پورشه

تست شعاع حرکتی پورشه تایکان 4S با نتایج سورپرایز کننده

در یکی از جدیدترین تست‌های مربوط به تخمین شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی، Bjorn Nyland یک دستگاه پورشه تایکان ۴S پایه مجهز به باتری پرفورمنس پلاس ۹۳.۴ شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی،  را بررسی کرده است. این خودرو از لاستیک‌های جدید، نازک‌تر و بسیار کارای هانکوک ونتوس S1 evo 3 ev استفاده کرده است لاستیک‌هایی که مخصوص تایکان توسعه یافته‌اند.

نتایج به دست آمده به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوب بوده و بسیار بهتر از آن چیزی بوده که EPA (386 تا ۴۶۳ کیلومتر) اعلام کرده است. البته مجری تست کننده می‌گوید شرایط دمایی حداقل در اولین تست با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت بهینه بوده و بنابراین ما نمی‌توانیم این مقایسه را به دیگر مدل‌ها تعمیم دهیم.

اما نتایج به دست آمده با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت به این شرح هستند:

  • شعاع حرکت ۵۷۹ کیلومتری
  • مصرف انرژی ۱۵۰ وات‌ساعت در هر کیلومتر
  • ظرفیت انرژی ۸۶.۹ کیلووات ساعتی در دسترس

نتایجی هم که با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت کسب شده‌اند این‌گونه هستند:

  • شعاع حرکتی ۴۲۵ کیلومتری (کاهش ۲۶.۶ درصدی نسبت به سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت)
  • مصرف انرژی ۲۰۳ وات‌ساعت در هر کیلومتر
  • ظرفیت انرژی ۸۶.۱ کیلووات ساعتی در دسترس

وقتی نتایج پورشه تایکان ۴S را با تسلا مدل S برد بلند مقایسه کنیم خواهیم دید شعاع حرکتی تسلا در هر دو تست ۱۱ درصد بیشتر بوده است. البته باید گفت نتایج تست تسلا در شرایط دمایی خیلی بهینه به دست نیامده‌اند.

این تفاوت خیلی بزرگی نیست مخصوصاً اینکه مدل S دارای باتری ۹۲.۷ کیلووات ساعتی است؛ به عبارت دیگر در شرایط مشابه تفاوت این دو خودرو بسیار کم خواهد بود.

اما نتایج تسلا مدل S برد بلند Raven در سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت نیز این‌گونه بوده است:

  • شعاع حرکتی ۶۴۴ کیلومتری
  • مصرف انرژی ۱۴۴ وات‌ساعت در هر کیلومتر
  • ظرفیت انرژی ۹۲.۷ کیلووات ساعتی در دسترس

نتایج به دست آمده با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت:

  • شعاع حرکتی ۴۷۳ کیلومتری
  • مصرف انرژی ۱۹۶ وات‌ساعت در هر کیلومتر
  • ظرفیت انرژی ۹۲.۷ کیلووات ساعتی در دسترس

سوال نهایی این است: آیا اگر از لاستیک‌های هانکوک ونتوس S1 evo 3 ev در تسلا هم استفاده شود برد این خودرو بیشتر خواهد شد؟ به نظر می‌رسد این لاستیک‌ها تأثیر زیادی روی بهبود برد پورشه تایکان داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    جداً دم خروس یا قسم حضرت عباس ، کدومش ؟

    به شخصه با رونمایی و تولید این خودرو ، عاشق برقی‌ها شدم و با قدرت از تمام برقی‌ها حتی تسلا شریف‌تر و دوست‌داشتنی‌تر و ماشین‌تره .
    اما چند وقت پیش پدال مقاله‌ای ارائه کرد از شعاع حرکتی ناامید کننده پورشه و امروز این مقاله برعکس گفته و حالا میگه شعاع حرکتی سوپرایز کننده !!!

    آخر خوبه یا بده !
    با تمام این اوضاع ، من میگم خوب نیست ، بینظیره ، تک‌ترینه .

    موافقم 46
    مخالفم 23
    1. mehran911

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      بررسی های برد زیادی توسط مجلات مختلف انجام شده و همینطور آمار زیادی از خریدارها در توئیتر و… وجود داره که در شرایط آب وهوایی مختلف اعداد همواره بالاتر از تست EPA بوده یا حداقل از اون بیست سی تا گزارشی که من دیدم در همه برد تایکان بیشتر از تست EPA بود
      آمار تست EPA الزاما برای هر خودرویی دقیق نیست موضوع اینه که این بسته به شرایط بهینه سازی که برای یونیت کنترل برنامه ریزی شده اعداد متفاوتی به دست میاد یعنی به عنوان مثال برنامه زیری سیستم بهینه سازی باتری تسلا با تایکان متفاوته به همین خاطر تایکان در تست WLTP اعداد خوبی ثبت میکنه اما در EPA نه ، و اما برای تسلا مدل اس کاملا برعکسه و عددی که مدل اس در WLTP ثبت میکنه کمتر از EPA هستش
      اما در مجموع به نظر میرسه EPA برای عمده الکتریکی ها به واقعیت نزدیکتر باشه

      موافقم 34
      مخالفم 7
    2. کوشا

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (220 ديدگاه)

      تسلا بی شرفه؟!!!

      موافقم 22
      مخالفم 18
    3. sina7

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (435 ديدگاه)

      بقیه شرکتا هم اگه میخوان الکتریکی بشن،باید و باید پورشه رو الگو قرار بدن
      واقعا فکر نمیکردم یه ماشین برقی انقدر خواستنی باشه
      حتی ریمک،لوتوس اویجا و پینین فارینا باتیستا که سوپراسپرت و هایپرکار هستن اندازه تایکان جذاب نیستن

      موافقم 14
      مخالفم 8
  2. Joker

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    تا وقتی بخوان خودروهای اکتریکی کامل بشن نسل بشر به پایان رسیده،نصیحت من اینه که در حال حاضر تا میتونید از درون سوزها لذت ببرید حتی شده باشه با یه پراید،با پایان یافتن درون سوز بشر وارد عصر اکواریوس میشه که هیچ چیزش شبیه به اون چیزی که بهتون گفته میشه نیست!!! جهان با سرعت هر چه تمام تر داره به سمت قهقرا میره،به زودی یه اتفاق خیلی بزرگ در پیشه،خیلی خیلی بزرگ..

    موافقم 33
    مخالفم 33
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      Joker
      خداوکیلی این حرفارو از کجا در میاری !
      شما ایران و شرایط زندگی در ایران را با کجا مقایسه میکنی که چنین نظری میدی .
      در ایران چون قانون درست و محکم اجرا نمیشه ، باعث میشه که شما فکر کنید جهان رو به پایان و نابودیه و همه جا مثل ایران هست ، در صورتی که پیدایش تکنولوژی جهت بهتر شدن و با‌کیفیت‌تر شدن زندگی بشر در روی زمین هست و این را میشه از چهره و زندگی جوانان در کشورهای سطح اول دید .

      در کشورهای سطح اول جهان ، اینقدر قانون محکم اجرا میشه که همه از همون اول زندگی بتوانند تصمیمی برای سرنوشت و تشکیل آینده زندگی‌شون بگیرند و اگر پاتون را خلاف قانون گذاشتید ، به شدت با فرد خلافکار برخورد میشه بدون دلرحمی و گذشت ، چون در غیر این صورت هرج‌و‌مرج شکل میگیره که هر کسی راه خودشو بره و این میشه که شهر میشه آشوب و شخصی مثل من و شما دلزده و نگران از زندگی در ایران و فکر میکنیم همه جا همینطوره و جهان رو به پایان و اتفاقات بزرگه .

      فقط امیدوارم هرچه زودتر این شرایط تموم بشه و دوباره زندگی‌ای بسازیم بدون کرونا و تحریم ، البته اگر موهامون مثل دندونامون سفید نشده باشه تا اون زمان .

      موافقم 18
      مخالفم 25
      1. مهدی موتورز

        ۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        خدایی مصرف پژو پارس با کوروت چه فرقی داره؟ حداکثر پژو پارس و بقیه شهری هارو برقی کنید

        موافقم 10
        مخالفم 5
      2. Sina

        ۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        بنزینی ها همچنان جای پیشرفت دارن، اگه دقت کردید همین چند سال قبل برای ۴۰۰ اسب بخار یه موتور بزرگ و V8 نیاز بود ولی حالا با یه ۴ سیلندر توربو به همون قدرت میرسن با مصرف بسیار کم، ۲۰۰ اسب بخار رو با ۳ لیتر بنزین بدست میارن

        موافقم 12
        مخالفم 2
  3. Reza

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    به نظرتون تسلا از نظر باطری و بازدهیش یه کوچولو بهتر نیست

    موافقم 11
    مخالفم 16
    1. OMID

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      من طرفدار پورشم ولی بازدهی مدل اس از کیلووات انرژی بیشتر هستش که ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه مثلا حفاظت از ظرفیت باتری در طولانی مدت و …

      موافقم 4
      مخالفم 3
  4. Hadi

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    همبشه اعداد اعلامی پورشه با دنیای واقعی متفاوته…
    مثلا:
    پورشه ۹۱۱ توربو s: شتاب ۰تا۱۰۰ عدد اعلامی ۲.۶ ولی در عمل ۲.۴ یا حتی کمتر
    همین تایکان خود پورشه گفته بود که بردش حدود ۴۸۰ کیلومتره ولی در عمل ۵۷۹ کیلومتر رو ثبت کردن
    یه فیلم دیگم بود که تو آمریکا همین مدل 4s تازه با لاستیک های فابریک خودش که میشلن هم بود و پهن تر از این لاستیک های این فیلم هم بود و با کولر روشن و تهویه صندلی روشن و شارژ کردن موبایل ها بود تونست به برد ۵۶۷ کیلومتر برسه…
    اگه دقت کنین این فیلم تو کشور نروژ رکورد شده که هوای سرد تری نسبت به آمریکا داره و همون جور که میدونید هوای سرد راندمان ماشین های الکتریکی رو کاهش میده ولی بازم به عدد خوبی رسیده…
    آفرین به تایکان?
    خودروساز خفن یعنی پورشه ??

    موافقم 35
    مخالفم 15
    1. مهدی ۹۱۱

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (459 ديدگاه)

      لطفا مسابقه تسلا و تایکان توسطcarwow رو بزارید

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. MAHDI

        ۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        درگ بین تسلا S و پورشه تایکان رو چندمجله تا الان انجام دادن.
        1:: درگ مجله TOP GEAR بین تایکان توربواس و تسلا SP100D
        2:: درگ مجله AUTO ZEITUNG بین تایکان توربواس و تسلا S پرفومن
        3:: درگ مجله LOVECARS بین تایکان توربو و تسلا SP90D
        و چند کانال خودرویی دیگه هم درگ بین 2 الکتریکی رو انجام دادن.
        الانم که CARWOW کامل ترین رقابت درگ رو بین این 2 الکتریکی انجام داده.

        موافقم 18
        مخالفم 7
      2. سردبیر

        ۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (764 ديدگاه)

        حتما دوست عزیز. در باکس انتشار قرار داره اما چون ترافیک مطالب و خبرهای تایکان و تسلا زیاد هست یه کم عقب افتاده

        موافقم 12
        مخالفم 2
  5. nikzad

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    چقدر این ماشین زیبا هستش و از معدود خودرو های برقی هست که دوستش دارم و پرفورمنس عالی هم داره.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  6. Hussein

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    اگه بخوام واقعا یه روزی ماشین برقی بخرم که نمیخرم ?
    بی شک پورشه
    حس میکنم تسلا صاحب سبک نیست و پرستیژ و روح نداره (با احترام به طرفداراش هدفم توهین نیست )
    البته همون طور که میبینین تسلا خوش میدرخشه و فروش خوبی هم داره صددرصد این موفقیتشو مدیون مشتری هاش و طرفدارهاشه

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. MehdiTurbo

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      بابا همینکه تسلا تونسته با چهار تا خطر ساده و یه شکل مکعب مستطیل ساده اینقدر بفروشه خیلیه بدون هزینه طراحی زیاد من اولش که رونمایی شد میگفتم کی اینا رو میخره با این طراحی
      الان هزینه طراحی زیاد نداده کلیم فروخته به این میگند هنر که مخشینی که هیچ طراحی نداره رو اینقدر بفروشی.
      هر برند دیگه ای بود با این طراحیا نجیتونست اینقدر بفروشه
      از یه دیدش طراحی نداره ولی از یه دید دیگش هنر و تازه کلی از هزینه هاش برای طراحی حذف میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. MAHDI

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این مطلب مال چندساعت پیشه. چرا مطلب جدید نذاشتید!!!!

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا