اما هیچ‌چیزی نمی‌تواند از نظر لذت رانندگی جایگزین گیربکس دستی شود. مخصوصاً اگر خودروی یاد شده دارای قلب تپنده‌ی تنفس طبیعی سنتی و ردلاین بالا باشد که نور علی نور خواهد بود!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Omid

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    صفر تا صد 4.2 برای پورشه زیاد نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دلیلش اینه که این ماشین دنده دستیه و راننده در شتابگیری بسیار موثره بطور خلاصه بهترین زمان در تعویض دنده برای حالت race باید در حداکثر دور موتوری صورت بگیره که افت دور موتور بعد از تعویض دنده روی حداکثر گشتاور قرار بگیره تا شما بهترین کشش رو داشته باشی در کل این موارد اگر در کلاسهای رانندگی race شرکت کنی یاد میگیری اما بازم در این مورد سوال داشتی بپرس
      دلیل دومش اینه که این ماشین RWD هستش و برای پیست طراحی شده و شتاب اولیه در اون خیلی هم مهم نیست
      .
      در ضمن نسخه با گیربکس PDK رکورد ۳.۲ میزنه که برای یک ماشین ۵۰۰ اسبی عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. King918

        ۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        چرا دیس میدید الکی خب دنده دستی با دنده 2 کلاچه خیلی فرق میکنه در حد 1 ثانیه اختلاف .
        الکی دیس دادن فقط توی پدال هنوز هست باقی سایتا دیگه از این بچه گانه رفتار کردن نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    فاصله تعوىض دنده از 1 ب 2 رو 911 ىه غور غور مىکنه و شتاب مىگىره
    الان شتاب 4/2 براى ماشىنى که اىنقدر گرونه افتضاحه
    همىن که مىگم الکى گرونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      نه کوروت Z06 با ۶۵۰ اسب و نه کامارو zl1 که هر دو با تمرکز بیشتر روی پیست توسعه پیدا کردن حریف همین GT3 با ۵۰۰ اسبی در نوربرگرینگ نشدن
      هییییییییچ خودروی آمریکایی در نوربرگرینگ حریف رکورد ۶:۵۸ GT3rs با ۵۲۰ اسب نشدن
      .
      الکی گرون اون فورد GT بود که رسما هییییییچی نبود
      اینو جدی به همه میگم فورد GT هم مثل دیمن هییییییییییچی نیست
      آمریکایی ها کلا هییییچی نیستن جز ادعا
      .
      اینا رو ولش کن راستی اون جیپه چرا سوخت ؟!؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        جىپ مثل بنز انگارى استارترش خراب شده بود که سوخت البته کارکرد بنز 13000 تا بود که تو صربستان اتىش گرفت کارکرد جىپ رو نمىدونم
        راستى بى ام و هم فراخوان داده بخاطر اتىش گرفتن محصولات دىزلش حدود 5000 دستگاه
        خودرو بانک دىشب خبرش رو تو تلگرام گذاشت
        در مورد بقىه حرفهات هم همىن بس که موستانگ تو نوربرنگ رىنگ تو خاک المان رکورد درىفت رو زد ولى محصولات المان حتى بدرد درىفت کشىدن هم نمىخورن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          سوئیچ مگه در تخصص جنرال موتورز نبود ؟!؟!؟
          .
          دریفت خخخخخخخخخ
          کاری چیپ تر و داغونتر از دریفت زدن ندیدم
          فورد با مدل GT نتونست مثل آدمیزاد رکورد بزنه موستانگ رو آورده که ی کاری کرده باشه به هر حال هر کسی به چیزی در سطح خودش افتخار میکنه
          .
          آلمانی ها به درد دریفت نمی خورن !؟!؟
          اولا اینکارا واسه آلمانی ها مهم نیست دوما همین بی ام و M5 رکورد طولانی ترین دریفت تاریخ رو پارسال زد
          .
          شما با همین رکورد ها خوش باشید خخخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. مهدی

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین یه افسانه است.باقدرت خیلی کمترتوپیست ازماشین هایی که بیشتراز۶۵۰اسب دارن سریع تره.اوج مهندسی یعنی۹۱۱.لعنتی طراحیش آدمو دیوونه میکنه.چقدرزیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چقدر زیباست این ماشین.حتی تماشا کردنش هم لذت بخشه چه برسه بااین اعجوبه مهندسی رانندگی کنی.دوستان یه رقابت هست بین۹۱۱GT2و فوردGT حتما ببینید.نتیجه پیروزی ۹۱۱هستش.فوردGT تاالان هیچ چیزی واسه روکردن نداشته باقیمت خیلی بالاش.برای مثال شگفتی های۹۱۱GT2یامکلارن۷۲۰تمومی نداره امافوردGTفعلاچیزی نداشته واسه روکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      فعلا که اون تعداد فورد جى تى با اون قىمتش رو در کسرى از ثانىه پىش خرىد کردن و تموم شد رفت
      جالبه فورد جى تى تو پىست VIP تونست سرىع تر از 918 رکورد بزنه
      از تعداد سنسورهاى فورد جى تى هم نگم که از جنگنده اف 22 رپتور بىشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        علی آقا درعمل مهه.فروش دلیل برتری نیست. فوردgt بخاطرgt کلاسیک فروش داشته و الا یک دهم اون چیزی توچنته نداشت .واقعا من خودم فکر میکردم توپیست911gt2روشکست میده اما حتی ازبنزgtrهم شکست خورد که قدرتش هم کمتره وهم موتور جلوهست.یه جورایی واسه کلکسیون خوبه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          واسه کلکسىون که خوبه چون بىشتر افراد برا کلکسىون گرفتنش
          در مورد مسابقه هم اگه اگه اگه ضعىف تر ظاهر شده باشه درعوض تکنولوژى موجود درش اون رو راحت جبران مىکنه
          در ضمن من گفتم 8 ماه پىش حدودا خوده پدال مطلبى گذاشت که فورد جى تى تو پىست VIP تو امرىکا رکورد 918 رو شکست و بهتر ظاهر شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          918 صرفابرای پیست ساخته نشد
          ۹۱۸ برای همه چیز بود
          در شتاب اولیه بهترین در تکنولوژی با اختلاف سرآمد زمان خودش بود
          ۹۱۸ بر خلاف هایپرکارهای زمان خودش قابلیت تردد در مسافت های طولانی شهری رو داشت
          توسعه ۹۱۸ از اواخر ۲۰۱۰ کلید خورد و از اون زمان ۸ سال گذشته اما صنعت خودروسازی امریکا تا ۱۰ سال دیگه هم توانایی ساخت حریفی برای اون رو نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        علی نوا اون تعداد سنسورهاش نیست که بیشتره بلکه تعداد کد های نرم افزاریش هست.
        اونم نه بیشتر از f22 بلکه بیشتر از f35!!!
        ..
        ..
        حالا مهم نیست که مثلا 50 تا سنسور یا بیشتر داشته باشه خودرو مهم عملکرد اون سنسورهاست.
        برای مثال سیستم شاسی فعال انقلابی و پیچیده 720.
        سیستم شاسی فعال مک لارن با خصوصیت به هم پیوستگی دمپرهای هیدرولیکی در هر چهار گوشه، بی نیاز به آنتی رول بار و هیچ دیفرانسیل لغزش محدودی.
        در واقع این سیستم با 12 سنسور اضافی((اگه درست یادم مونده باشه حدود 7 یا 8 تا بیشتر از 650s هستش))از جمله یک شتاب سنج در هر گوشه((برای اندازه گیری شتاب چرخ ها)) خودرو و 2 سنسور اضافی در هر دمپر کار میکنه.
        و تمام این وروردی ها وکارهای مختلف از جمله سوئییچ بین حالت های مختلف مثل پیست یا راحتی و حداقل انتقال پستی بلندی های جاده و…..فقط در 2 میلی ثانیه انجام میگیره که بسیار چشم گیره.
        و تحسین بسیاری از مجلات مختلف و همچنین جوایز مختلفی هم دریافت کرده.
        من جمله جایزه معتبر بین المللی داینامیک خودرو((vehicledynamicsinternational)) و جزء10 خودرو فناورانه spectrum.ieee
        بیخودی نبود که موتور ترند برای معرفی این خودرور از جمله ی تکنولوژی بیگانگان درون جاده استفاد کرده بود و کلی تعریف دیگه.
        حتی 720 برای تست این پیش تولیدی این ماشین در سخت ترین مناطق((البته بعد از نتایج مثبت تست های شبیه سازی)) من جمله دره مرگ در کالیفرنیا((که جزءترسناک ترین مناطق برای تست های خودرویی به شمار میاد))و ایالت کلرادو و همچنین مناطق آلپ.استفاده کرده
        در واقع این سیستم انقلابی بر اساس نظریه ((بهینه ترین کنترل)) که روش ابتکاری پیشرفته ریاضی هست که توسط مک لارن مطرح شد و با همکاری دانشگاه کمبریج به اوج رسید.
        البته اون چیزی که من گفتم ساده شده و مختصر بود در اصل خیلی پیچیده تر از این حرفاس این سیستم.
        ..
        نتیجش هم این میشه که نشریات مختلف راحتی این ماشین رو با اس کلاس و فانتوم مقایسه میکنن.
        و در عملکرد یا هایپرکارها!!!!!!

        تو تست vir هم اگه تروفئو آر استفاده میکرد نمیگم صد در صد رکورد دار میشد ولی شانس زیادی داشت و حتما دوم میشد چون به لحظ چسبندگی و حالت تهاجمی بهتر از کورسا هستش.((حداقل برای مک لارن اینطوریه به عقدیه کارشناسان)).
        که پورشه تو این پیست با بهترین تایر خودش cup2r میشلن تایم زد.
        بهترین راننده ها gt2rs و 720 رو بیارن با بهترین لاستیک های خودشون تایم بزنن اونوقت میشه گفت که تو پیست بهتره.
        ((هر چند تو این پیست هم مک لارن باز رکورد خودش در چسبندگی گوشه ها رو به 1.12g ارتقا داد که تو تست چند ما پیش کار اند درایور 1.10 بود))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          تعداد کد نرم افزاری فورد جی تی چندتاست؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          10 میلیون کد نرم افزاری!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Reza

        ۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        علی مطمئن باش Ford GT به گرد پای 918 هم نمیرسه.
        یادت باشه داری درمورد یه افسانه (918) صحبت می کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. King918

          ۵ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          این کامنت رو چشم ما جا داره مرسی آقا رضا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. GOD BLESS AMERICA

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    سود محصولاتش نوش جونش باشه پورشه
    زنده شدم با این شتاب گیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Behrouz anzali

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چقدر ما کارشناس داریم تو ایران دست تاپ گیر رو از پشت بستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    معمولا اعداد اعلامی توسط شرکت در بهترین حالت شتاب گیری اعلام میشن
    خطای این چنینی عادیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا