پورشه

طراحی هایپرکار جدید پورشه با نیم‌نگاهی به گذشته

پس از رخ‌نمایی خودروهای مسابقه‌ای ۹۳۵ و ۹۱۷، پورشه به‌طور جدی همین روش نگاه به گذشته (رترو) را در طراحی هایپرکار بعدی خود ادامه خواهد داد. مدیر طراحی این برند در مصاحبه با اتوکار برخی جزئیات ابتدایی از ظاهر جانشین مستقیم ۹۱۸ اسپایدر را فاش کرده است.


میشائیل مائر می‌گوید دو روش احتمالی را می‌توان در پیش گرفت که یکی ظاهری آینده‌نگرانه و دیگری طراحی رترو و الهام گرفته از برخی از مشهورترین محصولات تاریخ پورشه می‌باشد. پورشه فعلاً تصمیم نهایی را نگرفته اما گفته می‌شود پرچم‌دار اشتوتگارتی‌ها اواسط دهه‌ی میلادی آینده رونمایی خواهد شد و در آن زمان می‌توانیم طراحی قطعی این خودرو را مشاهده کنیم.


مدیر پورشه معتقد است هایپرکار جدید شرکت باید از جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو برخوردار باشد اما او درعین‌حال خاطرنشان می‌سازد طرفدار نگاه به طراحی محصولات پیشین است. همان‌گونه که مائر می‌گوید، تصمیم گرفتن درباره‌ی طراحی این خودرو دردسرساز است:

همیشه گزینه‌ی نگاه به گذشته وجود دارد اما گاهی اوقات شما می‌توانید چیزی تاریخی هم بسازید.

صرف‌نظر از ظاهر احتمالی، الماس درخشان پورشه طبق انتظارات قوای محرکه‌ی الکتریکی شده خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که این خودرو همانند ۹۱۸ اسپایدر از قوای محرکه‌ی هیبریدی سود خواهد بود یا اینکه روش دیگری را در پیش خواهد گرفت. بزرگ‌ترین مشکل فعلی پورشه فقدان باتری‌های پیشرفته برای محصولات پرفورمنس است اما این مشکل می‌تواند در آینده و با استفاده از باتری‌های حالت‌جامد که می‌توانند برد حدود ۱۰۰۰ کیلومتری ایجاد کنند حل شود.

به نظر شما ظاهری مدرن برای هایپرکار پورشه مناسب‌تر است یا تولید خودرویی با نیم‌نگاهی به گذشته؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خودرویی با نیم‌نگاهی به گذشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خودروهای فعلی پورشه نه تنها نیم نگاهی به گذشته ندارن، بلکه همه نگاهشون تو بحث طراحی به گذشتست!! اینبار ترجیح میدم یه طرح کاملا متفاوت و آینده‌نگرانه ببینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ????vw

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    پورشه چیز بدی نمیسازه . مطمئن باشید یه غول دیگه میسازه برای به چالش کشیدن هایپر کارای دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مرتضی مقدم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اینم شد مقاله؟ممکنه بر اساس نگاه به گذشته طراحی بشه یا بر اساس طراحی آینده نگرانه و مدرن.خیلی شفاف بود.ابهامات ذهنی رفع شد کلا.بعضی وقتا نویسنده ها که مطلب ندارن فک کنم خواننده ها رو دست میندازن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا