پورشه

فراخوان پورشه کاین و پانامرا به خاطر ریسک عمل نکردن حالت پارک

زمانی که گیربکس خودروی خود را در حالت پارک قرار می‌دهید انتظار دارید که خودرو در جای خود باقی بماند اما این موضوع برای برخی محصولات پورشه رخ نمی‌دهد.


به همین خاطر ژرمن‌ها در حال فراخوان ۹۹۶۶۵ دستگاه از خودروهای کاین و پانامرا در آمریکا می باشند. NHTSA می‌گوید این خودروها دارای بوش‌هایی هستند که در طول زمان شاید کارایی خود را از دست داده و نهایتاً از جای خود جدا شوند. این یک مشکل جدی است چراکه بوش‌ها به انتخاب‌گر دنده‌ی گیربکس وصل هستند.

اگر بوش‌ها جدا شوند و راننده گیربکس را در حالت پارک قرار دهد شاید این حالت در واقع انتخاب نشده باشد. این موضوع به‌طور قابل‌توجهی ریسک حرکت، تصادف و در نهایت چپ کردن خودروهای یاد شده را افزایش می‌دهد.

این فراخوان از ماه آگوست آغاز می‌شود و مالکان باید به نزدیک‌ترین نمایندگی پورشه مراجعه نمایند تا بوش جدید نصب شود. پورشه به مالکان توصیه می‌کند تا زمان تعمیر خودروها از ترمزدستی هم استفاده کنند.


از جمله خودروهایی که تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند می‌توان به کاین مدل‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ و مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، کاین S مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، کاین توربو ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ و کاین توربو S مدل ۲۰۰۶ اشاره کرد. همچنین پانامراهای مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، پانامرا ۴ و پانامرا S مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶، پانامرا ۴S و توربو هم فراخوان شده‌اند. دیگر خودروهای حاضر در این فراخوان عبارت‌اند از پانامرا توربو S مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و پانامرا GTS مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶.

اولین گزارش‌ها درباره‌ی این مشکل اکتبر سال پیش به دست پورشه رسیده است. سپس بازرسی‌های معینی برای یافتن مشکل آغاز شد و نهایتاً پورشه چندین گزارش دیگر را نیز درباره‌ی بوش‌های یاد شده دریافت نمود. فعلاً تعداد گزارش‌های دریافتی دراین‌باره مشخص نشده اما پورشه گفته در هیچ‌یک از این گزارش‌ها خبری از جراحت جانی نبوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    با اینکه سالهاست از تولید مدل های یاد شده میگذره ولی پورشه همچنان وفادار به جان و مال مشتری ها خودروها رو فراخوان کرده،چی میشه گفت به این حجم از صداقت❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      و البته مدلهای داخل ایران رو هم شامل میشه
      و البته که ۱۰۰٪ واسه ما هم فراخوان میگذارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بازهم مشتری مداری !!!
    دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا