پورشه

فروش کم‌کارترین پورشه 944 دنیا، هم‌قیمت یک کیمن صفرکیلومتر

یک پورشه ۹۴۴ مدل ۱۹۹۰ در نیویورک برای فروش گذاشته شده که مالک آن ادعا می‌کند کم‌کارترین ۹۴۴ دنیا است. این خودرو از سری S2 بوده و قیمت آن ۵۸ هزار دلار اعلام شده که هم‌قیمت یک کیمن صفرکیلومتر است. شاید فکر کنید این مبلغ خیلی زیادی برای یک خودروی سی‌ساله است اما اگر بیشتر در مورد آن بدانید احتمالاً نظر خود را تغییر خواهید داد. به گفتهٔ فروشنده، این ۹۴۴ S2 آبی متالیک تاکنون تنها ۳۲۰۰ کیلومتر کارکرده که این پایین‌ترین مسافت پیموده شده توسط یک ۹۴۴ S2 در دنیا محسوب می‌شود. البته خیلی نمی‌توان این ادعا را قبول کرد زیرا ممکن است در کلکسیون‌های مخفی نمونه‌های با کارکردی کمتر از این هم وجود داشته باشد.

درهرحال، فروشنده می‌گوید این خودرو را با ۳۱۵۰ کیلومتر کارکرد از مالک اولیه خریداری کرده است که کمی بیش از سه سال آن‌را در اختیار داشته است. از سال ۱۹۹۳ تاکنون نیز این ۹۴۴ S2 در یک گاراژ گرم‌ونرم نگهداری شده است. گفته می‌شود این خودرو در شرایطی باورنکردنی قرار دارد به‌گونه‌ای که تقریباً هیچ‌گونه پوسیدگی در آن وجود ندارد، رینگ‌های آن مثل نو بدون هیچ سنگ‌خوردگی به نظر می‌رسند و لاستیک‌ها نیز کاملاً دست‌نخورده باقیمانده‌اند.

کابین خودرو نیز با تودوزی چرمی آبی بسیار زیبا به نظر می‌رسد و هیچ ایراد و لکه‌ای در هیچ کجای آن به چشم نمی‌خورد. علاوه بر این، هردو دسته‌کلید با برچسب اصلی نمایندگی فروش، کاتالوگ‌های نمایندگی و دفترچهٔ راهنمای خودرو موجود بوده و همین‌طور همهٔ ابزارهای آن کاملاً فابریک و دست‌نخورده هستند. این ۹۴۴ S2 همچنین خودروی کمیابی هم محسوب می‌شود زیرا در سال ۱۹۹۰ تنها ۴۴۹ دستگاه از آن به بازار آمریکای شمالی تحویل داده شده که از این تعداد کمتر از ۳۰ دستگاه رنگ بیرونی آبی متالیک بالتیک و تودوزی آبی تاریک داشته‌اند.

۹۴۴ S2 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو که از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، پرفورمنس برجسته‌ای را برای خودرو فراهم می‌کند که شامل شتاب صفرتاصد ۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌شود. ۹۴۴ S2 قطعات آئرودینامیکی خود مثل سپر جلو، سینی زیر، دیفیوزر عقب و رکاب‌های جانبی را از ۹۴۴ توربو قرض گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    خیلی‌خوبه
    بنظرم ارزشش از کیمن صفر خیلی بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      ببخشید این سوال من کاملا شخصیه
      میشه بگی چرا ارزشش بیشتره ؟ دقیقا چی داره که این ارزش رو داره ؟
      حالا مثلا اگر بگیم کلکسیونی بخوای نگاه کنی یه چیزی ولی این الان چه ارزشی داره ؟
      من هیچوقت متوجه نشدم چرا مبالغ بالایی برای این دست ماشینا داده میشه ( به غیر از کلکسیونی ها )
      اگر کسی میدونه بگه منم بدونم چون هیجوقت واقعا درک نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. سینا BMW

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        یه نوع سرمایه گذاری جدیده، که در اینجا جواب نمی ده
        ماشین های قدیمی رو ارزون بخری و بعدش چند برابر بفروشید.
        حتی ماشین متوسط رو هم به قیمت های بالا میفروشن اینکه یه اسپرته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Farzad

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          چون دیگه قرار نیست تکرار بشه ، هر چی قدیمی تر گرون تر ، هر چی کمیاب تر گرون تر ( مثلا شاید یه فراری خیلی قدیمی نزدیک به ۵۰ میلیون دلار قیمتش باشه ) به طوری که بعضی از ماشین ها جاشون فقط توی موزه است ، فقط هم درباره ی ماشین نیست درباره ی همه اجناس صدق میکنه …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. 917

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بستگی به طرفش داره چون تو میتونی کیمن بگیری و هر روز برونیش و عشق کنی یا اینکه اینو بگیری و بزاری تو گاراژ روزی 30 دقیقه بری نگاش کنی شارژ شی که مورد دوم بیشتر حالت سرمایه گزاری داره چون تا 10 سال دیگه ازین یک کلاسیک ناب در میاد و قیمتش حداقل 1/5 برابر میشه و معمولا کسایی که تو این زمینه سرمایه گزاری میکنن یه ماشین به روز هیجان انگیزم دارن که روزانه میروننش یعنی کسی که اینو میخره احتمالا قبلش یه کیمن یا ماشین مشابه خریده و اینو برای کلکسیونش میخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Car lover

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        فک نکنم ۹۴۴ این پتانسیلو داشته باشه
        ۹۱۱ ۱۹۹۴ رو میشه با شصت تا خرید
        حتی با اینکه صفر نیست در اینده ۹۱۱ بیشتر رشد میکنه
        تازه فرضو بر این بگیریم که حتما بخای پورش بخری
        وایپر ۲۰۰۴ میگیری و چون توقف تولیدش بخاطر بی کیفیتیو اینا نبوده و بخاطر سود بوده درآینده ارزش بیشتری پیدا میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. 917

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (310 ديدگاه)

          درسته این ماشین نسبت به بقیه مدلای پورشه ارزش کمتری داره ولی در حالت کلی نسبت به بقیه 944 ها ارزش بیشتری داره ارزش بعضی از ماشین ها به کم ساخت بودن اونهاست و بعضی به رکورد شکنی و نو آوری و … بعضی ماشین هام هر چند ضعیف و کسل کننده مثل فورد موستانگ II با موتور 4 سیلندر ارزش کلکسیونیشون به خاطر تارخیشون هست که مربوط به بحران سوخت هستش که چه بد چه خوب وجود داشتن اگر بخایم تاریخ موستانگ رو بررسی کنیم خواهی نخواهی به موستانگ II هم میرسیم و نمیشه ازش گذشت. پورشه 944 هم همینطور ارزشش بخاطر پرفورمسش نیست بخاطر تاریخش هست که یکی از اولین ماشین های موتور جلو پورشه هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Car lover

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ۹۴۴ ماشینی نیست که بعد کارکردش قیمتشو حفظ کنه
    الان ارزون ترین پورشه همین ۹۴۴ هست
    درحالی که اگه شما کیمن بخری ده سالم ازش کار میکشی تازه قیمتش نصف میشه (به پپل الان یه کیمن ۲۰۱۰ رو ۲۰۳۰ هزارتاس)
    اما این کارکردش از ۵۰۰۰۰ تا رد بشه قیمتش میشه ۱۰ هزارتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    احتمالا پول لازم بوده وگرنه باید چند سال دیگه صبر میکرد تا با قیمت خیلی بیشتری بفروشه ماشینو ، عجب رنگی ام داره عبضی !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا