پورشه

مدل‌های GT پورشه کاین و ماکان در کار نیست!

Andreas Preuninger رئیس بخش خودروهای GT پورشه اخیراً به وضوح گفته که این بخش علاقه و توجهی به ساخت نسخه‌های قدرتمندتر شاسی بلندهای کاین و ماکان ندارد. از نظر او خودروهای GT پورشه به عنوان خودروهای مسابقه‌ای در جاده‌ها هستند و البته معتقد است که این ارتباط برای حفظ اعتبار بخش GT در میان خریداران حیاتی است.


او به کار اند درایور گفته است:

اگر ما با خودروهای ماکان یا کاین وارد مسابقات داکار شویم (البته برنامه‌ای برای این کار نداریم) شاید بعد از آن بخش موتوراسپورت آن خودرو را توسعه داده و آماده‌ی مسابقات کند. پس از آن من بهانه‌ی خوبی برای ساخت خودرویی خیابانی نزدیک به مشخصات مسابقه‌ای خواهم داشت؛ اما استفاده از تنها یک نشان روی پانامرا یا کاین برای جذاب‌تر کردن آن‌ها چیزی نیست که معتبر باشد. این موضوع تنها یک روش بازاریابی خواهد بود و من فکر نمی‌کنم که کار صحیحی باشد.


البته بخش GT پورشه تنها قسمت این کمپانی نیست که می‌تواند خودروهای پرفورمنس بسازد. کاین توربو S کنونی قدرت گیرای ۵۷۰ اسبی داشته و رئیس پورشه تأیید کرده که نسل بعدی این خودرو در تریم توربو S E-Hybrid حتی قدرتمندتر خواهد بود. پانامرای کنونی با این تریم قدرت ۶۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد.

2015 Porsche Macan Turbo
مدل سطح بالای ماکان توربو با پکیج پرفورمنس نیز از نظر خروجی کمبودی نداشته و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری آن قدرت ۴۴۰ اسبی دارد.

2017 Porsche Macan GTS
تیم Preuninger این روزها بسیار مشغول پروژه‌های خود هستند. تصاویر جدیدی از مدل ۷۱۸ کیمن GT4 RS منتشر شده و البته مدل ۹۱۱ GT3 RS با بال بزرگ و ثابت و ورودی‌های هوای روی کاپوت را نیز داریم. شایعات نشان می‌دهند که شاید پورشه حجم پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت را به ۴.۲ لیتر برساند. مدل GT2 توربودار نیز بدنه‌ای مشابه با GT3 RS آینده داشته اما خروجی‌های اگزوز بزرگی به هر گوشه از سپر عقب اضافه شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به پورشه که نمیخواد ابهت و عظمت آرم GT رو کمرنگ کنه.
    این یعنی بهترین اسپورت ساز جهان …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اقا این AMIR همون مجیده دیگه ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    پدال چرا خبر کانسپت جدید لکسس با اسم ls_fc رو نمیذاری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      و پیشنهاد میدم یک مقاله. در مورد برخورد و رفتار پلیس های راهنمایی رانندگی با مردم در ایران.و جاهای دیگه بزارید چون چیزیه که هممون باهاش برخورد کردیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا