همه میدانیم که نروژیها علاقه زیادی به خودروهای الکتریکی دارند و بنابراین فروش هزارمین دستگاه از پورشه تایکان در این کشور جای سورپرایز چندانی ندارد.
پورشه با آغاز این ماه جاری به چنین رکوردی دست یافته است. این رکورد برای شرکتی همچون پورشه احساسبرانگیز است زیرا فروش سالانه آن در نروژ تنها در حد چند صد دستگاه بوده است.
البته عرضه تایکان تمام الکتریکی بازی را تغییر داد و منجر به این شد که فروش این برند آلمانی در نروژ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ دو برابر شود.
توماس رود به عنوان یک مشتری با برند پورشه غریبه نیست و قبلاً ۵ محصول از این خودروساز را خریداری کرده است. او میگوید تایکان هم طبق انتظارش همان تجربه و ویژگیهای سواری پورشههای قبلیاش را خواهد داشت.
رود میگوید:
من شنیدم که تایکان عملکرد خوبی دارد و بنابراین به دنبال راندن آن در جادههای کوهستانی بودم.
در نظر داشته باشید که او تایکان را فقط به خاطر پرفورمنسش انتخاب نکرده است. این مشتری وفادار پورشه در ادامه میگوید:
تمرکز من روی راندن با حداکثر سرعت در پیست نبود زیرا من بیشتر مرد سفر هستم. لذت رانندگی روزانه هم برای من مهم است. به همین خاطر از نظر خودرویی برای طرفداران لذت رانندگی تایکان را محصول مناسبی یافتم.
از سال ۲۰۱۷ تاکنون سهم خودروهای الکتریکی در بازار نروژ بیش از ۲ برابر شده و امروز به حدود ۵۰ درصد رسیده است. طبیعتاً پورشه هم پتانسیلهای زیادی را برای کسب سود در این بازار میبیند.
باربارا فرانکل معاون بخش اروپای پورشه میگوید:
دولت نروژ با سیستم مالیاتیای که مشتریان را به انتخاب خودروهای الکتریکی شده تشویق میکند از حملونقل الکتریکی حمایت کرده است. آنها همچنین زیرساخت شارژ قوی و دیگر اقدامات را نیز اتخاذ کردهاند. تمامی این موارد منجر به این شده بازار خودروی نروژ به سمت ترافیکی بدون آلایندگی حرکت کند. ما میخواهیم بخشی از این بازار بوده و خودروهای اسپورت الکتریکی شده را عرضه کنیم.
Hadi
۲۱ آبان ۱۳۹۹مبارک باشه تایکان خان ?
ایشالا به کوری چشم اونایی که نمیتونن ببیننت ۱ میلیونی تو جشن بگیریم…
MehdiTurbo
۲۱ آبان ۱۳۹۹چیش به تو میرسه ؟؟؟
به کوریه چشم اونایی که نمیتونند ببینند ??♂️
جلل خالق.
Reza ar
۲۱ آبان ۱۳۹۹کاش اینجا هم یکم از نروژی ها یاد میگرفتن و بجای تعرفه واردات ۱۰۰درصدی و ۴۰درصدی شرایط رو برای اصلاح وضعیت فراهم میکردن !!!نه این که انقدر مردم رو بدبخت کنن که برای قرعه کشی لگن پلاس صف بکشن!!!تازه جالب اینجاست یکی گفته بود بنز وب ام و استاندارد های ۸۵ گانه رو نداره?ولی وانت آریسان با موتور پیکان داره !!!
سورنا
۲۱ آبان ۱۳۹۹عزیز اینجا هم میتونن ولی نمیخوان چون درامدشون از فروش نفت و بنزینه
Amin-mc20
۲۱ آبان ۱۳۹۹خوبه ولی دلیل نمیشه پورشه جاروبرقی نباشه
Ramin
۲۱ آبان ۱۳۹۹با نروژ کاری ندارم
همین رنگ سیاه تایکان اگه از فاصله 50 متری بیاد به خدا راست میگم همه مون با پانامرا اشتباه میگیرم.
باید بیاد نزدیک تا معلوم شه تایکانه. ولی مدل s جوری هست حالا یا x فرقی نداره
طراحیش جوریه که معلومه برقیه.
ولی اصلا با قیمت فضایی تایکان حال نمیکنم…
168 هزار دلار…..
سیستم خودران هم نداره…..
?
برای چی 28 هزار دلار از تسلا گرون تره ؟ چون پورشس وداره پول برند میگیره ؟هرکی میدونه بگه……. (هرکی میدونه بگه چرا اینقدر گرونه)
محمد حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۹از تسلا گرونتر چون برند لوکس محسوب میشه.
کیفیت متریال و ساخت و مونتاژ بالاتر از تسلا هست ، ضمن اینکه ارزش برند هم بهش اضافه میشه.
در قیمت گذاری محصول ارزش برند تأثیرگذار هست.
همیشه محصولات لوکس و فوق لوکس ، بخشی از قیمت شون رو فقط بخاطر اسم و برند دارن.
مثلا فکر میکنی ساعت رولکس واقعا ارزش کارخونه ای و ساختش + سود با قیمت فروش یکی هست ؟ نه
یا حتی در دنیای خودرو ، مثلا رولزرویس یا حتی فراری. قیمت فروش شون بالاتر از قیمت تمام شده و سود کارخونه است.
چون خاص هستن و مشتری خاص دارن که حاضر بخاطر این خاص بودن پول بیشتر بده.
Ramin
۲۱ آبان ۱۳۹۹نه خیر خاص نیستن
اینا مخصوص افراد پولداری هستن که فقط پولدارن.
چانگان چینیش سیستم خودران سطح 2 داره
بعد پورشه نداره……
به این علت نداره چون اگه میداشت قیمتش میشد 200 هزار دلار وبعدش اینم میخواست پول برندشو بگیره میشد 220 هزار دلار اون وقت کی میخریدش
هرچند بعضی ها بازم پولشو میدادن
تازه سقفه پانورما نداره……..
کلا فقط بدنس با موتور ویکم طراحی ولوکس. همین…..
امکانات مهمه…..
درواقع امکانات هم مهمه.
mahdi-abdi
۲۱ آبان ۱۳۹۹فقط خودت به خودت لایک دادی کسی حرفاتو قبول نداره
MASIHA
۲۲ آبان ۱۳۹۹صبر کن ببینم
چانگان vs پورشه؟
مغزم اُوِرلود کرد
حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۹دلایلش زیاده. یکیش برند پورشه هست به عنوان یه برند لوکس، یکیش دقت بیشتر پورشه به جزئیات در مراحل طراحی و تولید، کیفیت برتر، مهندسی بهتر، طراحی زیبا تر، کیفیت کابین بیشتر، اینتریور بسیار زیبا. این ها از جمله دلایل گرون تر بودن هست.
به عنوان مثال قرار نیست پورشه تایکان با این طراحی کابین زیبا و فوق العاده هم قیمت تسلا با اون کابین بی روح باشه چون مهندسای پورشه روی این طراحی وقت گذاشتن ولی تسلا فقط یه دونه مانیتور چسبونده به میز تحریر همین!! پس قرار نیست هم قیمت باشن.
Ramin
۲۱ آبان ۱۳۹۹همون مانیتورش کلی کار میکنه پرات
مثلا 2 تا دکمه فشار میدی سیتستم فلانش فعال میشه
حالا پورشه یا بسم الله باید بری عینک بیاری اون دکمه هارو پیدا کنی تازه یکی شو فشار بدی تو صفحه نمایش 52 چیز مسخره میاد باید یه ذربین دیگه بزاری ببینی اصلا چی به چیه.
خودروهای آینده اصلا هیچی ندارن فقط میشنی توش. شما سوار ماشین میشد که لذت ببرید یا مشینید توش یاده کابین هواپیما بی افتید ؟؟
مهرداد كمال
۲۱ آبان ۱۳۹۹شما کیفیت و زیبایی طراحی و اصالت رو هم در نظر بگیر
mahdi-abdi
۲۱ آبان ۱۳۹۹این بشر فوق العاده هست
حسین دهمرد
۲۱ آبان ۱۳۹۹رکورد پورشه خیلی ارزشمنده چون کل بازار خودرو نروژ اونقدر بزرگ نیست.
Dr.Ahmadreza2002
۲۱ آبان ۱۳۹۹باید دید مدل x یا s چقدر فروخته تو مدت مشابه
یاس ی
۲۱ آبان ۱۳۹۹رامین جان صرفا به خاطر برندش نیست که گرونتره ولی برندش هم یکی از دلایل قیمت بالاش میتونه باشه، چون برندهای درجه یک دنیا یک شبه تبدیل به برند برتر نشدن.نه تنها در زمینه خودرو که در تمامی زمینه ها برندهای برتر ارزش بیشتری دارن چون برای برتر شدن هزینه کردن و حالا وقت برداشت هستش. دوستمون محمد حسین به زیبایی راجع به برند رولکس مثال زد.
سامورایی از قله فوجی
۲۱ آبان ۱۳۹۹عشقه این ماشین
تحت پیگرد
۲۱ آبان ۱۳۹۹چون تکنولوژی پورش بالاست هزینه تولید رو برا خودشون کم میکنه ولی دلیل نمیشه بیان ارزونتر بدن دست مشتری اگه همین متریال در اختیار برند ضعیف تری باشه هزینه تولیدش بالاتر میره بعد ما فکر میکنیم برندهای معتبر پول برندش رو میگیرن نه اونا دارن سود تجربه و تکنولوژی بهترشون رو میبرند