پورشه

معرفی یکی از قدیمی‌ترین پورشه 911 های تاریخ

موزه پورشه در اشتوتگارت آلمان یکی از بهترین مکان‌ها برای عشاق این برند افسانه‌ای است. موزه این برند که هم‌اکنون خانه برخی از نادرترین و گران‌ترین محصولات اسپورت تاریخ کمپانی است امروز دیگر عضو منحصربه‌فرد این خانواده را معرفی می‌کند: یکی از اولین پورشه ۹۱۱ های تاریخ!


پورشه این ۹۱۱ کوپه قرمزرنگ را به عنوان بخشی از نمایش ویژه خود با نام ۹۱۱ (۹۰۱ No. 57) – A Legend Takes Off معرفی خواهد کرد. همان‌گونه که از نام خودرو فهمیده می‌شود، مدل موردبحث یکی از اولین نمونه‌های ساخته شده بوده و برای اولین بار ۴۵ سال پس از ساخت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.


این خودرو یکی از مدل‌های اصیلی بوده که با نام اصلی ۹۰۱ تولید شده است. به دلیل بحث‌های حق ثبت تجاری آن زمان، این محصولات نهایتاً نام نمادین ۹۱۱ را که امروزه می‌شناسیم و دوست داریم به خود گرفتند اما پورشه تا امروز یکی از اولین مدل‌های ۹۰۱ را به ما نشان نداده بود.

porsche-901
۹۱۱ موردنظر به همراه یک مدل کلاسیک دیگر توسط تیمی تلویزیونی در سال ۲۰۱۴ کشف شدند. این تیم سریعاً با موزه پورشه تماس گرفت و آن‌ها با دیدن شماره شاسی ۳۰۰.۰۵۷ فهمیدند که این خودرو یکی از اولین مدل‌های ساخته شده قبل از تغییر نام بوده است. موزه پورشه هر دو خودرو را خرید و پروژه بازسازی و بازگردان آن‌ها به حالت اولیه را کلید زد.

پروژه بازسازی ۹۱۱ موردبحث در کل سه سال به طول انجامید و آن را به کیفیت نمایش در معرض عموم رساند. تعدادی از قطعات استفاده شده در خلال فرایند بازسازی از مدل‌های مربوط به سال‌های دیگر گرفته شده‌اند. پیشرانه، گیربکس و کابین این خودرو به منظور همخوانی با شرایط ابتدایی بازسازی شده‌اند.

پس از سه سال بازسازی، علاقه‌مندان نهایتاً می‌توانند از این خودروی زیبا لذت ببرند. ۹۱۱ جذاب یاد شده از ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷ تا ۸ آوریل سال ۲۰۱۸ در موزه پورشه در اشتوتگارت میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از خداوندگاران اصالت ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    3 سال برای بازسازی / چقدر زیباست و چه رنگی داره / دشبوردش از جدیدا زیباتره ..

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا