پورشه

قیمت و مشخصات پورشه 911 اسپیدستر جدید

پورشه با معرفی خودروی جذاب ۹۱۱ اسپیدستر جدید در نمایشگاه نیویورک همه را انگشت به دهان کرد. این خودرو به عنوان شام آخر نسل قبلی ۹۹۱ محسوب می‌شود. هم‌اکنون می‌توان این خودرو را در قاره اروپا سفارش داد و تولید آن نیز کلید خورده است. البته قیمت این خودرو در آمریکا از ۲۷۴۵۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که اروپایی‌ها باید حداقل ۲۶۹۲۷۴ یورو برای آن کنار بگذارند.


با این قیمت اسپیدستر جدید کاملاً وارد قلمروی ۹۱۱ GT2 RS شده بنابراین اینجا یک دوراهی جذاب به وجود می‌آید؟ البته ۹۱۱ اسپیدستر تنها به ظاهر جذاب خود محدود نمی‌شود و زیر پوست نرم آن پیشرانه‌ی برگرفته از ۹۱۱ GT3 یعنی نیروگاه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت با قدرت ۵۰۲ اسب بخاری قرار دارد. این پیشرانه تا دور ۹ هزار می‌غرد و تنها راه برای تعویض دنده‌ها نیز استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی می‌باشد.


شاسی این خودرو دقیقاً از ۹۱۱ GT3 گرفته نشده است. مهندسان پورشه یک سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب و دسته‌موتورهای دینامیک را برای اسپیدستر جدید در نظر گرفته‌اند. همچنین این خودرو علیرغم ظاهر بدون سقف خود وزن کمتری دارد که بخشی از آن به خاطر استفاده از سقف نرم و همچنین استفاده از فیبر کربن در اکثر پانل‌های بدنه می‌باشد. گیربکس دستی نیز کم‌وزن‌تر از گیربکس ۷ سرعته یا دوکلاچه می‌باشد. پورشه می‌گوید این خودرو در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


تنها ۱۹۴۸ دستگاه از پورشه ۹۱۱ اسپیدستر تولید خواهد شد که این عدد به خاطر تولید مدل ۳۵۶ رودستر در سال ۱۹۴۸ میلادی انتخاب شده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خدا خدا خدا این چیه اینا میسازن، واقعا از دیدنش اصلا سیر نمیشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ببین اسپیدستر نسل جدیدش چقد خاص و زیبا میشه اینم که حرفی برا گفتن نمیزاره
    مرسی پورشه❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    خییلی زیباست / بعد از این همه سال 911 داره پخته میشه طراحی هاش ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Peyman56

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    طراحی بی نهایت جذاب.بی نهایت پخته تکنولوژی کم رقیب.اینا نزدیک ۷۰ساله طرح اولیه پورشه که اصالت اونه رو حفظ کردن ولی هر نسل پخته تر و جذاب تر از قبل که بین این همه رقیب کوچک و بزرگ بازم حرف اول رو می نه.درست مثل مهندسای عزیز وطنی خودمون.مقایسه کنین نبوغ طراحی پیکان سپر جوشن رو با مدلای دهه ۵۰.پژو ۴۰۵ اوایل دهه ۷۰ با ۴۰۵slx.پراید ۷۱ با پراید ۹۸بدون زه بغل .تکنولوژی هم به همین منوال.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا