پورشه

فراخوان پورشه‌های کاین قدیمی

پورشه در حال فراخوان شاسی‌بلند لوکس خود یعنی کاین به دلیل نشت احتمالی سوخت است.


این فراخوان تعداد ۵۰۱۴۵ دستگاه از خودروها را در آمریکا شامل شده و مربوط به مدل‌های سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ می‌باشد.


با توجه به اینکه پورشه در کل ۵۵۲۱۰ دستگاه از این خودرو را در آمریکا و در خلال سال‌های یاد شده فروخته بنابراین فراخوان موردنظر تقریباً تمامی مدل‌های فروخته شده در این بازه زمانی را شامل می‌شود.


مشکل به پیچ فیلتر پمپ سوخت مربوط می‌شود که ممکن است پس از استفاده‌های متمادی ترک بردارد. در صورت وقوع چنین امری احتمال دارد مقدار بسیار کمی از سوخت به بیرون نشت کرده و بوی بنزین به مشام برسد. البته هیچ ریسک آتش‌سوزی‌ای که معمولاً در زمان نشت سوخت به ذهن می‌رسد در رابطه با این فراخوان اعلام نشده است.


نمایندگی‌های شرکت این پیچ را در خودروهای تحت فراخوان تعویض خواهند کرد و گفته شده این فرایند برای هر خودرو حدود یک ساعت طول خواهد کشید. بدین ترتیب شاهد بیش از ۷۵ هزار ساعت کار خواهیم بود؛ به عبارت دیگر اگر تنها یک تکنسین روی تمامی خودروها کار کند باید مدت هشت سال و نیم بدون وقفه روی خودروها کار کند! خوشبختانه پورشه مکانیک‌های زیادی در آمریکا دارد که این کار را انجام خواهند داد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Peyman

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو ایران هم هست.اونا چی میشه??.خودروهای وارداتی یه جوری هستن که اگه وارد کشور شدن دیگه برگشتنی نیستن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      خیلی جالبه ماشین های قدیمیشونم فراخوان میدن اینجا از در شرکت بیاد بیرون دیگه تمومه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Kaveh

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (91 ديدگاه)

        خودرو مدل حدود ده_سیزده سال پیش بوده فراخوان میده درستش کنه،طرف ماشین میگیره اب روغن قاطی میکنه ی روز بعدش میبره نمایندگی میگن طبیعیه
        واقعا نه برا خودرو سازیا باید برا خودمون متاسف باشیم ک بها دادیم ب اینا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خودروسازهای ایرانی گاهی بلافاصله بعد از تحویل خودرو، خودشون رو معاف از هرگونه مسئولیتی میدونن اما خارجی‌ها. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 (محمدرضا)

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    سلام چند نکته در مورد پورشه بگم که شاید برای بعضی جالب باشه ..
    . فردیناند پورشه سال ۱۸۹۹ نخستین خودروی هیبریدی الکتریکی را توسعه داد. شرکت Auto Union P (پورشه) از خودرویی افسانه‌ای با یک پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر نصب شده در وسط رونمایی کرد. این خودرو به همراه هانس استاک و تازیو ناوولاری؛ دو تن از بهترین رانندگان آن دوران به خودرویی شکست‌ناپذیر بدل شده بود.خودروی پورشه ۳۶۰ سیسیتالیا، ۳۸۵ اسب بخار قدرت داشت و قادر به دستیابی به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت بود، اما به دلیل نبود منابع مالی کافی و اعمال تغییراتی در قوانین، این خودرو هیچ‌گاه وارد مسابقات نشد.. تصویر اسب بکار رفته در نماد پورشه مشابه نماد فراری است استفاده از تصویر اسب در نماد پورشه منطقی است، چرا که در نماد شهر اشتوتگارت‌؛ زادگاه پورشه نیز از این تصویر استفاده شده است. اما دلیل استفاده‌ی فراری از تصویر اسب متفاوت است؛ در جریان جنگ جهانی اول یک خلبان تک‌خال ایتالیایی، هواپیمایی را در اشتوتگارت منهدم کرده و طبق توصیه‌ی مادر این خلبان به فراری، این شرکت از تصویر اسب به نشان خوش‌یمنی استفاده می‌کند.. پورشه‌ ۹۱۷ نسبت به خودروهای مسابقه‌ای کنونی برتری داشته با توجه به نوع مسابقات، پورشه‌ ۹۱۷ تولید شده در اوایل دهه‌ی ۷۰ میلادی، می‌توانست قدرتی بالغ بر ۱۱۰۰ اسب بخار و سرعتی در حدود ۳۸۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد.. ۲۵ دستگاه نخست از خودروی مسابقه‌ای ۹۱۷، “Secretary Car” لقب گرفته‌انددر آخرین لحظات مونتاژ خودرو ۹۱۷، برای تولید نمونه‌های کافی جهت جلب رضایت بازرسان FIA برای کسب مجوز شرکت در مسابقات، تمام کارکنان پورشه‌ مشغول کار بودند، حتی منشی‌های این شرکت نیز در تولید این اتومبیل‌ها نقش داشتند.. خودروهای مسابقه‌ای پورشه‌ حدود ۲۴۰۰۰ عنوان قهرمانی کسب کردندهیچ شرکتی قادر به شکستن رکورد پورشه‌ با ۲۴ هزار عنوان قهرمانی در سراسر دنیا نخواهد بود. پورشه‌ کابین خلبان هواپیمای ایرباس A۳۰۰ را طراحی کردپورشه‌ برای نخستین‌ بار از نمایشگرهای دیجیتال به جای نمایشگرهای عقربه‌ای و آنالوگ در کابین‌های خلبان استفاده کرده است.پورشه‌ ۹۵۹ پیشرفته‌ترین سوپرخودروی نسل خود بود۹۵۹با حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت یکی از بهترین خودروهای دهه‌ی ۸۰ میلادی است. این خودرو همچنین برنده‌ی رقابت‌های ۲۴ ساعته‌ی لمانز در کلاس خود شد.موتورسیکلت Harley V-Rod از یک پیشرانه‌ی ۶۰ درجه با میل‌سوپاپ بالاسری دوتایی بهره می‌برد؛ این پیشرانه‌ی پیشرفته توسط پورشه‌ و منحصرا برای بخش موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای هارلی دیویدسون توسعه داده شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      محمدرضاجان
      خب به همبن دلیلِ که میگن :
      ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ”

      در مورد افتخارات پورشه دقیقا همینطوره که میگی ، تو موزه پورشه قسمت جوایز و مدالها خودش عالمی داره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    (مشکل به پیچ فیلتر پمپ سوخت مربوط می‌شود که ممکن است پس از استفاده‌های متمادی ترک بردارد)

    خدای من؛ ما کجای صنعت خورو سازی هستیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا